• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opóźniona przebudowa Podwala Przedmiejskiego

Maciej Korolczuk
12 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r. Projekt i budowa opóźnią się o co najmniej pięć tygodni. Przebudowana droga ma zostać jednak oddana do użytku przed końcem 2016 r.

Rozpoczęcie prac przy przebudowie Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska opóźni się co najmniej o pięć tygodni. Inwestycja nie ruszy o czasie, bo urzędnicy zlecili tzw. audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego dla odcinka między ul. Okopową zobacz na mapie GdańskaElbląską zobacz na mapie Gdańska.



Czy przebudowa Podwala Przedmiejskiego jest potrzebna?

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy Podwala Przedmiejskiego miał zostać ogłoszony do końca stycznia. Tymczasem mamy już niemal połowę lutego, a w sprawie budowy czterech nowych skrzyżowań i całkowitej metamorfozy jednego z głównych wlotów do centrum Gdańska ciągle cicho.

Wnioski będą uwzględnione w projekcie

Okazało się, że powodem opóźnienia jest konieczność zlecenia dodatkowego Audytu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Co to takiego?

Audyt Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego to niezależna, szczegółowa i techniczna ocena cech, w tym wypadku przebudowywanej drogi publicznej, pod względem bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Audytorzy bezpieczeństwa ruchu drogowego to osoby posiadające odpowiedni certyfikat wydany przez ministra właściwego ds. transportu.

- Koncepcja, według której sporządzona będzie dokumentacja projektowa, przewiduje wprowadzenie ruchu rowerowego w ciągu przebudowanej trasy. W związku z tym w celu zapewnienia należytego bezpieczeństwa ruchu oraz uzyskania dodatkowych założeń projektowych zlecenie audytu okazało się niezbędne - wyjaśnia Ewa Parafjanowicz-Potuczko, specjalista z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak tłumaczą urzędnicy, konieczność wykonania audytu planowana była równolegle do opracowywania dokumentacji projektowej. Jednak po przeanalizowaniu koncepcji, z uwagi na znaczące zmiany w układzie drogowym, DRMG podjęła decyzję, aby audyt został wykonany jeszcze przed zleceniem projektu.

- Dzięki temu wnioski z opracowanej analizy zostaną uwzględnione już na etapie prac projektowych - podkreśla Ewa Parafjanowicz-Potuczko.
Budowa ruszy później, ale zakończy się o czasie

W połowie lutego mija termin składania ofert na przeprowadzenie audytu. Na jego wykonanie (wyłoniona w trybie postępowania poza ustawą) niezależna firma będzie miała trzy tygodnie. Po wykonanej analizie ewentualne zmiany i uwagi uwzględnione zostaną w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej.

Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych. Na 2-km odcinku Podwala pojawią się cztery nowe skrzyżowania, ścieżki rowerowe, sygnalizacja świetlna i naziemne przejścia dla pieszych.
Choć procedury, a przez to początek prac najpierw projektowych, a potem drogowych rozpoczną się z co najmniej 5-tygodniowym opóźnieniem, urzędnicy zapewniają, że sam termin zakończenia inwestycji, a więc koniec 2016 r., nie jest zagrożony.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszy w drugiej połowie roku. Między Elbląską a Okopową powstaną cztery nowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i naziemnymi przejściami dla pieszych. Ponadto zniknie jeden z pasów na jezdni z centrum w kierunku Stogów, a po obu stronach pojawią się ścieżki rowerowe. Nowy fragment drogi wraz z infrastrukturą będzie włączony do systemu Tristar. Prace rozpoczną się po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, dzięki czemu utrudnienia w ruchu w południowo-wschodniej części miasta powinny być mniejsze.

Miejsca

Opinie (297) 2 zablokowane

  • kjk

    Docelowo chcą zlikwidować cala trase

    • 0 0

  • Kiedy wreszcie ruszą prace?

    Rok 2016 się skończył, w którym miały powstać nowe skrzyżowania. Dlaczego jeszcze nie powstały???

    • 0 0

  • To te du..ki z wydziału rowerowego (7)

    Tam musi być ścieżka rowerowa,a tunel zlikwidować i będziemy ginęli na przejściu . Pokolenie idiotów

    • 152 69

    • to te............

      Tomek -masz rację narodziło się nowe pokolenie-,pokolenie kompletnych idiotów

      • 0 0

    • jestem rowerzysta (5)

      I wole tunele... Nie te debilne skrzyzowania

      • 21 12

      • masz prawo

        • 1 0

      • Wolisz znosić rower po schodach w tunelu ? (1)

        no to masz napitolone rzeczywiscie

        • 11 11

        • łał a co kondycji brak ?? , rowerek za cieżki ???, przepukliny dostaniesz ?

          • 9 4

      • Jak jesteś rowerzystą to masz nadane we lbie (1)

        • 7 14

        • Nie bardziej niż Ty.

          • 2 1

  • Ta przebudowa, to zły pomysł. (20)

    Powstanie skrzyżowań znacząco wydłuży czas jazdy komunikacją miejską. Problem w tym, że taki autobus czy tramwaj będzie musiał zatrzymać się zarówno na światłach jak i przystankach. Czasem uda się przejechać na zielonym przez niektóre skrzyżowania, ale nie zawsze tak będzie. W rezultacie najwięcej stracą na tym pasażerowie komunikacji miejskiej, bo czas przejazdu wydłuży się o te 2 - 6 min. Chciałbym dodać, że na tym odcinku drogi pieszych nie ma zbyt wielu. Autobusy i tramwaje przewożą tam znacznie więcej pasażerów niż jest i będzie pieszych na tej drodze.

    • 196 63

    • (5)

      a może dlatego tam jest taki mały ruch pieszy, bo Żabi Kruk i okolice są absurdalnie odseparowane, a wzdłuż Podwala praktycznie nic nie ma?
      może jak sytuacja się unormalni to i pieszych będzie wiecej, a okolica będzie wyglądała bardziej na centrum miasta

      • 25 28

      • MOŻE

        eksperymenty to się robi na warsztatach lub w laboratoriach a nie na żyjącym mieście

        • 0 0

      • sprowadzimy arabów aby zwiększyc ruch pieszych!!!! (3)

        skoro nie ma komu przechodzić przez trzy istniejące tunele to jak to ma się zwiększyć po wybudowaniu przejść naziemnych?

        • 21 12

        • Aktualnie to jest slaba okolica, bo jest fizycznie odcieta od miasta

          Juz trwa zabudowa Wyspy Spichrzow. Do tego dodajmy jeszcze to, co budowane jest przy akademii muzycznej oraz planowane zabudowa Dlugich Ogrodow.

          No i nagle sie okazuje, ze jest duzo wiecej ludzi. I tak nie zmiesciliby sie na tej drodze. Zrozumcie, ze to nie sa zmiany na zlosc komus. NIE da sie rozwiazac problemow komunikacyjnych w miescie opierajac komunikacje o samochody indywidualne. Chyba, ze likwidujemy miasto i budujemy wielka autostrade i jeden wielki wysoki budynek z przeolbrzymim parkingiem.

          Naprawde nie potraficie pewnych rzeczy sobie wyobrazic? Skoro jest korek, to nie da nic poszerzenie tej ulicy, bo korek nie tworzy sie na drodze jako takiej, ale na wezlach. A wezel wiecej nie przyjmie. Chyba, ze wyburzamy kawalek Glownego miasta (brame Wyzynna) i budujemy tam dodatkowe 4 pasy.

          • 8 3

        • Arabowie raczej będą się rozkoszować Polkami w tunelach

          • 4 0

        • Myślenie nie boli

          ...

          • 6 8

    • (7)

      Pieszych jest malo, bo kto by chcial chodzic kolo autostrady?
      Piesi sa tam gdzie jest mniejszy i wolniejszy ruch samochodowy.

      • 19 18

      • (6)

        Hm... na Wita Stwosza utworzyli przejścia naziemne, a ruch pieszy jakoś się nie zwiększył.

        • 24 4

        • jedno przejście przy uniwerku? (3)

          dla Twojej informacji - powstało po to, żeby się ludzie nie łamali na schodach do tunelu.

          • 1 2

          • Na trzeźwo nie łamaliby się na pewno.

            • 2 0

          • Studenciaki nadal tyle garują?

            • 0 1

          • przepraszam, nie rozumiem :(

            • 1 1

        • Masz jakies konkretne badania na ten temat? (1)

          • 3 3

          • Codziennie jeżdżę tamtędy tramwajem (w różnych porach dnia) i ulica jest i była zawsze prawie pusta.

            • 5 1

    • To że nie ma tam pieszych teraz...bo nic tam nie ma.

      Przebudowa tej ulicy ma otworzyć dostęp do parceli przy niej właśnie z ulicy i stworzyć sytuację przyjazną zabudowie i rewitalizacji tej okolicy.
      Stworzą się pierzeje, w nich miejsca pracy w sklepach, knajpkach. tak trudno to zrozumieć ????

      Właśnie dlatego janusze zawsze pozsostaną januszami, bo nie widzą nic dalej poza znaczkiem na masce swojego blachosmroda, którym dojeżdżają ze stogów do fabryki na kokoszkach.

      • 6 5

    • To sobie chodź po zmroku tunelem pod Żabim Krukiem mądralo!!! (3)

      • 8 20

      • Chodze całe życie dość długie i żyje (1)

        • 20 1

        • Prawda o tunelu pod Żabim Krukiem

          Przy większych opadach deszczu lub śniegu broczy się w tym tunelu po wodzie.
          Często śmierdzi, gdyż w nocy menele załatwiają tam swoje potrzeby
          Brak wind do przystanku tramwajowego
          Zjazd dla wózków jest tak mądrze pomyślany, że większość rozstawów kół wózków dziecięcych, ale i wózków ludzi starszych na zakupy nie pozwala swobodnie się z nimi przemieszczać i w zasadzie jest to ich targanie przez zasapanych staruszków i matki z dziećmi.
          Nie wszystkim nogom służą schody, a społeczeństwo się starzeje
          Poza tym jest to droga do Muzeum Narodowego, taka, przed którą wystraszeni jej ponurym wyglądem i brudnym, zaniedbanym wnętrzem, turyści się zatrzymują i zawracają, rezygnując z dawki ewentualnej kultury oferowanej przez miasto.
          A jeżeli ktoś mówi, że chodzi całe życie i żyje, to są tacy, co przechodzą po czerwonym świetle i też żyją. Niestety, policja ma sporo zgłoszeń, gdzie właśnie w tym tunelu wielu kobietom złodzieje wyrywali torebki.
          Piesi to nie szczury, żeby mieli się poruszać kanałami, bo takim mianem syfiastego kanału można określić tunel prowadzący do coraz bardziej reprezentacyjnego Przedmieścia.

          • 8 2

      • Czy kiedykolwiek tam chodziłeś?

        Ja chodzę codziennie i nie wiem o co ci chodzi.
        Oczywiście że trzeba wyremontować.

        • 15 1

    • Ta przebudowa, to był zły pomysł w latach 60.

      • 22 12

  • Jestem zawsze wzruszony jesli chodzi o koncepcje zawężania i dodawania swiateł (5)

    Tam powinno się rozbudowac węzły , zrobić przejścia podziemne lub kładki i utrzymac pasy ruchu.Wkrotce to będzie jeden z dojazdow i wyjazdów z nowej olbrzymiej galerii handlowej i wtedy będzie Sajgon.Slynny Tristar już jest do bani a 4 dodatkowe skrzyżowania nie polepsza sytuacji. I niech mi nikt kitu nie wciska o zmniejszeniu ruchu przez tunel- to trochę inny kierunek a przecież powstają nowe obiekty na Dolnym Miescie....

    • 67 20

    • Tristar mając 4 światła więcej, będzie mógł coś zadziałać w tej części... Bez tego nie ma o tym mowy

      • 0 0

    • (2)

      Do tej olbrzymiej galerii handlowej można dojechać SKM, tramwajem, autobusem. To najlepiej skomunikowane miejsce w Trójmieście.

      Po jaką zarazę pchać się tam samochodem?

      Na zakupy na Oxford Street jeździsz samochodem?

      • 11 6

      • a wieś czym przyjedzie ? oczywiście że blachosmrodem....! (1)

        • 1 1

        • to niech wieś cierpi

          • 0 0

    • Daj spokoj... to miasto nie obwodnica

      • 9 7

  • Brak słów

    Jedyna normalna droga w tym mieście będzie jak cała reszta generować korek i smog. Znając życie wybitni specjaliści po gimnazjum ze ZDiZu ustawia tak światła, że będziemy stać na czerwonym na każdym skrzyżowaniu. I jeszcze jeden pas mniej. Gratuluje bezmyślności. Pewnie na ten genialny pomysł wpadł urzędas, który tą drogą jeździ raz do roku na Westerplatte.

    • 0 1

  • Paranoja

    Z jednej z głównych arterii miasta chcą zrobić deptak . 4 bez kolizyjne przejścia podziemne zamienić na światła ( po trzy pasy w jedną stronę) no super plan , prawo skręty ( nie hamujące ruchu ) w stronę Łąkowej i byłej Ęlbońskiej . Ja się pytam kto mi chce zrobić na złość ?

    • 1 1

  • Nie dziwię się (35)

    Bo naprawdę trzeba miec nas......e w głowie, żeby likwidowac jeden pas jezdni dla kolejnej niepotrzebnej ścieżki rowerowej, a i tak kretyni na rowerach będą jeżdzic po ulicy

    • 227 123

    • Wrogość wobec rowerzystów to rasizm (6)

      chęć likwidacji ścieżek rowerowych i wola żeby rowerzyści znikli - wręcz faszyzm.

      Więc pytanie: CZY JESTEŚCIE FASZYSTAMI ?

      Tak samo ja bym mógł powiedzieć że samochody powinny zniknąć.
      Samochody są potrzebne. Rowery TEŻ są potrzebne, bo:
      - zmniejszają korki (o 600 samochodów dziennie na samej tylko 3-go Maja w LUTYM !!)
      - zwiększają ilość miejsc do parkowania dla samochodów
      - zmniejszają zatrucie powietrza spalinami
      - są przyjemnym zdrowym i niedrogim sposobem spędzania wolnego czasu.

      Cała ta nienawiść do rowerzystów jest tylko z zazdrości że nie sterczą w korkach i że miasto rozwija im infrastrukturę, która wcześniej nie istniała w ogóle i rowerzyści byli na chodnikach i na ulicach.

      Wczoraj gdy przejeżdżałem przez skrzyżowanie na MOIM ZIELONYM, jeden złotówa niemal mnie potrącił, jeszcze zatrąbił i machał łapami. To był przejaw faszyzmu, bo przecież nie powinno mnie tam być w ogóle, prawda ? Na co komu rowery !!

      • 13 7

      • Prawo Godwina (5)

        Spełniane przez facetów w rajtuzach najdalej w piątym poście.

        • 3 3

        • Czy owe prawo nie mowi o Hitlerze? (1)

          Tu jest mowa o faszystach. Hitler byl narodowym socjalista. Faszysci to chyba jednak bardziej z Wloch Mussoliniego pochodzili.

          • 0 2

          • Nie było mowy o Hitlerze.

            • 0 0

        • te jak to nazywasz "rajtuzy" to najczęściej odzież termoizolacyjna (2)

          która kosztuje po kilka stów za parę "rajtuz" i spełnia określone funkcje.
          Niestety owe funkcje jak i cena są poza zasięgiem możliwości twojego rozumu i kieszeni januszu, bo wszystkie nadywżki finansowe puszczasz z dymem i nikt na tym nie zyskuje poza prezesami stacji benzynowych, a już na pewno nie ty ani twoje zdrowie.

          Twoja ignorancja moim błogosławieństwem - sam się wykończysz - zatkasz sobie żyły fastfoodami a dobijesz się wożąc 100-kilogramowe doopsko samochodem spod drzwi firmy pod klatkę a nawet do budynku, skąd znowu windą zawieziesz to swoje żałosne zawistne doopsko na 1 piętro do swojego "apartmentu"

          • 2 4

          • Rajtuzy mają swoje wady (1)

            Np. blokują naturalną drogę ujścia bąkom, które przez to rozpuszczają się we krwi a z tego rodzą się u cyklistów pos*ane myśli.

            • 0 2

            • No i tu się mylisz właśnie

              one odprowadzają wilgoć od ciała, więc gazy tym bardziej :-)

              • 2 0

    • Dlaczego uwazasz ze scieżka jest tam niepotrzebna? Masz jakies argumenty? (10)

      Jechałem tam rowerem i jest dramat. Jezdnią nardzo niebezpiecznie, auta jade 80 km/h, chodnik to dramat. Ma schody i przewyższenia - a i tak nie wolno nim jezdzic?

      • 40 32

      • (9)

        pitolca macie już z tymi sciezkami

        • 25 32

        • A wolisz nas na ulicach i chodnikach ? (3)

          • 6 3

          • w lesie, górach, na plaży (2)

            tam gdzie ma miejsce rekreacja

            • 3 4

            • Rower to też środek transportu, nie tylko sposób rekreacji. (1)

              Ale ci d**e ściska że sterczysz w korkach na Trakcie Konnym, na Grunwaldzkiej, na Wyspiańskiego, a rowerzyści cię mijają co ? Miałem rację - zazdrość. Hehe
              Kto ci broni przesiąść się na rower ? Chyba tylko własne lenistwo.

              • 0 3

              • Nie prawda. Rower to już bardziej środek transportu jak rekreacji

                Wnoszę to po ilości rowerzystów policzonej na słupkach.
                Jest ich o 70% więcej w tygodniu niż dzisiaj - w sobotę.

                • 0 0

        • bardzo racjonalny argument

          Rozumiem, ze stworzenie sciezki dla rowerzystow (ktora takze polepsza bezpieczenstwo na drodze i chodniku) jest "pitolcem", ale zbudowanie dodatkowego pasa dla samochodow zawsze jest sluszne?

          • 3 2

        • rzeczywiści bardzo merytoryczna argumentacja

          • 2 1

        • pitolca macie już z tymi parkingami/przepustowością/pasami/radarami....

          • 13 8

        • za to ty masz spaliny w głowie zamiast mózgu!

          Najlepiej wprowadzić wysokie opłaty za wjazd osobówek do centrum powyżej 5 godzin np. Tak, żeby do pracy do biur ludzie nie jeździli samochodami. Do tego różne godziny początku pracy w biurach/firmach - od 7:30 co kwadranst do 9 - korki znikają beż śladu.

          • 16 11

        • Każdy może to samo powiedzieć do drugiego człowieka:

          pitolca macie już z tymi drogami :-)

          • 30 16

    • debil

      • 1 3

    • nie likwiduje sie pasa drogi, aby zrobic sciezke.

      LIkwiduje sie go, aby ucywilizowac te czesc miasta.

      To powinna byc aleja. Przeznaczenie trasy sie zmienilo. Sa inne drogi, ktore powinny byc uzywane zamiast W-Z.

      Nie po to wydano ponad 3 mld zlotych na drogi wokol Gdanska (POG, Sucharskiego, A1, Tunel, niedlugo obwodnica metropolitarna i trasa kaszubska) aby nadal utrzymywac te trase ekspresowa w Srodmiesciu.

      • 6 4

    • Czyli uważasz wszystkich stosujących alternatywne środki komunikacji za kretynów. Czy mógłbyś bardziej merytorycznie uzasadnić swoje zdanie, czy wyzywanie innych jest to jedyny Twój argument? Czy na prawdę chciałbyś, aby wszyscy co jeżdżą rowerami, autobusami przesiedli się na stałe do samochodów? Nie wiem, czy wiesz, ale na prawdę bardzo dużo osób dojeżdża do pracy na rowerach, z czego może wariaci to zbliżony procent użytkowników do tych co kierują samochodami.

      • 3 2

    • a kretyni w samochodach będą na tej ścieżce parkować.

      • 4 4

    • Dobrze, przesiądziemy się do samochodów

      ciekawe gdzie wtedy będziesz parkował jak ubędzie kilka tysięcy miejsc parkingowych przy zakładach pracy i w środku miasta.
      Będziesz też miał więcej czasu na pisanie takich postów ze sr*jfona stojąc w korkach większych o kilka tysięcy samochodów dziennie.
      No i doznania inhalacyjne będą ciekawsze.

      A roweru jadącego ulicą tam gdzie była ścieżka - nie pamiętam kiedy widziałem. Każdy rowerzysta będzie wolał ścieżkę żeby odseparować się od ruchu samochodów i pieszych - gdzie tylko to możliwe.

      • 5 3

    • kretyna to sobie zrób i wychowaj - kretynie w samochodzie

      • 3 4

    • na Podwalu zawsze był zakaz (5)

      więc akurat tutaj będzie to ich drogo kosztować

      • 11 3

      • (2)

        słyszałeś żeby rowerzysta dostał mandat ?! Codziennie mijam pełno takich bez świateł po zmroku i co ? i nic. Gdzieś mają zagrożenie dla siebie i innych. A policja nie reaguje.

        • 25 10

        • Policja i SM (1)

          nie reaguje też na auta zaparkowane na trawnikach, chodnikach i ścieżkach rowerowych. Więc jest równo źle.

          • 14 7

          • dokładnie tak jest - na nic nie reagują a potem pretensje że tyle agresji na drogach jak każdy burak czuje się bezkarny.

            • 3 1

      • .

        ja jeżdzę przez Długie Ogrody, jest scieżka i strefa 30 :) przez Podwale nie ma sensu

        • 10 0

      • na AK też jest zakaz a jeżdżą - jakos nie widzę w mieście policji karającej za cokolwiek

        • 24 5

    • kolego

      unia da kasę pod warunkiem,że zostanie uwzględniona droga rowerowa-proste

      • 5 1

    • (2)

      Droga rowerowa już tam jest, więc nie ma potrzeby zabierania pasa ruchu na ten cel. To jest widzimisię urzędników.

      • 27 24

      • głupiś... TAM NIE MA ŚCIEZKI ROWEROWEJ

        • 7 5

      • Tam? Znaczy gdzie? Na razie to po stronie Akademii Muzycznej to nawet schody są.

        • 20 1

    • wg mnie absolutnie nie jest tak, że ścieżka nie jest tam potrzebna, a wręcz jej tam brakuje.
      Mieszkałem tam przez 28 lat, więc wiem jak tam się jeździ, chodzi i roweruje.
      przejciami podziemnymi po zmroku aż strach przechodzić, a na dziurawym chodnik też nie trudno się potknąć;)

      zgadzam się jednak, że szlag trafia człowieka, jak jadąc samochodem trzeba wymijać nieoświetlonego rowerzystę, któremu nie chce się jechać po równoległej ścieżce

      • 23 9

  • poziom ignoracji

    który objawia się w komentarzach pod tego typu artykułami, jest niesamowity:) nie wiadomo, czy śmiać się, czy płakać.

    • 1 0

  • Co za ludzie (30)

    Zrezygnować z bezpiecznych podziemnych przejść na rzecz naziemnych...

    • 230 149

    • Propozycja dla zdrowych (8)

      Proponuję, żeby jakiś zdrowy, a głoszący wyższość PRL-owskich tuneli nad przejściami naziemnymi, wsiadł na wózek inwalidzki i zjechał (oraz wjechał!) do i z któregoś tunelu pod Podwalem Przedmiejskim. No i może (pusty śmiech) dostał się na tramwaj.
      Zapewniam, że jak był zdrowy, tak po takiej jeździe poszerzy grono inwalidów

      • 13 15

      • (2)

        To po co jeździć wózkiem inwalidzkim ? I tak do roboty nigdzie nie dojeżdża, wiec spacerki niech sobie robią tam gdzie dadzą wjechać. Tunele muszą zostać, bo to bd katorga, coroz stawać na światłach :/ teraz to tam się leci niecałą stówką(wcześniej więcej ale teraz zabierają prawko:/) uważam ze powinni jak najwięcej robić takich dróg i zwiekszac ograniczenia conajmniej do 80km/h w mieście aby płynnie i szybko się poruszać a nie wiecznie korki i średnia 20km/h ... cofanie się w rozwoju.

        • 1 3

        • Pajac, brak słów, a na dodatek cham bez cienia współczucia (1)

          czyżby inwalidzi jeździli wózkami tylko "na spacerki". Puknij się w ten inwalidzki łeb, bo to najgorszy rodzaj inwalidztwa!

          • 0 0

          • A gdzie mają jeździć. ? Transport do lekarza mają zapewniony przez panstwo

            • 0 0

      • Zawsze można zrobić windy.. (2)

        Przejścia podziemne są bezpieczniejsze dla pieszego, bo sygnalizacja świetlna cię nie uchroni przed piratem drogowym, pijanym/naćpanym kierowcą..

        • 13 13

        • Ile użytkowanie wind ma kosztować ? Jakie koszty energii elektrycznej ? I ile ma

          ich być ?

          Chcesz podziemi, ale dlaczego nie dla aut jak w normalnych krajach ?

          • 0 0

        • czyli rozumiem, ze zamiast lapac i karac kierowcow bedziemy na wszelki wypadek karac pieszych?

          • 7 5

      • Na tej zasadzie trzeba organizować tylko paraolimpiady. (1)

        Bardzo przykro mi z powodu niepełnosprawności niektórych osób. Niestety nie możemy całego zycia podporządkować sobie i uprzykrzać by im pomóc. Są przecież windy dla wózków.
        Czy życie kilku osób które prędzej czy później zginą pod kołami samochodów jest mniej ważne niż wygodna niepełnosprawnych? Taka śmierć nie musi być zawiniona przez kierowcę. Czasami ktoś się zagapi, czegoś nie zauważy i nieszczeście gotowe. Szczerze mówiąc wolę 20 chodzić przejściem, jeśli to zapobiegnie jednemu śmiertelnemu wypadkowi.

        • 7 10

        • Niepelnosprawnoscia jest fakt, ze sa ludzie, ktorzy po miescie nie potrafia poruszac sie inaczej niz samochodem

          i zgadzam sie, nie nalezy dla nich zmieniac swiata.

          • 5 2

    • Sa bardzo bezpieczne... szczególnie po godz. 23 (14)

      WIdać ze nigdy nie miałeś "przyjemności" przechodzic

      • 75 48

      • Całe życie przechodził em tymi przejściami (3)

        Rano w południe i w nocy. I nigdy nic mi się nie stało i nie słyszałem o żadnym przykrym incydencie więc ??? Po czekamy jak będziecie pisać że korki na Podwalu.

        • 48 14

        • A dlaczego samochody nie mogą jechać dołem jak w normalnych krajach ?

          • 2 0

        • Ostatnio byl placz, ze na skrzyzowaniu z Okopowa i tak korki...

          Co za roznica, czy przejedziesz szybko 2km, po czym staniesz w korku na 10 minut, czy zatrzymasz sie 3 razy, a na koniec w korku postoisz 4 minuty?

          A wiem, jaka roznica - ta czesc miasta zacznie przypominac znowu Srodmiescie, a nie obwodnice.

          • 14 10

        • Więc słaby masz słuch

          Było wiele napaści w tych tunelach i kradzieży, zwłaszcza damskich torebek. Głośno było o gwałcie na dziewczynce w tunelu przy Akademii Muzycznej, a poza tym to byłby raj dla muslimów, których niebawem, dzięki życzliwości Peło będziemy mieli również w Gdańsku

          • 3 21

      • A ja korzystam (1)

        A ja mam przyjemność przechodzić codziennie i uważam, że podziemne przejścia są bezpiczniejsze i wygodniejsze. To że mamy problem z huliganami czy też menelstwem to nie znaczy, że trzeba przez to rezygnować z pewnuch rozwiązań tylko dlatego że są łatwiejsze z administracyjnego punktu widzenia.

        • 47 19

        • To czy lubisz to czy nie to jest kwestia gustu.

          Ja jednak jestem zdania że powinniśmy dać wybór mieszkańcom.. A tego wyboru dziś nie mają i są zmuszani do chodzenia tunelami.

          • 6 6

      • miał przyjemność przejeżdżać (3)

        • 36 10

        • Przejścia podziemne to horror dla ludzi starszych, inwalidów i matek z dziećmi w wózkach (2)

          Tunelów bronią ci, którym ociężałe tyłki nie pozwalają rozstać się z samochodem. Gdyby te ociężałe tyłki podnieśli i kilka razy przeszli pod tunelem, wąchając przy okazji "ogólnodostępny WC dla meneli", to najpewniej pierwsi i najgłośniej darliby gęby

          • 35 23

          • Przejść naziemnych bronią Ci, ktorym ociążałe tyłki nie pozwalają zejść po schodach. (1)

            Że uzyję Twojej argumentacji.

            • 21 16

            • tak tak, tłumacz sobie

              nieodśnieżone/oblodzone schody kontra posypana solą do czarnego droga. Ciemne zakamarki tunelu kontra oświetlona, prosta jezdnia. Powiedz mi proszę, w jaki sposób osoba na wózku/z wózkiem ma się dostać na drugą stronę? Dzwonić po taksówkę? Czy liczyć na to, że lokalne Sebixy nie zniszczyły najbliższej działającej windy? (tylko 1300 metrów w jedną stronę).

              • 13 14

      • 0 23ciej to się śpi (3)

        a nie szlaja po mieście; no chyba że nie musisz na 7 rano do roboty....

        • 26 32

        • Gimbaza się szlaja

          I potem takie są skutki...

          • 8 3

        • ja o 23 dopiero rozpoczynam dzień

          • 5 3

        • A co mnie obchodzi twój grafik dnia frustracie?

          jw

          • 13 8

    • 100 % racja (2)

      powinno sie tworzyć jak najwięcej skrzyżowań bezkolizyjnych, a nie co chwilę pasy i światła. Jeśli chce się w jakiś sposób zintegrować dwie części miasta to czemu by nie schować na części odcinka, ulicy pod ziemią. Nie jakieś metro tylko 4metry pod ziemią na odcinku 300-400 metrów. Wjazd zaraz za Motławą a wyjazd przy końcu (zjeździe) estakady. Zrobi się bezpieczną jazdę (wcale nie szybką, choć z powodu braku świateł z pewnością szybszą), mniej korków, szybsze wyprowadzenie ruchu na Armii Krajowej (Chełm, Morena, Ujeścisko) oraz na górze zyskuje się TYSIĄCE METRÓW KWADRATOWYCH POD ZABUDOWĘ, PARK, CZY DEPTAK. Takie proste rozwiązanie i wcale nie takie drogie, bo to nie jest kopanie metra tylko wykopanie dziury i obudowanie jej betonem. Podobnie można zrobić odcinek od zjazdu z mostu przy Akademii Muzycznej i wypuścić ruch z okolicach estakady bądź później przebudować i rozprowadzić ruch pod ziemią w okolicach skrzyżowania elbląska/głęboka. Mamy piękne tereny pod zabudowę rekreacyjno/usługową, a ruch przebiega bezpiecznie i bezkolizyjnie. Dodatkowo z mniejszą ilością korków. Rozwiązanie obecnie proponowane prędzej czy później doprowadzi do tragedii (na pewno będą wypadki, choćby nie wiem jak zabezpieczali teren), a poza tym będą super korki. Niestety między Stogami, Przeróbką, Fosforami, Rafinerią, Terminalem, Siarkopolem, Stoczniami Wisła i dawnej Korzeniowskiego a z drugiej strony Chełmem, Ujeściskiem, Moreną, Orunią Górną i nowymi okolicznymi osiedlami nie opłaca się jechać obwodnicą to 2-3 razy więcej kilometrów. Stogi-Ujeścisko to 10-11 km miastem (3-4zł za paliwo, miesięcznie 70-100 zł), a obwodnicą ponad 30 km (12 zł, 250-300 ł)- rachunek ekonomiczny jest prosty, którędy jechać, więc przepustowość ma znaczenie. Obwodnica i tunel tego nie rozwiążą.

      • 40 12

      • Co za głupota :D

        A) koszty, B) są przecież zjazdy w uliczki prostopadłe C) jak będzie szybciej? Będziesz stał na światłach tak jak teraz

        • 4 1

      • Podpowiem, ze jadac Dluga masz dodatkowo zysk 3zl miesiecznie

        Dluga dla samochodow!

        • 13 3

    • ciekawe, czy korzystałeś z tych super bezpiecznych przejść (1)

      np po zmroku...

      • 6 17

      • Rtak korzystam o każdej porze dnia i nocy

        I żyje !!!! Zdziwiony ?

        • 27 1

    • No nie?

      Tacy sami durnie jak w Warszawie, którzy na Emilii Plater woleli stać kilka minut na światłach, niż przejść supernowoczesnym podziemnym przejściem. Jak się czujesz szczurem, to droga wolna, marsz do kanałów, ale ludzi w to nie mieszaj.

      • 38 20

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane