• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od czwartku zmiany w rozkładach kolejek i pociągów dalekobieżnych

Piotr Weltrowski
31 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Nowy rozkład SKM to więcej kolejek, ale tylko na trasie Gdynia - Gdańsk. Osoby dojeżdżające do Tczewa czy Pruszcza czekają za to spore utrudnienia. Nowy rozkład SKM to więcej kolejek, ale tylko na trasie Gdynia - Gdańsk. Osoby dojeżdżające do Tczewa czy Pruszcza czekają za to spore utrudnienia.

Tradycyjnie już 1 września zmieni się rozkład jazdy zarówno kolejek SKM, jak i pociągów dalekobieżnych. Kolejek - przynajmniej w dni powszednie - będzie nieco więcej. Dla osób wybierających się koleją poza Trójmiasto nie mamy jednak dobrych wiadomości - do Warszawy, przynajmniej przez tydzień, jechać będzie trzeba osiem godzin.



Korzystasz z komunikacji zastępczej?

- 1 września to czas powrotów uczniów do szkół, a rodziców do obowiązków służbowych. Tradycyjnie, SKM wychodzi naprzeciw związanym z tym potrzebom komunikacyjnym poprzez zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów - mówi Marcin Głuszek, dyrektor marketingu i sprzedaży SKM.

Oznacza to, że na odcinku Gdańsk Główny - Gdynia Główna - między godz. 5 a 6 jeździć będą co 10 minut, a między godz. 6 a 9:30 - co 7,5 minuty, czyli częściej niż obecnie. Z taką samą częstotliwością kolejki jeździć będą także między 13:45 a 18:15. Od 9:30 do 13:45 pociągów na tej trasie będzie mniej - będą się pojawiać na peronach co 15 minut.

Niestety, ze względu na prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe prace remontowe, w dalszym ciągu na trasie Gdańsk - Gdynia nie będą jeździć pociągi typu sprinter, korzystające z torów dalekobieżnych.

Również ze względu na te same prace remontowe, ograniczona zostanie liczba kolejek na trasie Gdańsk - Tczew. W związku z tym bilety SKM honorowane będą na tej trasie w części pociągów Przewozów Regionalnych.

- Poza tym SKM uruchomi specjalne autobusy, które będą kursować w dni robocze na odcinku Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański - Gdańsk Główny. Każdego dnia - od poniedziałku do piątku - dziesięć takich kursów będzie minimalizować trudności komunikacyjne mieszkańcom tych terenów - dodaje Głuszek. Zaznacza, że pieniądze na ich zapewnienie dał marszałek oraz Urząd Miasta Pruszcza.

Do Warszawy w osiem godzin

Prace prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe spowodują także zmianę organizacji ruchu pociągów PKP Intercity. Przez pierwszy tydzień września pociągi jeżdżące na trasie między Gdynią a Warszawą, jeździć będą przez Toruń i Iławę i nie będą się zatrzymywać na stacjach Działdowo i Ciechanów. Wydłuży się też czas podróży... do ośmiu godzin.

- Od 8 września pociągi wrócą na swoje pierwotne trasy, jednak godziny odjazdów i przyjazdów mogą ulec zmianie - mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Miejsca

Opinie (100) 4 zablokowane

  • Lepiej być cierpliwym (5)

    i mieć później dobrą linię kolejową ;)

    • 35 18

    • Oby tyklko dobrze zrobili (2)

      • 7 0

      • (1)

        zrobią jak zwykle :D

        • 5 2

        • ee tam, w sumie lepsze takie wyremontowane stare składy niż te obecne śmierdzące, brudne i rozwalone

          • 3 0

    • zycia nie starczy ;)

      • 4 2

    • jaki to remont co trwa już 5 lat i będzie trwał jeszcze minimum 3 lata?

      Co to za dziadostwo? w 3 lata mogli od nowa CAŁĄ trasę wybudować.Tutaj nie ma na co czekać...czekaliśmy już DOŚĆ czasu.... to jest jawna kpina z podróżnych.

      • 2 0

  • Głuszek, bzdur nie opowiadaj o wychodzeniu naprzeciw... (1)

    pyszna 7% procentowa podwyżka to też wychodzenie naprzeciw klientom?

    • 54 2

    • Za takie pieniądze też byś bzdury gadał

      • 14 1

  • Fajnie że tak wcześnie informujecie... (3)

    • 41 1

    • i tak dobrze że nie wystawili tej wiadomości w piątek

      • 9 0

    • Informacje o zmianach rozkładu jazdy były od dawna

      • 1 1

    • Jak ktoś jeździ SKMką to o zmianach wie od dawna

      pan peronach i na stronie www informacje są co najmniej od dwóch tygodni

      • 0 1

  • masakra 8 h!!!!! (4)

    • 33 2

    • (1)

      moja wątroba też już wysiada... A jeszcze na wschodnim "piwo, piwo jasne..." A jechać trzeba.

      • 5 0

      • "Piwo jasne piwo jasne piwo jasne..." to już taki warszawski folklor :D

        • 2 0

    • Kiedyś, w latach 90 do Wawy w 3,5 godziny (1)

      Niedawno jak jechałem w 2006 roku było chyba 5 godzin. Teraz - od kilku lat bo już w 2009 roku - jazda trwa o dużó za długo... W 2009 było chyba 6 godzin. Ale teraz to masakra. Ciekawe jak min. infrasturktury widzi Euro i przewóz takich mas ludzi w któtkim czasie, bo zamkneli Zakłady Napraw Taboru Kolejowego i będzie w przyszłym roku brakować pociągów....Mówili coś że wynajmą od Niemców - ha ha ha ciekawe za ile...

      • 7 0

      • nie wynajma od Niemcow bo...

        ... niemieckie wagony mają papiery tylko na jazde na terenie niemiec, a zrobienie pozwoleń dla np Polski trwało by lata, poza tym Niemcy oficjalnie stwierdzają że PKP nawet nie zwróciło sie do nich z zapytaniem o możliwość wypożyczenia taboru. Od Czechów też nie pozyczymy bo oni są w trakcie mega wymiany taboru i im samym brakuje wagonów... tak więc w zasadzie pozostaje jedynie Ukraina no ale tam oczywiście jest inny rozstaw kół. Prawda jest taka że pkp na Euro kupi dosłownie CZTERY nowe wagony gdzie tymczasem setki sprawnych bez przeglądów bedzie stało po Warszawa na bocznicy czekając na przegląd... bo tak jest też obecnie.

        • 1 0

  • To jakaś paranoja ! (1)

    Jak tu ZKM Gdynia czy ZTM Gdańsk ma skomunikowania w nocy.Jak tak często będzie SKM robiła manewry w rozkładach jazdy do szlag trafi skomunikowania SKM z liniami nocnymi.

    • 11 1

    • W nocy się kopuluje, a nie szlaja...

      • 6 2

  • SKM = Syfiasta Komunikacyjna Mordęga

    Stare składy, brudne perony, modernizowane jak najtaniej i do tego awarie i jeszcze raz awarie.

    • 29 3

  • Jak na lepsze? Przeciez 2 lata temu kursowały co 6 minut

    Pasażerom trudno zamydlić oczy Panie Marcinie

    • 41 1

  • Obliczyłam, że do Wa-wy to teraz tylko... (8)

    ...skuterkiem xD wyjdzie nawet szybciej!

    • 22 0

    • Owszem (5)

      O ile się chińszczyzna nie przegrzeje i nie zatrze po drodze, choć faktycznie to śmiech na sali

      • 8 0

      • O pupie nie wspomnę :) (4)

        • 6 0

        • i muchy w zębach :) (3)

          • 7 0

          • od tego jest kask ;D (2)

            • 2 0

            • ale jak ma się harley'owski ;) (1)

              • 3 0

              • i trzeba być uśmiechnięteym ;)

                • 2 0

    • no, 6 godzin jazdy skuterem 60/h non stop, współczuję. (1)

      wolę 8 h w pociągu z browarkiem w ręku :)

      • 6 10

      • 8 godzin z JEDNYM browarem i to tylko trzymanym w ręku????

        To już wolę skuter

        • 6 0

  • Nowych wagonów to chyba juz się na SKM nie doczekamy (8)

    Modernizuje się stare z lat 60/70 wagony dodaje plastikowy desing nowe siedzenia a w dalszym ciągu to stary nieekonomiczny grat.Czy prezes SKM jeździ tez zmodernizowanym po liftingu fiatem 125p. z 1975 r.?

    • 38 5

    • Zarząd i dyrekcja SKM

      do i z pracy jest dowożona i odwożona służbowymi samochodami. Im to wisi jak lud się gniecie w pociągach SKM.

      • 13 2

    • chciałbys mieć takiego fiata 75' "zmodernizowanego"

      wsiądź do pociągu byle jakiego...oby na czas, i nie narzekaj.

      • 4 4

    • A zdziwiłbyś się (4)

      Stary skład jest wybebeszany do cna, zostaje tylko rama z wózkami i pudło. Cały osprzęt techniczny to nówka z peweksu, nawet rozruch jest zmieniony z oporowego (czyli nieekonomicznego) na impulsowy - ekonomiczny (dlatego skład tak piszczy przy ruszaniu i nie szarpie jak kiedyś). I tym sposobem mamy całkiem niezły tabor za dziesięciokrotnie mniejsze pieniądze. W SKM faktycznie jest burdel na kółkach, ale to jest spuścizna po PRL-u - to temat na inne posiedzenie. Można mieć g*wniany tabor, a komunikacja będzie działać dobrze - przykład Warszawa lub nowy tabor i g*wnianą komunikację - przykład Gdańsk. Wszystko to kwestia dobrej organizacji i racjonalnego zarządzania zasobami fimny.

      • 16 3

      • o to właśnie mi chodziło

        ode mnie łapa w górę :)

        • 8 1

      • A kible w SKM? (1)

        Też zostały zmienione z oporowych na impulsowo - ekonomiczne?

        • 2 2

        • W SKM są kible? Po co? Siusia się w domu.

          • 3 0

      • Bingo. Nie ma żadnej różnicy między zmodernizowanym pociągiem, a nowym. Co najwyżej inny kształt twarzy pierwszego wagonu.

        A skoro nie ma różnicy, po przepłacać? Wolałbyś cztery zmodernizowane i zadbane merce, czy jeden nowy? Za tę samą cenę?

        • 3 0

    • Ja tam nie chcę żadnych nowych wagonów

      Najwygodniejsze są te stare niemodernizowane. Są nawet takie,gdzie pod oknem nie ma żadnego "podnóżka" i kosza na śmieci. Dzięki temu są tam prawdziwe 2 siedzeniowe fotele, a nie jak w nowych 1,5 siedzenia

      • 0 3

  • (2)

    pięć autobusów w jedną i pięć w drugą stronę to troche mało, autobus kolejki nie zastapi (chyba że jakiś 10piętrowy albo 10przegubowy)

    • 18 1

    • Do tego jeszcze o chorych nikomu nie pasujących godzinach.Ja chcę moje pieniądze za bilet miesięczny!!!!!!!!

      • 4 0

    • Żaden autobus nie zastąpi kolei na trasie z Tczewa do Gdańska

      Po co jechać autobusem,który stoi w korkach??

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane