• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orunia jednak bez Nowego Traktu?

Krzysztof Koprowski
6 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W piątek koniec remontu na Trakcie św. Wojciecha
Miejscy urbaniści chcą, by prowadzący do centrum miasta Trakt Św. Wojciecha posiadał po dwa pasy w każdym kierunku. Miejscy urbaniści chcą, by prowadzący do centrum miasta Trakt Św. Wojciecha posiadał po dwa pasy w każdym kierunku.

Ważą się losy Nowego Traktu Św. Wojciecha, czyli drogi wzdłuż torów kolejowych od Obwodnicy Południowej Gdańska zobacz na mapie Gdańska do ul. Gościnnej zobacz na mapie Gdańska. Prezydent miasta polecił urbanistom zrewidować plany i wykorzystać w maksymalnym stopniu istniejący przebiegu Traktu.



Nowy Trakt ma przebiegać wzdłuż torów kolejowych. Nowy Trakt ma przebiegać wzdłuż torów kolejowych.

Czym skutkować będzie budowa Nowego Traktu Św. Wojciecha?

Nowy Trakt Św. Wojciecha ma być, zdaniem miejskich urbanistów, panaceum na przeciążenie istniejącej ulicy, a ponadto stanowić element szerokiej czteropasmowej arterii prowadzącej z Południowej Obwodnicy i Pruszcza Gdańskiego prosto do centrum miasta. Dodatkowo wzdłuż niej planuje się lokalizacje obiektów produkcyjno-usługowych. Szacunkowy koszt realizacji całej drogi wyniósłby ok. 62 mln zł.

Okazuje się, że ta wizja może jednak nie doczekać się realizacji.

- 4 lutego prezydent Paweł Adamowicz, po zapoznaniu się z uwagami mieszkańców Oruni zgłoszonymi podczas spotkania z planistami, polecił opracowanie koncepcji wykorzystującej w maksymalnym stopniu istniejący przebieg Traktu św. Wojciecha oraz bezkolizyjnego połączenia dwóch części Oruni rozdzielonej linią kolejową - informuje Anna Dobrowolska z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Urzędnicy jednak podkreślają, że niekoniecznie oznacza to rezygnację z nowej drogi. Nie jest to również równoznaczne z pomysłem podtrzymania i modernizacji na formę bezkolizyjną przejazdu przez tory kolejowe w rejonie ul. Gościnnej, co w dalszym stopniu kumulować będzie ruch aut w centralnej części dzielnicy i w obrębie kościoła pw. św. Jana Bosko.

Czytaj też: Historia kościoła przy ul. Gościnnej w Gdańsku

- Odpowiedź na to, czy zmieniona zostanie lokalizacja pokonania torowiska kolejowego, będzie możliwa dopiero po opracowaniu przez Biuro Rozwoju Gdańska nowej koncepcji drogowej - tłumaczy Dobrowolska.

Pewne jest natomiast, że nadal będzie forsowany jednolity pod względem funkcji fragment południowej Oruni, bowiem taki zapis znajduje się w nadrzędnym dokumencie planistycznym, czyli studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdańska.

Nowy projekt układu drogowego Oruni ma być przedstawiony mieszkańcom już w marcu br.
Zagrywka polityczna czy świeże spojrzenie na planowanie przestrzenne?
Skierowanie do ponownego opracowania projektu planu zagospodarowania dla Oruni budzi natychmiastowe skojarzenie z równie kontrowersyjnym dokumentem dla Brzeźna. Takie działanie bez wątpienia nosi znamiona przedwyborczej kampanii politycznej prezydenta, który dopiero teraz zaczął słuchać mieszkańców Gdańska, podczas gdy przez całą kadencję nie przejmował się protestami dot. sfery planowania, dopuszczając m.in. do możliwej rozbudowy Galerii Bałtyckiej i powstania kolejnego molocha handlowego przy dworcu we Wrzeszczu lub przy kreowaniu zabudowy Targu Siennego i Rakowego.

Nie ukrywam, że jestem niezmiernie ciekaw, jak z tej sytuacji wybrnie Biuro Rozwoju Gdańska - instytucja zdominowana przez fanatyków motoryzacji i ciągłego "udrażniania" miasta, po to, by potem walczyć z problemem nadmiaru aut i brakiem miejsc parkingowych. Czy BRG skaże swoimi wizjami Orunię na dalszą degradację czy może dostrzeże ogromny potencjał sąsiadującej linii kolejowej, która mogłaby przenieść ruch przy dojazdach z Pruszcza Gdańskiego? Nie należy wykluczać też przedstawienia koncepcji, która z góry jest nierealna i nieakceptowalna - po to, by dalej promować pomysł Nowego Traktu Św. Wojciecha.

Miejsca

Opinie (127) 3 zablokowane

  • Sabotaż gospodarczy Traktu nie będzie (1)

    Prezydent jaja sobie z nas robi . Trakt krzywy dziurawy zniszczony .Do Pruszcza Gd brak tramwaju brak SKM teraz nam Trakt prezydent jeszcze zamknie i zrobi drogę rowerową z niego twierdząc że to kolejny sukces.

    • 12 4

    • Świete słowa .

      Prezydent kpi sobie z mieszkańców .Ten Trakt jeden z głównych dojazdów do miasta wygląda jak ten cały prezydent. Brudny dziurawy krzywy i wciąż korkujący się .Ale jaki pan taki kram .

      • 3 0

  • Tylko ograniczać

    Należy ograniczać ruch samochodów poprzez budowę tras rowerowych. Na Sandomierskiej powinna powstać ścieżka rowerowa, podobnie jak na Równej.

    • 4 4

  • Adamowicz w ramach metropolii brnie w kierunku Pruszcza Nowego Dworu (1)

    a Gdańszczanom to jest zbędne.
    Już dziś większosć miejsc parkingowych zajmują rejestracje GDA GT NE NO NOS. O ich zachowaniu na drodze czy na ulicy nie wspomnę.
    Gdańskie PO to niestety nie jest zaplecze intelektualne partii i w sumie nalezy je wygasić. Pomaska minister zegarek posłowie sportowcy co to w sejmie tylko na głosowania chodzą bo nie są w stanie nic zrobić z powodów błahych jak brak wiedzy na jakikolwiek temat przydatny społecznie.
    Ci ludzie powinni naturalnie byc odsunięci od polityki

    • 16 9

    • czlonkowie PO sa jak BMW

      Bierny,Mierny ale Wierny

      • 2 0

  • PO wyborach - niepopularne decyzje odsuwa się na czas po wyborach (2)

    zobaczycie jak z wami się będą liczyć po wyborach - zastanów się zanim zagłosujesz !!!! na cwaniaków

    • 13 2

    • Zagłosuj na PiS i będziesz mieć pewność,że nikt ci takiej niechcianej drogi nie wybuduje... (1)

      Chyba,że do lasu...

      • 1 1

      • moze trzeba glosowac na kogos innego

        czy w tym kraju jest tylko PIS I PO?

        • 2 1

  • Skandal!!! (2)

    Te dziury tak niszczą nasze zawieszenia!!!

    • 14 6

    • (1)

      A ty masz jakieś zawieszenie ? :-)

      • 0 0

      • tak w moim focusie

        • 0 0

  • Po co nowy Trakt

    Wszystkich buraków z tabl. rej.GDA i GTC na obwodnice i jest pusto

    • 6 5

  • ukarać za zły wybór (2)

    kto wybrał niekorzystny wariant B?

    • 4 1

    • Wariantowi B przeciwni są głównie sympatycy picia piwa, którzy wzdłuż torowiska urządzili sobie miejsce posiedzeń. A jak wzdłuż torów poprowadzą nową arterię, to będą musieli korzystać z okolic parku i kanału Raduni.

      • 1 0

    • Ja wybralem

      • 0 0

  • "Kumulacja ruchu w obrębie kościoła"?!

    Ruch aut będzie się kumulować w obrębie kościoła?! Co to znaczy, panie redaktorze? Czyżby na Oruni korki tworzyły się na skrzyżowaniu naw?

    • 7 1

  • Klapa

    Ci zza torów już całkowicie nie wyjadą z osiedli, no chyba że za śmigająca ciężarówką PRSP!!
    Dziś trzeba pokonać zamknięte szlabany, wbić się na Trakt Św. Wojciecha, a jutro dojdzie wbicie się na Nowy Trakt.
    Tak ogólnie planiści powinni rozwiązać problem skrzyżowania przy Urzędzie Wojewódzkim, a drogowcy naprawić istniejącą ulice /TŚW/ , kolejarze puścić SKM, a jakby zrobić przejazd bezkolizyjny przez tory z osiedli za torami, wyrównać ul. Głuchą / niby jakieś zabytkowe kocie łby - chyba kolesie tych z UM/ to szczyt szczęścia

    • 5 1

  • prezydent w panice szuka glosow. stracile je podnoszac czynsze (3)

    nieadekwatnie do stanu lokali i lokalizacji

    • 60 8

    • Do tego doszły opłaty za parkowanie dla mieszkańców w okolicy tzw. Starówki. (2)

      • 9 4

      • za opłaty ma mój głos (1)

        • 2 3

        • a za wszystko inne co zrobił też ma twój głos?

          czy tylko za to?

          • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane