• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 1 lutego więcej za przejazd SKM. Dojdzie bilet przez komórkę

Krzysztof Koprowski
14 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Aplikacja pobiera opłaty za nieaktywne bilety
Za przejazd SKM-ką ponownie zapłacimy więcej. Ostatnia podwyżka była wprowadzona 1 marca ub. r. Za przejazd SKM-ką ponownie zapłacimy więcej. Ostatnia podwyżka była wprowadzona 1 marca ub. r.

Od 1 lutego drożeją bilety Szybkiej Kolei Miejskiej: o niespełna 5 proc. okresowe i o ponad 7 proc. jednorazowe. Bilet będzie można też kupić przez telefon komórkowy, choć korzystając z innej aplikacji niż w przypadku MZKZG.



Mimo podwyżek, trójmiejscy kolejarze przekonują, że są najtańszym przewoźnikiem w kraju, co mają ilustrować powyższe zestawienia. Mimo podwyżek, trójmiejscy kolejarze przekonują, że są najtańszym przewoźnikiem w kraju, co mają ilustrować powyższe zestawienia.
Poprzednia podwyżka cen biletów SKM została wprowadzona niespełna rok temu - 1 marca 2012 roku. Wówczas ceny podwyższono od 1,79 do 8 proc., zależnie od trasy przejazdu i rodzaju biletu. Teraz podwyżka wyniesie średnio o 4,64 proc. dla biletów miesięcznych i 7,1 proc. dla jednorazowych.

I tak przykładowo za bilet do 6 km (np. podróżując z przystanku Gdańsk Wrzeszcz do Politechniki) zapłacimy 20 groszy więcej (nowa cena to 2,80 zł). Z Gdańska Głównego do Sopotu pojedziemy również płacąc 20 groszy więcej niż dotychczas (nowa cena dla odcinka od 7-12 km to 3,80 zł). Jadąc z Gdyni Głównej do Politechniki (strefa 13-18 km) trzeba będzie kupić bilet za 4,90 zł (wzrost ceny o 30 groszy), zaś z Wejherowa do Wrzeszcza (strefa 31-40 km) 7,70 zł (podwyżka 50 groszy). Zmianom taryfowym podlegają oczywiście również pozostałe przedziały długości podróży.

Jak oceniasz kolejną podwyżkę biletów SKM?

Podwyżka cen biletów miesięcznych to już kwoty liczone w pełnych złotówkach. W najpopularniejszych przedziałach odległości nowe ceny wynoszą odpowiednio: za bilet do 6 km - 60 zł (dotychczas 57 zł), od 7 do 12 km - 80 zł (dotychczas 76 zł), od 13 do 18 km - 103 zł (dotychczas 98 zł), od 19 do 24 km - 116 zł (dotychczas 110 zł).

Szybka Kolej Miejska tłumaczy podwyżki inwestycjami w poprawę komfortu podróży

- W 2012 roku udało nam się podpisać umowę na emisję obligacji w kwocie 55 mln zł, niezbędne dla realizacji projektu "Rozwój Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście", w ramach którego modernizujemy przystanki, wdrażamy bezpieczny system sterowania ruchem, zapewniamy łączność światłowodową, a także modernizujemy tabor - wylicza inwestycje Marcin Głuszek, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu PKP SKM Trójmiasto.

Trzeba przyznać, że SKM zmaga się też z podwyżkami opłat za dostęp do infrastruktury innej spółki kolejowej - Polskich Linii Kolejowych, które życzą sobie średnio o 27 proc. więcej za korzystanie ze swoich szyn. Po torach dalekobieżnych SKM realizuje ok. 40 proc. kilometrów wszystkich kursów, co generuje prawie 22 proc. wszystkich kosztów działalności SKM. - Przy takiej skali wzrostu obciążeń naszej spółki, korekta w górę cen biletów SKM średnio o około 6 proc. to naprawdę niewiele - dodaje Głuszek.

Od 1 marca, by kupić bilet wystarczy skorzystać ze specjalnej aplikacji - niestety innej niż dla biletów MZKZG. Od 1 marca, by kupić bilet wystarczy skorzystać ze specjalnej aplikacji - niestety innej niż dla biletów MZKZG.
Od 1 lutego uruchomiona zostanie również nowa możliwość zakupu biletu przez telefon komórkowy. Kolejarze niestety wprowadzają ją w oparciu o inny model aplikacji, niż Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej, którzy wykorzystuje do tego celu Mobilet oraz usługę "wdzwaniania" CallPay. SKM wybrała aplikację SKyCash, a to oznacza dla pasażerów wgranie kolejnego programu do telefonu i założenie konta u innego pośrednika.

Instalację aplikacji będzie można dokonać przez wejście stronę m.skycash.com lub wysłanie pustej wiadomości SMS na numer 510 510 205 (opłata zgodna z cennikiem operatora). Aplikacja przeznaczona jest wyłącznie do nabycia biletów jednorazowych z możliwością wyboru dowolnej ulgi. Cena biletu jest identyczna jak papierowego, ale należy do niej doliczyć koszt transmisji danych.

Miejsca

Opinie (288) 3 zablokowane

  • JAKO PREZEZ KOLEYOWY CZUJE ZNACZNO POPRAWE !!! BO SE LEKSUSA ZLOTEGO KUPILEM :))) a wy co se kupita ??? (1)

    Te potwyszki so nam poczebne na restruturyzacyje kolejy. Bedzieta mialy tera cieplo . Zarzad sie podzielil i tera so dwa zarzondy wienc przecie trza nam pieniondzow . Czy wy nie rozumieta ze to dla dobra waszego my to robim ?

    • 0 0

    • my se kupita twój lexus za 1 zł.

      tylko my wcześniej sprzedata cię na targu - za 2 zety:))

      • 0 0

  • po co komu skm? (4)

    drogi coraz szersze, coraz bardziej bezkolizyjne, wciąż bezpłatne, w planach coraz więcej ekspresówek, tristar z priorytetem dla aut
    tymczasem komunikacja publiczna znów droższe bilety, kolejki jeżdżą rzadziej, śmierdzą coraz bardziej, każda przesiadka to mordęga
    i po co to komu - postawmy na transport indywidualny, zlikwidujmy KM, każdy se zbuduje domek za obwodnicą, kupi 3 samochody i będzie pięknie jak w ameryce

    • 3 2

    • W ameryce też jest taki SKM, a nazywa się Metra (2)

      Nie jest to wcale metro, a kolej naziemna Metra. Składy są starsze niż u nas i jeszcze mniej wygodne. Tyle, że tam nikt nie narzeka, bo większość aby dostać się do centrum Chicago woli dojechać do najbliższej stacji Metra i zostawić tam auto, bo aby dojechać do centrum autem musiałby jechać 2x dłużej mimo wielu autostrad oraz srogo zabulić za parkingi w centrum.

      • 0 2

      • ale stany nie są tutaj wyznacznikiem kultury technicznej (1)

        zobacz jak jest w Niemczech...

        • 0 0

        • lange nicht gewesen?

          wjazd do centrum Berlina kosztuje...
          parking jeszcze wiecej

          • 0 0

    • Tak!

      I jeszcze wprowadźmy karabinki do kerfurów i biedronek, coby raz na jakiś czas jakiś guaniarz mógł zrobić efektowną masakrę w szkole. God bless America.

      • 1 1

  • Podnoście, podnoście, na zdrowie

    z racji braku konkurencji i tak kto ma pojechać, ten pojedzie, niezależnie od sumy, którą trzeba zapłacić za rozkosz przejażdżki waszymi zasyfionymi, zapchanymi, spóźniającymi się wagonikami. Na Państwa miejscu czyniłbym dokładnie tak samo. Business is business.

    • 0 0

  • NO W KOŃCU.

    Już za długo było tak tanio i zostawało mi za dużo pieniędzy w portfelu, a tak będę mógł na coś z pożytkiem wydać. VIVAT III RP!

    • 1 0

  • popieram (7)

    Szczerze to popieram ta podwyzke.Wiem,ze wielu sie to nie spodoba,ale mamy najtanszy transport miejski chyba w calej europie,a i podwyzki tych biletow powiedzmy sobie szczerze sa symboliczne,wiec lepiej nie narzekajmy.po wielu latach posuchy zaczely sie tez remonty,wiec nie jest zle.przeraza mnie tylko brak jakichkolwiek zasad bhp przy tych remontach.

    • 1 56

    • hehehe ale fajnie :) (4)

      i pewnie jeszcze najnowocześniejszy w Europie i najpunktualniejszy :) Gościu, że Ci SKM płaci to Twoja sprawa, ale nie żartuj sobie... najtańszy transport to jest w Tallinie 0 zł kosztuje... a proszę Cię nie porównuj cen za komunikacje z zachodu... bo musisz je najpierw przystawić do zarobków... to że Wy w tej SKMce zarabiacie tak jak kolejarze na Zachodzie, to nie znaczy, że my informatycy, budowlańcy, pracownicy biurowi, sprzedawcy tak zarabiamy... ale Wam w tej SKM myśleć nie kazano - wiadomo

      • 29 1

      • no i jeszcze jedno - na Zachodzie są pociągi (3)

        a nie złom na kołach zarządzany przez niespełna rozumu

        • 22 0

        • Ty chyba na Zachodzie nie byłeś (2)

          paryskie metro i RER - pół na pół stare składy z pneumatycznymi drzwiami oraz stare składy z drzwiami na zwykłą klamkę. Brud. Częstotliwość nawet spoko - co 5 minut. Dostępność dla niepełnosprawnych oraz matek z dziećmi - ZERO. Jedna winda przy wieży Eiffela.

          • 1 7

          • Ale tamtejsza sieć jest b. gęsta, szybko i sprawnie poruszasz się po całym mieście. Poza tym mają zintegrowane bilety, sprawne automaty, które potrafi obsłużyć nawet nie komunikujący się po francusku turysta. Pomimo wymienionych przez ciebie niedogodności, zazdroszczę paryżanom. Znacznie łatwiej było mi korzystać z paryskiej komunikacji, chociaż byłam tam pierwszy raz, niż z trójmiejskiej po wielu latach mieszkania tutaj.

            • 6 0

          • a teraz napisz jak jest w Berlinie, Stokholmie, nawet w Warszawie...

            a o Francuzach brudasach i megalomanach mi nie pisz

            • 6 0

    • Dodać jeszcze należy, że w Tallinie komunikacja miejska z początkiem tego roku jest darmowa dla mieszkańców tegoż pięknego miasta.

      Co do remontów coś się ruszyło bo zaczęli w końcu realizować projektu unijne, a w porównaniu do tempa budowy/remontu drug SKM i cała kolej jest 100 lat za murzynami. Obraz nędzy i rozpaczy po prostu.

      • 5 0

    • w Eropie więcej zarabiają

      • 6 0

  • Przejazdy dedykowane

    Należy wyrzucić transport towarowy z torów na odcinku Gdańsk -Gdynia i na to miejsce wprowadzić Skm - ki zatrzymujące się tylko np w Oliwie i Sopocie .Jeżdżę codziennie z Wrzeszcza i widzę ,że w godzinach szczytu z jednego wagonu na tej trasie wysiada zaledwie kilka osób. ( znakomita większość jedzie do Gdyni lub dalej).Zgadzam się na 30 gr. podwyżkę pod warunkiem ,że w SKM - kach zostaną uruchomione wszystkie toalety.

    • 2 1

  • poprawa komfortu podróży? (2)

    8 lat średni wiek taboru SKM był jakieś 10 lat mniejszy niż teraz. Wszystkie pociągi się zastarzały a dodatkowo SKM pozbył się najmłodszych i najlepiej przystosowanych do ruchu aglomeracyjnego składów EN60 (sprzedane do SKM Warszawa) i EN58 (złom). Tą firmą muszą zarządzać KRETYNI, ludzie którzy absolutnie nie mają koncepcji na rozwój firmy, ludzie którzy zarządzać czymś więcej jak chlewem nie potrafią!

    • 28 3

    • obecny naczelny zarządzał wcześniej czymś podobnym do chlewu.. (1)

      jakimś ośrodkiem wypoczynkowym czy czymś równie ambitnym

      • 2 0

      • czyżby Natura Tour?

        No to świetnie... słyszałem, ze genialne wyniki finansowe miała firma... Jak to mozliwe, że współudziałowcy (samorządy) tolerują kogoś takiego na fotelu prezesa? Owszem, same go nie odwołają, ale mogę powiedzieć głównemu udziałowcowi, że jeśli dalej tak firma będzie zarządzana to grosza nie sypną...

        • 3 0

  • Oburzajace

    Bezczelnosc Zarzadu SKM osiagnela swoj pulap.

    • 4 0

  • (4)

    Poprawa komfortu? Czyżby? Nic się nie zmienia, zimno w pociągach. Krótkie składy, a ceny coraz wyższe. Tylko zarobki nie rosną, a ich realna wartość maleje.

    • 26 1

    • Z tym zimnem to raczej się nie zgodzę (1)

      Bywa, że w solarium i saunie razem wzięte jest zimniej niż w porannej SKM-ce...

      • 9 1

      • Bo to jest tak

        jak na zewnątrz jest znośnie, to w skm upał, że faktycznie siedzieć nie można, a jak robi się naprawdę zimno, to raz, że wtedy nie trzeba grzać, a dwa- połowa drzwi się nie domyka i dojeżdża sie w postaci sopla. Ale to przecież nie wina skm.....

        • 5 0

    • zimno? (1)

      Praktycznie zawsze, gdy jadę skm-ką, a na dworze poniżej zera, to w środku taki upał, że ciężko usiedzieć, bo tak w tyłek gorąco. Gdzie tu logika? Grzać na 25 stopni gdzie ludzie wszyscy w zimowych kurtkach.

      • 5 0

      • I jeszcze narzekają na koszta działania..

        a prąd na ogrzewanie to z kosmosu im ktoś zsyła?

        • 3 0

  • (2)

    Chyba z ta poprawa komfortu to komus sie pomylilo i na pewno nie dotyczy to SKM. Brak punktualnosci, brak oswietlenia na niektorych przystankach i zdarza sie ze w porannych kolejkach. Przepelnione kolejki bo ciagle zmiany rozkladu, spoznienia. Moze wreszcie SKM znajdzie wladze ktore maja honor i przyznaja ze jazda SKM to zaden komfort.

    • 6 0

    • komfort to maja tylko władze skm , jak zdierają z nas pięniądze. I po to są te podwyżki

      • 2 0

    • "honor"... hahah, to pojęcie już dawno zanikło u władz wielu spółek

      niestety

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane