• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne korki na Estakadzie Kwiatkowskiego

Maciej Naskręt
10 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Korki po wprowadzeniu zmian w ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego. Korki po wprowadzeniu zmian w ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego.

Środowy poranek na długo zapadnie w pamięć kierowcom z Gdyni. Po zmianie organizacji ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, którą spowodowało rozpoczęcie remontu przegubów tego obiektu, powstały gigantyczne korki. Przejazd m.in. z Obłuża do centrum Gdyni zajmował nawet godzinę. Czy tak musi być?



Przypomnijmy, że prace przy Estakadzie Kwiatkowskiego zaczęły się od remontu przegubów nad ul. Opata Hackiego zobacz na mapie Gdyni. Z tego powodu w nocy z wtorku na środę wprowadzono tymczasową organizację ruchu. Zamknięta została jezdnia estakady w kierunku Obłuża, na odcinku od ul. Morskiej do ul. Hutniczej. Na sąsiedniej jezdni Estakady Kwiatkowskiego, na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej, został wprowadzony ruch dwukierunkowy.

Zamknięta została też łącznica wjazdowa na Estakadę Kwiatkowskiego z ul. Morskiej w kierunku Obłuża. Wjazd na Estakadę od strony ul. Morskiej w stronę Obłuża odbywa się teraz łącznicą zjazdową "pod prąd". Od Obłuża do Obwodnicy Trójmiasta nie można przejechać estakadą nad ul. Morską, konieczny jest przejazd dołem, łącznicami przez skrzyżowanie z ul. Morską.

Zamknięty został też zjazd z Estakady od strony ul. Morskiej do ul. Hutniczej. Objazd do ul. Hutniczej odbywa się poprzez nawrót na węźle Estakady Kwiatkowskiego i ul. Wiśniewskiego.

W środę nowa organizacja ruchu wywołała potworne korki na Estakadzie Kwiatkowskiego od strony Obłuża i Obwodnicy Trójmiasta. Kierowcy tkwili na estakadzie nawet godzinę.

Czy drogowcy dobrze przygotowali organizację ruchu na czas remontu estakady?

Jak ocenia te zmiany w ruchu inwestor przebudowy - gdyński Zarząd Dróg i Zieleni?

- Przygotowania do zmian w ruchu trwały 1,5 miesiąca. Wybraliśmy, naszym zdaniem, najlepszy możliwy wariant. Wprowadzenie nowej, tymczasowej organizacji w ruchu, nastąpiło ok. godz. 4. Na miejscu od rana byli drogowcy, policja, straż miejska, służby Zarządu Komunikacji Miejskiej. Analizujemy sytuację. Do godz. 6:30 ruch w miejscu prac odbywał się przyzwoicie. Potem niestety powstały korki - przyznaje Stefan Benkowski, kierownik działu dróg ZDiZ w Gdyni.

Inwestor podkreśla, że zatory zawsze dokuczają kierowcom pierwszego dnia - po wprowadzeniu utrudnień. Potem - zazwyczaj na drugi dzień - kierujący pojazdami znajdują objazdy i ruch w miejscu ograniczeń maleje.

Drogowcy mieli już "nóż na gardle". - Analizowaliśmy wiele wariantów organizacji ruchu. Zamówiliśmy nawet dwie opinie biegłych, które miały odpowiedzieć nam na pytanie: czy faktycznie estakada wymaga remontu. Oba dokumenty potwierdziły, że jeślibyśmy zaniechali prac doszłoby do katastrofy budowlanej. Nikt z nas nie chce iść do więzienia z tego powodu, dlatego zabraliśmy się za remont obiektu - mówi Stefan Benkowski.

Część naszych czytelników pyta: czemu remont nie odbywa się nocą?

- Z trzech powodów. Po pierwsze: prace pod estakadą prowadzone są na wysokości, ciężko by było je doświetlić. Po drugie: obowiązują nas przepisy dotyczące ciszy nocnej, nie możemy przeszkadzać mieszkańcom po godz. 22. Po trzecie: technologia remontu estakady zakłada uniesienie na czas robót jej przęsła, by wymienić przeguby nad podporami. Nie można więc w nocy unosić estakady, a potem za dnia ją opuszczać, to zbyt skomplikowany proces - mówi Benkowski.

Po południu powinny zapaść decyzje o ewentualnej korekcie w organizacji ruchu. Jeśli nastąpią, będziemy o nich informować.

Czekamy na wasze pomysły usprawnienia ruchu na Estakadzie Kwiatkowskiego. Opiszcie je prześlijcie na adres: m.naskret@trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (648) ponad 10 zablokowanych

  • proponuję przez 6 tygodni robić marsz śledzia przez zatokę (2)

    do Obłuża! zapisy u mnie w piwnicy

    • 9 0

    • masz tam gąsiora z winem to przyjdę (1)

      • 0 0

      • kto nie ma wina, niech pierwszy rzuci we mnie gąsiorem!

        • 0 0

  • Jest jedno jedyne rozwiązanie, aby pozbyć się tych korków - podnieść cenę paliwa na czas remontu do 20zł za litr :-)

    • 3 4

  • Ogłaszam Masę Kretynistyczną w piątek z centrum do Wiczlina, ale samochodami.

    • 5 0

  • ja tam chodzę kanałami, tam nie ma żadnych korków

    • 8 1

  • ale tu masa buraków !!! (1)

    • 0 10

    • ale normalnych czy cukrowych?

      • 0 0

  • dla debili to wina infoboxu :)

    Ludzie do szkoły !!!

    • 3 2

  • UWAGA KURSANCI !!!

    odradzam zapisywanie się na prawo jazdy, nie nauczycie się niczego oprócz stania w korku i jazdy na półsprzęgle, ten rok uważam za stracony

    • 7 0

  • Niech się teraz ta przemądrzała policyja wykaże i udowodni że są potrzebni

    zobaczymy, czy potrafią uporządkować ten uliczny bajzel. Stać z suszarą i wystawiać mandaty mogą robić ludzie po zaocznej podstawówce, do rozładowania korasa trzeba mieć skończone więcej klas. Teraz mundurkowi macie okazję się wykazać i udowodnić, że panujecie nad taką drobnostką jak korki w Gdyni i jesteście godni do noszenia munduru. W końcu policyja jest dla nas, a nie my dla niej! Jak nie, to wszyscy możecie zdać sprzęt i razem wyjechać w delegację na wysypisko śmieci Szadółki.

    • 10 0

  • Ludzie, po cholere mieszkacie na Kepie Oksywskiej!

    Tam powinno byc tylko wojsko, gdyz jest to naturalny rejon umocniony, ewentualnie troche rybakow i rolnikow.Suchy Dwor kiedys slynal z produkcji warzywnej. Teraz na dobrej ziemii rosna tam fajansiarskie chalupy i importowane angielskie trawy. W centrum Gdyni puste mieszkanie czekaja na lokatorow, a proboszczowie opustoszalych parafii NSPJ, Marii Panny, Franciszkanow na nowych preznych parafian, poniewaz z wynajmujacych te mieszkania Prawnikow, wlascicieli podejrzanych firm, cor Koryntu, biednych studentow nie maja zadnej duszpasterskiej satysfakcji.

    • 5 14

  • amen

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane