• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oceń gdańską komunikację miejską

Maciej Korolczuk
20 listopada 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Ankieta, w której można ocenić gdańską komunikację miejską jest dostępna w internecie do 4 grudnia. Ankieta, w której można ocenić gdańską komunikację miejską jest dostępna w internecie do 4 grudnia.

Pasażerowie gdańskich autobusów i tramwajów mogą je ocenić w ankiecie Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Celem badania jest poprawa funkcjonowania transportu publicznego szczególnie w obszarach wskazanych przez ankietowanych.



Jak często zgadzasz się na udział w anonimowych badaniach ankietowych?

- Pytamy między innymi o powody korzystania z komunikacji miejskiej, o elementy podróży związane z przejazdem autobusami oraz tramwajami wraz z uwzględnieniem charakterystyki tych środków transportu, o kanały sprzedaży biletów, kontrolę biletów czy połączenia między dzielnicami - mówi Sebastian Zomkowski, z-ca dyrektora ds. przewozów ZTM w Gdańsku.
Dodaje, że wyniki wpływają na zmiany w rozkładzie jazdy

- Analiza zeszłorocznych i jeszcze starszych ankiet wskazywała nam obszary, które wymagały większej uwagi i zdecydowanej poprawy. W efekcie mogliśmy np. polepszyć ofertę komunikacyjną w wybranych dzielnicach czy dostosować rozkłady jazdy do faktycznego zapotrzebowania.
Czytaj też: Bilety komunikacji zawsze pod ręką

Badanie jest anonimowe, a samo wypełnienie ankiety zajmie zaledwie kilka minut. Pasażerowie są pytani m.in. o to, jak często korzystają z komunikacji miejskiej, dlaczego z niej korzystają, a także gdzie zaopatrują się w bilety.

Zobacz też: Porównanie cen biletów w metropoliach

Przy okazji padają też pytania o ocenę pracy kontrolerów, a także o kierunki, w jakich pasażerowie przemieszczają się po mieście.

Ankieta jest dostępna do 4 grudnia na stronie internetowej ZTM.
Wypełnienie ankiety składającej się z kilkunastu prostych pytań zajmuje kilka minut. Wypełnienie ankiety składającej się z kilkunastu prostych pytań zajmuje kilka minut.

Opinie (243) 4 zablokowane

  • Nie wróże im pozytywnych ocen. (7)

    • 123 11

    • Mam nadzieje,ze SZANOWNA (2)

      redakcja z opiniami zamieszczonymi poniżej zainteresuje panów:Adamowicza, nieznanego mi z nazwiska szefa ZTM-u i niejakiego Lisickiego.Może choć troche przejma sie uwagami i zaczna pracowac....

      • 18 4

      • (1)

        Jasne,już się przejęli,pewnie spać nie będą mogli.W co ty wierzysz? Ile jeszcze lat dojenia utwierdzi takich jak Ty w przekonaniu,że władza ma Ciebie serdecznie w du.ie i patrzy tylko jak się samemu nachapać?

        • 11 2

        • a co konkretnie proponujesz?

          co byś zrobił jako decydent mający wpływ na komunikację miejską?

          skąd wziąłbyś środki np. na obniżenie cen biletów?

          Może zapronowałbyś jakiś ciekawy program badania opinii mieszkańców?

          Ciekawe, jak zaspokajasz swoje potrzeby mobilności?

          • 4 0

    • Braki (1)

      Brakuje pytań o wspólny bilet, miejsca na uwagi ogólne i sugestie do zminy obecnych tras. Wybór pomiędzy ceną biletu a ogólnie pojętą "jakością komunikacji" to już kpina z ankietowanych. Czy zarządzający ZTM na prawdę uważają, że problemy które obecnie trapią ZTM rozwiążą pieniądze? Wolne żarty. Złego zarządzania żadnie pieniądze nie naprawią. Z resztą co to jest za alternatywa, podnieść cen biletów bardziej już raczej nie można bo od dawna dojazdy ZTM wychodzą drożej niż paliwo do samochodu (przynajmniej na mojej trasie z przesiadką na SKM)

      • 17 4

      • Jak mawiał klasyk

        Zmień prace weź kredyt

        • 5 5

    • ale limuzyny są pierwsza klasa

      daję 6

      • 2 0

    • jak się ogólnie czujesz?

      czy doskwiera ci samotność?

      Wiele osób korzysta z komunikacji publicznej, ponieważ stwarza ona lepsze warunki nawiązywania znajomości, których ci przypuszczalnie brakuje.

      • 2 0

  • Ocena (6)

    Oceniać należy tylko czyny. Komunikacja miejska jest dla ludzi. W Gdańsku jest jeszcze sporo do zrobienia w tej kwestii.

    • 71 5

    • Sporo do zrobienia w kwestii liczby ludzi? (3)

      • 1 3

      • (2)

        Przydałoby się, żebyś zrobił trochę ludzi, bo coraz mniej jest nas wszystkich. Polaków.

        • 3 1

        • (1)

          Bzdura.Jest mniej bo emigracja.Ale dzięki 500 + w tym roku będzie około 400 tys.urodzeń.Ten mój wpis dla normalnych.

          • 1 6

          • 400 000 przyszłej patoli

            • 1 1

    • Dzięki komunikacji w Gdańsku

      Podjąłem decyzję o przesiadce do auta, drożej ale nie żałuję dziękuję

      • 12 3

    • Kasa była czynów brak

      • 1 1

  • taka prawda (23)

    mieszkałem 2 lata w Warszawie, 3 w Krakowie, pół roku we Wrocławiu i reszta życia w Gdańsku

    Gdańsk z ww. miast ma najgorszą komunikację a najlepszą ma stolica.

    Niska punktualność, stary tabor, zbyt niska częstotliwość kursowania to cechy komunikacji w naszym mieście.

    • 173 20

    • Ja mam wieloletni epizod za sobą... (14)

      ...w mieszkaniu w paru krajach Europy przez 15 lat życia. Teraz mieszkam w Sopocie i myśle tak samo o trójmiejskiej komunikacji w porównaniu z cała EU.
      Jeśli ma być postęp to musimy równać do lepszych w Europie,bo na Jej tle wyglądamy kiepsko, nawet stołeczna WWA średnio się prezentuje.

      • 17 12

      • (8)

        Ja znow mieszkałem w kilkunastu miastach na swiecie... londyn, sydney, paryz, new york, tokyo, Singapur... i takie tam
        Wiadomo... jestem z it
        Teraz mieszkam e Gdańsku... jestem sentymentalny i powiem tak: daje komunikacji duża, zasłużona okejke

        • 13 16

        • (3)

          takie resume I Gdansk?
          chyba nie poszlo....

          • 8 4

          • (2)

            Napisałem...
            Sentyment
            To tu się wychowałem i czas zwrócić krajowi swój dług
            Taki romantyczny gość z it jestem...
            Poza tym z tymi 25k na miesiąc można jako tako godnie żyć

            • 11 12

            • Studiuje prawo i zamierzam zarabiać 250 k (1)

              • 3 1

              • Nie jem mięsa.

                • 1 1

        • Ja mieszkałem na (3)

          Marsie, Słońcu i chyba wszystkich księżycach Saturna. A także na Antarktydzie i w gminie Szemud. I uważam, że komunikacja w Gdańsku pozostawia wiele do życzenia.

          • 52 2

          • (1)

            Byłem w Ryjo, byłem w Bajo, miałem bilet na Hawajo
            Byłem na wsi, byłem w mieście, byłem nawet w Budapeszcie

            • 39 0

            • I ja wam mówie wszystko ch...

              może czasem trochę mniejszy, ale potem jeszcze większy.

              • 15 1

          • Ja nigdzie nie byłem, bo jestem ciemnota i zaścianek, więc muszę wierzyć Panu z Marsa.

            • 17 1

      • Do MC....Ty pewnie jak twój pryncypał Kaczyński nawet żadnego języka obcego nie znasz! (4)

        • 5 11

        • Wystarczy , że zna jave, C++, asemblera, logo

          • 8 3

        • Ja nawet po polsku robię błędy, więc w sumie jest dla mnie trochę obcy.

          • 7 0

        • Trzodo do Brukseli won do swoich

          • 2 0

        • Do gesta(po)wca.twoji idole z siwy i nie przyjaciele to jakim językiem mówili.To był język RYNSZTOKA.

          • 1 0

    • z tym starym taborem to nieżle pojechałeś (1)

      ilość szrotów we Wrocławiu czy Krakowie w porównaniu z Gdańskiem poraża, można wysnuć tezę, że w porównaniu z w/w miastami w Gdańsku śmiagają same nowe tramwaje i autobusy, nówki sztuki spod igły

      • 16 2

      • Co do autobusów się zgodzę ale tramwaje...

        Według ciebie dortmundy czyli 80% taboru tramwajów wyprodukowane w 1970r. to nówki sztuki? ;)

        • 8 2

    • To, że Warszawa ma najlepszą może wynikać z tego

      że Warszawa oczekuje, że tylko 1/3 kosztów tej komunikacji się zwróci w biletach. Gdańsk oczekuje, że połowa tych kosztów czyli nasza komunikacja jest oszczędniejsza (uboższa).

      • 16 0

    • ja mieszkałem w niujork, chicago, w hongkong

      I jeszcze w paru pomniejszych wioskach. I teraz mieszkam w gdansku i nie mam zdania o komunikacji gdyz nie ruszam się zbyt często z mojej piwnicy. Tyle co do biedry po obiad i kustosza

      • 10 0

    • Właśnie stary tabor (Konstal 105Na) są najlepsze, Jazz Duo i N8C moderszajs to g*wno. Jeszcze gorszy złom od 105Na. Dla niedowierzących, polecam spojrzeć na awaryjność komunikacji miejskiej :)

      • 3 0

    • Co jak co , ale tabor to maja dosc nowy.Zobacz cop maja w Gdyni.Tak, ze ta ocena to tylko zeby pokrytykowac.

      • 3 0

    • Racja - w Warszawie kupuję przykladowo bilet 24h i jeżdżę czym chcę: autobusem, tramwajem, metrem i SKMką....

      A tutaj masssakra... Tramwajem z Ujeściska do Jelitkowa prawie w 1,5 h!!! Absurd! Mało połaczeń, brak integracji, ciasnota i smród...

      • 6 0

    • jak napiszesz, że we Wrocławiu tramwaje nie stoją w korkach, to uznam że ściemniasz

      • 2 0

  • Buhahaha (4)

    Mega smrodek jak bezdomni jadą, ohyda

    • 60 15

    • Takie komenty nie powinny istnieć...

      ...czy można mieć aż tak małe IQ??

      • 7 16

    • (2)

      To powiedz staremu zeby się umyl
      Hehe

      • 5 4

      • (1)

        Powiedziałem. Twój stary nie był zachwycony.

        • 10 1

        • Gimbaza i g*wniarzeria jak zwykle pisze nie na temat.
          Aż strach się bać o nowe pokolenie...

          • 3 1

  • Co tutaj oceniać... (4)

    Tabor nawet nowy jest zaniedbany, a stary porzucony na łaskę losu.
    Brak pozytywnych zmian w liniach tramwajowych i autobusowych tylko cięcia kosztów i przeładowane pojazdy.
    Brak punktualności,
    Brak priorytetowości w przejazdach.

    No niestety smutna prawda, w porównaniu do samochodu, czas, komfort, cena to ewentualnie ta cena wygrywa, bo reszta całkowicie leży, przez głupoty urzędników

    Zmiany na szybko, które poprawią:
    - wprowadzenie priorytetów, kosztem samochodów
    - stworzenie dodatkowych bus-pasów (od Zieleniaka do węzła UE/SKM Śródmieście oraz w drugą stronę od Toruńskiej przez węzeł UE do Dworca Głównego)
    - likwidacja świateł na przejściach dla pieszych przez tory
    - naprawa zwrotnic , bo większość nie działa i ma już tylko ręczne sterowanie
    - zamawianie nowego taboru, który jest dłuższy od obecnych

    • 91 9

    • Odniesienie

      1. Niemożliwe fizycznie i mentalnie
      2. Ciężko zrobić / kosztem pieszych i rowerzystów?
      3. Zbyt niebezpieczne - "słuchawkowcy" i roztargnieni zginą pod kołami
      4. Całkiem realne
      5. Zbyt długi tabor to same komplikacje -przebudowa przystanków , nie wyrobi na zakrętach, wyprostowanie "Wysepki" we Wrzeszczu raczej niemożliwe...

      • 5 6

    • Tak????

      Przesadzasz! Kto zaplacil Tobie???

      • 1 3

    • Wszystko jest do zrealizowania i to na tychmiast a ty wujek to sie walnił gumowym młotkiem w ten pusty łeb. (1)

      • 2 1

      • Ciekawe w jakis sposób "znawco"...

        Światła na przejściach dla pieszych przez tory można zlikwidować owszem. Ale jak chcesz zatrzymać "smarfonowe zombie" od włażenia prosto pod tramwaj? Wtedy zamiast awarii tramwaju prawie codziennie będą prawie codziennie zatrzymania ruchu tramwajów powodowane śmiertelnymi potrąceniami, a usunięcie takiego zatrzymania zazwyczaj trwa dłużej niż usunięcie awarii bo Policja, oględziny itd. i tramwaju nie można ruszyć z miejsca do momentu zakończenia czynności.

        Dodatkowe Bus Pasy też niby można, ale gdzie ty chcesz wtedy zmieścić tam pieszych i rowerzystów? Trzeba by chyba wyburzyć zabudowę.

        Dłuższy tabor też można zamówić, ale przebudowa przystanków tramwajowych będzie kosztować drugie tyle, a do tego są miejsca takie jak "wysepka" w Wrzeszczu czy pętla w Oliwie, gdzie nie da się wyprostować torów, a dłuższy tabor na zakręcie by się "złamał" na przegubie i tyle by z tego było. Jak z tego wybrnąć? Jakieś pomysły?

        • 1 1

  • W skali 1-10 ja daję 9,5! (6)

    Kolej metropolitalna 10. Autobusy 10! Tramwaje 9 bo PESa bydgoska nam chłam wcisnęła ale sytuację ratują 20 letnie niemieckie `dortmundy`!

    • 16 66

    • (1)

      Nie podpisuj się tak!

      • 2 6

      • Spier....aj Madzia!

        • 4 1

    • a 10 to dobrze czy źle? (1)

      • 2 3

      • 11 jest więcej .A 99 jeszcze więcej.

        • 2 2

    • leming wazeliniarzu zupełny brak obiektywizmu to u ciebie norma

      • 2 2

    • Ja im daje realnie 8.Jest punktualnie czysto

      • 0 3

  • Linia 132, a Św. Wojciech (Centrum) (7)

    Skandal z linią 132 trwa w najlepsze, a mieszkańcy Lipiec i Św. Wojciecha zostali pozbawieni dojazdu do Gdańska, a płacą za to w podatkach i biletach. Kiedyś mieli linię 151, co prawda na odcinku Orunia - Św. Wojciech było niskie zapełnienie, ale było , to ZTM postanowił połączyć linię 151 i 232 oraz puścić tylko krótkie autobusy. Efekt? Od Pruszcza nie idzie wsiąść do środka w żaden autobus. Do tego są tam linie 200 i 207 które są też przeładowane, a mieszkańcy zostali na przystanku. A co Pruszcz płaci to wymaga, a św. Wojciech nie się goni! Brawo ZTM!!! Jako wisienka na torcie należy dodać że autobus 151 jeździł co 20 minut w szczycie i 30 minut przez resztę dnia, a 132 jeździ co 30 minut w szczycie i aż co godzinę przez resztę dnia - i według ZTM poprawili mieszkańcom ... ale Pruszcza.

    • 46 13

    • Bzdury (4)

      Linia 132 powstała w miejsce 151, tyle że wydłużono ją do Pruszcza. 232 jezdzi jak zawsze. Poza tym na wojciechu zatrzymuje się 207 i 200. Jeszcze ci mało?

      • 5 8

      • Tak mało mi, bo 205 i 232 przejeżdża obok nie zatrzymując się. (2)

        Mało tego lada moment 189 będzie jeździł przez ul. Nowiny, a w jaki autobus zmieszczą się wtedy pasażerowie wsiadający do autobusu na przystankach: Ukośna i Nowiny (przy TBS)? Na pewno do 132 się nie zmieszczą, a reszta nawet tam się nie zatrzymuje. Linia 132 byłaby dobra, gdyby obok funkcjonowała okrojona linia 151! Gdyby jeździły naprzemian to i Pruszcz byłby zadowolony i mieszkańcy Lipiec i Św. Wojciecha oraz wspomnianych TBSów, a tak jest straszna lipa i tyle. Też może chciałbym moją d..ę posadowić na miejscu siędzącym, a nie jechać 30 minut w korku na stojaka! Taka prawda! Owszem nie można mieć wszystkiego, ale żeby tak traktować pasażerów to jest skandal.

        • 7 4

        • (1)

          To sobie zamów taxi jak chcesz mieć pojazd dla siebie. Komunikacja miejska w godzinach szczytu nie powinna jeździć pusta.

          • 5 8

          • i właśnie przez takie traktowanie przez miejskich urzędasów jeżdżę prywatnie samochodem i tylko służbowo komunikacją miejską (budżetówka - nie zwracają nawet połowy kosztów przejazdów własnym autem)

            • 1 1

      • większość kursów 232 zamieniono na 132

        • 2 1

    • oprócz tego zamiast 232 długiego co godzinę w weekendy dostaliśmy krótkie 132, które zbiera ludzi z 151.... wstyd

      • 3 1

    • Generalnie to nie był zły pomysł, ale gorzej w wykonaniem przez GAiT.

      Codziennie jeżdżę 132 z Pruszcza do Gdańska i fajnie, że jest ta linia, przynajmniej mam przystanek pod samym domem. Jednak też mogła być ona inaczej zorganizowana. Puszczenie tam krótkich nieprzegubowych autobusów przynajmniej w godzinach szczytu jest błędem.
      Ponadto zbytnie okrojenie kursów i zmiana trasy linii 232, który teraz omija św. Wojciech, co zwiększa zatłoczenie w 132. Trzeba dać na 132 przegubowce na części kursów, przywrócić starą trasę 232 i dodać kursy na obu liniach, a będzie dobrze.

      • 3 1

  • Serio??? (2)

    Do nich nie docierają informacje o codziennych awariach, że muszą robić ankiety???
    Co tu oceniać....jak CODZIENNIE JEST DZIEŃ PIESZEGO PASAŻERA :)
    tabor do wymiany..... i ZARZĄD TEŻ!!!!

    • 94 6

    • Może jednak należy rozpocząć

      od zarządu z Lisickim na czele. I to jak najszybciej !

      • 2 0

    • Dzień pieszego pasażera

      Czasem sobie robię wracając z pracy, bo komunikacją ok. godziny a pieszo 1,5. Przy czym, jak autobusy jeżdżą co 20 minut, więc jak się spóźnię, to nie oplaca mi sie czekać, chyba, ze pogoda kiepska i nie chce mi sie iść.

      • 1 0

  • Gdańska komunikacja

    śmierdzi żulem.

    • 56 10

  • niektóre linie autobusowe to dno (8)

    w godzinach szczytu rozkład jazy 127 czy nawet ostatnio 148 to żart, w takiej Gdyni bez porównania lepiej

    • 62 13

    • A w Wejherowie jeszcze lepiej! (1)

      • 6 0

      • To napisz to na waszym lokalnym portalu... pod postem o małym spalaniu vw b5 w tdi
        Hehe

        • 2 4

    • (5)

      122, 126, 127, 148, 156, 162, 175, 210, 227, 262 - winna być już dawno korekta rozkładu

      • 19 3

      • Jeszcze 158

        Ta linia mogłaby godnie zastąpić część tramwajów ze Stogów, tunel to znakomity skrót ze Stogów na Zaspę/Wrzeszcz/Oliwę. A jeździ co 40 minut. Słabo.

        • 16 3

      • (1)

        Linia 227 powinna kursować max co 15 minut albo częściej.

        • 19 0

        • 210

          Tak samo

          • 0 0

      • 156, 174 i 175

        powinny zostać na starych trasach albo być wydłużone do Jana z Kolna.
        Przesiadka z nich na pętli Siedlce to szkoda gadać.

        • 7 1

      • 210

        A 210 już dawno powinien wrócić na starą trasę: przez Al. Zwycięstwa do Wrzeszcza

        • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane