• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oddala się budowa naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej

rb
20 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Projekt przywrócenia naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej jest już gotowy, ale na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja będzie mogła być zrealizowana. Projekt przywrócenia naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej jest już gotowy, ale na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja będzie mogła być zrealizowana.

Ograniczenie wydatków spowodowane pandemią koronawirusa może mieć wpływ na opóźnienie prac nad przywróceniem naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie WyżynnejMapka. Projekt przejścia jest już gotowy, ale miasto czeka jeszcze na dokumentację przebudowy Wałów Jagiellońskich. Ta ma być gotowa na początku czerwca. Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja zostanie zrealizowana.



Przechodząc przez jezdnię, chętniej korzystam z:

Na początku lipca miną trzy lata od chwili, gdy gdańscy radni zwrócili się do prezydenta Pawła Adamowicza o przywrócenie naziemnego przejścia dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk. Wiosną 2018 r. poznaliśmy pierwsze szczegóły - wydawać by się mogło - niezbyt skomplikowanej inwestycji.

Opracowana lutym 2018 r. koncepcja zakłada m.in. zwężenie wszystkich sześciu pasów (w obu kierunkach) do trzech metrów, poszerzenie przystanków tramwajowych oraz budowę chodników przy zejściach do tunelu podziemnego na całej długości przystanków tramwajowych. W ramach I etapu inwestycji jesienią ogłoszono przetarg na wyłonienie wykonawcy projektu przejścia, który miał być gotowy w połowie 2019 r. Prace nieco się przedłużyły i ten był gotowy pod koniec ubiegłego roku.

W ramach inwestycji powstaną chodniki wzdłuż przystanków tramwajowych, a pasy na jezdni zostaną zwężone do trzech metrów. W ramach inwestycji powstaną chodniki wzdłuż przystanków tramwajowych, a pasy na jezdni zostaną zwężone do trzech metrów.
II etapem inwestycji ma być poprawa stanu technicznego fragmentu nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich (w kierunku Warszawy) oraz lewoskrętu w kierunku Gdyni.

- Dla etapu pierwszego w grudniu 2019 r. została opracowana dokumentacja. Koszt robót szacowany jest na 1,5 mln zł. Dla II etapu dokumentacja ma zostać opracowana do 2 czerwca 2020 r. Obecnie dokumentacja dla tego etapu znajduje się w fazie uzgodnień - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. I dodaje: - Po poznaniu kosztu realizacji dla całego zadania przedstawiciele gminy będą weryfikowali możliwości zabezpieczenia środków na realizację inwestycji.

A ta - podobnie jak szereg innych planów miasta na 2020 r. - może się opóźnić.

- Należy mieć na uwadze, że w związku ze zmianami priorytetów inwestycyjnych, wynikającymi z pandemii COVID-19, realizacja tego zadania może zostać przesunięta - dodaje Izabela Kozicka-Prus.
Z uwagi na pandemię i skutki finansowe dla miejskiej kasy urzędnicy nie byli w stanie określić, kiedy można spodziewać się przetargu na prace budowlane.

Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej zlikwidowano w latach 70. XX wieku. Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej zlikwidowano w latach 70. XX wieku.
rb

Opinie (334) 7 zablokowanych

  • No tak, aby mieszkańcom Biskupiej Górki było bliżej i wygodniej do domu... :)

    • 4 0

  • Towarzystwo niemadrych kroków. (1)

    Od razu zwiększy się ilość wypadków na tym przejścoiu.tylko nie zwalać potem na kierowców!!! Zdjęcie Kosycarza jest z lat sześćdziesiatych ubiegłego wieku, wtedy jeden samochód przypadał na tysiac mieszkańców,ni jak nie można poównywać do czasów dzisiejsych.

    • 9 5

    • buraku wypadki to powodujesz ty im mniej takich jak ty tym mniej wypadków

      • 2 3

  • Rewelacja (1)

    Ciekawostką jest co siedzi w głowach ludzi, którzy wpadają na pomysł żeby pomimo istnienia podziemnego przejścia dla pieszych pod jedną z najbardziej ruchliwych ulic w Gdańsku tworzyć... tak, właśnie, równoległe przejście kilka metrów wyżej na tej samej ulicy.
    Na szczęście powstanie takiego przejścia nie spotęguje żadnych korków ulicznych, ani też piesi nie będą musieli czekać na zielone światło do przejścia. Dodatkowo przejścia naziemne są tak samo, a nawet bardziej bezpieczne niż te podziemne. Ostatnią, też ważną ich zaletą, jest wielka potrzeba ich tworzenia oraz to, że ich budowa prawie nic nie koztuje.

    • 10 8

    • Dzbanie w twojej głowie nic nie siedzi a przejscia naziemne sa standardem w każdym kraju zachodnim

      • 1 7

  • Zawieszenie tego projektu (1)

    nijak się ma do zapowiedzi wice prezydenta Grzelaka o powiększeniu przestrzeni pieszych i rowerzystów kosztem kierowców. W obecnej sytuacji po epidemii to idealne rozwiązanie aby poszerzyć wyjątkowo wąskie perony tramwajowe, na których w godzinnach szczytu stoją w ścisku oczekujący na tramwaj. Dodatkowo brak schodów ułatwi dostanie się do komunikacji miejskiej rodziców z wózkami. Dzięki czemu nie będą mieli potrzeby wybierać się na starówkę wyłącznie samochodem.

    • 7 6

    • Grzelak notorycznie kłamie

      Ja mu dawno temu przestałem wierzyć.

      • 0 1

  • (3)

    Gdyby były schody ruchomej to przejście podziemne jest bezpieczniejsze, jestem osobą niepełnosprawną a te schody mnie męczą

    • 9 5

    • na przystanki tramwajowe jest zbyt wąskie wejście by instalować schody ruchome. (1)

      • 0 0

      • 100 metrów dalej jest przejście naziemne z dojściem na przystanki

        • 3 0

    • To rób przerwy po drodze jak się męczysz. Inni tak robią.

      • 0 0

  • Od strony autobusów dostęp do tunelu jest fatalny.

    Metrowa luka w barierkach forum by dostać się do schodów to skandal i kpina. Do tego trzeba się cofać kilka metrów. Widać, że nikt z wazniakow z umg czy też forum nie kala się pieszymi spacerami po mieście. Przejście naziemne jest tam konieczne.

    • 10 1

  • zamykane tunele (1)

    Takie przejście dla pieszych było dobre w latach 60 - tych (2 samochody przejechały na godzinę) a co z ekologią o którą tak walczymy. Wstrzymanie ruchu powoduje większe wydobywanie się spalin z e stojących samochodów. Likwidując wszystkie przejścia podziemne powodujecie wzrost zanieczyszczenia tego pięknego miasta i większe niebezpieczeństwo powstania zagrożenia dla pieszych. W XX w. ludzie potrafili myśleć nie tak jak ta obecna napływowa młodzież ze wsi.

    • 10 5

    • jest proste wyjscie dla takiej ameby umysłowej jak ty złomowisko tak oddaj swoejgo szrota i bedziesz ekologiczny

      • 1 2

  • Jak zrobią to przejście to będzie katastrofa! (3)

    Nie będzie można normalnie przejechać przez Gdańsk, cały czas będą korki!
    Czy urzędasów w ogóle to obchodzi!

    • 12 4

    • korki powstają w wyniku nadmiaru samochodów (1)

      Jak chcesz przejechać przez Gdańsk bez korków, wybierz się na SKM lub inny pociąg. Można też rowerem. Inaczej się nie da, chyba że helikopterem.

      • 0 2

      • Aleś Ty g...i

        masakra

        • 2 0

    • Urzędasy chyba żyją w innym świecie!

      • 0 0

  • mozna sie bylo spodziewac...

    nic dla starszych mieszkancow z okolic ul.Dlugiej.Obiecanki i tylko to,a inwalidzi,kobiety z małymi dziecmi,dazacy do przystankow autobusowych.To jest skandal.Tunel ciasny,pklyty polozone byle jak ze można sobie żeby wybic.Z ul.Dlugiej lawki pozabierali,aby tylko ludziska nie mogli sobie posiedzieć.Moja mama odgruzowywala okolice Ogarnej a teraz nawet nie ma gdzie na Dlugiej posiedzieć aby na ten jej ukochany Gdansk popatrzeć.Nie tylko pan Adamowicz uwazal go za swoje miasto.wszyscy w rodzinie czekaliśmy na to przejście.Szkoda slow

    • 4 6

  • Proponuję zobaczyć jak wygląda budowa przejścia naziemnego na Podwalu Przedmiejskim na wysokości Łąkowej

    To ewidentna przebudowa infrastruktury pod dewelopera z bożej łaski - Kokoszki na Sadowej, który stawia w środku miasta apartamentowce na wynajem. Cały rok imprezy, libacje i wizyty policji u pseudo-turystów, których tak pragnie Miasto Gdańsk. Ile dołożyły do przebudowy tzw. przejścia naziemnego Kokoszki?

    • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane