• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od poniedziałku więcej pociągów PKM

Patsz
3 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Do urzędu nie wejdziesz? "I dobrze!"
Więcej pociągów PKM w dni robocze ma pozwolić na rozładowanie tłoku w pociągu. Więcej pociągów PKM w dni robocze ma pozwolić na rozładowanie tłoku w pociągu.

Od poniedziałku przywrócono osiem połączeń Pomorskiej Kolei Metropolitalnej kursujących w dni robocze, które przez ostatnie miesiące były zawieszone z powodu pandemii koronawirusa. Chodzi o sześć połączeń na trasie Gdańsk Wrzeszcz - Gdynia Główna - Gdańsk Wrzeszcz i dwa na trasie Gdynia Główna - Kościerzyna.



Czy jeździsz komunikacją miejską w ostatnich miesiącach?

Organizatorem przewozów na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej jest Urząd Marszałkowski.

Wielokrotnie w sprawie zwiększenia liczby pociągów kursujących na trasie apelowali kolejarze oraz pasażerowie.

W czerwcu wyjechało na tory więcej pociągów SKM, i to zarówno w tygodniu, jak i w weekendy.

Po zgłoszeniach od pasażerów urzędnicy zdecydowali się przywrócić także część połączeń Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.

Rozkład jazdy PKM



- Wpływają do nas liczne zgłoszenia od pasażerów, że pociągi kursujące w ramach systemu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej są zatłoczone. Sprawdziliśmy to i okazało się, że zwłaszcza w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego trudno jest w składach zachować bezpieczny dystans społeczny. Dlatego zdecydowaliśmy, że od poniedziałku wyjeżdżają dodatkowe pociągi - mówi Leszek Bonna, wicemarszałek województwa pomorskiego.
Przywrócone pociągi:

  • 96329 rel. Gdańsk Wrzeszcz (o. 17.46) - Gdańsk Osowa (p. 18.17);
  • 96627 rel. Gdańsk Rębiechowo (o. 18.45) - Gdynia Gł. (p. 19.07);
  • 96916/7 rel. Gdynia Gł. (o. 20.22) - Kościerzyna (p. 22.09);
  • 96210 rel. Gdynia Gł. (o. 7.11) - Gdańsk Wrzeszcz (p. 7.59);
  • 96307 rel. Gdańsk Wrzeszcz (o. 8.06) - Gdynia Gł. (p. 8.57);
  • 96208 rel. Gdynia Gł. (o. 6.31) - Gdańsk Wrzeszcz (p. 7.19);
  • 96305 rel. Gdańsk Wrzeszcz (o. 7.30) - Gdynia Gł. (p. 8.18);
  • 96955/4 rel. Kościerzyna (o. 6.31) - Gdynia Gł. (p. 8.11).


Kolejne zmiany w rozkładzie jazdy mają zostać wprowadzone pod koniec wakacji.
Patsz

Miejsca

Opinie (111) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Dla kogo jest ten rozkład?

    Chyba nie dla ludzi pracy. Poranny rozkład z Gdańska Osowy - pociąg 6:29 natomiast następny 7:49.
    Super - brawo Panie Marszałku - jest się czym chwalić, jak to przywrócono poprzedni rozkład jazdy - teraz PKM-ki jeżdżą co 1 godz i 20 minut.

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Nie zmarnujcie potencjału PKM. Ludzie pokochali ją ale bez równego częstego taktu i dobrej częstotliwości to padnie (11)

    Pozostaje jeszcze kwestia przejęcia przez samorząd województwa SKM. To pozwoli na sprawne działanie i organizację transportu kolejowego w pomorskim.

    • 118 5

    • "pozwoli na sprawne działanie i organizację transportu kolejowego w pomorskim"

      Nie ma takiego związku.
      SKM to samodzielny podmiot gospodarczy, działający na niewielkim obszarze a samorząd może budować dla niego konkurencję.
      Jak ma ochotę...
      Co ma SKM do kolei w Bytowie, Lipuszu, Grudziądzu czy Nowym Dworze?

      • 0 0

    • Uchowaj nas Opatrzności od samorządowej spółki w miejscu SKM (2)

      Jak funkcjonują te twory afiliowane przy urzędnikach, to dobrze wiemy. Albo się sfotografować z nowym autobusem albo nowinkami na baterie się pobawić a jak ciężka robota, to najlepiej sprzedać...

      Marszałek "chce" komunikacji, to niech płaci i wymaga. Niech przewiduje i rozwija a nie płynie jak "gó*** potokiem" doklejone do pancernika.
      A jak nie umie? To może niech PKM z pomorskim Regio "rozwinie skrzydła" i wymusi większą konkurencję? No, jaki problem?

      • 3 5

      • Dolnośląskie i Mazowieckie po przejęciu kolei lepiej sobie radzą. Ludzie są zadowoleni. (1)

        • 1 0

        • przejęto wraki a nie koleje

          Marszałek mógł to zrobić mając do dyspozycji cały aparat administracji i władzy.
          Nie był tym zainteresowany, bo raczej (w osobie swojego zastępcy) rozwój kolei nie był jego priorytetem. Więc przykłady Mazowieckiego czy Bolnośląskiego nie bardzo adekwatne. Różnimy się bowiem w bardzo podstawowym elemencie.

          Tam byli ludzie, którzy wiedzą jak to (koleje) robić. A i tak nie jest różowo.
          Patrząc na poczynania naszego samorządu, tu są ludzie, którzy chcą (na nas) zarobić.

          I nic więcej.

          • 0 0

    • Samorząd ... (6)

      Województwa miał 8 lat na usamorządowienie SKM. Jakoś się wtedy z tym ( razem z ministrem zegarmistrzem) nie spieszył...przypadek?

      • 10 2

      • Oni byli źli. Obecni mają szansę to naprawić (3)

        • 4 0

        • przecież to ci sami (2)

          od 30 lat niektórzy...

          • 8 0

          • Wiesz nie interesuje mnie polityka. (1)

            • 0 3

            • Ale, niestety, polityka interesuje się...

              Tobą.

              • 7 1

      • Jakie 8 lat? PKM istnieje od 2016 roku. (1)

        Za PO to ją budowano dopiero.

        Dodatkowo PO nie rządziło w pełni 8 lat, bo przez pierwsze 3 lata mieli hamulcowego, który zawetował 17 ustaw.

        • 3 11

        • PO miało wylane na komunikację zbiorową

          bo miarą "wolności" jest "bryka dla każdego". A raczej każdy z bryką, jaką uda mu się od rzeczywistości wyszarpać...
          Więc komunikacja zbiorowa w Pomorskiem była w "ostatniej kolejności odśnieżania", tym bardziej, że tyle fajniejszych zabawek było, bo których można było się podczepić. Więc kolej doprowadzono do stanu zapaści i nie tylko chodzi tu o SKM ale głównie linie wewnętrzne w okolicach Miastka, Czarnego, Bąka czy Lipusza...
          Doprowadziło to do komunikacyjnego wykluczenia i zalewu autoszrotów.

          • 11 2

  • pkm to promil pasazerow skm. kiedy skm nas bedzie wozilo klimatyzowanymi czystymi składami? (1)

    dość zabytkowych kibli po 6 zł miedzy dużymi miastami!

    • 1 1

    • jak marszałek województwa zdecyduje się odpowiednio zapłacić

      a nie po kosztach...
      Lub sam zakupi sprzęt i utrzymanie oraz użyczy do świadczenia usługi.
      Myślę, że obie opcje są korzystne.

      • 0 0

  • ranna zmiana - wieczorna zmiana w pracy (2)

    na 6:00 do pracy znowu nie dojadę jeden cholerny przystanek z Karwin do Osowej.
    Kończąc 22:00 znowu nie mam jak wrócić do Gdyni z Osowej. Ludzie czy wy pracujecie tam? Czy same biurwy z akwarium? Ludzie pracują na 3 zmiany - dajcie ranne i wieczorne połączenia

    • 18 0

    • (1)

      Trzeba było się uczyć to też byś był biurwą w akwarium.

      • 0 1

      • i też by nie mógł

        z Karwin dojechać...
        Bo "dołem" to samobójstwo.

        • 0 0

  • Urzędnicy wszystko potrafią rozwalić. czemu Mazowieckie ma taka super komunikację a pom. nie??? (1)

    • 0 0

    • bo przeszli (w mazowieckim) czyściec korków na drogach dojazdowych

      a biznes zaczął liczyć, ile kosztuje brak pracownika na czas i na miejsce.

      • 0 0

  • Rozdęty projekt, który tak naprawdę jest kosztem a nie inwestycją. (1)

    Dlaczego nie pomyślano o szybkim tramwaju, tak aby składy mogły wjeżdżać na tory miejskie? Dlaczego wydano tyle pieniędzy na kloca, który zjada własnego siebie? Przecież ten PKM jest trudny bo nie dosyć, że stacje są w polach to jeszcze nie można bez przesiadki tak naprawdę nigdzie dojechać. Oczywiście inwestycja przynosi ciągle straty!!!!! Gdzie tu rozum???

    • 0 2

    • Zdecydowanie jest inwestycją, szczególnie dla tysięcy pracowników dowożonych

      do biurowych kojców oraz ich pracodawców, którzy dzięki temu mają taniej pracownika.
      Jeśli winien/ma na trzy "szubieniczki" przekracza twoje możliwości, daj sobie spokój z "ekonomią" i nawet nie próbuj zrozumieć rachunków ciągnionych.
      Prawdę mówiąc, samorząd też ich nie zna a przedsięwzięcie powstało na fali euroentuzjazmu i nadmiaru kasy do przerobu.
      Jest jednak jedną z najlepszych rzeczy zrobionych w ramach "gdańskiego karnawału", ponieważ odwróciło trend komunikacyjnego wykluczenia najbliższych okolic Gdańska oraz zanegowało lansowaną przez samorząd tezę na temat zbędności komunikacji kolejowej.
      Niestety, to kosztuje. I powinno kosztować tych, którzy efektów sprawnego transportu osobowego potrzebują.
      Zamiast tego, Marszałek ogranicza możliwość zakupu przez pracodawców zniżek komercyjnych dla swoich pracowników...

      • 0 0

  • Konkurs!

    Jeśli o 19:55 odjedzie z lotniska PKM'ka w kierunku Wrzeszcza to zgadnijcie, o której godzinie odjedzie stamtąd następny pociąg w kierunku Wrzeszcza?

    • 0 0

  • Dojazd z lotniska do Wrzeszcza po 20:00 - jeden pociąg o 22:43 (4)

    Świetna robota

    • 38 0

    • (3)

      autobus masz co kilkanaście minut

      • 2 8

      • Można tez hulajnogą zjeżdżać do miasta, ale chyba nie o to chodzi w transporcie z i na lotnisko?

        • 1 0

      • Fajnie. Uwielbiam po długim locie tłuc się 110tką zajeżdżając na Złota Karczmę (1)

        W normalnym kraju taki pociąg jeździłby do godziny po ostatnim locie przynajmniej co 20-30 minut zarówno do Gdańska jak i do Gdyni, a dodatkowo jeszcze do Kościerzyny przez Kartuzy.

        • 10 0

        • Artykuł jest o Polsce, a nie o normalnym kraju

          • 5 0

  • Nie kumam...

    Z powodu pandemii zawieszono część kursów? Żeby w pozostałych było gęściej?
    Tak na logikę to powinno się zwiększyć ilość kursów żeby był mniejszy tłok, ale to trzeba być normalnym żeby to pojąć, a nie pracować w zakładzie pracy chronionej zwanym urzędem marszałkowskim

    • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Największy błąd, że kończą kurs we Wrzeszczu (8)

    Wystarczyło wpiąć linię PKM w SKM w okolicach Zaspy i puste obecnie perony w Gdańsku Głównym byłyby idealne na koniec kursu. W dodatku miała PKM-ka kursować co kwadrans między Gdańskiem a Gdynią, przez Osowe i co z tego zostało?

    • 116 4

    • niestety, to duży problem techniczny i formalny (2)

      Połączenie torów z linią SKM na Zaspie nie jest możliwe bez zmiany położenia peronu lub zupełnie innego przebiegu torów PKM. Na co nie ma miejsca (bo je sprzedano), pieniędzy i czasu.

      Tory linii 501/502 należą do SKM i wjazd na nie to dodatkowe (niemałe) koszty.

      Puszczanie składów "na ukos" przez całe torowisko nie jest możliwe z powodu obciążenia główniej linii i braku wolnych "slotów czasowych", aby takie "tańce wyprawiać co 10-15 minut.

      Przy odrobienie fantazji może dałoby się zrobić jakieś łamańce bezkolizyjne między Stocznią a Politechniką ale to duża kasa...

      • 5 1

      • "Tory linii 501/502 należą do SKM"

        Dlatego powinno się oddzielić infrastrukturę od taboru - wzorem dróg i utrzymywać ją przez firmy wyłonione w przetargach. W Japonii jest chyba ponad 500 firm świadczących usługi transportu szynowego i jakoś dają radę.

        • 0 0

      • Przecież pociągi SKM do Kartuz i z powrotem jeździły

        z i do Gdańska Głównego z peronów SKM i dalekobieżnych. Teraz po przebudowie nie można. Tory odstawcze pod Błędnikiem puste.

        • 10 2

    • przy takim obłożeniu co kwadrans?

      ogarnij się trochę

      • 0 0

    • SKM nie chciało się zgodzić ze względu na zbyt dużą częśtotliwość kursów (1)

      Dostali zgodę tylko na włączenie się do regio. A tak naprawdę powinny być pociągniete własne tory do Gdańska. Miejsce było, a potem mogłyby wjeżdzać na tory które były z nowego portu.

      • 10 1

      • I dorobiony przystanek na Zaspie (ze zejściem schodami z mostu na peron, byłoby miejsce)

        • 3 2

    • a do tego jakaś niunka

      wywróżyła w pracy dyplomowej, że nie ma sensu elektryfikacja tej linii

      • 13 1

    • niedałosie

      • 22 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane