• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica w rękach Gdańska i Gdyni. Stać nas na to?

Maciej Naskręt
28 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Po przekazaniu drogi S6 w zarząd władzom Gdańska i Gdyni prawdopodobnie trasa straci status drogi ekspresowej. Po przekazaniu drogi S6 w zarząd władzom Gdańska i Gdyni prawdopodobnie trasa straci status drogi ekspresowej.

Przynajmniej 2,1 mln zł rocznie może kosztować utrzymanie Obwodnicy Trójmiasta, gdy trafi ona w zarząd samorządów. Czy Gdańsk i Gdynię stać będzie na taki wydatek?



Czy GDDKiA powinna przekazć nadzór nad Obwodnicą Trójmiasta miejskim zarządom dróg?

Gdy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybuduje już Obwodnicę Metropolitalną (lata 2016-17 r.), jej starsza siostra - Obwodnica Trójmiasta - prawdopodobnie trafi w ręce władz Gdańska i Gdyni. Powód? GDDKiA uzna, że jest to praktycznie droga biegnąca w całości przez miasto i nie będzie już nią zarządzać. Budżety miejskie zostaną obciążone kosztami jej całorocznego utrzymania.

Sprawdziliśmy, ile to będzie kosztowało.

- Trudno jednoznacznie powiedzieć, bowiem ceny za usługi utrzymania dróg ekspresowych zmieniają się. Niemniej przeciętnie za każdy kilometr Obwodnicy Trójmiasta wykładamy ok. 60-80 tys. zł rocznie - mówi Karol Markowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.

Obwodnica Trójmiasta przebiega w granicach administracyjnych Gdańska i Gdyni na odcinku ok. 28 km. Oznacza to, że samorządy będą musiały znaleźć w przyszłości w budżecie przynajmniej ok. 2,1 mln zł.

Więcej pieniędzy do tej puli dołoży Gdańsk. Powód? Na jego obszarze Obwodnica Trójmiasta po 2016 r. będzie najdłuższa, najszersza i składała się będzie z większej liczby węzłów drogowych, niż odcinek w Gdyni. Z kolei tam problem stanowić będą głównie koszty utrzymania zimowego - obwodnica przebiega na wzniesieniach i w dolinach, które będzie trzeba intensywnie odśnieżać i posypywać solą, a to wcale nie jest tanie.

Według najświeższych pomiarów ruchu drogowego po Obwodnicy Trójmiasta porusza się każdego dnia ponad 50 tys. pojazdów. Ta liczba będzie wzrastać. Czy zwiększająca się liczba pojazdów wpływa na wzrost kosztów utrzymania?

- Tak, ale na szczęście w niewielkim stopniu. Większe szkody w drodze wyrządzają przeciążone pojazdy ciężarowe. To one potęgują koszty utrzymania - mówi Markowski.

Tu kończą się dobre informacje dla władz Gdańska i Gdyni. Drogę będzie trzeba, oprócz zimowego i letniego utrzymania, też remontować. Miasta będą w swoich budżetach musiały znaleźć na to pieniądze.

Na całej obwodnicy jest kilkadziesiąt obiektów inżynierskich: przepustów, wiaduktów, węzłów. Po otwarciu Węzła Karczemki przybędą kolejne. Cyklicznie, w okresie 3-5 lat, trzeba naprawiać uszkodzone przez pojazdy dylatacje - łączenia wiaduktów z drogą. Ich remont kosztuje ok. 500 tys. zł za jeden obiekt.

Czy samorządy stać na taki wydatki?

-Zdajemy sobie sprawę z ryzyka przejęcia tej drogi w zarząd. Poczyniliśmy już wstępne rozmowy i zaznaczyliśmy w Ministerstwie Infrastruktury, że będziemy starać się od państwa uzyskać rekompensaty za koszty eksploatacji Obwodnicy Trójmiasta. Trudno na tym etapie wskazywać konkretne rozwiązania, bowiem jest jeszcze za wcześnie - mówi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta miasta Gdańska.

Podobne kroki będą musieli poczynić samorządowcy z Gdyni, jeśli będą chcieli zabezpieczyć budżet miasta przed wypływem pieniędzy na utrzymanie Obwodnicy Trójmiasta.

Po reformie ustroju samorządowego państwa w 1999 r. część dróg wybudowanych za pieniądze z budżetu państwa z mocy prawa trafiło w zarząd samorządów, m.in. most im. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska na gdańskiej Przeróbce. Wtedy samorządowcy nie mieli zbyt wiele do powiedzenia, przejęli drogi często dziurawe i z poważnymi uszkodzeniami. Pozostaje mieć jedynie nadzieję, że z Obwodnicą Trójmiasta nie dadzą się wyprowadzić w pole.

Na "miejskiej" obwodnicy trzeba będzie zwolnić

Gdy Obwodnica Trójmiasta trafi w zarząd Gdańska i Gdyni, przestanie być drogą ekspresową. Będzie miała ona wtedy status drogi głównej przyspieszonej. Co to oznacza dla kierowców? Zarządca drogi będzie mógł do niej włączać drogi lokalne. To z kolei wiąże się z ograniczeniami prędkości, nawet do 70 km/h. Droga będzie miała ten sam status, co leśny odcinek ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska.

Miejsca

Opinie (154) ponad 10 zablokowanych

  • Jeszcze wiele wiosen przeminie zanim ta Metropolitalna powstanie (12)

    • 219 3

    • (7)

      najpierw muszą pasożyty po solidarności odejść

      • 18 10

      • (1)

        musi się znaleźć miejsce dla Mira, Rycha i Zbycha

        • 17 3

        • "Na obszarze Gdańska Obwodnica Trójmiasta po 2016 r. będzie najdłuższa, najszersza i składała się będzie z większej liczby węzłów drogowych, niż odcinek w Gdyni. Z kolei tam problem stanowić będą głównie koszty utrzymania zimowego - obwodnica przebiega na wzniesieniach i w dolinach, które będzie trzeba intensywnie odśnieżać i posypywać solą"
          To prawda - kiedy w Gdyni muszą jeszcze odśnieżać i solić, u mnie w Gdańsku jest już wiosna. Przyczyną jest zapewne fakt, że Gdynia leży bliżej bieguna niż Gdańsk.
          Panie redaktorze Maćku - litości!!!

          • 1 0

      • wiele pokloleń przeminie (4)

        • 9 0

        • i dobrze (3)

          wole przekraczać prędkość o 40 a nie o 90km/h zawsze to bezpieczniej.
          Przynajmniej dla mnie.

          Dla przebiegających w sumie nie bo i tak jadę z tą samą prędkością.

          • 0 6

          • a jak straci status drogi expresowej to jak będzie dozwolona prędkość 80 :) (1)

            już to widzę

            • 5 0

            • jasne max 70 fotoradar co kilometr jak na słowaka i porobia kolizyjne wjazdy z dzielnic

              i na skrzyżowaniach zrobią 50 milusio będzie :]

              • 7 0

          • kobieto wracaj do kuchni

            • 0 0

    • wiele pokloleń przeminie

      ale PO nie przeminie!

      • 11 3

    • jak to nie stac?

      patrzac sie na pomysly baranow w urzedzie miasta mozna powiedziec "po cos biedy bus glupi, a po cos glupi bos biedny" - to jacy jestesmy panie prezydencie, stac nas na to?

      • 1 0

    • Na S7 kasy nie mają, tną gdzie się da, autostrady leżą odłogiem a już myślą o budowie kolejnej obwodnicy :D
      W GDDKiA jacyś fantaści siedzą, swoje wizje układają na mocno zakrapianych nasiadówkach z dopalaczami włącznie!

      • 7 0

    • Tak , ale do tego czasu...

      Owszem, poczekamy, ale projekt -(na który są pieniądze) będzie zatwierdzony - to potem już się nic nie zmieni , a obecne propozycje przebiegu OMT są idiotyczne - to nawet nie jest obwodnica tylko droga wewnątrz-sypialniana (tnie po nowo wybudowanych osiedlach domków wokół trójmiasta). Skoro nie można jej teraz budować - to należy zrobić projekt z perspektywą 20-letnią - projekt dużego ringu. A najpierw poprawić drogi dojazdowe i istniejące zjazdy z obwodnicy.

      • 0 0

  • Nowe zadania na barki samorządów bez zapewniania na ten cel pieniędzy (9)

    Rząd koalicji PO PSL tradycyjnie rozwiązuje problemy, zrzucając problemy na barki samorządów. Tutaj nie tylko o drogi chodzi. A skąd samorządy mają wziąć pieniądze na to?

    Skoro mamy zieloną wyspę - jak zapewniał premier Tusk - to co się dzieje z owocami wzrostu gospodarczego?

    • 67 28

    • Tadzik mógłby dołożyć!

      Dla swoich trójmiejskich fanów powinien to zrobić, jesteś za?

      • 3 11

    • boli myslenie? oj boli (5)

      Gdy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybuduje już Obwodnicę Metropolitalną (lata 2016-17 r.), jej starsza siostra - Obwodnica Trójmiasta - prawdopodobnie trafi w ręce władz Gdańska i Gdyni.

      • 7 6

      • (4)

        Mnie dziś boli gardło...

        Idąc twoim tokiem - jeżeli np droga krajowa nr 6 biegnie przez Rumię, Redę, Wejherowo to należy zmienić klasyfikację tej drogi np. na powiatową i zrzucić odpowiedzialność na samorząd?

        Autor tego wątku ma rację - nie od dziś rząd zrzuca obowiązki, nie wskazując tym samym źródeł finansowania. Takie polskie: jakoś to będzie!

        Pzdr

        • 10 5

        • (1)

          Zrzuca obowiązki... pomijasz taki drobiazg, że aby tak się stało rząd musi wybudować nową drogę. Obwodnica stanie się wtedy zbędna w perspektywie krajowego systemu komunikacyjnego (pozostanie jednak b. ważna dla aglomeracji). Nikt też nie zmusi samorządów do finansowania obwodnicy - mogą ją po prostu zamknąć... Nie gderajmy dla samego gderania ba nas żółć zaleje.

          • 9 2

          • Jestem za! Żadnego gmerania.

            Ale przy takim przyroście gwałtownym ruchu samochodowego nawet ta metropolitalna nie będzie wyrabiać - stąd wg mnie Obwodnica nie będzie nigdy zbędna, tymbardziej, ze jest podpięta pod A1. Takie moje zdanie.

            Pzdr

            • 6 2

        • kiedy _moze_ przejsc? 2016-17? pozniej? rozumiem, ze ktos tu byl w przyszlosci i wie rowniez kto wtedy bedzie tworzyl rzad.

          niech osoba powyzej nie marudzi "dla zasady" na cos tylko przyczyta uwaznie i przemysli - tylko tyle. jak krytykujemy to konkretnie, a nie zeby 'jakos to bylo' skrytykowane

          • 0 3

        • Popieram

          W każdym poście człowieka małego jest jakiś element poniżający rozmówcę - po tym łatwo poznać, że post ten napisała osoba zakompleksiona

          Powoli państwo staje się atrapą, zarządzanie czymkolwiek jest dla obecnego rządu za trudne. Prowadzi się politykę podrzucania kukułczego jaja; takie jajo Tusk chciał nawet Putinowi podrzucić, by Rosjanie załatwili "sprawę smoleńską"! Wyszedł z tego międzynarodowy szok, Putin Tuska zwyczajnie ośmieszył... niestety, Polska została ośmieszona też. Lekcja ta nie nauczyła Tuska niczego, jego polityka to obarczanie wszelkimi kłopotami innych. W naszym kraju odpowiedzialność rządu krajowego jest systematycznie scedowana na władze samorządowe bez przeznaczania funduszy na ich realizację. Polityka obecnej koalicji na zasadzie "macie i radźcie sobie sami". Przykładów sporo: kolej, zabezpieczenie przeciwpowodziowe, sytuacja służby zdrowia... Używają uczonych sformułowań w stylu "komercjalizacja szpitali" która rzekomo nie oznacza prywatyzacji. A jest to po prostu przerzucanie odpowiedzialności i zwyczajne pacjentów oszukiwanie. Podobnie jest z oświatą, koleją. Rząd ucieka od odpowiedzialności za usługi publiczne, za nasze bezpieczeństwo. A powodzie? Ile jeszcze kataklizmów będzie musiało dotknąć Polaków, żeby władze państwowe były zmuszone do wzięcia odpowiedzialności za finansowanie systemu zabezpieczeń przeciwpowodziowych?

          • 3 0

    • Tak za to na stadion i nową halę Gdańsk i Sopot maja kasę. Głupi wyborca to i głupi prezydent.

      • 0 0

    • owoce wzrostu?????

      Owoce wzrostu są zgniłe zanim jeszcze dojrzeją a te nieliczne są zjadane przez elity.

      • 0 0

  • Trójmiastu potrzebny jest drugi pełny korytarz drogowy wewnątrz aglomeracji a nie kolejna obwodnica. (3)

    Kiedyś był pomysł budowy estakady nad SKM. Czemu to kompletnie stanęło?

    • 87 12

    • drugi Boston chcesz zrobić? (2)

      tam w latach 50 pobudowali wielkie zielone długie coś z estakadami etc. przeorało to miasto, a teraz kosztem ogromnych nakładów zburzyli to i zastąpili tunelami

      • 14 3

      • ale pomysł.. (1)

        - to taka wizja jakby wprowadzić pojazdy latające, i to w dodatku na koszt miasta. Po pierwsze: zjazdy z estakady potrzebują mnóstwo miejsca na węzły (wyburzenia, wykwaterowania czyli koszty.) Estakada wymaga ciągłych napraw konserwacyjnych- patrz artykuł - koszty naprawy łączników, a tych w takiej drodze są setki.
        GDDKiA coraz częściej korzysta z możliwości pozbycia się kosztów utrzymania dróg którymi w głównej mierze odbywa się tranzyt. Tiry z portu Gdynia będą tłukły nam dziury a my mamy za to płacić? Dojdzie do tego co już wiele miast Europy stosuje, że aby wiechać do miasta trzeba opłacić winietę.

        • 12 2

        • dobrze byłoby, gdyby pojawiły się winiety... gdańskich korków budowanie słowackiego przez 15 lat nie rozładuje

          • 5 0

  • Poszerzyc obwodnicę o dwa pasy z każdej strony. (12)

    Myslec 50 lat do przodu a nie doraznie.

    • 124 21

    • u nas

      ...to jest raczej 50 lat ale wstecz

      • 12 3

    • Pierwotnie tak miało być... ale teraz powstały osiedla, hioermarkety. JAkiś BARAN na to zezwolił i jest już za wąsko.

      To jest Polska.

      • 21 3

    • I co to da, kiedy jakaś koparka zahaczy o wiadukt? (2)

      ..będzie pięć pasów zablokowanych ze względów bezpieczeństwa. Obwodnica Metropolitalna jest niezbędna. Trójmiasto ze swoim osiowym układem komunikacyjnym jest bardzo podatne na paraliż komunikacyjny z powodu zablokowania jednego punktu..

      • 7 5

      • gupiś obwodnica nie rozładuje korków na Małomiejskiej, Świekokrzyskiej, Jabłoniowej, (1)

        czy skrzyżowaniu Armii Krajowej - Okopowa o Podwalu Przedmiejskim nie wspominając ani też Spacerowej i wielu innych. Budowa O. Metropolitarnej to bzdurne myślenie kilku urzędasów z GDDKiA wydających nasze podatki na ich wizje!

        • 5 3

        • Racja, tez wydaje mi się ze brakuje nam alternatywy dla ciągu ulic Grunwaldzka, Niepodległości, Zwycięstwa. To właśnie fakt ze mamy jedna "przelotówkę" skutkuje tym ze stoimy w na niej w korkach.

          PS. mi pomysł z estakadą nad SKM się podoba. Teren wzdłuż torów jest mocno industrialny wiec nie popsuło by to tak widoku a nawet jest szansa ze poprawiło by go wszak mosty i estakady to przewaznie ładne obiekty.
          Zjazdy oczywiście zajmują wiele przestrzeni ale taka nowa przelotówka powinna mieć ich tylko kilka. Ze 2 w gdansku 1 w sopocie i 2 w gdyni.

          • 0 0

    • (1)

      Ile by pasów nie było, bydło i tak będzie jechać lewym.

      • 14 2

      • jak to tobie przeszkadza to widocznie też jeździsz lewy pasem i też bydło z ciebie, hehe

        • 9 5

    • Nawet jak będzie 10 pasów to nic to nie da, jak nie będzie dobrych ulic dojazdowych.

      • 9 1

    • jak bylam w USA to mialam okazje jechac 16 pasmowka bylam w SZOKU! USA TO POTEGA! (2)

      I s****.. NA DLUGI U CHINOLI! ZA TO MAJA DROGI CACKA A TO KRAJ 34 RAZY WIEKSZY OD PL!!!! I WSZEDZIE zarąbISTE DROGI !!! 3 PASY W JEDNA STRONE TO WIEJSKA,LOKALNA DROGA U NICH ! A U NAS TO JUZ JAKIAS MEGA-INTER -AUTOSTRDA HAHAHAHAHA ! I OPLATA ZA CO ZA DWA PASKI ? polacy buduja na wczoraj! teraz 3 -4 pasy w jedna strone sa wszedzie w normalnych krajach! to standard.

      • 2 6

      • jasne a świstak siedzi ... pojedż sobie w Alpy to zoabczysz 3 paski heheheh :D

        • 4 0

      • Polakow jest o polowe mniej niz Niemcow (kraj zblizonej popwierzchni), wiec nie potrzebujemy takich szerokich autostrad jak w Niemczech

        dwa pasy przez caly kraj bez skrzyzowan i bede zadowolony, wystarczy ekpres nie musi byc autostrada

        • 4 0

    • Pieniadze!!

      kazdy sredniointeligentny wie ze tak nalezy budowac. niestety pieniadze sa bariera nie do przeskoczenia. rzad nigdy nie ma na to pieniedzy (nawet gdy 3/4 daje unia). biedne panstwo niestety. moze za 30 lat...

      • 0 0

  • Co za roznica kto zarzadza? (2)

    tu pewnie nie chodzi o koszty utrzymania, tylko o mozliwosc ustawiania fotoradarow i specjalne ograniczenie predkosci, zeby zarobic na mandatach. i juz mamy pomysł skad brac pieniadze na utrzymanie. biznes to biznes!

    • 31 15

    • już wkrótce - ogromna

      Min. Infrastruktury kończy prace nad rozporządzeniem w sprawie stawek opłat obowiązujących wszystkich użytkowników dróg ekspresowych - obwodnic miast liczących poniżej 700 tysięcy mieszkańców. GDDKiA już liczy zyski (zabacz artykuł na gdansk.naszemiasto).
      Gminy - póki co - nie każą sobie płacić za korzystanie z ich dróg.

      • 4 0

    • Kretyn.

      • 0 1

  • To znacznie mniej niz roczne utrzymanie ECS (ok. 16mln), którego (2)

    utrzymania Pan Adamowicz nie chce oddać Warszawie, gdyż kontrole nad ciepłymi posadkami woli sprawować jego "spółdzielnia", a koszty zabula jego wierni wyborcy.
    Polak przed szkoda i po szkodzie głupi, to juz odkrył dawno temu Kochanowski.

    • 147 5

    • nie tylko wierni ale my wszyscy zabulimy za ECS

      nie tylko wierni ale my wszyscy zabulimy za ECS a adamowicz jak spadnie z fotela bedzie mial ciepla posadke w ecsie i jego kumple tez

      • 18 5

    • Polacy działają w cyklach:

      1. głupota
      2. wieksza głupota
      3. patentowana głupota
      4. niewola
      5. przebudzenie
      6. powstanie
      7. krwawa rzeź najlepszych Polaków
      8. emigracja
      9. przypadkowa koniunktura miedzynarodowa
      10. wolność
      11. głupota
      ...............
      ...............

      Teraz jesteśmy na etapie 3 - patentowana głupota polegająca na zauroczeniu rudym picusiem-glancusiem

      • 18 6

  • A dlaczego nie tylko w ręce Gdańska?

    • 1 30

  • A Sopot? Dlaczego Sopot ma nie płacić i co na to wszystko galux? (16)

    • 72 10

    • Cich z tym Sopotem,bo się wyda.

      • 12 1

    • bo nie ma ani jednego zjazdu na Sopot?

      • 7 4

    • bo Sopot nie ma dostępu do obwodnicy mule bagienny... (7)

      • 18 9

      • (6)

        A sopocianie to pewnie tylko miastem sie poruszaja i o takim wynalazku jak obwodnica w zyciu nie slyszeli, bagienny mule.

        • 19 4

        • Dobrze Ci powiedział (4)

          Wg Ciebie Gdańsk i Gdynia powinny też utrzymywać drogi powiedzmy w Poznaniu, bo przecież mieszkańcy tych miast też tam jeżdżą...

          • 8 4

          • zaraz tam (1)

            to Poznań powinien utrzymywać trójmieskie drogi ;) mało u nas wielkochamskich władców szos z rejestracją POxxxxx?

            • 11 0

            • Hehe, ale to i tak głównie leasing

              • 6 0

          • Warszawa powinna utrzymywać trójmiejskie drogi, latem to u nas aut z rejestracją WI jest tyle jak mrówek w mrowisku, chamy trąbią, wyprzedzają na trzeciego, wymuszają pierwszeństwo ....

            • 3 1

          • kiedy skumacie że to jest aglomeracja pomorska / gdańska / nie pamiętam

            do 5 klasy podstawówki musicie wrócić, lebiody umysłowe.

            • 1 1

        • Przez teren Sopotu nie przebiega obwodnica

          A mieszkańcy Sopotu poruszają się po obwodnicy tak jak i miszkańcy Kartuz, Wejherowa, Redy, Rumii, Pucka, Malborka, Warszawy (zwłaszcza latem), Prabut...
          Można wyliczać dalej. Twoja teoria raczej się nie obroni.

          • 8 2

    • Obwodnica nie leży w granicach administracyjnych miasta Sopot Gdańsk Łączy się bezpośrednio z Gdynią na granicy Osowej czyli Gdynia przylega do dzielnicy Osowa, przez którą to przebiega Obwodnica, zachęcam do korzystania z map.

      • 11 1

    • Bo Sopot to wieś... (1)

      • 10 7

      • duża wieś małych ludzi

        • 7 0

    • pwłączyć te dzielnice

      do Gdanska i nie stawiac głupich pytań

      • 2 3

    • bo obwodnica w ani jednym centymetrze nie przebiega przez granice administracyjne Sopotu (1)

      dlatego

      • 0 0

      • i kontynuując...

        Sopocianie będą musieli płacić za jeżdżenie obwodnicą

        • 1 0

  • Jak we śnie! (3)

    GDDKiA + ministeerstwo sterowane przez Grabarczyka najchętniej wzorce wzięło by z dawnej Centrali Związków Zawodowych CRZZ. Nic nie robić, za nic nie odpowiedać, dzielić pieniadze i tym samym rządzić. To wszystko stoi na głowie. szkoły utrzymują samorządy, szpitale - samorządy, państwowe święta i inne uroczystości organizowane w danym mieście - samorządy itd. itp. Okazuje się, że partie i z nich wyłaniane rządy są w naszym kraju zbędnym obciążeniem finansowym obywateli. Przerysowałam troszeczkę, ale tak to wygląda.

    • 42 3

    • Otóż to!

      Belgia od miesięcy nie ma rządu i funkcjonują.

      Wprawdzie jakieś tam brodate protesty robią, aby powołać rząd, ale chyba nie wiedza co czynią...

      • 4 1

    • (1)

      Chyba nie przerysowałaś, tylko nam w głowach się nie mieści , że rządzącym może zależeć na systemowym niszczeniu naszego kraju - bo nam zależy na czymś zupełnie innym. Ale przypominam, że patrząc historycznie - rządy obcych "mocarstw" próbowały rządzić poprzez posłusznych sobie władców w sąsiednich krajach. I jeśli widzimy jak na dłoni (widzą ci którzy nie oglądają TVN, a ostatnio po zmianach i TVP, a informacje czerpią z niezależnych źródeł) że interes obcych państw jest przed naszym interesem - to z czegoś ten rachunek trzeba zapłacić. No to płacimy.

      • 5 2

      • nie ma czegoś takiego jak niezależne źródła

        Wszystkie są komuś podporządkowane i wszystkie realizują swoje cele.

        Trzeba być naiwnym by bezgranicznie wierzyć jakiemukolwiek źródłu.

        • 3 0

  • A czy stać te miasta na remont za kilkanaście lat obwodnicy? (5)

    Skoro w miejskich drogach dziura przy dziurze to i na obwodnicy jeżeli przejmą miasta będą za 20 lat same dziury.

    • 61 0

    • (1)

      potem się zaorze i będzie po kłopocie,

      - 70km/h to będzie ciekawe - palanty

      • 10 0

      • Jak ten plan dojdzie do skutku to na bank stracę prawko :)

        Teraz dostaję mandaty za przekroczenie prędkości o 10-20km/h... jak obniżą do 70 to bedą po 40-50km/h :P

        • 2 1

    • heh

      Na obwodnicy juz sa dziury nie przeszkadzaja może w dużym stopniu alejak ktoś czesto jezdzi to je zauwaza co jakiś czas :)

      • 1 1

    • Jaki remont? Zastosuje się sprawdzone w Gdańsku rozwiązania: stawianie kolejnych ograniczeń prędkości

      żeby uniknąć wypłacania odszkodowań kierowcom.

      Dlatego Obwodnica NIE powinna trafić w ręce lokanych władz

      • 6 2

    • sopot wyremontuje

      jk

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane