• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orłowo doczekało się przystanku na linii PKM

Patryk Szczerba
14 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (155)
Szynobusy jadące przez Trójmiasto na linii PKM stają od poniedziałku w Orłowie. Szynobusy jadące przez Trójmiasto na linii PKM stają od poniedziałku w Orłowie.

Po wprowadzeniu nowego rozkładu pociągi PKM jeżdżące na trasie Gdynia - Wrzeszcz - Lotnisko - Kościerzyna zatrzymują się na stacji Orłowo. Do tej pory wyremontowana kilka lat temu stacja była w ramach linii PKM pomijana. - O zmianę poprosili pasażerowie - mówią przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego.



Czy stacja PKP w Orłowie jest odpowiednio wykorzystywana?

Stacja Gdynia Orłowo była remontowana przy okazji modernizacji trasy kolejowej Gdynia - Warszawa. Od tego czasu minęło już blisko 10 lat. Pojawiła się nowa nawierzchnia, windy pozwalające mniej sprawnym dostać się z i na powstałą nad peronami kładkę.

Windy są jednak awaryjne, ale kolej obiecała, że do końca 2023 r. je przebuduje. Powolne i niewygodne platformy prowadzące na kładkę zostaną zamienione na zwykłe dźwigi osobowe. Mają poruszać się sześć razy szybciej niż te obecne.

Windy zamiast podnośników. Wyczekiwana zmiana na stacji w Orłowie Windy zamiast podnośników. Wyczekiwana zmiana na stacji w Orłowie

Ekspresy w Orłowie się nie zatrzymują



Kilka lat temu pytaliśmy też PKP Intercity, dlaczego na stacji nie zatrzymują się ekspresowe pociągi, tak jak to było przed laty. Obecnie stacja w Orłowie to bowiem jedyne miejsce z peronem dla pociągów dalekobieżnych między Gdańskiem Głównym i Gdynią Główną, gdzie "ekspresy" nie stają.

Przewoźnik tłumaczył, że na to, by pociągi zatrzymywały się w Orłowie... brakuje zapotrzebowania.

- Nie ma tam na to takiego popytu. W sąsiedztwie stacji jest tylko osiedle domów jednorodzinnych. Przewoźnik nie przewiduje w najbliższym czasie zatrzymywania się pociągów na stacji - komentowała Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Dlaczego pociągi Intercity nie stają w Orłowie? Dlaczego pociągi Intercity nie stają w Orłowie?

Co ciekawe, od uruchomienia linii PKM w Orłowie nie zatrzymywały się również pociągi wożące pasażerów z Kościerzyny do Gdyni Głównej i w drugą stronę. Szynobusy jadące od Wrzeszcza stawały w Sopocie i później na dworcu w Gdyni Głównej.

PKM-ki w Orłowie po zmianie rozkładu



Zmieniło się to wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i przejęciem obsługi wszystkich połączeń przez Polregio. Od kilku dni pociągi na linii PKM na trasie Gdynia - Kościerzyna kursujące przez Wrzeszcz i lotnisko zatrzymują się także w Orłowie.

Decydujący głos w tym względzie należał do organizatora przewozów, czyli Urzędu Marszałkowskiego.

- O to, by pociągi jadące na linii PKM zatrzymywały się też w Orłowie, prosili pasażerowie. Wykonaliśmy analizy, po których okazało się, że postój na stacji nie zakłóci rozkładu jazdy, a propozycja jest zasadna. Przystaliśmy na nią i szynobusy na linii PKM od 11 grudnia stają także w Orłowie - mówi Michał Piotrowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego.

Opinie (155) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Kuriozalne że nie robiły tego wcześniej (1)

    Wszystkie pociągi od pośpiesznych w dół zawsze tam stawały.

    • 26 10

    • Regionalne też nie stają

      Jest szereg pociągów regionalnych, które nie mają postoju w Orłowie. Choćby 90102 do Olsztyna Głównego ok 12:40 z Gdyni Głównej.

      • 5 3

  • Opinia wyróżniona

    (35)

    Brawo za nowy dodatkowy peron.Ale do stu tysięcy zjełczałych beczek rumu ergo grogu!W raporcie non stop ludzie piszą...składy za małe,niepunktualne i za krótkie....czy zaiste tak trudno wysłuchać klienta?Wszak płaci za usługę...to chcą mieć kąfort...a tu wysstarczy jedna decyzja i jeden podpis.5 minut by to nie zajęło.

    • 60 30

    • A skąd niby wziąć kasę na to po 7 latach drenowania Skarbu przez PiS ? (7)

      • 17 25

      • (2)

        A to już niechay włodarze myślą.Wszak od tego oni są.Skarb był drenowany o wiele wcześniej wiesz zresztą przez KOgo)

        • 16 19

        • Policz sobie" obrońco "złodziei i kłamców ile miliardów poszło w błoto za rządów PiS. I nie chodzi tylko o pieniądze z UE.

          • 12 13

        • Włodarze nie mają drukarki do banknotów NBP,ma ją tylko prezes !!!

          Po drugie pociągów nie kupuje w Biedronce, a bez zamówień publicznych może Szumowski kupić respiratory lub maseczki u narciarza za ponad 200 mln zł albo Sasin zamówić karty do głosowania na wybory za 70 mln zł, których nie ma. Ty masz strasznie jednostronną i wybiórczą wiedzę

          • 9 6

      • można by zacząć od zdjęcia nałożonych sankcji na Polaków, które wraz z EU nałożył na nas POPIS (2)

        i coraz to nowsze nakłada

        • 4 13

        • PiS udaje, że to UE nakłada sankcje (1)

          zatajając fakt, że po prostu sam złamał konstytucję i obecnie nie spełnia uzgodnionych z UE warunków przywrócenia praworządności. Nie dajmy się oszukiwać narracji sączonej przez wiadomo kogo od wielu lat.

          • 1 3

          • Embargo na EU czyli Polskę, maskowane embargiem na Rosję

            to czysty POPIS i reszta parlamentu

            • 1 1

      • a to ten skarb miasta czy panstwa to sfinasowal?

        Sfinansowala to Unia, tylko nasi "beneficjenci" zapominaja, ze oprocz kosztow inwestycji, przy ktorych tak rozkosznie mozna sie pogrzac, sa jeszcze koszty eksploatacji i utrzymania...
        I kulaja sie te "projekty" do czasu deklarowanego "okresu trwalosci" i po cichu wylaczane za pomoca doskonale urzednikom znanej metodologii "wygaszania popytu".

        Pociag nie tam gdzie trzeba i nie wtedy, gdy trzeba... I co wiecej trzeba?! Sprawa sama sie rozlozy, jak nogi panienki na widok arabskiego portfela...
        I co wtedy?! Protokol zniszczenia...
        Koniaczku?

        • 1 1

    • (5)

      ta, bo na bocznicach stoją dziesiątki niużywanych składów a maszyniści nudzą się na postojowym.

      poziom przedszkolaka.

      • 17 8

      • (4)

        A nie stoją? 2/3 składów Polregio stoi na bocznicach, nieużywane, zapuszczone, doprowadzone do ruiny, przez co brak szans na rewizje i dopuszczenie do ruchu. Ale łatwiej skasować wszystko i płakać, że nie ma, niż dbać.

        • 6 8

        • SZT-y stoją w krzakach? Ciekawe...

          • 5 3

        • a wiesz mądralo ile kosztuje naprawa główna?

          to idzie w miliony, odstawione składy to takie, które wymagały naprawy głównej a nikt nie wydaje takiej kasy nie mając pewności czy skład będzie wykorzystywany i czy na siebie zarobi

          • 1 3

        • Stoją tam bo czekają na wyzłomowanie (1)

          Ich czas się już dawno skończył, już za komuny nadawały się do kasacji. Nic nie jest na zawsze. Syrenki, trabanty i warszawy to już też tylko historia lub muzeum.

          • 3 3

          • W krajach znacznie bogatszych jeszcze starsze i nikt nie robi z tego tragedii, tylko w Polsce sie nie da. Lepiej swoje zezłomowac, a potem gorsze wynajmowac od np Czechów.

            • 0 0

    • Pytanko... (14)

      Jak jestes taki madry i wszystko wiesz, to moze mi wytlumaczysz jakim cudem zwiekszyc czestotliwosc kursowania pociagow, jezeli nie ma taboru.....?
      Jak pociag PKM jezdzil ze stacji Gdansk Wrzeszcz do stacji Gdansk Port Lotniczy, to bylo wystarczajaco duzo skladow pociagow. Jak wydluzono relacje ze stacji Gdynia Glowna Osobowa, do stacji Koscierzyna, to przejazd pociagu wydluzyl sie, zatem mniej pociagow jest wstanie przejechac ten odcinek trasy.
      Moze jasniej napisze:
      Nizej wymienione wartosci sa tylko do obrazowania zagadnienia
      Relacja GD Wrzeszcz >>> GD Port Lotniczy - 10 pociagow, czas kursowania co 10 Min ( trasa 10 km)
      Relacja GDY GL >>> Koscierzyna - 10 pociagow, czas kursowania co 30 Min (trasa 50 km).
      Jakim cudem na dluzszej trasie wykonac wiecej kursow jezeli PKM ma tylko 10 skladow....?
      Odpowiedz mi na to pytanie "Dr Svencjusz"

      • 8 8

      • (13)

        Odpowiedź jest prosta.W trybie pilnym dokupić kolejne 10 składów.Albo od razu 20,jak się jakiś zepsuje trzymać zawsze 5 na bocznicy na standbaju.

        • 4 15

        • Ale PKM nie dokupuje (10)

          A SKM i koleje Regionalne nie mają.
          Z pustego to ....
          A nawet jak zamówią, to je wyprodukują i oddadzą do użytku nie wcześniej niż w 2024.
          Pociągi nie stoją gotowe w fabrykach.

          • 13 2

          • (7)

            A to kochany trzeba myśleć o tym wcześniej....na etapie budowy peronów zrobić przetarg na 30 nowoczesnych składów...a nie zbudują perony...a potem zonk że nie ma składów...

            • 5 8

            • (3)

              a nie, to jak mamy niewyczerpaną sakiewkę to kupmy każdemu helikopter i wynajmijmy pilota.

              jak pisałem, poziom przedszkola.

              • 6 5

              • Mój ojciec mawiał, jak nieposzanujesz starego, nie będziesz miał nowego. (2)

                W całej Polsce jest więcej taboru zaniedbanego, aniżeli używanego.

                • 5 1

              • Tak z czasów komuny, zecstarego złomu nie zrobisz nowego (1)

                • 3 2

              • pojedz do Czech i popatrz sobie, jakie cudenka Czesi robia...

                ze swoich motoraczkow... Najnowsze od komuny jezdza na silnikach Karosy.
                Jakos im to sie oplaca. Tylko, ze oni, po prostu, potrafia robic maszyny. Dlatego Skoda czy Tatra jest, czego nie mozna powiedziec o polskich wytworach motoryzacji.
                Bo my kochamy nowe!!! Najlepiej w prezencie... A potem jest jak z trzema kulkami od lozyska. Dwie zepsuja a trzecia zgubia.

                • 4 0

            • Z pustego i Salomon nie naleje. A milionerów z PiS przybywa.

              • 2 6

            • Święta prawda, tylko adresat niewłaściwy (1)

              Te perony i nowe tory budowało PKP i słusznie bo jest ich właścicielem a zatem powinno kupić nowe pociągi w znacznie większej liczbie niż to zrobiło!!! Samorząd na tych torach i peronach jest tylko nieproszonym gościem i nie ma nic do powiedzenia!!

              • 3 1

              • a skad te zalozenia?

                Jakos male pomorskie samorzady porafia sie dogadywac i budowac na styku z siecia kolejowa.
                Na tory moze wjechac kazdy... Kto zaplaci.
                Pomorskiemu samorzadowi (temu blizej Gdanska) wielkomocarstwowe fochy do glowy uderzyly i chca wlasne porzadki wprowadzac. To sa tam, gdzie taki klient trafia...

                • 4 0

          • (1)

            PKP i zakłady produkcyjne o których mowa to spółki zarządzane przez nieudaczników z PiS !

            • 2 5

            • PKP i ich otoczenie gospodarcze zostalo "z(de)reformowane" w imie liberalnych mod i trendow

              To kazdy sobie rzepke skrobie...
              Pomorskie jest liderem w likwidacji regionalnych linii kolejowych i komunikacyjnym wykluczaniu. Nieco otrzezwienia wprowadzil najazd samochodowego szrotu na glowne miasta i zakorkowanie dojazdow.
              Jednak nie liczylbym na swiadomosc naszych "wybrancow". Do noch nie dociera, ze do pracy nie powinno byc 100km w jedna strone... A wypoczywac mozna w roznych miejscach, nie tylko na Helu.
              Nie liczylbym rowniez na swiadomosc w sferze finansow, bo inicjalne inwestycje to srodki unijne. Teraz to trzeba utrzymac, a to moze zabolec...
              A jesli ktos chcialby wybijac sie na niezaleznosc, to niech pamieta, ze przewozy to tez zaplecze a chojnickie ZNTK jest za daleko i sa za male. Gdanskie natomiast sa zaorane i osaczane przez deweloperow...

              • 3 0

        • Zdajesz sobie sprawę jaki jesteś beznadziejny z tym swoim mądrościami 10-latka?

          • 3 5

        • A czy ty w ogóle wiesz skąd włodarze ma w kasie pieniądze???

          Ich się nie organizuje, wszystkie pieniądze na świecie są z podatków, chyba że jakiś rząd włączy drukarkę i wtedy ma inflację

          • 2 1

    • Znasz inne słowa zamiennie od wszak? (1)

      Co to jest? Samiec wszy?

      • 3 4

      • nie

        Meski potomek...
        Zenska jest wsowka...

        • 2 0

    • napisz jeszcze skad wziąć dodatkowe składy? Może u Ciebie na podwórku staja niepotrzebne?

      jak bedzie elektryfikacja skonczy sie problem ale na dzis szt jest za mało a i nikt w Polsce nie produkuje dłuższych niż 3 wagonowe . ( a szkoda)

      • 2 1

    • "Kąfort"

      Tego jeszcze nie grali.

      • 4 0

    • Svencjusz! Ty jak Doda masz wysokie IQ ale zabrakło ci szkółki? Kąfort to mam ja ze nie czytam twoich wszyskowiedzacych wypocin bo się nie daje tego spokojnie zrobic!

      • 0 1

    • Przestań palić stary kapok, kup sobie porządne zioło.

      • 0 0

  • Czy to nie cud? Tak! To moze byc cud ! (1)

    • 15 5

    • Cud PO

      I UM

      • 0 0

  • a pkm karwiny to przystanek widmo (6)

    kilka składów dziennie, ani do pracy ani na lotnisko. Super że węzeł budują. Będzie można powietrze skuteczniej dowozić.

    • 66 12

    • przystanek widmo to PKM Gdańsk Główny (1)

      nic nie przyjechało od 2 lat

      • 11 5

      • Więcej niż 2 lata......

        • 1 0

    • Kiedyś straszyli, że na całej linii PKM nie będzie pasażerów. Więc nie obawiam się, i tu się znajdą.

      • 10 1

    • i tak by nie wsiedli.

      • 0 5

    • Raz wysiadłam na Karwinach (1)

      A później nie było jak stamtąd wrócić hahaha

      • 7 3

      • Jak jesteś niegramotny i nie dajesz sobie rady w życiu,to się nie dziwię.

        Pewnie łazisz w rurkach i z gołą kostka.

        • 1 0

  • 10 minut trzeba dopisać do rozkładu bo może jedna osoba wysiądzie lub wsiądzie.

    Bzdura do kwadratu.

    • 16 30

  • Ciekawe jaka będzie frekwencja pasażerów ? :))) (2)

    • 8 18

    • Na pewno większa niż w Redzie Rekowie :) (1)

      • 2 4

      • I tu się mylisz

        • 1 1

  • Po pierwsze to jakiś totalny absurd by PKM jeździło tą trasą (4)

    Gdynia-Wrzeszcz to SKM nie PKM

    • 26 13

    • Absurd?

      Absurdem jest pkm, powinno inwestować się w SKM na trasie Gdańsk Główny - Gdynia Główna.

      • 9 8

    • sam jesteś absurdem, Gdynie w ten sposób powinna włączyć komunikację z dzielnicami na zachodzi i północy miasta (2)

      • 4 4

      • co ty pitolisz jak potłuczony? (1)

        jaki sens ma dublowanie linii?

        Te składy, które jada przez Wrzeszcz mogłyby być kierowane bezpośrednio na PKM i nie czekałbyś 40 minut na połączenie tylko 15

        Jezu czy na tym poratlu piszą tylko niepełnosprawni umysłowo?

        • 5 3

        • kolejny znaffca wszystkiego

          • 2 1

  • (1)

    A tak początkowo krytykowano pomysł utworzenia takiej kolei... Co pokazał czas? Teraz pozostaje tylko puścić SKM na zakorkowane południe Gdańska, i cały ten bałagan da się nieco ucywilizować.

    • 11 4

    • Ze jest przepełniona i jeżdzi za rzadko

      czyli nie ma sensu

      • 2 4

  • Opinia wyróżniona

    Orłowo tylko dla regionalnych (17)

    Jestem jak najbardziej za tym, żeby wszystkie regionalne miały postój w Orłowie, ale zatrzymywanie się tam Intercity jest cona jmniej głupie. Gdańsk Orunia ma z 3 razy większą frekwencję i taką samą długość peronów, a tam pośpieszne nie stają i nigdy nikt o takim pomyśle nie mówił.

    • 163 21

    • wiadomo ze ludzie z domków nie jeżdzą ekspresami - logiczne (11)

      • 11 9

      • Fakt (7)

        Głupie tłumaczenie Intercity, to fakt. Chodzi oczywiście o i tak dużą liczbę zatrzymań na terenie Trójmiasta. Kraków jest większy niż Gdynia i Gdańsk razem wzięte, a pociągi oprócz Głównego zatrzymują się tam tylko w Płaszowie.

        • 22 2

        • Bo Krakow ma lepszą komunikację niż Trójmiasto (1)

          Tam nawet z lotniska możesz w nocy dojechac kolejka do Dworca Głównego

          • 10 8

          • to prawda, u nas noca kolejką czy tramwajem nie do pomyślenia

            nocą to się spi!

            • 6 1

        • Trojmiasto jest wieksze.

          • 7 5

        • zastanów sie zanim coś napiszes, jak można porównywać koncentryczną topografię Krakow, Warszawy czy np. Poznania z 3miastem? (2)

          • 10 1

          • Koncentryczna topografia? Niezły slogan. Trójmiasto jest równie koncentryczne jak powiadasz od wyżej wymienionych miast.

            • 6 3

          • monocentryczny Kraków, Warszawa i Poznań

            policentryczny Gdańsk i całe Trójmiasto

            • 5 0

        • Trójmiasto jest podłużne a Kraków okrągły

          • 0 0

      • Mistrzu logiki (2)

        A, co ekspres do każdego domku? Ekspres jeździ z najważniejszych stacji, dlatego jest ekspresem, że nie zatrzymuje się na każdej pipidówie. Z orłowa można w parę minut dojechać do sopotu lub gdyni głównej SKM-ką. Nie ma potrzeby zatrzymywać ekspresu na stacji, na której czasem ktoś wsiądzie, ale najczęsciej nikt.

        • 13 1

        • tak samo Wrzeszcz i Oliwa (1)

          Do Oliwy czy Wrzeszcza też można łatwo dojechać SKMką ;)

          • 1 2

          • Oj, zdziwiłbyś się ile osób wsiada we Wrzeszczu czy w Oliwie

            do Intercity. Całe Przymorze, Zaspa nawet Morena dojeżdża do Wrzeszcza. Nie mówiąc już o pasażerach biznesowych, którzy jadąc np. z Warszawy Pendolino do biurowców w Oliwie wysiadają praktycznie drzwi w drzwi. To są potoki pasażerskie. Gdyby mieli wysiąść na Głównym i dojechać kolejką to wybraliby samochody. Serio.
            Nawet mi z Suchanina wygodniej jest autem do Wrzeszcza podjechać po rodzinę na pociąg - jest przynajmniej gdzie zaparkować.

            • 2 0

    • gdyby pociąg stanął na Orunii to koła by odkręcili :) (2)

      .

      • 20 2

      • (1)

        i katalizator

        • 18 1

        • i benzynę by z baku spuścili

          • 4 0

    • Tak dla IC w Orłowie (1)

      Orunia? Po co czwarty przystanek w Gdańsku? To miasto ma jakąś manię wielkości, że nie wiadomo po co pociąg zatrzymuje się tam 3 razy, tak jakby nie było skmki.

      • 1 0

      • Akurat do Oruni SKM nie dojedziesz.

        • 1 0

  • Gdańsk Główny (6)

    Pociągi PKM to powinny dojeżdżać do Gdańska Sródmieście lub Gdańska Głównego,przecież przed budową tej linii były takie zapowiedzi.A skończyło się na dojeździe do Wrzeszcza,,,,,,

    • 24 7

    • nieprawda, przez pierwsze bodaj 3 lata dojeżdżały (4)

      tam jest przecież specjalny, ślepy tor dla nich (i dla podstawianego bydłowozu lechistów).

      Banda oczywiście zabiła przystanek, tak jak 20 lat wcześniej zarżnęła trasę Nowy Port

      • 6 0

      • SKM

        Na mecze kibole jeżdżą do Nowej Letnicy ,natomiast do Nowego Portu tory zwinięte.

        • 1 1

      • przez te trzy lata bylo mniejsze obciazenie klopotliwego odcinka Glowny-Wrzeszc (2)

        Bo byly checi likwidowac port w Gdyni i wygaszano popyt.
        Potem sie pozmienialo, a skutek jest taki, ze brakuje okien czasowych aby upchac dodatkowe przejazdy. Nie pomaga tez koniecznosc przejazdu przez cala szerokosc torowiska.
        Caly problem wynika z grzechu pierworodnego pomorskieko samorzadu i inwestycji pod tytulem PKM, ktory zlekcewazyl przejecie lub bardziej racjonalna wspolprace z SKM. Stad brak wpiecia w linie 250, ktora jest wlasnoscia SKM. Zlekcewazono tez mozliwosc budowy dodarkowych torow zamiast "drogi czerwonej". Na jej miejscu postawiono "metropolie", z ktora obecnie nie bardzo wiadomo co zrobic... Mial byc szybki sukces...
        Po prostu, uklad, system komunikacyjny Trojmiasta jest w glowach naszych "wybrancow" na szostej kolejnosci odsniezania. Problem trudny, gdzie wiele mozna stracic, z wieloma zadrzec, sie urobic a nie zarobic.

        • 4 0

        • (1)

          Mogliby wyburzyć Bałtycka, robiąc miejsce pod kolej.

          • 0 0

          • mogli by

            Ale po tej stronie jest Czarna, gdzie jest duzo mniej miejsca niz na Bialej... ;)
            No i za co te trzy wrzeszczanskie wiadukty przebudowac...

            Poza tym, Baltycka i Metropolia to rozne plemiona i mariazu nie bedzie... ;)

            • 0 0

    • Zostało więcej kłamstw

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane