- 1 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (166 opinii)
- 2 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (265 opinii)
- 3 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (76 opinii)
- 4 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (92 opinie)
- 5 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (206 opinii)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (201 opinii)
Oferty na Tristar od 133 do 245 mln zł
System Tristar w Gdańsku.
Otwarto oferty w przetargu na budowę systemu Tristar. Inwestycję, która ma odkorkować Trójmiasto, chce budować siedem firm. Najtańsza oferta wynosi 133 mln zł
Wykonaniem przedsięwzięcia jest zainteresowanych siedem firm i konsorcjów. Najniższą cenowo ofertę złożyła spółka Qumak-Sekom - 133 mln zł. Natomiast najdroższa propozycja wynosi 245,6 mln i została złożona przez spółkę Atrem.
- Metropolia przeznaczyła na to zadanie 180 mln zł. Jest zatem realna szansa, że inwestycja wygeneruje oszczędności - wyjaśnia Jacek Oskarbski, naczelnik gdyńskiego Biura Inżynierii Transportu.
Przypomnijmy: inwestycja realizowana jest wspólnie przez Gdańsk, Sopot i Gdynię, ale to właśnie gdyńscy urzędnicy prowadzą procedurę przetargową w imieniu całej metropolii. Gdańsk odpowiada za przebudowę budynku dawnej stołówki studenckiej przy ul. Wyspiańskiego, w którym znajdzie się centrum sterowania systemem. O sprawie pisaliśmy pod koniec sierpnia.
Przetarg ogłoszony został w połowie lipca. Dokumentacja była ogromna. Wśród ewentualnych wykonawców pojawiały się wątpliwości. Wpłynęło prawie pół tysiąca zapytań od zainteresowanych. Firmy dopytywały się m.in. o moc tablic zmiennej treści, czy też sposób ich wykonania.
Kiedy zostanie rozstrzygnięty przetarg? - Na dokładne zbadanie wszystkich ofert mamy 90 dni. W razie potrzeby ten termin może ulec wydłużeniu - wyjaśnia Jacek Oskarbski.
O wyborze wykonawcy w całości decyduje cena.
System Tristar ma być zbawieniem dla kierowców i batem na piratów drogowych. Wykonawca umieści nad trójmiejskimi drogami 35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 24 rejestratory przekroczenia prędkości. Do tego drogowcy zamontują 61 kamer i 14 stacji meteorologicznych przy głównych arteriach. System ma być gotowy do końca 2014 r.
1. Qumak-Sekom SA - 133 762 500 zł
2. Sprint SA - 138 929 753,37 zł
3. Grupa UTI Polska - 159 832 001,94 zł
4. Asseco Poland SA - 187 872 754,58 zł
5. WASKO SA - 239 071 668,30 zł
6. Alcatel - 225 268 063,61 zł
7. Atrem SA - 245 697 420 zł
Opinie (153) 2 zablokowane
-
2011-10-24 16:57
Tylko niech odrzuca najdroższą i najtańszą ofertę tak jak to robią np. w Niemczech
Dlatego aby uniknąć jakieś grubej obsuwy do terminu wykonania lub bubla w trakcie lub po zakończeniu realizowania inwestycji gdyż będzie trzeba poprawiać i suma summarum wyjdzie drożnej niż najdroższa oferta.Patrz przykład budowa autostrady Łódź - Warszawa.
- 11 1
-
2011-10-24 16:42
Biedni kierowcy
Skończy się przejeżdżanie na czerwonym świetle i bezkarne przekraczanie prędkości bo drogówki akurat nie ma. Jaka szkoda :(
- 12 7
-
2011-10-24 16:42
To będzie tragedia
w wielu aktach. Juz sobie wyobrażam jakie to będzie "zbawienie". Bedę miał więcej czasu na słuchanie radia w korkach.
- 5 2
-
2011-10-24 16:39
I tak nie będzie działać. Popsuje się, zabraknie pieniędzy na naprawy
a potem już bez rozgłosu wyląduje to całe ustrojstwo gdzieś w magazynie.
- 6 2
-
2011-10-24 16:24
Czas zmienić prawo
Jeżeli cena jest jedynym kryterium, to świeć Panie Boże nad inwestycją. Prawo trzeba zmienić, bo bardzo często wybiera się duże kłopoty, które generują wiele dodatkowych kosztów (przykład --> autostrada A2 i chińska firma Covec)...
- 11 1
-
2011-10-24 16:15
czy sie uda?
Ciekawe czy informacje beda pełniejsze niz na tych nieszczesnych tablicach informacji na przystankach tramwajowych i autobusowych w Gdansku...
- 20 7
-
2011-10-24 16:10
To niezly prototyp zrobia... Czyli czekaja nas niezle jaja.
Wychodzi, ze studenci z asseko beda to dopiero na zywym organizmie budowac. Masakra.... Przestalem wierzyc, ze to zmniejszy korki. Przeciez te firmy sie tym nie zajmuja, wiec beda wymyslac kolo..
- 28 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.