• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromne korki w centrum Gdańska po zmianie sygnalizacji

Maciej Naskręt
26 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 

"Zielona fala" dla tramwajów na Hucisku.


Drogowcy zmienili program sygnalizacji w centrum Gdańska w ramach budowy systemu Tristar. W tej części miasta tworzą się gigantyczne korki.



Czy cieszysz się ze zmienionego programu sygnalizacji na Hucisku?

Kierowcy, którzy zazwyczaj jeżdżą w godzinach szczytu przez centrum Gdańska, rano będą musieli wychodzić wcześniej z domu, a po południu - wychodząc z pracy - lepiej będzie wsiąść do samochodu po godzinach szczytu. Gigantyczne korki w śródmieściu trapią kierowców od rana w poniedziałek.

Drogowcy w miniony weekend zmienili program sygnalizacji na skrzyżowaniu Huciska i ul. Wały Jagiellońskie zobacz na mapie Gdańska. Teraz tramwaje jadą przez wspomniane skrzyżowanie bez zatrzymywania. Do tej pory pojazdy komunikacji miejskiej musiały wjeżdżać na skrzyżowanie, by tam odczekać na kolejne światło zezwalające przejazd kolejnej nitki jezdni. Ponadto na skrzyżowaniu tramwaje dostają swoje światło "zielone" szybciej niż samochody. Ma to zapobiec blokowaniu przez auta przejazdów na lewoskrętach.

W związku z tymi zmianami skrócił się czas zielonego światła dla wszystkich samochodów - niezależnie od tego, w jakim kierunku jadą. To właśnie jest największy problem dla kierowców. Przejazd w godzinach szczytu wydłuży się o 15 minut. Już teraz zakorkowane są w kierunku centrum: ul. Podwale Grodzkie, wiadukt Błędnik, al. Zwycięstwa, ul. Podwale Przedmiejskie, Targ Drzewny.

Czytaj też: Po zmianach przy pl. Solidarności kierowcy jadą na pamięć

Ponadto kierowcy jadący od strony Targu Drzewnego w lewo do al. Armii Krajowej muszą dostosować się do świateł na nowych sygnalizatorach zamontowanych tuż przed zjazdem ze skrzyżowania. Podobnie jest przy skręcie w lewo z ul. Wały Jagiellońskie w kierunku ul. Nowe Ogrody.

Zmiany w sygnalizacji są spowodowane wprowadzeniem na trójmiejskie ulice Tristara - systemu inteligentnego sterowania ruchem. Jednym z jego wielu zadań jest uprzywilejowanie tramwajowej komunikacji miejskiej względem ruchu samochodów. Przedsięwzięcie pochłonie z kasy Gdańska, Sopotu i Gdyni 133 mln zł.

Miejsca

Opinie (482) 5 zablokowanych

  • Świetne udogodnienie! (18)

    2 minutki szybciej tramwajem ale za to godzina dłużej autem.
    Jeśli wydaje się wam, że ktoś się przesiądzie to komunikacji miejskiej to grubo sie mylicie!

    • 505 55

    • (9)

      w jednym tramwaju masz tyle osób co w 80-100 samochodach więc rachunek jest prosty - tam gdzie więcej osób tam priorytet. Dochodzimy do absurdu gdy mamy w Gdansku ponad 600 samochodów na 1000 mieszkancow, a w Kopenhadze niewiele ponad 300, a w Berlinie lekko ponad 400 - nie da się rozwijać miasta, można budowac kolejne pasy dróg ale to powoduje tylko zwiększanie liczby samochodów - przerobiono to na zachodzie w latach 70tych. Oczywiście można stosować model amerykański - autostrady po 7 pasów w centrum, ale a) zabija to centrum miasta b) wszyscy i tak stoją w korkach w godzinach szczytu.
      Będzie tak jak wszędzie w Europie zachodniej - chcesz się szybko przemiescic wybierz komunikacje miejską, jak chesz jechać samochodem zawsze możesz ale to będzie trwało. I...Gdansk i tak jest najmniej zakorkowanym miastem w Polsce :)
      I żeby była jasność pisze to jako człowiek który ma i jeździ samochodem, ale np. jadac do Gd Głównego nigdy nie jade samochodem, bo jest dłużej i drożej - a tramwaj szybko i sprawnie

      • 25 29

      • chętnie się przesiądę - w Gdańsku (2)

        ale nie jestem z Gdańska, a do niego muszę jakoś dojechać - najtaniej i najszybciej autem - tylko gdzie mam zostawić samochód?? Może jakiś parking przed wjazdem do centrum??

        • 11 0

        • jest (1)

          Przy petli tramwajowej Lostowice Swietokrzyska

          • 1 2

          • Tylko do tej pętli tez trzeba dojechac. Ale po co zbudowac dwupasmową drogę od obwodnicy do pętli własnie? Przeciez lepiej machnąć dwupasmowke rowlolegle do linii tramwajowej, od pętli w kierunku centrum.

            • 2 0

      • zwróć uwagę

        na to że większość poruszających się aut po gdańsku ma rejestracje GDA, GKA, GWE więc te statystyki są w stylu Kaczyńskiego.... tablice GD próbują się wydostać w piątek na Kaszuby i wtedy to są korki

        • 3 2

      • Ale czy ty rozumiesz, że...

        przy tak (nie) rozwiniętej komunikacji miejskiej, dla sporej części osób samochód to konieczność? Jak trzeba mieć nierówno pod sufitem, żeby zaczynać od utrudniania kierowcom? To jest załatwianie sprawy od d... strony.

        • 30 4

      • ubaw

        chlopie skad Ty dane bierzesz ze w berlinie jest tak malo aut??? Pojedz, zobacz i dopiero się wypowiadaj

        • 24 4

      • no to sobie pobredziłeś od rzeczy,

        A teraz napisz mózgu kolejny teoretyczny bełkotliwy elaborat na temat jak mam się dostać tramwajem na kokoszki, orunię dolną, olszynkę, kowale, szadółki itp itd a i za chwilę kolejna ogromna część miasta zostanie odcięta od komunikacji tramwajowej w związku z remontem torowiska na moście siennickim

        • 30 3

      • różnica między nami a nimi: (1)

        dla nich (tych zza granicy) samochód to nie jest największe dobro, błogosławieństwo co wielbić trzeba i pokazywać. Niestety jeszcze brakuje Polakom do reszty Europy.

        • 17 22

        • sek w tym, ze biedaki wy naprawde malo rozumiecie....

          leczy mnie taka lemingoza objawiajaca sie w checi nasladowania 'zachodu'.... kompletnie bezrefleksyjne zdurnowacienie = lemingoza

          • 15 13

    • jak cię stać i jak lubisz

      stać w korkach samochodem to stój. Powodzenia!

      • 1 2

    • ja juz sie przesiadlem (4)

      sporo taniej, a roznica czasu znaczna

      • 30 55

      • jaka znaczna?

        a co z tymi co jeżdżą autobusami, ciulu?

        • 21 0

      • (1)

        chyba drożej !!! jadę w 2 osoby z Chełmu na Marynarki Polskiej i samochodem na benzynę wychodzi na razie taniej

        • 61 8

        • jak już jesteś taki bezczelny i chcesz sam wybierać środek komunikacji na dodatke tańszy dla Ciebie

          to możesz być pewien że władza poprzez swoje sprawne jednostki odpowiedzialne za transport zrobi wszystko byś pożałował swojego wyboru

          • 55 3

      • świetne rozwiązanie dla bezdzietnych żyjących na garnuszku rodziców.

        • 89 18

    • (1)

      Uszczesliwianie na sile.

      • 44 5

      • komuna

        • 27 2

  • ?

    A ja głupi myślałem że nowy system ma poprawić płynność ruchu a nie powodować utrudnienia.Człowiek całe życie się uczy i głupi umrze.

    • 10 0

  • Drobna uwaga

    Chciałem zwrócić uwagę że samochodami większość ludzi nie jeździ dla zabawy
    tylko robi to bo taką ma pracę albo załatwia ważne sprawy. To zazwyczaj ludzie najbardziej aktywni którzy wnoszą do budżetu najwięcej pieniędzy i nie mają czasu pisać na forach internetowych tak jak miłośnicy rowerów. Utrudniać, zakazywać, likwidować parkingi i nakazać rowerem jeżdżenie ze Stogów do Sopotu kilka razy w ciągu dnia. A poza tym JAZDA ROWEREM W RUCHU MIEJSKIM JEST BARDZO NIEZDROWA, PODCZAS ZWIĘKSZONEGO WYSIŁKU ORGANIZM WCHŁANIA ZWIĘKSZONĄ ILOŚĆ SZKODLIWYCH SUBSTANCJI. SAMOCHODEM Z FILTROWANYM POWIETRZEM ZDROWIEJ !!!

    • 21 1

  • jestem przeciw

    jeżeli takie rozwiązanie nazywamy zrównoważonym transportem - to ja dziękuję.
    Tramwaj 5 minut zyskał, samochody straciły godzinę w korku. GRATULACJE

    • 14 2

  • Błąd tkwi w nazwie: "inteligentny system...itd" Niestety, nasi włodarze, "inzynierowie" i urzednicy kiedy zobaczyli taką nazwę od razu im ulżyło: "ten system bedzie myslał za nas, co za wspaniały wynalazek". A tu - kicha. System sam nic nie chce zrobic, trzeba troszke wysiłku, ale tego to juz nie ma komu....

    • 7 1

  • Gratuluję pomysłu

    i głównej wygranej w konkursie "jak szybko i skutecznie zdezorganizować miasto"

    • 7 1

  • Inteligenty system paraliżowania miast

    Toć to nawet nie zachęca do przesiadania się do komunikacji miejskiej. Autobusy tak jak samochody stoją w tych pieprzonych korkach. Jedyne do czego to zachęca to przesiadka na rower lub dla kogoś kto potrzebuje przejechać większe odległości- motor.

    • 8 1

  • Po co Tristar?

    Po co Gdańsk wydał fortunę na Tristar, skoro wystarczyło dać zielona światło tramwajom i byłoby tak samo i zdecydowanie taniej

    • 8 1

  • o autobusach ktos zapomniał...

    autobusy komunikacji miejskiej wczoraj utknęły w korkach razem z samochodami, a przecież nie wszędzie można dojechać tramwajem...

    • 10 1

  • Na Nowych Ograodach tramwaj ma tak ustawioną zieloną falę,

    że na odcinku od Pohulanki do 3 Maja rozpędza się do 60-70km/h i wpada na skrzyżowanie - tylko czekać tragedii w tym miejscu !!!!!!!!!!!!!!!!

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane