• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwężenie i duże korki na obwodnicy od 14 maja

Maciej Korolczuk
4 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 11:26 (5 maja 2021)
Kierowcy korzystający na co dzień z obwodnicy od piątku muszą liczyć się z poważnymi utrudnieniami w ruchu. Kierowcy korzystający na co dzień z obwodnicy od piątku muszą liczyć się z poważnymi utrudnieniami w ruchu.

Poważne utrudnienia w ruchu czekają kierowców na obwodnicy TrójmiastaMapka. W związku z budową Trasy Kaszubskiej i rozbudową węzła w Karwinach jezdnia w obu kierunkach zostanie zwężona do jednego pasa. Rozpoczęcie prac przełożono jednak z piątku, 7 maja, na piątek, 14 maja.



Aktualizacja, 5.05 Ze względu na prognozowane warunki atmosferyczne (opady deszczu) prace bitumiczne przy S6 Trasie Kaszubskiej i związane z nimi zwężenia jezdni do jednego pasa w każdym kierunku na obwodnicy Trójmiasta na wysokości Wielkiego Kacka zostały przełożone na 14.05.2021 r. (piątek) od godz. 6:00 do 17.05.2021 r. (poniedziałek) do godz. 21:00.



Co robisz, gdy musisz jechać obwodnicą, a są na niej utrudnienia?

Zwężenie drogi jest konieczne i wynika z kolejnego etapu prac przy drodze ekspresowej S6 tzw. Trasy Kaszubskiej i rozbudowy węzła Gdynia Wielki Kack.

Drogowcy chcą w maju wzmocnić istniejącą drogę oraz wykonać prace bitumiczne na styku nowych i istniejących nawierzchni.

Termin prac nie jest przypadkowy - zwężenie nastąpi po długim weekendzie majowym, by nie generować dodatkowych utrudnień. A te - jak zapowiadają drogowcy - i tak będą duże.

Utrudnienia na obwodnicy rozpoczną się w piątek i potrwają cztery dni. Utrudnienia na obwodnicy rozpoczną się w piątek i potrwają cztery dni.
- Musimy zwęzić obwodnicę do jednego pasa w każdym kierunku - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Apelujemy do kierowców, by skorzystali w tym czasie z objazdu. A jeśli już muszą tamtędy jechać, to muszą mieć świadomość, że w tych dniach będą tworzyć się tam spore korki.
Utrudnienia potrwają przez cztery dni. Rozpoczną się w piątek, 7 maja, od godz. 6. i potrwają do poniedziałku, 10 maja, do godz. 21. Zarządca obwodnicy zastrzega przy tym, że w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych harmonogram może ulec zmianie.

O wszystkich utrudnieniach na obwodnicy Trójmiasta będziemy informować w Raporcie z Trójmiasta w podserwisie Na drogach.

Raport z Trójmiasta - Na drogach



W czerwcu kolejne utrudnienia



To niejedyne uciążliwości, jakie czekają kierowców na obwodnicy w najbliższym czasie. Drogowcy zapowiadają, że podobne prace zaplanowano pod koniec czerwca. Wykonawcy zależy bowiem, by najbardziej uciążliwe roboty przeprowadzić jeszcze przed wakacjami.

Warto jednak poczekać, bo po rozbudowie pojedziemy obwodnicą na tym odcinku nie dwoma, a trzema pasami.

Trasa Kaszubska połączy obwodnicę z trasą S6. Trasa Kaszubska połączy obwodnicę z trasą S6.
- Rozbudowywany w związku z drogą ekspresową S6 węzeł Gdynia-Wielki Kack będzie stanowił połączenie Trasy Kaszubskiej z istniejącą obwodnicą. Wraz z mniejszym węzłem Gdynia Nowowiczlińska będzie tworzył tzw. węzeł zespolony - tłumaczy Michalski. - Obecnie prace przy Trasie Kaszubskiej są prowadzone na trzech odcinkach między Bożepolem Wielkim a Gdynią. Roboty koncentrują się na realizacji obiektów mostowych, pracach ziemnych oraz wykonywaniu nawierzchni bitumicznych.
Budowa drogi ekspresowej S6 jest współfinansowana z funduszy Unii Europejskiej. Według ostatnich zapowiedzi pierwszym odcinkiem w okolicy Milwina pojedziemy wiosną 2022 roku.

Od piątku utrudnienia na obwodnicy (1 opinia)

Uwaga - będą utrudnienia na gdyńskim odcinku Obwodnicy Trójmiasta!

od godziny 6:00 dnia 7 maja (piątek) do godziny 6:00 dnia 11 maja (wtorek) ruch na kilometrowym odcinku Obwodnicy Trójmiasta pomiędzy węzłem Gdynia Wielki Kack, a węzłem Gdynia Chwarzno będzie prowadzony jedną jezdnią po jednym pasie ruchu w każdym kierunku.

Roboty przygotowawcze w tym miejscu rozpoczną się dnia 6 maja o godzinie 21:00 i wiązać będą się ze zwężeniem obu jezdni do jednego pasa ruchu.

Proszę zachować szczególną ostrożność i zaplanować podróż z większym zapasem czasu!
Zobacz więcej
Uwaga - będą utrudnienia na gdyńskim odcinku Obwodnicy Trójmiasta!

od godziny 6:00 dnia 7 maja (piątek) do godziny 6:00 dnia 11 maja (wtorek) ruch na kilometrowym odcinku Obwodnicy Trójmiasta pomiędzy węzłem Gdynia Wielki Kack, a węzłem Gdynia Chwarzno będzie prowadzony jedną jezdnią po jednym pasie ruchu w każdym kierunku.

Roboty przygotowawcze w tym miejscu rozpoczną się dnia 6 maja o godzinie 21:00 i wiązać będą się ze zwężeniem obu jezdni do jednego pasa ruchu.

Proszę zachować szczególną ostrożność i zaplanować podróż z większym zapasem czasu!
Zobacz więcej

Opinie (130)

  • Wielka aglomeracja (jak na warunki polskie) i dwie drogi na krzyż... (18)

    Mamy raptem dwie drogi przez Trójmiasto - albo dołem, albo obwodnicą, do tego brak jest regularnych i wydajnych połączeń tych dwóch dróg. Skutek - wkrótce to wszystko się ostatecznie zakorkuje i stanie.

    • 43 5

    • (17)

      To się fachowo nazywa "takie a nie inne ukształtowanie terenu"

      • 8 3

      • (16)

        Nie, to się potocznie nazywa bieda... (bida panie, bida ;) )
        A teraz, nie dość że zawsze brakowało i brakuje kasy, to jeszcze rośnie chórek "miejskich" malkontentów i domorosłych urbanistów, którzy podnoszą lamenty przy każdej okazji budowy jakiejkolwiek nowej drogi, że nie potrzebna, że za droga, że za szeroka, że powoduje suburbanizację (ulubione słowo).... i taki jest właśnie skutek obecnej sytuacji, że praktycznie nie ma po czym i którędy jeździć.

        • 12 3

        • Czy są w Trójmieście jakiekolwiek dwa miejsca niepołączone drogą? (15)

          Mogę wymienić pierdylion miejsc niepołączonych komunikacją, chodnikami, czy drogami dla rowerów.

          Najpierw doprowadźmy całą komunikację do sensownego stanu, potem można dodawać więcej dróg.

          • 5 11

          • (4)

            A którędy ma jeździć komunikacja jak nie będzie nowych dróg. Te są też dla komunikacji. Wszędzie ma jeździć tramwaj?

            • 7 1

            • Najlepiej - tak. (3)

              Tramwaj nie stoi w korkach.

              • 2 7

              • (1)

                Tramwaj stoi tylko jak się zepsuje

                • 1 4

              • Zapraszamy do Gdańska - zobaczysz jak to wygąda w praktyce :)

                • 0 0

              • Dobry dowcip z tym tramwajem

                Z pętli Świętokrzyska do Oliwy jedzie się tramwajem równo godzinę.
                To ja dziękuję, pojadę sobie samochodem. Tam i z powrotem to oszczędność ponad godziny czasu. W ciągu tygodnia roboczego - to już pięć godzin, w czasie miesiąca... i tak dalej.
                Po co mam tracić życie w tramwaju?

                • 10 1

          • Oczywiście, że są (9)

            Wszystkie nowe osiedla, z reguły, mają tylko jedno połączenie do drogi zbiorczej, co jest naturalnym generatorem korków. Permanentnie brak połączeń (dróg) między osiedlami, co generuje zbędny ruch na drogach zbiorczych.
            I właśnie ten brak dróg międzyosiedlowych i innych drobnych połączeń powoduje również brak chodników dla pieszych i dróg rowerowych.
            Trzeba więc konsekwentnie budować sieć dróg, a nie zamykać się na "budowaniu komunikacji".
            Wszystkie nowoczesne europejskie miasta mają taką siatkę dróg, a Trójmiasto to pod tym względem bida z nędzą...

            • 11 3

            • Err, chyba muszę Ci coś podpowiedzieć: 1>0. (8)

              • 2 2

              • Oczywiście (7)

                Wychodząc z takiego założenia możemy jeszcze zaorać (zamiast budować) połowę dróg w Trójmieście, bo przecież _jedna_ jest... (i skupmy się na komunikacji)...

                • 3 2

              • Ależ dokładnie tak. (6)

                Jeżeli człowiek ma do wyboru tylko samochód, to zbudowanie dodatkowej drogi nic nie zmieni.

                Jak będzie miał opcję tramwaju, autobusu, roweru, skm i spaceru, nagle okazuje się że ta jedna droga jest w zupełności wystarczająca.

                A jeżeli nie będzie, wtedy faktycznie należy dobudować ich więcej, ale dopiero wtedy.

                • 4 8

              • Ależ oczywiście, że zmieni. (5)

                Budowa dodatkowej drogi pomiędzy osiedlami będzie się wiązało z budową chodnika i najczęściej drogi rowerowej (tak się teraz buduje). Więc będę miał możliwość iść piechotą lub jechać rowerem na sąsiednie osiedle zamiast przedzierać się tam przez pole... Zwłaszcza, że samochodem najczęściej jest trudniej, bo nie ma gdzie zaparkować.
                Więc tak - zagęszczanie siatki dróg wiele zmieni w sprawnej komunikacji. Dodatkowo taką drogą będzie mógł przejechać autobus, karetka pogotowia, straż pożarna, etc.

                • 8 1

              • wyobraź sobie, że można tworzyć linie tramwajowe bez budowania obok jezdni dla ruchu samochodów (1)

                można także tworzyć chodniki i ciągi pieszo rowerowe oraz drogi dla rowerów niezależnie od sieci ulic. W wielu dobrze zarządzanych miastach tworzy się udogodnienia do chodzenia pieszo i jazdy rowerem blokując możliwość tranzytowego przejazdu samochodem przez centrum miasta.

                • 0 2

              • Jeżeli masz kilka dróg w wielkim mieście, to nie masz czego blokować

                Bo praktycznie i tak nie masz którędy przejechać. W takim Nowym Jorku mógłbyś zamknąć pewno ze 10 - 20% dróg i nic wielkiego by się nie stało. W Trójmieście byłaby to katastrofa.

                • 2 0

              • I w takim wypadku zaczynamy mieć dwie drogi z dwóch stron osiedla i wpada tam tranzyt. (2)

                Zapytaj mieszkańców ostatniego odcinka Myśliwskiej co o tym sądzą...

                • 2 5

              • Akurat na Myśliwskiej nie ma żadnego tranzytu (1)

                Bo prawdziwy tranzyt nie jedzie po pierdylionie garbów i malutkich rond...

                • 5 1

              • jak odróżniasz "prawdziwy tranzyt" od "nieprawdziwego tranzytu"?

                Sam jeżdżę często Myśliwską tranzytem z Migowa do Żukowa po kilku garbach i rondach, ponieważ wiem, że ta ulica rzadziej się korkuje niż np. Kartuska lub Armii Krajowej.

                • 0 1

  • Mam nadzieje,ze naprawde do 2020 skoncza!,bo na ubezpieczeniu szyb mam straty w AC! (4)

    Doubezpieczenie szyb jest nic nie warte,bo daja zamiennik.Moje auto przednia szyba to byl koszt/wymiany/prawie 5tys.zl.!,a teraz czekam o ile mi podniosa AC...
    Swoja droga gdyby auta w strefach remontu jezdzily wolniej to szyba by wytrzymala...
    To jezdzenie ,na zderzak,na obwodnicy to mam nadzieje,ze sie 1czerwca skonczy!,tak jak jazda 160-180km./h!!! Jezdze 120-130km./h.-na obwodnicy-a moglbym 240km/h i non stop jakis i**ota!,na ogonie...
    kiedy na obwodnicy beda radary?! oraz stale pomiary predkosci?!To samo w miescie,jazda przepisowe 50km./h to jazda przez meke/radarow i stalych pomiarow predkosci brak-,kary smiesznie niskie...,zero kultury jazdy...!SZOK!

    • 6 5

    • (1)

      Pięć tysi za szkło do dwudziestoletniej beemki - chyba ze ta szybka ze złota jest?

      • 0 0

      • jaka 'beemka'?,kula w plot

        Audi 8 D3 Quatro 10letnie kolego i po co hejt?,celowo nie podawalem marki,a tym bardziej rocznika.To jest autko,o ktorym mozesz sobie tylko pomarzyc,a ze mna bedzie juz do konca moich dni...

        • 0 0

    • To nie wina szybkości samochodow, tylko ciężarowych które z kamieniami w biezniku wjezdzaja na nią. Sam mam nowy samochód od 3 msc, a już 3 odpryski na masce i 1 na dachu.

      • 1 1

    • Errata.A.D.2022 mialo byc,stad pewnie ten minus ;)

      • 0 2

  • Lol, korki, korki, korki... nic tylko korki w tym mieście.
    Może na ukojenie zszarganych nerwów kierowców wypuśćcie piękną hostessę która będzie w ramach rekompensaty rozdawała koreczki śledziowe z tacy?
    Byłoby to umilenie tego straconego czasu...

    • 0 1

  • Jak mus to mus ale w tym czasie, powinna tam stanąć policja żeby zobaczyc jak w praktyce wygląda jazda na zamek (4)

    ile przy tym klaksonów a przede wszystkim ile agresji, wyzwisk i gróźb krewkich kierowców, którzy ani myślą jeździć zgodnie z przepisami.

    • 11 0

    • Myślą ze umieją ale niestety jest zupełnie odwrotnie stad przejazd przez najzwyklejsze rondo trwa w nieskończoność.

      • 0 0

    • Fakt. Niemal codziennie widzę jakieś przepychanki za zjazdem z Kwiatkowskiego w stronę Gdańska. (2)

      Tam i jadący od strony Chyloni zjeżdżają na lewy pas, żeby kierowcy z Kwiatkowskiego mogli włączyć się do ruchu a na końcu tego lewego pasa, sami nie są wpuszczani przez innych i nie raz widziałem, jak kierowcy z lewego na siłę wjeżdżali na prawy pas, bo inaczej staliby na lewym. Może akurat ja trafiam na takie obrazki ale tak się dzieje niemal za każdym razem.

      • 1 0

      • (1)

        Nie chce dyskryminować płci, ale zauważyłem, że najwiekszy problem z wpuszczeniem kogos do ruchu metoda na zamek, maja kobiety. Jedzie jedna za druga i tempo przes siebie sie patrzy.

        • 2 0

        • .............najczęściej w telefon...........

          • 0 0

  • Dlaczego mają byc korki? (13)

    Przecież kierowcy tak wspaniale jeżdżą, wpuszczą się ładnie na zamek przed zwężeniem i żadnego korka nie będzie. Skąd taki pesymizm.

    • 92 24

    • Korki to był bohater pewnego serialu o upośledzonych (1)

      Dzień za dniem

      • 7 1

      • Idzie Korki i Beka.

        • 2 0

    • juz widze jak janusze z tirow beda (2)

      blokowac i wpier... sie na zakem , szkoda słów , tiry powinny miec zakaz wjezdzania na obwodnice trojmiasta bo tam co drugi to kalosz udajacy krawaciarza

      • 3 5

      • wprowadzić zakaz dla tirów i zamknąć wszystkie firmy przy obwodnicy bo jak do nich towar dowieść

        • 0 0

      • w weekendy chyba takie zakazy funkcjonują?

        • 0 1

    • Daruj sobie te złośliwości... (3)

      Jak zamkniesz jeden pas obwodnicy, to zmniejszysz przepustowość bardzo obciążonej drogi o 50%, więc korki są nieuniknione.

      • 9 3

      • przepustowość pasa ruchu drogowego jest najwyższa, gdy obowiązujący na nim limit prędkości wynosi 30 km/h

        dzięki temu samochody mogą poruszać się w mniejszych odstępach od siebie - dlatego likwidacja jednego pasa na dwupasmowej drodze nie zmniejsza jej przepustowości o 50% tylko o dużo mniejszy procent. Ale żeby zrozumieć tę prawdę opartą o badania empiryczne, trzeba przestać myśleć, że samochód jest najlepszym sposobem docierania do codziennych celów podróży w dobrze funkcjonującej aglomeracji zamieszkałej przez ludzi rozsądnie wybierających miejsce zamieszkania tak, by nie być uzależnionym od samochodu.

        • 1 3

      • Nie, wcale nie o 50%.

        • 3 2

      • To nie złośliwość, raczej ironia.

        • 12 2

    • No właśnie,mili uczynni katolicy, proszę,dziękuję,dzieńdobry...

      A za siedzieniem pałka,w kieszeni nóż...

      • 6 3

    • (2)

      Było to widać przy zwężeniu w Rumi Janowie. Zwężenie do prawego pasa, pięć samochodów na prawym pasie i miejscowy Janusz zapierd... lewym bo mu się należy pole position

      • 8 11

      • Jazda na zamek jest po to aby nie robic korkow ale korki taczery stoją w 15 na prawym...

        • 9 1

      • Zgodnie z przepisami można jechać do końca zamykającego się pasa.

        • 17 0

  • Hmm

    Tia tunel pod Wisłą jedną niktka zamknięta, kolejne przejścia naziemne na podwalu, 50 na grunwaldzkiej i aleji, a co tam zblokujemy jeszcze obwodnicę, by żyło się lepiej, masakra :(

    • 0 0

  • Co za brednir ludzie tu pisza (2)

    Uwolnione Pansczyzniane Chlopki w swoich Passatach. Zmniejszyc zageszczenie ludnosi na 1km2, i rozbudowac tani sprawny transport publiczny. Tak sie to robi, a nie budowac drogi do ilosci samochodow ze wsi na zachod od obwodnicy Trojmiasta. Co za spoleczenstwo. Zerowe myslenie.

    • 9 26

    • żeby ludzie chcieli korzystać z SKM trzeba wymienić jej tabor, zwiększyć częstotliwość

      poprawić komfort i bezpieczeństwo dostępu pieszych i rowerzystów do jej przystanków oraz dążyć do skupiania zabudowy mieszkaniowej w całym pasie przyległym do jej linii od Pruszcza do Wejherowa. Zmniejszanie zagęszczenia ludności jedynie zwiększa liczbę ludzi uzależnionych mentalnie i fizycznie od jazdy samochodem i zwiększa koszty funkcjonowania całej aglomeracji. Możemy tego uniknąć korzystając z rzetelnej myśli urbanistycznej.

      • 1 1

    • O, kolejny domorosły "urbanista"

      Osobiście deklaruję, że jak będzie w Trójmieście metro z gęstą siatką stacji (tani, sprawny transport publiczny), to przestanę jeździć własnym samochodem - bo po co.
      Taki drobiazg - zbudujmy metro, przecież to kosztuje grosze i można to zrobić od razu ;)
      BTW, skup się na pomyśle budowy obozów koncentracyjnych dla ludności - nie trzeba będzie budować dróg, bo wszyscy będą mieszkać i pracować w jednym miejscu. Rozwiązanie tanie i proste.

      • 7 2

  • korki na obowdnicy

    w tym samy czasie zamknięcie odcinka przy Okopowej :/ drogowcy się rozkręcają :D

    • 1 1

  • Jubileusz

    No, to akurat na 25 jubileusz, jak nie będzie obsuwy (a pewnie będzie), trasa będzie gotowa. Niezorientowanym przypomnę, że pierwszy plan trasy powstał około roku 2000, jakieś +5 lat podarowało nam dwóch (paradoksalnie) kaszubskich konusów spod Żukowa.
    40 km drogi ekspresowej powstawało ćwierć wieku! Jak dobrze pójdzie, to będzie można zorganizować hat trick wespół z budowniczymi S5 i S10.
    No, ale co się dziwić, skoro to wszystko dzieje się w kraju, gdzie nie można nawet prawidłowo skalkulować ilości eRek...

    • 7 1

  • Super metropolia, trzy główne arterie w remoncie jednocześnie

    Biskupia Górka, tunel i teraz jeszcze obwodnica. No k*** geniusze!!!

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane