• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 360 tys. do 2,2 mln za projekt linii tramwajowej w Gdańsku

ms
5 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Linia tramwajowa ze śródmieścia Gdańska na Przeróbkę jest w fatalnym stanie, nie tylko na Moście Siennickim. Linia tramwajowa ze śródmieścia Gdańska na Przeróbkę jest w fatalnym stanie, nie tylko na Moście Siennickim.

Krok w stronę przebudowy najbardziej zniszczonej w gdańsku trasy tramwajowej na Przeróbce. 10 firm złożyło oferty na wykonanie dokumentacji budowlanej, z czego osiem mieści się w założonym budżecie.



Zobacz w jak złym stanie jest Most Siennicki.

W środę otwarto oferty w przetargu na przygotowanie kompleksowej, kompletnej dokumentacji projektowej budowlanej i wykonawczej oraz pełnienie nadzoru autorskiego dla realizowanej przez miasto przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza od ul. Elbląskiej do ul. Sucharskiego. Ta inwestycja jest częścią Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej Etap III C, realizowanego przez Gdańskie Inwestycje Komunalne. O przetargu pisaliśmy w lipcu.

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie projektu przebudowy trzech odcinków o łącznej długości 4,3 km toru pojedynczego, czyli ponad dwukilometrowego odcinka torowiska.

Czy cena powinna być najważniejszym kryterium w przetargach?

Pierwszy odcinek, w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Siennickiej zobacz na mapie Gdańska(do skrzyżowania z ul. Stary Dwór), mierzy 1408 m toru pojedynczego.

Drugi odcinek, w ciągu ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza zobacz na mapie Gdańska(od skrzyżowania z ul. Stary Dwór do ul. Sucharskiego), mierzy 2682 m toru pojedynczego.

Trzeci odcinek to pętla na Przeróbce o łącznej długości torów 247 m, w tym dwa rozjazdy i skrzyżowanie torowe.

Co będzie musiał zrobić zwycięzca przetargu? Zakres zamówienia obejmuje m.in. sporządzenie projektu budowlanego, projektów wykonawczych, szczegółowych kosztorysów inwestorskich, studium hałasu komunikacyjnego i drgań  z pomiarem hałasu oraz określeniem wpływu na zabudowę chronioną i określenie środków.

Zamawiający planował przeznaczyć na realizację tych zadań ponad 1,23 mln zł.

Oferty złożone w przetargu

1. Sudop Polska 2,19 mln zł - najdroższa oferta
2. Biuro Inżynieryjnych Usług Projektowych 1,453 mln zł
3. Progreg 805 158 zł
4. Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu 1,099 mln zł
5. Tebodin Poland 847 470
6. Mott MacDonald 360 021 - najtańsza oferta
7. Ardanuy Polska 1,127 mln zł
8. Schuessler-Plan Inżynierzy 1,23 mln
9. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego 848 700
10. Transprojekt Gdański 1,054 mln
ms

Miejsca

Opinie (105) 4 zablokowane

  • Różnica w wycenach max i min

    to tylko 1 829 979 PLN, co daje przebitkę nieco ponad 600% względem najtańszej oferty. Co za delty!

    • 8 1

  • ktoś

    powinien odkopać stary projekt, przecież naście lat temu ten odcinek był remontowany, pamiętam jak 105 śmigając ze Stogów na Łąkową osiągał na Moście Siennickiem prędkość dźwięku. W jakim stanie jest most? Może trzeba zacząć od remontu mostu? Jak to się ma z planowaną budową ulicy Nowa Wałowa i mostu/tunelu przez Motławę?

    • 15 1

  • Tak rozbieżne ceny ?!? 2mln i 360 tys ??!!??

    Jedni rysują na kamieniu a drudzy na laserowych komputerach czy jak???

    • 15 0

  • Najniższa pferta

    jest rażąco niska i na tej podstawie powinna być odrzucona.

    • 19 0

  • Pewnie wybiorą najtańszą ofertę, potem się okaże, że nie można tak zbudować i wszystko będzie trwało 20 lat.

    • 6 0

  • Pieniądze w błoto

    "Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie projektu przebudowy trzech odcinków o łącznej długości 4,3 km toru pojedynczego, czyli ponad dwukilometrowego odcinka torowiska." Drugi odcinek, od skrzyżowania z ul. Stary Dwór do ul. Sucharskiego obejmuje torowisko na moście Siennickim. Jaki jest sens modernizacji torowiska bez gruntownej przebudowy mostu, który jest jedną wielką prowizorką (saperska konstrukcja przerzucona na filarach starego mostu zwodzonego - zniszczonego w czasie wojny)? Za pół roku po modernizacji okaże się, że wszystko znów osiada i torowisko znów pływa.

    • 4 2

  • Wygląda na to

    że z powodu poważnych rozbieżności cenowych skończy się protestami. Chyba, że z powodu rażąco niskiej ceny najtańsza oferta zostanie odrzucona. Ale to też może skończyć się protestami. Co w sumie przedłuży wybór projektanta. Szkoda.

    • 2 0

  • cena wszystkiego to 400 tys (1)

    ponad to, to łapówy, pośrednicy, kolesie i nagrody

    • 1 6

    • no, pół miliona

      • 0 0

  • Na Chełmie i tak pęka albo się krzywi....

    winnych brak.

    • 7 2

  • Wspólczuje .

    robolom-parobom z firm o najniższej ofercie.Istnieje wielkie prawdopodobienstwo,że zarobia grosze ryjąc po 14-16 h,a może nawet nic.A prezes zbuduje kolejny pałac...

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane