• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od lipca ul. Świętojańska jednokierunkowa dla kierowców

rb
24 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zmiany na Świętojańskiej obejmą cały odcinek od 10 Lutego do skrzyżowania z al. Piłsudskiego. Zmiany na Świętojańskiej obejmą cały odcinek od 10 Lutego do skrzyżowania z al. Piłsudskiego.

Od 4 lipca ul. Świętojańską,Mapka pomiędzy 10 LutegoMapkaal. PiłsudskiegoMapka w Gdyni, kierowcy samochodów będą mogli jechać tylko w jednym kierunku do Urzędu Miasta. W obie strony będzie można jechać rowerem lub trolejbusem. To realizacja zapowiadanych zmian w centrum miasta ogłoszonych na początku roku.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Obecnie ul. Świętojańską można jechać w obu kierunkach. Ruch, nie tylko latem, jest spory a wszelkie sugestie, by zrobić z najsłynniejszej ulicy w mieście deptak - choćby na weekendy - pozostały bez odpowiedzi. Udawały się jedynie eksperymenty związane z jej zamykaniem w trakcie promocji lokalnych restauratorów, w ramach akcji Kulinarna Świętojańska.

Na początku roku władze miasta ogłosiły, że chcą, by centrum Gdyni stało się przyjaźniejsze dla pieszych. Pomóc miały m.in. nowa strefa parkowania, rewitalizacja Mola Południowego i Starowiejskiej. Jednym z symboli Klimatycznego Centrum miały być zmiany na Świętojańskiej.

Jeden kierunek ruchu na Świętojańskiej w Gdyni od 4 lipca



Według zapowiedzi ulica miała być przejezdna dla samochodów tylko w jednym kierunku - od 10 Lutego do Urzędu Miasta. 4 lipca zamierzenia staną się faktem.

Najważniejsze zmiany:

  • Jeden kierunek ruchu od ul. 10 Lutego do al. Marsz. Piłsudskiego do UM dla kierowców.
  • Ponad kilometrowy i szeroki na 1,5 metra pas rowerowy do jazdy w obu kierunkach.
  • Śluzy dla rowerów.
  • Ruch trolejbusów bez zmian.


O zmianach informują już tablice z poprawioną datą na 4 lipca. O zmianach informują już tablice z poprawioną datą na 4 lipca.
- Wdrażamy projekt, nad którym pracowaliśmy od wielu miesięcy i który będziemy konsekwentnie realizować także w najbliższych latach. To konkretne działania związane ze zmianami klimatycznymi i ich wpływem na nasze najbliższe otoczenie. Centrum po tych zmianach będzie pełne życia, przyjazne i czyste, a rozwiązania, które przygotowaliśmy zmodyfikują też przyzwyczajenia transportowe naszych mieszkańców - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Liczba miejsc parkingowych bez zmian



Liczba miejsc parkingowych pozostanie niezmieniona. Piesi zyskają więcej zieleni i przestrzeni przy początkowym fragmencie al. marsz. Piłsudskiego. To dlatego, że dotychczasowy prawoskręt w Świętojańską zostanie przekształcony w przestrzeń z trawnikami i ławkami.

- To kierunek rozwoju Gdyni jako europejskiej i nowoczesnej aglomeracji - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Zmiany zostaną przeprowadzone za pomocą nowego oznakowania, którego koszt wyniesie 80 tys. zł. Niektórzy mieszkańcy słusznie zauważyli, że przy ulicy pojawiły się informacje o tym, że zmiany zostaną wprowadzone w najbliższy poniedziałek.

Urzędnicy odpowiadają, że początkowo taki był plan, ale ostatecznie chcą dać kierowcom więcej czasu na przyzwyczajenie się do zmian. Zwłaszcza w pierwszych dniach jeden kierunek ruchu na ulicy może być dla wielu sporym zaskoczeniem.

Straż miejska i policja zdyscyplinują kierowców



- Policja i straż miejska zostaną poinformowane o zmianie organizacji ruchu na ul. Świętojańskiej. Zwrócimy się do nich o zapewnienie asysty. My apelujemy do kierowców o zwracanie uwagi na nowe oznakowanie poziome i pionowe, ponieważ wielu z nich jeździ na pamięć - podkreśla Marek Łucyk.
Przypomnijmy, że w ostatnich dniach zakończyła się inna inwestycja w ramach Klimatycznego Centrum - rewitalizacja placu przed Akwarium Gdyńskim, który wcześniej zajmowały parkujące samochody. Jej koszt wyniósł ponad 700 tys. zł. Za te pieniądze ustawiono ławki, siedziska, donice, pojawiły się rośliny oraz trawnik. Władze Gdyni tłumaczą, że to tymczasowe rozwiązanie. Docelowe ma wyłonić konkurs architektoniczny na zagospodarowanie skweru Kościuszki i Mola Południowego.
rb

Miejsca

Opinie (776) ponad 10 zablokowanych

  • nareszcie!

    I bardzo dobrze. Na całym cywilizowanym świecie odchodzi się od samochodów w mieście a u nas każdy musi pod same drzwi podjechać samochodem. Może czas wysiąść z samochodu i ruszyć się trochę. Gdynia jest świetnie skomunikowana i nie gadajcie że bez samochodu nie da się dostać do centrum. Powinni jeszcze zabrać się za marinę bo więcej tam samochodów niż jachtów

    • 1 8

  • Swietojanska swoje najlepsze lata.ma juz dawno za soba (1)

    Te "klimatyczne zmiany" sa.niczym innym jak proba reanimacji trupa. Nie ma.powodu by isc.na Swietojanska. Nie ma tam nic atrakcyjnego. Klimat w jakim zyjemy tez nie zacheca do odwiedzin bo albo pada albo wieje a rzadko jest pogodnie. Kamienice brzydkie,.lokale.male, widoki slabe. Na dodatek nie podjade samochodem. Lepsze restauracje sa od Wladyslawa IV, Swietojanska zrobi sie taka tania.kebabownia. Salon Gdyni powinien byc w pasie nadmorskim, tam wlasnie widac cala niemoc i nieudolnosc ekipy Szczurka. Molo Pld. to morze betonu i asfaltu, z archaicznym Akwarium w sypiacym sie budynku i aleja wylozona tania betonowa kostka z castoramy. Skwer Rady Europy zamienil sie w dziadowski lunapark. Bulwar Nadmorski z roku na rok wyglada coraz gorzej, betonowa posadzka elega coraz to szybszej erozji. Polanka Redlowsla od lat stoi niezagospodarowana. Wladze.miasta sa sr*matycznie wprost nieudolne. Zamiast rozwiazywac realne problemy w miescie uciekaja w dzialania pozorne typu "klimatyczne centrum". Tak jakby sciezka rowerowa.na Swietojanskiej mialaby to miasto popchnac do przodu Nic z tego nie bedzie, to jedynie oznaki niemocy. Zapraszamy na spacer nad morze do Parku Rady Europy

    • 8 1

    • refleksja

      Zastanowil się ktos co będzie się działo wzdłuż całej Władysława IV, korek, korek, korek!!!! A pomyślał ktoś o mieszkacach przy tej ulicy. Jak miasto ma 2 ulice nie robi się takich absurdów

      • 4 0

  • Pomysl nie jest zly, ale jadac rowerem po ulicy Swietojanskiej wolalabym podziwiac ladne widoki odnowionych kamienic a nie takich jak na zdjeciu!

    • 4 1

  • gdynia

    wspolczuje mieszkancom Kamiennej Gory przeciez tam teraz zacznie sie kociol

    • 4 0

  • swietojanska

    nie rozumiem komentarzy typu dobrze bedzie mniej spalin dla mieszkancow a ilu to gdynian mieszka w centrum ja tez chce zeby zamknac ulice Legionow bo glosno i smrod spalin
    Kazdy widzi tylko czubek swojego nosa reszte go juz nic nie obchosdzi

    • 7 0

  • Dyktat promila mniejszości

    Dobra dycyzja UM! Kolejna "inwestycja" farbą namalowana, przejedzie 1 rower/h :) I co mi zrobicie?

    • 6 0

  • Jak w dowcipie

    W Wielkiej Brytanii , w ramach integracji europejskiej , minister transportu zadecydował że w najbliższy weekend od 7 rano w sobotę do 23 w niedzielę , tytułem próby wprowadza ruch prawostronny . Nowe zasady ruchu drogowego dotyczą tylko samochodów osobowych .

    • 3 1

  • Kolejna sciema powinni wybudowac drogi rowerowe w obu kierunkach skoro jej niema to niema zadnych zmian

    • 2 1

  • Bez sensu

    Gdzie tu sens i logika trajtki w dwie strony auta w jedną po co ten misz masz

    • 6 0

  • (24)

    i co to zmieni? I po co?

    • 291 44

    • Będziemy chodzić i jeżdzić rowerami bezpieczniej i w mniejszym smrodzie ! (2)

      • 5 10

      • Bo wcale ruch samochodowy nie zostanie przeniesiony na ul Władysława IV

        • 0 0

      • Rowerem po śniegu?

        Życzę sukcesów gdy w końcu zimą spadnie śnieg.

        • 4 1

    • zmniejszy skłonność do korzystania z samochodu na krótkich dystansach. (12)

      skłoni do refleksji nad sensem korzystania z samochodu na krótkich dystansach
      poprawi komfort i bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów w centrum miasta
      poprawi jakość życia mieszkańców ulicy Świętojańskiej w wyniku zmniejszenia emisji hałasu i zanieczyszczeń odmotoryzacyjnych.

      • 11 33

      • (4)

        Pogorszy też jakość życia mieszkańców przyległych ulic, ale co tam. I zwiększy finalną ilość spalin, bo droga będzie dłuższa.

        • 12 3

        • Twoja teza ma sens jedynie jeśli się uzna, że samochód jest jedynym sposobem poruszania się po mieście (3)

          a także nie zauważysz, że to nadmiar samochodów i korki w mieście powodują wzrost emisji zanieczyszczeń odmotoryzacyjnych.

          • 2 7

          • (1)

            W mieście linearnym jakim jest Gdynia nie ma takiej siły, która w magiczny sposób spowodowałaby że nie będzie konieczności dojazdu autem. Jeżdżenie autem nie wynika li tylko z lenistwa. Niektórzy naprawdę mają takie a nie inne warunki, że muszą korzystać z samochodu.

            • 9 1

            • xD

              Kolega słyszał o SKM? Albo o ZKM? Tak, w miastach linearnych też działają.

              • 0 7

          • To jest zaklinanie rzeczywistości. Ja się do Centrum wybieram co najwyżej do knajpki czy nad morze, więc samochodem nie jadę. Ale jeśli ktoś ma pracę, sprawę do załatwienia w urzędzie, a później zakupy i odbiór dzieciaków z przedszkola, to raczej rowerem ani trajtkiem nie pojedzie. Samochodów nie ubędzie, więc uzasadnianie tej decyzji "ekologią" jest kpiną.

            • 6 1

      • Raczej... (4)

        wraz z płatnym parkowaniem w weekendy doprowadzi do licznych bankructw, szczególnie w branży gastronomicznej, która nie zdąży nadrobić strat po izolacji covidowej; zwiększy natężenie ruchu na sąsiednich ulicach, tym samym zmniejszając jakość życia mieszkańców Władysława IV...

        • 16 4

        • Nie ma żadnych bankructw na ulicach przywróconych pieszym i rowerzystom

          I potwierdzają to badania. Branża ma się tak samo, albo lepiej, po zamknięciu lub ograniczeniu ruchu samochodowego.

          • 0 6

        • (2)

          To chyba dobrze ze ruch bedzie na innych drogach nie reprezentacyjnej

          • 1 7

          • Wkurzony

            Reprezentacyjna i szersza to ona była, 30 lat temu.

            • 5 0

          • Powiedz to mieszkańcom np. Władysława IV

            • 7 0

      • Zachęcając do rezygnacji z używania auta na krótkich dystansach zmusza się ludzi do rezygnacji z auta na długich dystansach, co często jest po prostu niemożliwe. Dla mnie czas ma kluczowe znaczenie w kontekście jakości życia. Jak mam obowiązki do załatwienia to chcę to zrobić szybko, żeby potem mieć czas np. na spacer po bulwarze. jak będę tkwił w korkach spowodowanych ograniczaniem ruchu, to już nie będę miał czasu, żeby się przechadzać Świętojańską na przykład.

        • 7 1

      • Redukcja etatów w urzędzie miasta o połowę to także

        Oszczędność dla środowiska.

        • 22 1

    • Zmiana dla samego zmieniania (5)

      Pozorowanie pracy.

      • 42 9

      • wcale nie, zmieni się to, że droga do celu się znacznie wydłuży więc więcej spalin zostanie (4)

        wyemitowanych, a co za tym idzie Gdynianie będą mogli się bardziej nawdychać

        • 18 5

        • (3)

          I żaden z nich nie zrozumie ze lepiej pojechać trolejbusem 2 razy szybciej?

          • 3 9

          • Uczcie się

            Akurat decydenci mieszkają na Chwarznie i nie jeżdżą trolejbusami tylko wożą Skodami.

            • 6 0

          • Trolejbusem? Szybciej? Jechałeś kiedyś?

            • 13 0

          • Sęk w tym, że nie pojedziesz trolejbusem szybciej

            Poza tym trolejbus to jest dobre rozwiązanie, jak masz jedną rzecz do załatwienia i masz na nią sporo czasu. I nie musisz zgrać swoich działań z kilkoma innymi osobami.

            • 10 0

    • organizację ruchu

      czytać nie umiesz?

      • 5 5

    • jak to po co? Po to, żeby większe korki wywołać w mieście

      przy okazji można trochę litrów białej farby zużyć.

      • 28 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane