• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od środy wąskie gardło na obwodnicy w Gdyni

mich
20 listopada 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Trasa Kwiatkowskiego łącząca gdyński port z obwodnicą Trójmiasta zostanie otwarta wiosną przyszłego roku. Trasa Kwiatkowskiego łącząca gdyński port z obwodnicą Trójmiasta zostanie otwarta wiosną przyszłego roku.
W środę o godz. 9 rano rozpoczną się poważne roboty na obwodnicy Trójmiasta, w rejonie budowy węzła Trasy Kwiatkowskiego.

Dwujezdniowa Trasa Kwiatkowskiego, która ma być otwarta na wiosnę 2008 r., zapewni komfortowy dojazd z autostrady A1 i obwodnicy Trójmiasta do gdyńskiego portu i stoczni. Nowa droga połączy się z obwodnicą między dwoma istniejącymi węzłami: Chylonią i Chwarznem.

Utrudnienia mają pojawić się właśnie w rejonie budowy nowego węzła. - Wykonawca prac musi zdemontować ekran wiaduktu nad obwodnicą. Ekran miał za zadanie zabezpieczać obiekt podczas budowy, tak by nic przez przypadek nie spadło na jezdnię - tłumaczy Piotr Michalski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Termin rozpoczęcia prac był kilkakrotnie przesuwany, przyczyną były m.in. opady śniegu. - Wykonawca poinformował nas w poniedziałek, że planuje przystąpić do demontażu ekranu w środę rano - mówi Michalski.

To oznacza, że tego dnia o godz. 9 zamknięta zostanie zachodnia jezdnia obwodnicy (do Gdańska). Ruch w obu kierunkach odbywać się będzie jezdnią w kierunku Szczecina. Roboty potrwają najprawdopodobniej do soboty. Po weekendzie - znów na kilka dni - zamknięta ma być jezdnia w kierunku Szczecina.
mich

Opinie (76) 4 zablokowane

  • niech robia. kiedys trzeba

    • 0 0

  • @hh

    Estakada Kwiatkowskiego ma służyć TIRom wiozącym ładunki (kontenery) z portu w Gdyni. Myślisz, że będą jechać stamtąd w kierunku Szczecina przez Osową? Taż nonsens! Wiadomo, że jeżeli w ogóle, to przez Morską (ale przynajmniej część ruchu na południe Polski i Europy pojedzie Estakadą). A TIRy z portu w Gdańsku i tak nie pojadą gdyńską Estakadą, więc nie wiem, po co taki komentarz. Chyba żeby przyłożyć (samorządowi) Gdyni.

    Aha, przy okazji, gdybyś miał(a) watpliwości - nie piszę z pozycji obrońcy ekipy szczurkowej, tylko z pozycji zdrowego rozsądku.

    • 0 0

  • wspaniała trasa będzie

    widoki będa przepiękne jesli ...nie zbudują nieprzezroczystych ekranów. Szczęście, ze zielonym nie udało się storpedowac tego przedsięwzięcia :)

    • 0 0

  • Baltick Zeitung (Dziennik Bałtycki)napisał

    "Będzie nowe lotnisko? Gdynia wygryzła Gdańsk w ministerstwie". Widać niemcy nigdy się niczego nie nauczą, poza jątrzeniem w Trójmieście.
    Gratulacje dla Gdyni za obranie właściwej drogi.

    • 0 0

  • Taaaaa

    Taaaaa,drodzy koledzy i kolezanki,pracuje w jednym z gdynskich terminali kontenerowych,mieszkam w chyloni i wiezcie mi ale powrot z pracy do domu(autobusem jadacym przez estakade do Morskiej)zajmuje mi 35-40 minut,podczas gdy do pracy tym samym autobusem jade 12 minut(rano).Czekam z utesknieniem na otwarcie pozostalej czesci estakady.Hmmmm kontenery importowane w sumie procentowej 98 jada w kierunku Baltic Areny 2% pozostaje w Gdyni takze spoko z tym zjazdem w strone Szczecina.Pozdrawiam wszystkich Gdynian.

    • 0 0

  • bede musial zwolnic? jade 250 km/h bo sie spiesze.

    • 0 0

  • gegroza

    Ach ci Zieloni. Wszystko torpedują. Mam nadzieję, że założą teraz ekrany aby wyglądało to jak na porządną drogę wyglądało. Szkoda tylko, że po dwa pasy w jednym kierunku, a nie po cztery.

    • 0 0

  • Ciekawe czy wykonawcy wytłumaczą mojemu pracodawcy spóźnienia wynikające ze stania w korkach na obwodowej??
    Rozumiem potrzebę dokończenia tej inwestycji i akurat do części wychodzącej na obwodówkę mam najmniejsze zastrzeżenia. Natomiast notoryczne remonty i zamykanie pasów morskiej są skandaliczne!! Zachowują się jak banda ograniczonych debili wykonując jakieś niejasne i nie usprawiedliwione ruchy. Powinny się posypać pozwy do sądu przeciwko wykonawcy może wtedy by się nauczyli:
    NIE zamykać pasów w dzień bez wyraźnej potrzeby (równie dobrze mogą robić pewne fragmenty znacznie ograniczające ruch w nocy)
    Otwierać pasy natychmiast po wykonaniu roboty (a nie, że przez kilka kolejnych dni pas jest zamknięty chociaż kompletnie nic się na nim nie dzieje a korki do samego wejherowa są)
    MYŚLEĆ ku**a jego mać jak się coś robi (ostatnio widziałam jak jacyś ograniczeni kretyni zamykając o g. 23 skrajnie lewy pas na morskiej postawili strzałki do zjazdu z pasa na lewą stronę-czyli, że niby przez barjerki pasem zieleni mieliby kierowcy objeżdzać!!)
    itp... itd... a wiele by tu tego wymieniać.

    • 0 0

  • antypolityku - już czekam na chryję związaną z przekopem mierzei (1)

    bo to przecież jeden z (kilkudziesieciu ) obszarów natura 2000.

    • 0 0

    • gergoza

      Jak jest na obszarze Natura 2000 to będzie chryja. W końcu prawo to prawo. Trzeba nie było wtępować do tej komunistycznej UE. Wtedy nikt nie przeszkadzał w inwestycjach.

      • 0 0

  • Odciążyć droge na Hel Trasą Kwiatkowskiego przez Kosakowo

    Najlepiej przez połączenie Gdyni bezpośrednio z biegnącą nad morze drogą wojewódzką 216, z pominięciem wiecznie ciasnej i zakorkowanej zwłaszcza w sezonie letnim krajowej "s z ó s t k i". Bardzo długie sznury pojazdów w gigantycznych korkach krajowa drogą z Trójmiasta do Redy i potem skręcają w równie zatłoczoną szosę, biegnącą na Półwysep Helski i do najsłynniejszych nadmorskich kurortów.
    Jakoś o północnej obwodnicy Trójmiasta przestano mówić, a wystarczy zbudowanie łącznika między estakadą Kwiatkowskiego w Gdyni a drogą 216 w rejonie Pucka. To przez teren Kosakowa najlepiej gdyby została poprowadzona przyszła trasa-łącznik. Zwłaszcza, że jest ona zaznaczona w Regionalnym Programie Operacyjnym. To przedsięwzięcie byłoby fantastycznym połączeniem z trwającą budową estakady z obwodnicą północną.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane