• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ocenili komunikację metropolitalną

JG
4 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
PKP Szybka Kolej Miejska to zdaniem urzędników kręgosłup metropolitalnego transportu zbiorowego. PKP Szybka Kolej Miejska to zdaniem urzędników kręgosłup metropolitalnego transportu zbiorowego.

Wprowadzenie biletów metropolitalnych, możliwość kupowania ich przez Internet i za pomocą komórki - to niektóre z dokonań Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej od czasu jego powstania w 2007 r. Na posiedzeniu Rady Metropolitalnej w Urzędzie Marszałkowskim w Gdańsku podsumowano cztery lata działalności MZKZG.


Czy działania MZKZG ułatwiły podróżowanie w Trójmieście?


-Efekty prac są niemałe i często niedoceniane - powiedział marszałek województwa Mieczysław Struk po wysłuchaniu prezentacji na temat czteroletniej działalności MZKZG.

Hubert Kołodziejski, przewodniczący Zarządu Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej zachwalał przede wszystkim wprowadzenie w styczniu 2008 r. biletów metropolitalnych: 24-godzinnych, 72-godzinnych oraz 30-dniowych i miesięcznych.

- Po raz pierwszy doszło wtedy do integracji komunikacji komunalnej z kolejową - mówił Kołodziejski.

Zdaniem Kołodziejskiego sukcesem jest także wprowadzenie możliwości zakupu biletu metropolitalnego za pomocą telefonu komórkowego. Dodatkowo przez Internet można załadować bilet metropolitalny na kartę miejską.

Nadal jednak nie udało się wprowadzić wspólnego biletu jednorazowego ważnego na jedną podróż, który honorowany byłby jednocześnie przez miejskich organizatorów przewozów, jak i przez PKP Szybką Kolej Miejską.

Z kolei w  niedalekiej przyszłości MZKZG zamierza przejąć organizowanie komunikacji komunalnej, obecnie wykonywane oddzielnie przez czterech organizatorów transportu zbiorowego: ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni, MZK w Wejherowie oraz PKP Szybką Kolej Miejską w Trójmieście.

- Bardzo pozytywnie i bardzo wysoko oceniam to, co udało się zrobić - podsumował Kołodziejski.
JG

Miejsca

Opinie (143) 8 zablokowanych

  • Po co jak i tak pewnie Gdynia od wszystkiego się odetnie. (33)

    Przecież nawet lotnisko własne chcą budować, jakby nie mieli na co kasy wydawać...

    • 159 68

    • prosta odpowiedź

      Napewno lepiej wydać na lotnisko (konkurencja zawsze była dobra dla klientów) niż przeznaczyc na podwyszke pensji dla polityków.

      • 0 0

    • (1)

      jak zwykle Gdynia?? Radzę zagłębić się w temat Gdynia - Gdańsk, a dopiero następnie wydawać osądy. Ponadto, jeśli chodzi o komunikację miejską, jeżdżąc codziennie gdańskimi autobusami, mogę stwierdzić, że w Gdyni jest ona o wiele lepsza :)Co do lotniska, lądowanie w Rębiechowie jest często awykonalne ze względu na występowanie mgieł na danym obszarze. Śmiem podejrzewać, że większość mieszkańców Trójmiasta woli lądować w Gdyni, zamiast np. w Szczecinie, czy Poznaniu.

      • 0 2

      • Pokaż mi w gdańsku 20-letnie autobusy

        Gdyński standard.Klimatyzacja to też w Gdyni standard?

        • 0 0

    • budyniowy troll na posterunku (16)

      pewnie nadgodziny odrabia

      • 34 50

      • (15)

        to wytłumacz mi po co Gdynia robi osobny związek metropolitarny i osobne lotnisko?

        • 56 18

        • Bo są jak takie pajace bezmózgowe i wierzą w to co Szczurek im wciśka, że niby Gdańsk ich okradnie. (5)

          Chcą izolacji i marginalizacji - będą ją mieli!

          • 44 18

          • A tak niby nie jest? (4)

            A kto naciska już teraz na Gdynię, żeby więcej pieniędzy ładowała w SKM? A kto chciał pociągnąć tramwaje do lotniska zamiast kolei metropolitarnej? Przecież nie Gdynia. Chcecie być stolicą Pomorza to zamiast ssać pieniądze z okolicznych gmin, zacznijcie z własnej kieszeni wspomagać ich rozwój, o wielka stolico Kaszeb (sic!).

            • 2 7

            • (3)

              Gdynia tak dba o mieszkancow, ze swoj podstawowy srodek transportu (SKM) zupełnie olewa i ma w tej spółce udziały mniejsze niz Sopot - to pokazuje absurdalnosc dzialan

              • 6 1

              • (1)

                Podstawą komunikację w Gdyni zapewnia ZKMSKM to jedna nitka przecinająca Gdynię...mamy jeszcze takie dzielnice jak Pogórze i Karwiny gdzie SKM nas nie dowiezie.

                • 2 0

              • to nie usprawiedliwia faktu olewania SKM i jej pasażerów

                • 0 0

              • Już Pruszcz ma więcej udziałów w SKM....

                • 2 0

        • (7)

          Chociażby dlatego, żeby mieszkańcy Sopotu mogli normalnie dojechać na lotnisko, a nie tłuc się 2h ulicą Słowackiego. Ponadto w zimę Słowackiego pod względem odśnieżania wygląda gorzej niż droga powiatowa, a gdańska komunikacja miejska nie działa, albo działa jak chce. Już przerabiałem powroty z lotniska do Sopotu...przez Gdynię (oczywiście gdyńską komunikacją).

          • 20 35

          • (1)

            Prawdo mówiąc wole tłuc się te 2 godziny autem i jechać normalną drogą bez dziur, niż jechać do Gdyni po Szczurkowatej drodze z dziurami. Gdynia tylko inwestuje w te wasze osiedla, a drogi zostawia na kiedy ? Na Rok 2040 ?

            • 3 3

            • klony

              Kogo by nie zapytać, to Gdańsk nie ma komunikacji, nie ma dróg, nie ma pomysłu na rozwiązanie tego problemu. Przejazd przez Gdańsk to istny horror. A co z tego ze Gdynia chce miec swoje lotnisko? A kto się żarł o halę na granicy dziurawego i rozkopanego Gdańska, a Sopotu? Żal tyłek ściska że Gdynia jest nowocześniejszym miastem i do tego chce dążyc...Osiedli nayebali pod obwodnicą, gorzej jak w gazowni na Szadułkach... Płacz i pomsta...

              • 1 1

          • No i co na niego najeżdżacie skoro ma rację? W Gdańsku komunikacja miejska ssie i to potężnie.

            • 8 8

          • przecie slowackiego bedzie dwujezdniowa zanim pod gdynskie lotnisko ktokolwiek lopate wbije. byl i jest dramat, ale bedzie lepiej.

            • 16 4

          • mój rekord Rębiechowo-Oliwa to było ok. 16tej 20 minut...

            • 14 1

          • rozumiem że lądowisko w Kosakowie jest położone na poziomie morza i autobus słynnej miejskiej komunikacji pojedzie tam jak po stole, ku uciesze Gryzonia

            • 24 4

          • to kup sobie sanki i nią zjeżdżaj - życiowy nieudaczniku

            • 7 18

        • jak to po co ? a warunki porozumienia Pan zna ? to po co pyta ?

          • 12 31

    • Gdańsk to syf (1)

      j.w i tyle w temacie

      • 1 6

      • boze ale kompleksy

        zazdrosc zzera

        • 1 0

    • Do SKM pasozyt doklada najmniej z calego trojmiasta

      a to lotnisko... to chyba dla rodzin na niedzielne loty nad zatoka GdanskaHahahahahaha

      • 3 1

    • a

      Wiesz po co takie lotnisko w Kosakowie? Spójrz na duże europejskie miasta, chociażby Berlin. On ma chyba z 3 lotniska!!

      • 1 0

    • dziękujemy (1)

      a Wam mieszkańcom Gdańska, nagle tak na Gdyńskiej kasie zależy co?Zupełnie bezinteresownie martwicie się, ze Gdynia bez sensu pieniadze wydaje... Takie z was dobre duszki... niech Gdynia wydaje sobie pieniądze na co jej się podoba, a Gdańsk pilnuje swojego portfela...

      • 5 8

      • Niech ten wasz Szurek najpierw ogarnie tą postarzałą SKM. Inne miasta już mają nowiutkie pociągi z klimatyzacją, telewizją, radiem itp. A my musimy się wlec tymi śmierdzącymi starymi kiblami.

        • 5 2

    • kolejny ograniczony gdańszczanin!!!! (3)

      Zastanów się co Ty gadasz - metropolia (nie ważne czy oficjalnie czy nie) takiej wielkości jak 3 miasto potrzebuje 2 lotnisk - głównego i zapasowego. A że gdanskie jest delikatnie rzecz ujmujac kijowo położone często występuje tam mgła a na pewno częściej niż w Gdyni. I teraz wyobraź sobie sytuacje lecisz do gdańska skądś tam a w gdańsku mgła - gdzie leci samolot? jeśli masz szczęscie do Bydgoszczy a jak nie to dalej - życzę powodzenia w powrocie. A teraz 2 sytuacja - w Gdańsku jest mgła ale pilot ląduje w Gdyni - ile zajmie Ci dotarcie do domu??? no właśnie, wtedy byś całował Szczurka po stopach za jego pomysł. Szkoda że Budyń tego nie kuma. Gdańsk nigdy nie był i nie będzie pępkiem 3 miasta!!!!!!!. Trzeba współpracować a najlepiej jakby i sopot miał własne lotnisko. Zastanówcie się ludzie zanim zaczniesz takie bzdury pisać!!

      • 25 29

      • (1)

        mgła w Kosakowie wystepuje srednio rocznie jeden dzien więcej niz w Rębiechowie to raz. Dodatkowo w najblizszym roku instalowany będzie ILS Cat II (system do naprowadzania w trudnych warunkach)Dwa - skąd dane ze metropolia potrzebuje dwóch lotnisk? nie ma w Europie podobnego obszaru metropolitalnego (ok 850 tys mieszkanców o tym poziomie rozwoju gosp) z 2 publicznymi lotniskami polozonymi od siebie w odleglosci mniejszej niz 25 km. Polecam przykład lotniska w Bazylei , ktore obsluguje 3 kraje. A jako przykład budowy kolejnych lotnisk np Coventry - czym konczy się proba budowy drugiego lotniska - szybkim bankructwem. A tu mają byc dwa publiczne lotniska - to tak jakby miec jeden szpital, ktory obsługuje cały obszar i stwierdzic: wybudujmy drugi bedzie lepiej. W rezultacie otrzymamy dwa szpitale będące w długach

        • 21 2

        • 100/100 - ale megalomania Gryzonia to już przypadek stricte kliniczny - "zastaw się a postaw się"

          • 14 2

      • bzdury marynarzu piszesz

        mgla na rebiechowie to MIT ! wcale nie wystepuje tutaj zauwazalnie czesciej niz na innych waznych otniskach w kraju... a co do tego czy metropolia potrzebuje 2 lotnisk to tez bym polemizowal - Warszawie wystarcza jedno a aglomeracja liczy ponad 2 mln ludzi, GOP - jedno a ludzi kolo 5 mln - na upartego mozna powiedziec ze Krakow z racji bliskiego polozenia to 2 lotnisko ale wtedy to bedzie juz z 7 mln mocno upraszczajac sprawe, zreszta jako lotnisko zapasowe mozna uznac Bydgoszcz

        • 12 6

    • w niedziele mgla na rebiechwoie byla jak ch... i nic nie latalo a w gdyni swiecilo sloneczko (2)

      i tak moj chlopak polecial niestety do wawy zamiast do mnie :(wlasnie poto lotnisko w gdyni

      • 15 19

      • to przeczytaj ostatnie badania - Kosakowo ma jeden dzien rocznie mgieł więcej niz Rębiechowo

        • 13 1

      • W Gdyni słoneczko???

        :):):) hahaha chyba to na skwerku za 35 mln rocznie naiwnego podatnika ze szczurlandii

        • 15 16

  • ZTM o jejej (8)

    Osobiście jestem przeciwny integracji, która wprowadziłaby do Gdyni gdański model funkcjonowania komunikacji miejskiej. Właśnie jestem po "podróży' z centrum do Auschan - jak zawsze koszmar. Autobusy 167 i 168 niezależnie od pory roku, dnia czy pogody jeżdżą fatalnie, a tłumaczenie tego korkami to kompletna bzdura. Na tej trasie jest tak od lat i nic tego nie zmienia. Po prostu w gdańsku ZTM ma pasażera w pupie a miliony wydaje na zbędne wodotryski. Nie chcę aby ta zasada została przeflancowana do Gdyni.

    • 4 5

    • jeśli nie korki (2)

      to co jest według Ciebie przyczyną tego koszmaru?Co jest lepszego w organizacji komunikacji w Gdyni? Czy to coś sprawiłoby, że przejęcie ZTM Gdańsk przez ZTM Gdynia poprawiłoby czasy przejazdów?

      • 0 0

      • Kompleksy Gdańszczan (1)

        Czyżby Gdańszczanie mieli jakiś kompleks Gdyni? Na dźwięk słowa Gdyni każdy gdański absurd staje się ideałem.

        • 1 0

        • chrznisz farmazony

          Zadałem proste pytanie, a Twoja odpowiedź jest nie na temat. Jeśli przedsiębiorstwo komunikacyjne z Gdyni sprawniej organizuje przewozy, to niech przejmie kierownictwo nad gdańską komunikacją.Dla mnie podział Gdańsk-Gdynia nie istnieje. To są dzielnice Trójmiasta.

          • 0 0

    • człowieczku z cudownej Gdyni (4)

      Napisz mi lepiej, jakiej długości korki są w Waszym cudownym mieście.Bo ja wczoraj 15 minut to jechałem z Wojciecha do początków Pruszcza.

      • 0 0

      • Człowieku nie pieprz bez sensu (3)

        Co ma piernik do wiatraka? Gdynia cudowna? - nigdy w życiu! Ale komunikacja miejska w Gdyni funkcjonuje znacznie lepiej niż w Gdańsku Co do korków w Gdańsku: rozpieprzenie wszystkich miejsc na raz to typowy polski "bezplan"

        • 0 0

        • kotuś, ano piernik do wiatraka ma bardzo wiele wspólnego (2)

          Skoro czas jazdy potrafi wynosić raz 15 minut, a raz 35 - to powiedz mi, jak w takim razie można ułożyć realny rozkład jazdy?

          • 0 0

          • Systemowa patologia komunikacyjna (1)

            Korki w Gdyni to też codzienność ale komunikacja jakoś działa. W Gdańsku problemem nie są opóźnienia ale "systemowe wypadanie" kursów autobusów, niemal codziennie tych samych! Przypadek czy może fatalna organizacja Co zatem ma piernik do wiatraka Tygrysku?

            • 1 0

            • systemowe wypadanie" kursów autobusów

              a może te wypadnięte kursy gniją w korku pod Auchanem, kotku?Bo często widuję stada 168 wyjeżdżające o 18.00-19.00 spod Dworca w Gdańsku - pewnie jeden ma opóźnienie 40-minutowe, a drugi 25-minutowe. Nic ci więc nie wypada - tylko jeździ cholernie opóźnione.

              • 0 1

  • jest pięknie, czy nie jest? (5)

    Nie no jest pięknie… można bilet kupić przez Internet, można sobie nawet przez telefon kupić… szkoda tylko, ze nie można do pociągu wejść…Dziś o 7.14 w Gdyni Głównej wbiłem się do pociągu do Gdańska, ale kurcze ciężko było, bo jakiś gościu próbował się przepychać ze mną… rozumiem, go bo w sumie zdarza się że nie wszyscy się zmieszczą do pociągu… też mi się zdarzyło zostać na stacji Gdynia Stocznia…dlatego teraz jadę jedną stacje dalej(autobusem)… w Gdyni dużo ludzi się wysypuje, wiec jak się stoi w miarę blisko drzwi to człowiek wejdzie do pociągu Ale trzeba być doświadczonym strategiem… bo jak ktoś nie ma strategi i odpuści walkę przy drzwiach…to może zostać na peronie… ale niech się nie łudzi, ze w następnej kolejce będzie wiecej miejsca bo jedzie z Chyloni  nie będzie… bo następna kolejka przyjedzie jednoskładowa… tak dla wyrównania szans… skoro w jednej ludzie się gniotą i pocą… to w drugiej też tak jest.Kurcze dziś tak sobie jechałem przytulony do jakiegoś dziada średniopachnacego (ale pod koniec podróży…mój antyperspirant też wymiękał, więc do dziada nie mam pretensji o sredni zapach) i przykleszczony do drzwi (tych które nie otwierają się na stacji) i tak się zastanawiałem…. Czy nie można do cholery puścić co 7 minut pociągów z Wejherowa/Redy/Rumi dwuskładowych…chociaż w godzinie szczytu!

    • 7 0

    • pretensje to do władz Wejherowa/Rumii/Redy (4)

      Zainteresowanie SKMką zerowe. A Pruszcz, do którego SKM obecnie praktycznie nie wjeżdża, zrzucił się na SKM na 2,2 miliona...

      • 1 2

      • pomyśl zanim napiszesz (3)

        ja jestem z Gdyni... halo powtórze jeszcze raz WSIADAM w Gdyni... a dokładniej rzecz ujmując to nie wsiadam....bo nie ma miejsca w kolejcewiec nie chodzi mi o to, zeby mieszkańcy Wejherowa/Rumi,Redy mieli lepiej... tylko dlatego, że gdyby do nich jeździły cześciej kolejki... to te które by przyjeźdzały od nich nie byłyby tak zawalone... a co za tym idzie dałoby się do nich wejśćpoza tym nie patrz tylko na to ile miasta dają kasy... ale popatrz też ile dają sami pasażerowie... nie znam badań ale wydaje mi się, że z Wejherowa/Rumi/Redy jeździ wiecej osób kolejką niż z Pruszcza... ale mogę się mylić.Poza tym Pruszcz chyba dał wiecej kasy, bo SKM miało im jakiś przystanek zrobić... ale tu pewny nie jestem

        • 1 0

        • a'propos "pomysl zanim napiszesz (2)

          koledze chyba chodzilo o to, ze gdyby Rumia, Reda i Wejherowo doplacalo tyle co Pruszcz to byloby wiecej skladow i wiecej wagonow... a do pruszcza nie ma teraz duzo skm bo remont torow jest... aha - gdyna doplaca ponoc tyle co 30-tysieczny pruszcz... to tez troche moze wyjasnic...

          • 0 1

          • świat zwariował :) (1)

            według kolegi i Ciebie, ponieważ popierasz "kolege" miki ma mieć pretensje do Wejherowa, że nie może wsadzić tyłka do SKM w Gdyni?To jest mega odwrócenie kota ogonem...SKM nie winne / Wejherowo winne, że SKM idiotycznie skonstuowało rozkład :)oczywiście, że Wjherowo, Rumia i Reda powinny dorzucić się do SKM... ale co ma piernik do wiatraka?SKM tak powinno robić rozkłady, aby ludzie mogli w godnych warukach jeździć

            • 0 0

            • Za transport odpowiadają miasta/gminy

              Z opisu mieszkańców Gdyni wynika, ze i Gdynia, i Wejherowo sobie z tym nie radzą.

              • 0 0

  • jak zwykle Gdynia?? Radzę zagłębić się w temat Gdynia - Gdańsk, a dopiero następnie wydawać osądy.Ponadto, jeśli chodzi o komunikację miejską, jeżdżąc codziennie gdańskimi autobusami, mogę stwierdzić, że w Gdyni jest ona o wiele lepsza :)

    • 1 1

  • tylko tyle zrobili przez 4 lata ?

    ja się pytam dlaczego moje podatki są marnotrawione na pensje dla takich ludzi. i jeszcze mają ambicje przejmowac jakies zadania od skm i ztm. kto jest ich szefem, że tak im pobłaża ? do roboty ich zagnać...

    • 1 0

  • Bilet metropolitalny był zdzierstwem przez pierwsze dwa lata. Potem dorzucono do niego Przewozy Regionalne. (2)

    Wtedy mimo tej samej ceny przestałby być zdzierstwem. Z racji wielkiego podwyższenia oferty. Rok później, gdy teraz, gdy kosztuje 220 złotych, oczekiwałabym przedłużenia. Nie nie tego co myślicie. Mam na myśli przedłużenie odcinków obowiązywania na kolei od Lęborka po Tczew. Oraz dodanie do klubu ZKM Lębork i ZKM Tczew. Wtedy nawet ciut droższy bilet metropolitalny będzie bardzo kuszący.

    • 0 1

    • Zdzierstwo (1)

      to jest zaokrąglanie rachunków przez kelnerki i rozcienczanie drinków.Ceny biletów wzrosły po poszły w górę ceny paliwa. Nadążasz za argumentami, czy mam powtórzyć?

      • 0 1

      • Cena ropy i prądu stanowi znimomy procent tego co płacisz.

        Reszta to haracz. Przy takich podatkach...

        • 0 0

  • podsumował Kołodziejski (1)

    bardzo wysoko oceniam to co udało się zrobić - śmiech na sali. przecież za 170 tysięcy rocznie bo tak wynika z oświadczenia majątkowego nie powie , że dłubie w nosie i wydaje jakiegoś szmatławca o imieniu przystanek metropolitalny

    • 1 2

    • Śmiech na sali

      to był jak się urodziłeś. Położne pokładały się ze śmiechu, a lekarz obciął ci drugą zbędną głowę.

      • 0 0

  • jeszcze większy śmiech na sali

    prosze sobie przeczytać jak pana Kołodziejskiego wybrano na przewodniczącego tego marnego związku na stronie MZKZG. przypomina to trochę słynne stwierdzenie LUB CZASOPISMA. albo jak kto woli wszystkie zwierzeta są równe ale niektóre równiejsze.

    • 0 0

  • podsumował Kołodziejski

    bardzo wysoko oceniam to co udało się nam zrobić- śmiech na sali. przecież za 170 tysięcy rocznie bo tak wynika z jego zeznania podatkowego nie powie,że dłubie w nosie i jest redaktorem naczelnym w broszurce przystanek metropolitalny.

    • 2 0

  • Najbardziej na minus jest to:

    że nawet jeśli można kupić dobowy na autobusy + SKM, to ma cenę z kosmosu bo w pakiecie sie dostaje niepotrzebny kawał z Cieplewa do Luzina; może by wreszcie pomyśleć, by robić też dobowe ale autobusy (dane miasto) + skm (dane miasto) dzięi temu w logicznej cenie, na pewno by byli chętni

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane