• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 360 tys. do 2,2 mln za projekt linii tramwajowej w Gdańsku

ms
5 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Linia tramwajowa ze śródmieścia Gdańska na Przeróbkę jest w fatalnym stanie, nie tylko na Moście Siennickim. Linia tramwajowa ze śródmieścia Gdańska na Przeróbkę jest w fatalnym stanie, nie tylko na Moście Siennickim.

Krok w stronę przebudowy najbardziej zniszczonej w gdańsku trasy tramwajowej na Przeróbce. 10 firm złożyło oferty na wykonanie dokumentacji budowlanej, z czego osiem mieści się w założonym budżecie.



Zobacz w jak złym stanie jest Most Siennicki.

W środę otwarto oferty w przetargu na przygotowanie kompleksowej, kompletnej dokumentacji projektowej budowlanej i wykonawczej oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla realizowanej przez miasto przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza od ul. Elbląskiej do ul. Sucharskiego. Ta inwestycja jest częścią Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej Etap III C, realizowanego przez Gdańskie Inwestycje Komunalne. O przetargu pisaliśmy w lipcu.

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie projektu przebudowy trzech odcinków o łącznej długości 4,3 km toru pojedynczego, czyli ponad dwukilometrowego odcinka torowiska.

Czy cena powinna być najważniejszym kryterium w przetargach?

Pierwszy odcinek, w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańska(do skrzyżowania z ul. Stary Dwór), mierzy 1408 m toru pojedynczego.

Drugi odcinek, w ciągu ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska(od skrzyżowania z ul. Stary Dwór do ul. Sucharskiego), mierzy 2682 m toru pojedynczego.

Trzeci odcinek to pętla na Przeróbce o łącznej długości torów 247 m, w tym dwa rozjazdy i skrzyżowanie torowe.

Co będzie musiał zrobić zwycięzca przetargu? Zakres zamówienia obejmuje m.in. sporządzenie projektu budowlanego, projektów wykonawczych, szczegółowych kosztorysów inwestorskich, studium hałasu komunikacyjnego i drgań  z pomiarem hałasu oraz określeniem wpływu na zabudowę chronioną i określenie środków.

Zamawiający planował przeznaczyć na realizację tych zadań ponad 1,23 mln zł.

Oferty złożone w przetargu

1. Sudop Polska 2,19 mln zł - najdroższa oferta
2. Biuro Inżynieryjnych Usług Projektowych 1,453 mln zł
3. Progreg 805 158 zł
4. Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu 1,099 mln zł
5. Tebodin Poland 847 470
6. Mott MacDonald 360 021 - najtańsza oferta
7. Ardanuy Polska 1,127 mln zł
8. Schuessler-Plan Inżynierzy 1,23 mln
9. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego 848 700
10. Transprojekt Gdański 1,054 mln
ms

Miejsca

Opinie (105) 4 zablokowane

  • Tak jak na Słowackiego się skończy....:(

    Tak jak na Słowackiego się skończy....:(

    • 6 1

  • Po co tam tramwaj? (5)

    Nikt nie zada tego pytania bo po co tracić głosy wyborcze. Lepiej tracić publiczne środki na modernizację linii tramwajowej do wymarłego pustawego osiedla. Tramwaje są z założenia dla dużych skupisk ludzkich, dużych osiedli. Tramwaj na Przeróbkę powinien być zlikwidowany.

    • 6 19

    • wymarłe osiedle?

      Chyba nie byłeś tam nigdy, a mieszkasz zapewne na jednym z nowych osiedli i nie masz pojęcia o pozostałych dzielnicach Gdańska.

      • 13 1

    • przyznaję rację (1)

      Gdańsk został odcięty od morza i wisły bo wyspę stogi przeznaczono na rozbudowę portu północnego i przemysłu (proszę spojrzeć na mapę gdańska i odjąć stogi i okolice rafineri. co zostanie ?). miasto przez to posunięcie samo się zlikwidowało i przeistoczyło w zlepek osiedli.nawet historyczna starówka jest teraz na peryferiach i jest niszczona przez wyziewy okolicznych kominów. więc miasto powinno być konsekwentne i wysiedlić stamtąd ludzi i zlikwidować osiedla. pracowników do pracy mogą dowozić autobusy albo kolej.

      • 3 5

      • Co to za szalony pomysł!!!

        "Miasto powinno być konsekwentne i wysiedlić stamtąd ludzi". Kolejny inteligent! Znawca! Czy Ty człowieku wiesz ilu jest mieszkańców tych dwóch dzielnic? Gdzie Ty chcesz tych ludzi przesiedlić? Co to za szalony pomysł. Mam wrażenie, że niektórzy zajmują głos w sprawie o której w ogóle nie mają pojęcia!

        • 4 2

    • no to się odezwał znawca wszechwiedzący (1)

      Ja należę do tego wymarłego osiedla. Mieszka tutaj sporo moich znajomych, przyjaciół, rodziny. Funkcjonuje tutaj szkoła, przedszkole, przychodnia. Mamy również radę dzielnicy, która organizuje ciekawe zajęcia, interesujące dla młodzieży. Chociażby turniej piłkarski, na którym młodzi sportowcy z naszego osiedla oprócz rywalizacji mieli możliwość poznania kilku zawodników Lechii Gdańsk. Odbywały się również dni sąsiadów super zorganizowane przez radnych. Także coś się dzieje na tym pustawym wymarłym osiedlu. Jest tutaj również sporo dzieciaczków, które jeżdżą do szkoły tym właśnie tramwajem. Starsi ludzie jeżdżą do kościoła tramwajem. Dorośli, jadą tramwajem do pracy. Więc wybacz Panie mądralo, ale jeśli tak bardzo chcesz gdzieś szukać oszczędności to szukaj ich gdzieś indziej. Na pewno nie kosztem ludzi!

      • 6 1

      • Szkiełko nie potrzebne, wystarczy mieć oczy żeby zobaczyć, że te tramwaje nie jeżdżą puste, że na ogół (nie tylko w godzinach szczytu) są przepełnione.

        • 3 0

  • najtańszą ofertę powinni od razu odrzucić. (1)

    i jeśli jest oferta od tej samej firmy, która robiła torowisko na Świętokrzyską - również. Ostatnia doświadczenia pokazują, że najniższa cena wcale nie jest najniższa, skoro później trzeba poprawiać kilka razy, bo projektanci i wykonawcy zapomnieli, że w upały tory mogą się rozszerzyć i powyginać...może i remonty na koszt firmy, ale zorganizowanie komunikacji zastępczej, rozesłanie informacji oraz stracony czas pasażerów też trzeba doliczyć.

    • 7 0

    • Statystycznie rzecz biorąc faktyczny koszt tego projektu

      to ok. 1,1 mln +/- 330 tys. zł. Zatem ofert najwyższej i najniższej nie powinno brać się pod uwagę. Również oferta nr 2 nie mieści się w przedziale. Spośród pozostałych firm należałoby wybrać tę, która ma największe doświadczenie, ew. najlepsze referencje (z wykonanych projektów) i wykona projekt w założonym czasie.

      • 3 0

  • Tramwaj na nowym moście i dopiero potem remontować stary już tylko dla aut.

    • 1 2

  • nowe torowisko po starym moście siennickim ???

    życzę powodzenia, ale lepiej zamówić mszę w tej intencji. ten most może nie przeżyć przebudowy torowiska. to konstrukcja prowizoryczna z czasów Gierka. miała istnieć kilka lat do czasu budowy nowego mostu. to most saperski postawiony na rozsypujący się most zwodzony. od tego czasu minęło prawie 40 lat :))

    • 9 2

  • Bubel za 360 tysięcy.

    Za 360 tysięcy to będzie niezły szajs ... Znowu będą jakieś skrzywienia torów czy pęknięcia albo coś innego ... Będą problemy jak z trasą na Łostowice. Według mnie najlepsza zbudowana trasa tramwajowa w Gdańsku to na Chełm Witosa wszystko zbudowane na fest nic nie łamie się i wygina.

    • 3 1

  • GIK jak zawsze popisze się inteligencja i wybierze

    najniższą ofertę a potem zamelduje Adamowiczowi że udało się zaoszczędzić 900 tys. PLN

    dwa lata później będzie jak na Słowackiego, no ale cóż najważniejsze że wygra najtańszy

    • 4 2

  • Jak znowu kupia tam jednokierunkowe tramwaje to do CBA zglaszac

    Bo to jest nienormalne.

    • 3 2

  • "z czego osiem mieści się w założonym budżecie."

    "Przetarg wygrała firma "XZ" która złożyła ofertę na 700tys zł."

    Za chwile okaże się, że firma zbankrutuje bo się przeliczyła, a miasto wyda kolejne pieniądze na dokończenie inwestycji.

    • 0 0

  • Zamawiający planował przeznaczyć na realizację tych zadań ponad 1,23 mln zł. (1)

    Spokojnie. To nie tak, że jak cena oferty wydaje się podejrzana to nic nie może zrobić. Zgodnie z art. 90 ust. 1 "Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku
    do przedmiotu zamówienia, zwraca się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie
    wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny." Jeżeli okaże się, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zamawiający ma obowiązek ją odrzucić na podst. art. 89 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy.

    • 2 0

    • czyli nie warto proponować nawet cokolwiek tanio, zwyczajnie się nie opłaca choćby wykonawcy się i tanio opłacało

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane