• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od poniedziałku nie przejdziemy tunelem przy budynku LOT

Maciej Naskręt
6 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Od poniedziałku nie będzie można dojść tunelem do Targu Siennego i Rakowego. Od poniedziałku nie będzie można dojść tunelem do Targu Siennego i Rakowego.

Kolejny etap prac na budowie Forum Gdańsk i kolejne utrudnienia w ruchu w centrum Gdańska. Od poniedziałku obejmą jednak wyłącznie ruch pieszy, bowiem zostanie zamknięte wyjście z tunelu przy budynku LOT od strony Targu Siennego.



Czy budowa Forum Gdańsk utrudnia ci poruszanie się po centrum Gdańska?

W związku z przebudową infrastruktury wokół powstającego w centrum miasta Forum Gdańsk, od 10 sierpnia 2015 r. zostanie częściowo zamknięty tunel dla pieszych pod ul. Wały Jagiellońskie. zobacz na mapie Gdańska

Będzie nim można nadal przechodzić od strony Bramy Wyżynnej do przystanków tramwajowych pośrodku ulicy, ale od strony Targu Rakowego przejście zostanie zamknięte. Jest to konieczne ze względu na potrzebę przedłużenia żelbetowej płyty przykrywającej tunel. Zmodernizowane przejście podziemne zostanie ponownie otwarte po ukończeniu budowy Forum Gdańsk - w 2017 roku.

Piesi pójdą drogą okrężną

Częściowe zamknięcie tunelu oznacza, że piesi powinni korzystać z przejścia przez ul. Wały Jagiellońskie na skrzyżowaniu ze światłami przy ul. Hucisko. Dotyczy to również pasażerów autobusów jadących w kierunku al. Armii Krajowej, którzy na wysokości Bramy Wyżynnej chcieliby przesiąść się w tramwaj, lub odwrotnie. Aby skrócić drogę pasażerom, przystanek autobusowy przy ul. Wały Jagiellońskie od strony Targu Rakowego został przesunięty bliżej przejścia przy ul. Hucisko.

Organizacja ruchu po zamknięciu części tunelu pod ul. Wały Jagiellońskie. Organizacja ruchu po zamknięciu części tunelu pod ul. Wały Jagiellońskie.

Przy tunelu oraz w najbliższej okolicy ustawione zostały już tablice informacyjne dla pieszych. Kupcy prowadzący punkty handlowe w przejściu nadal tam pozostaną - niektóre stoiska zostaną tylko przesunięte bliżej wyjść do przystanków tramwajowych.

- Staramy się tak planować inwestycję, aby utrudnienia związane z budową były możliwie najmniejsze. Wierzę, że efekty naszej pracy - nowocześnie zagospodarowana przestrzeń w centrum miasta i zmodernizowana infrastruktura drogowa - zrekompensują mieszkańcom obecne niedogodności - mówi Tomasz Matusiak, pełnomocnik spółki Forum Gdańsk.

Głębokie wykopy na ul. Hucisko

Przypomnijmy także, że w ramach prac przy budowie Forum Gdańsk powstaje tunel pod ul. Hucisko (na poziomie linii kolejowej). W tunelu pobiegnie nowa ulica, tzw. Nowe Podwale Grodzkie. Droga o przekroju jednego pasa w każdą stronę połączy Dworzec Główny PKPzobacz na mapie Gdańska ze skrzyżowaniem ulic: Toruńska, Okopowa, Trakt św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska.

Do tej pory wykonano tam głęboki wykop. Prace nieco opóźniały pojawiające się pod ziemią sieci energetyczne, które nie były ujęte na mapach. Obecnie na dnie wykopu trwa umacnianie podłoża. Prace w tym miejscu mają potrwać do połowy października tego roku.


Inwestycja za 800 mln zł

Łączny koszt budowy Forum Gdańsk oszacowano na ok. 800 mln zł. Wartość 6-hektarowej miejskiej działki to 130 mln zł. W zamian za nią, inwestor zbuduje Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska, które będzie niekomercyjną częścią Forum Gdańsk, przejętą przez miasto. Znajdzie się tam główny punkt miejskiej informacji turystycznej, makieta Gdańska, sala multimedialna i ekspozycyjna, kawiarnia, a także biura. Centrum zaprojektowało studio Kwadrat.

Natomiast nad projektem całego nowego kompleksu czuwa warszawska pracownia Sud Architekt Polska, jako krajowy kooprojektant holenderskiej firmy T+T Design, działającej na zlecenie Multi.

Powierzchnia całkowita Forum Radunia wyniesie blisko 144 tys. m kw., z czego powierzchnia najmu będzie stanowić ok. 62 tys. m kw. W skład Forum Gdańsk wejdzie centrum handlowe, które pomieści ponad 200 lokali handlowych i usługowych, a także dziewięciosalowe kino. Zaplanowano siedem kondygnacji naziemnych oraz jedną podziemną.

Głównym elementem kompozycyjnym całego kompleksu jest pasaż Kanału Raduni. 17 m nad kanałem powstanie przezroczyste przepierzenie w formie katedralnego dachu. Sam pasaż podzieli budynek na dwie, różne w swej stylistyce części. Część wschodnia została zaprojektowana w postaci wydzielonych kubatur, przykrytych dwuspadowymi dachami.
06:30 10 SIERPNIA 15

Spokojnie na drogach (1 opinia)

Witajcie w poniedziałek. Gorący weekend za nami. Na drogach jeszcze spokojnie.

Są jednak miejsca, gdzie trudno przejechać. Powoli skręcamy w lewo z al. Zwycięstwa w al. Hallera od strony Wrzeszcza. Tam cały pasy do skrętu jest już zajęty.

Obwodnice jeszcze przejezdne. Nie ma tam dużego ruchu.

W Gdyni i Sopocie spokojnie.
Witajcie w poniedziałek. Gorący weekend za nami. Na drogach jeszcze spokojnie.

Są jednak miejsca, gdzie trudno przejechać. Powoli skręcamy w lewo z al. Zwycięstwa w al. Hallera od strony Wrzeszcza. Tam cały pasy do skrętu jest już zajęty.

Obwodnice jeszcze przejezdne. Nie ma tam dużego ruchu.

W Gdyni i Sopocie spokojnie.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (190) 5 zablokowanych

  • wtf? (2)

    "Zmodernizowane przejście podziemne zostanie ponownie otwarte po ukończeniu budowy Forum Gdańsk - w 2017 roku"
    dwa lata na remont tunelu???!!!

    • 21 4

    • (1)

      Jo, wy ze szwagrem byście zrobili przed Świętem Wniebowzięcia NMP...

      • 6 4

      • a wy byście wzięli kasę do kieszeni i nie zapłacili podwykonawcom podwykonawców po czym w 2017 stwierdzicie że malowanie ściany to wszystko co można było zrobić

        • 5 2

  • Tego już za wiele...

    To już jest przesada. Nie dosyć, że Jarmark, sezon, tłumy turystów to jeszcze jakiś deweloper paraliżuje całą starówkę. Już widzę te tłumy biegające na tramwaj i autobus po trzypasmowej jezdni. Aż się prosi o tragedię

    • 18 4

  • ten tunel jest całkowitą pomyłką (5)

    i można by go już zasypać

    • 70 58

    • Pewnie że tak. (3)

      Od Huciska droga powinna wchodzić pod ziemię. Kierunek Łódź mamy już pod ziemią z drugiej strony. A do wiaduktu na Warszawę jest wystarczająco miejsca aby wyciągnąć jezdnię do góry.

      A tu przed bramą miasta mógłby być piękny skwer, promenada, po którym jak to w wielu miastach bywa przejeżdżałby jedynie tramwaj.

      • 17 4

      • Porażka dla włodarzy że tego nie wymusili na inwestorze centrum handlowego. (2)

        cóż samochody ważniejsze, więcej zakupów wejdzie.

        Teraz juz nie będzie na to szans, bo by miasto musiało wyłożyć kasę na to, a głównie by skorzystało na tym prywatne centrum handlowe.

        • 21 6

        • To nie kwestia wymuszenia (1)

          Ale inwestycja o której mówicie kosztuje kupę kasy, a do tego zamknęła by węzeł dla aut na 2 lata. Zanim by zbudowano taki węzeł w 3 mieście UM zostałby kilka razy podpalony, a na kukła prezydenta paliłaby się co dziennie pod UM.
          Nikt nie zaryzykuje zamknięcie i przebudowę takiego węzła bez drogi alternatywnej.
          Najpierw niech przebudują 3 Maja i w odpowiedni sposób połączą z traktem świętego wojciecha tak aby ta droga mogła odebrać większość ruchu, a wtedy można zacząć coś kombinować z tą drogą.

          • 1 3

          • "Zanim by zbudowano taki węzeł w 3 mieście UM zostałby kilka razy podpalony, a na kukła prezydenta paliłaby się co dziennie pod UM." - również w dni palenia urzędu?

            • 7 2

    • Ale trzeba powyjmować

      Tych sklepikarzy przed zasypaniem. Jesteśmy już przecież w ue...

      • 8 1

  • O rowerzystach jadących od strony Oruni i Pruszcza zapomnieli

    pytanie jak rowerkiem przejechać, już na wysokości CKUMiE koniec przejazdu ??
    co teraz jeszcze pozamykacie !??!?

    • 7 2

  • Banda urzedasow pod przywództwem Pana A

    • 10 7

  • wszystkie tunele dla pieszych w Gdańsku zasypać

    i niech ręka boska broni przed budową następnych

    • 11 8

  • Ale to jest biedne

    w wyglądzie... Tragedia architektoniczna...

    • 13 5

  • pierwszy dzień dudy (1)

    i juz wszystko schodzi na psy ..

    • 9 14

    • bo Bredzisław wyssał całą kasę,

      tylko w lipcu wydał drugie pół całorocznego budżetu

      • 10 4

  • Wieś i tyle

    • 4 3

  • tristan

    jest lekiem na cało zło.

    a tak to nie zły biznes - za 130 mln wybudować Centrum Dziedzictwa Historycznego Miasta Gdańska i potem jeszcze Gdańsk co roku do tego będzie dopłacał.

    • 15 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane