• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Oddala się budowa naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej

rb
20 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Projekt przywrócenia naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej jest już gotowy, ale na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja będzie mogła być zrealizowana. Projekt przywrócenia naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej jest już gotowy, ale na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja będzie mogła być zrealizowana.

Ograniczenie wydatków spowodowane pandemią koronawirusa może mieć wpływ na opóźnienie prac nad przywróceniem naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie WyżynnejMapka. Projekt przejścia jest już gotowy, ale miasto czeka jeszcze na dokumentację przebudowy Wałów Jagiellońskich. Ta ma być gotowa na początku czerwca. Na razie nie wiadomo, kiedy inwestycja zostanie zrealizowana.



Przechodząc przez jezdnię, chętniej korzystam z:

Na początku lipca miną trzy lata od chwili, gdy gdańscy radni zwrócili się do prezydenta Pawła Adamowicza o przywrócenie naziemnego przejścia dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk. Wiosną 2018 r. poznaliśmy pierwsze szczegóły - wydawać by się mogło - niezbyt skomplikowanej inwestycji.

Opracowana lutym 2018 r. koncepcja zakłada m.in. zwężenie wszystkich sześciu pasów (w obu kierunkach) do trzech metrów, poszerzenie przystanków tramwajowych oraz budowę chodników przy zejściach do tunelu podziemnego na całej długości przystanków tramwajowych. W ramach I etapu inwestycji jesienią ogłoszono przetarg na wyłonienie wykonawcy projektu przejścia, który miał być gotowy w połowie 2019 r. Prace nieco się przedłużyły i ten był gotowy pod koniec ubiegłego roku.

W ramach inwestycji powstaną chodniki wzdłuż przystanków tramwajowych, a pasy na jezdni zostaną zwężone do trzech metrów. W ramach inwestycji powstaną chodniki wzdłuż przystanków tramwajowych, a pasy na jezdni zostaną zwężone do trzech metrów.
II etapem inwestycji ma być poprawa stanu technicznego fragmentu nawierzchni jezdni Wałów Jagiellońskich (w kierunku Warszawy) oraz lewoskrętu w kierunku Gdyni.

- Dla etapu pierwszego w grudniu 2019 r. została opracowana dokumentacja. Koszt robót szacowany jest na 1,5 mln zł. Dla II etapu dokumentacja ma zostać opracowana do 2 czerwca 2020 r. Obecnie dokumentacja dla tego etapu znajduje się w fazie uzgodnień - wyjaśnia Izabela Kozicka-Prus z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. I dodaje: - Po poznaniu kosztu realizacji dla całego zadania przedstawiciele gminy będą weryfikowali możliwości zabezpieczenia środków na realizację inwestycji.

A ta - podobnie jak szereg innych planów miasta na 2020 r. - może się opóźnić.

- Należy mieć na uwadze, że w związku ze zmianami priorytetów inwestycyjnych, wynikającymi z pandemii COVID-19, realizacja tego zadania może zostać przesunięta - dodaje Izabela Kozicka-Prus.
Z uwagi na pandemię i skutki finansowe dla miejskiej kasy urzędnicy nie byli w stanie określić, kiedy można spodziewać się przetargu na prace budowlane.

Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej zlikwidowano w latach 70. XX wieku. Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej zlikwidowano w latach 70. XX wieku.
rb

Opinie (334) 7 zablokowanych

  • Zdecydowanie Nie chcemy (1)

    Żadnego przejścia w tym miejscu. Czy żeście powariowali?

    • 7 3

    • my, suweren?

      nawet podziemnego? czyście powariowali? Zdecydowanie nie chcemy pultać się po okolicznych schodach i schedach dawnych doktryn urządzania miasta głównie dla samochodów, których kierowcy chcą nagminnie lekceważyć limity prędkości.

      • 0 1

  • Po co? (1)

    Przejście naziemne na jednej z głównych dróg miejskich? No to jest absurdalny pomysł. Zwłaszcza, że pewnie niedługo będą burzyć Forum, bo większość sklepów zamknięta i pewnie tam nie wrócą.
    Deweloper budujący Forum dał dużo kasy, żeby "wszystkie drogi prowadziły do Forum" i teraz się pewnie wycofał. Wszystko robią pod pieszych jakby chcieli zlikwidować ruch samochodowy, a Pani Prezydent to pewnie rowerem do pracy jeździ? A obstawa ją goni na hulajnogach.

    • 5 3

    • po to, by wielu pieszym i innym niezmotoryzowanym było wygodniej docierać do tramwaju.

      komfort i bezpieczeństwo niezmotoryzowanych przede wszystkim. Dla nich miód, dla kierowców ocet.

      • 0 1

  • Absurd, to jest tak głupie rozwiązanie że aż ciężko uwierzyć, że nie robi się tego specjalnie żeby dojechać mieszkańcom bez względu jak się poruszają. Byłem świadkiem śmiertelnego wypadku w tym miejscu, niedopuszczalne jest budowanie tam kolizyjnych skrzyżowań. W Bostonie świetnie rozwiazali temat wpuszczając 6 pasmową autostradę po ziemie a u góry robiąc parki i to jest droga do rozwoju ale k.. farba tańsza.

    • 4 3

  • Dla mnie dbałość o Miasto jako całość

    jest wątpliwa kiedy przechodzę przez Złotą Bramę i Zieloną a tam "ruina" nie lepiej w peryferyjnych dzielnicach, za to nasza p. Prezydent tylko "pracuje politycznie".

    • 2 1

  • (1)

    Najbardziej potrzebne jest przy Dworcu Głównym

    • 2 2

    • Rozum ci najbardziej potrzebny.

      • 1 1

  • Bardzo się z tego powodu cieszę (1)

    • 3 3

    • My mieszkańcy też się cieszymy. Stop głupocie!

      • 1 0

  • I dobrze , 20 metrów w bok jest tunel ... Naeszcie FRAG dostał po nosie i nie bedzie jego i**otyzmu.

    • 3 3

  • Glupota powinna mieć granice !!!

    Wiele lat temu, mądrzy Gdańszczanie uznali, że należy zapewnić bezpieczeństwo pieszym i wybudowano im bezpieczne, wygodne i szerokie przejscie podziemne!!! W ten sposób odizolowano pieszych od pojazdów mechanicznych!!! Wszyscy byli zadowoleni i bezpieczni!!!! Dziś, gdy ruch pojazdów jest wielokrotnie większy, wypadków jest więcej, spalin w powietrzu jest więcej, jacyś radni wpadają na pomysł dodatkowego zakorkowania już zakorkowanego miasta i obok bezpiecznego tunelu namalują pasy na jezdni i piesi ruszą między auta!!! Korki się zwiększą, spalin w powietrzu przybędzie, ilość wypadków się zwiększy a tunel będzie świecił pustkami!!!! Cały czas liczę na mądrość pozostałych radnych!!! Pomysłodawców tego "szaleństwa" zaś chętnie poznam, aby nie popełnić błędu przy kolejnych wyborach!!!!

    • 7 4

  • Tunel zrobiony pod Galerię

    Dojście z tego tunelu na przystanki autobusowe jest utrudnione, stary tunel był krótszy i bardziej praktyczny.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane