• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orunia z nową kablówką, a mieszkańcy zdezorientowani

Marzena Klimowicz-Sikorska
21 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 13:17 (22 maja 2013)
Najnowszy artykuł na ten temat Vectra i Multimedia Polska pod okiem UOKiK
Gdyńska siedziba telewizji Vectra. Gdyńska siedziba telewizji Vectra.

Ponad dwa lata temu Spółdzielnia Mieszkaniowa Orunia sprzedała osiedlową telewizję kablową firmie Turmak, a tę niedawno przejęła firma Vectra, jeden z największych operatorów telewizji kablowej w Polsce. Mieszkańcy oficjalnie nic o tym nie wiedzą, a część z nich straciła dostęp do telewizji i internetu.



Czy jesteś zadowolony(a) ze swojej telewizji kablowej?

Kilka miesięcy temu firma Vectra, jeden z największych operatorów telewizji kablowej w Polsce, przejęła pruszczańską firmę Turmak, która udostępniała telewizję i internet m.in. mieszkańcom Oruni Górnej.

Jej abonenci są zdezorientowani: o przejęciu dowiedzieli się nieoficjalnie, nie wiedzą komu mają płacić abonament, oraz komu wypowiedzieć dotychczasową umowę. Niektórym z nich odłączono kablówkę i internet.

- Ostatnie tygodnie to czas wielkich zmian, nie wiadomo jednak czy się z nich cieszyć - mówi pan Piotr, który poinformował nas o sytuacji mieszkańców Oruni Górnej. - Informacji o zmianie właściciela telewizji nie otrzymał nikt z mieszkańców południowych osiedli w Gdańsku. Wyłączono nam wiele kanałów, odłączono internet i wstawiono ramówki Vectry zachęcające do kupna abonamentu u nich. Sęk w tym, że według strony internetowej Vectry, jej usługi nie są dostępne na moim osiedlu - dziwi się pan Piotr.

Dotychczasowi klienci Turmaka zdobywają wiedzę na temat sytuacji, w jakiej się znaleźli, z forów internetowych. Ponieważ jednak charakter tych informacji jest nieoficjalny, wciąż nie wiedzą komu płacić abonament, komu zgłaszać reklamacje, co z poprzednimi umowami.

SM Orunia zdecydowała się na sprzedaż telewizji kablowej Turmakowi ze względów technologicznych.

- Nie mieliśmy zaplecza technologicznego ani osobowego, żeby prowadzić dalej telewizję kablową. Zresztą nie jest to nasza podstawowa działalność - przyznaje Bogdan Jasiński, zastępca prezesa SM Orunia.

Potwierdza, że wie o problemach mieszkańców związanych z przejęciem kablówki przez Vectrę.

- Nie jesteśmy stroną w tej sprawie, ponieważ telewizja osiedlowa już dawno nie należy do nas, ale chcielibyśmy jakoś pomóc mieszkańcom. Jesteśmy już po rozmowie z przedstawicielami Vectry na temat akcji informacyjnej wśród mieszkańców - dodaje Jasiński. - Wiem też, że niedawno wysłano już powiadomienia listowne do mieszkańców. Obiecano nam, że pracownicy Vectry będą też osobiście chodzić po mieszkaniach i informować o z zmianach.

W poniedziałek poprosiliśmy władze Vectry o komentarz. Wciąż na niego czekamy.

To nie jedyne kłopoty abonentów sieci kablowych. W ostatnim czasie echem odbiły się kłopoty klientów Canal+ i Platformy N, które połączyły się tworząc platformę "nc+". Niezadowolonych odbiorców, którym nie podobały się zasady działania nowej firmy, było tak dużo, że sprawą zainteresował się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Stanowisko firmy Vectra przysłane do naszej redakcji 22 maja

Vectra nie odłączyła żadnego z klientów od usług, z których korzystał. W wyniku przejmowania przez Vectrę obsługi dotychczasowych abonentów firmy Turmak, dokonywaliśmy wyłącznie ich przełączania do naszej sieci. Tylko w momencie przepięcie do sieci Vectra znikały usługi. Przełączeń na osiedlu Orunia dokonywaliśmy sukcesywnie na kolejnych obszarach, zgodnie z wcześniej opracowanym i zakomunikowanym Abonentom harmonogramem.

Na co najmniej miesiąc wcześniej informowaliśmy mieszkańców osiedla o planowanych zmianach. Mieszkańcy kolejno przełączanych obszarów osiedla otrzymali następujące informacje:

- pierwszy list firmowany przez firmę Turmak i Vectrę, który informował o fakcie przejęcia sieci. W nim też komunikowaliśmy o zmianach, których mogą się spodziewać mieszkańcy osiedla, o planowanym kontakcie z każdym mieszkańcem przez przedstawiciela handlowego Vectry, który podawał swoje dane kontaktowe dla zainteresowanych dalszymi informacjami;

- następnie przedstawiciele Vectry roznosili folder Vectry i ulotkę informującą o naszych usługach do mieszkań abonentów. Ulotka zawierała m.in. dane kontaktowe naszego przedstawiciela handlowego. W tym momencie osoby odwiedzane mogły już podpisywać umowy z Vectrą. Jeśli przedstawiciel handlowy nie zastał kogoś w mieszkaniu, zostawiał materiały reklamowe i informacyjne w jego skrzynce pocztowej;

- drugi list dystrybuowany do abonentów zawierał dokładną datę przełączenia do sieci Vectry każdego mieszkania. List był dystrybuowany na co najmniej miesiąc przed planowanym przełączeniem. Zawierał też informacje o modernizacji, zmianach programowych i warunkach odbioru telewizji analogowej i cyfrowej.

Vectra w związku z pytaniami i niejasnościami oddaje do dyspozycji klientów Turmaka zespół konsultantów, który pomoże wyjaśnić wszelkie wątpliwości dotyczące spraw abonenckich, jak również zmian wynikających z przejęcia sieci. Bardzo prosimy o kontakt mailowy, kierując zapytanie na adres gdanskpomoc@vectra.pl. Skontaktujemy się z każdym klientem.

Dodatkowo przygotuje kampanię informacyjną, by rozwiać wszelkie wątpliwości abonentów dotyczące obsługi klienta i wprowadzanych zmian. Przede wszystkim Vectra skontaktuje się z Panem Piotrem w celu wyjaśnienia problemu oraz udzielenia stosownej pomocy.

W sprawie płatności Vectra informuje, że jeżeli klient ma już umowę podpisaną z Vectrą, ostatni rachunek płaci do firmy Turmak a każdy następny już do Vectry. Osoby, które nie podpisały umowy z Vectrą, płacą na dotychczasowych zasadach na konto Turmaka - jak do tej pory będą otrzymywać rachunki z tej firmy.

Zdajemy sobie sprawę, że przejęcie obsługi abonentów jednego operatora przez inną firmę operatorską, może być ze względów technologicznych uciążliwe dla części odbiorców usług. Możemy jednak zapewnić z całą odpowiedzialnością, że przejęcie przez Vectrę dotychczasowych abonentów Turmaka oznacza dla nich przede wszystkim korzyści i nowe możliwości.

Wszystkich mieszkańców osiedla, mających jakiekolwiek sprawy abonenckie do wyjaśnienia, prosimy o kontakt:

- osoby, które nie mają jeszcze umowy z Vectrą zapraszamy do Biura Obsługi Klienta Turmak, na ul. Tysiąclecia 8. Biuro jest czynne od poniedziałku do czwartku w godz. 9:00 - 17:00. W biurze tym można także podpisać umowę z Vectrą;

- osoby, które już mają umowę z Vectrą, zapraszamy do Biura Obsługi Klienta Vectry na ul. Strzelców Karpackich 5/27. Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 - 17:00. W  niedalekiej przyszłości sprawy abonenckie będzie również można załatwić w soboty. Osoby te mogą też skorzystać z naszej infolinii 801 080 880 lub 601 601 601 czynnej od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 - 22:00, w soboty 8:00 - 20:00, w niedziele 9:00 - 17:00.

Krzysztof Stefaniak
Biuro PR Grupa Vectra

Opinie (188) 7 zablokowanych

  • Vectra totalny syf

    co kilka dni zrywa polaczenie ...
    zgloszenia sa wprawdzie przyjmowane na biezaco, ale rzekome rozwiazanie problemu trwa i trwa dzasem 2dni...
    koszmar... raz nawet dzwonili by sie upewnic, ze wszystko OK, ale dzis znowu... pupa...
    piatek(+ sobota) lub weeekend bez tv...
    horror...

    • 0 0

  • MONOPOL VECTRY

    A czemu na naszym gdańskim osiedlu Orunii Gornej nie mozna zalozyc UCP? Moze mi ktos to wyjasnic...

    • 0 0

  • Vectra

    Kilka razy zawiodłam się na Vectrze i wypowiedziałam im umowę(do końca sierpnia jest to możliwe bez kar) bo zmieniają umowę i regulamin. Na szczęście się przeprowadzam i tam podpisuję umowę z UPC, bo dostanę tv, net i telefon za 75 zł i jeszcze instalacja gratis.

    • 0 0

  • Trumak - Vectra

    Pan Krzysztof Stefaniak pisze bzdury. Nie wszyscy otrzymali powiadomienia o zmianach. Nie dotarły tez materiały informacyjne. Odwiedziłem biuro firmy Turmak
    w Pruszczu Gdańskim ale pracują tam nie kompetentne osoby. Pani zza okienka pomachała mi jakimś pismem.
    Podobno informacja o przejecie Turmaka przez Vectre
    ale tego pisma mi nie udostępniła. I nie potrafiła mi nic wyjaśnić.
    Jerzy

    • 0 0

  • oświadczenie Vectra (2)

    Sprytne, ale niewiele wnosi. Pominęli to, że Turmak będzie nadawać, ale ograniczy ofertę. Nic nie wiadomo o kosztach. Skoro zmieniają zakres świadczonych usług powinno wiązać się to z akceptacją umowy po stronie klienta, a to co zrobili ma go co najwyżej zmusić do dobrowolnego przejścia. Zgłosiłem temat do UKE i czekam na rozwój wydarzeń.
    Inna rzecz, że do Turmaka nie można się dodzwonić. Na maile nie odpisują też bardzo długo. Zgłaszałem nawet problem z jakością sygnału przez bok i przez maila Pana Mariusza, który jest moim klientem i też cisza.

    • 3 0

    • VECTRA S.A. (1)

      Wszelkie zapytania prosimy kierować na adres gdanskpomoc@vectra.pl.

      Dział Obsługi Klienta

      • 0 0

      • kontaktowałem się

        kontaktowałem się, dostałem również zapewnienie od Pani Anny D. że zostając z ofertą firmy Turmak będę miał obniżoną fakturę o wartość usługi za telewizję cyfrową. Faktura jednak została naliczona w pełnej kwocie! Żądają Państwo zapłaty za coś czego nie dostarczacie!! Konsultant na infolinii nie jest w stanie przyjąć nawet reklamacji. Jak dla mnie to kpina!! Na chwilę obecną cieszę się, że nie przeszedłem do Vectry gdyż nie widzę kompetencji wśród pracowników.

        • 1 0

  • Korespondencja z Vectry i Turmaka tylko dla wybranych ? (1)

    Do dnia dzisiejszego 30.05.2013 r. nie otrzymałem żadnej korespondencji wymienionej w treści "Stanowiska firmy Vectra przysłane do redakcji 22 maja" zajętego przez przedstawiciela Krzysztofa Stefaniak. I jak można zaufać firmie, której przedstawiciel mówi o sytuacjach, które nie miał miejsca a klienci TK TURMAK dowiadują się z nieoficjalnych źródeł o zmianach. To nie są te czasy kiedy klienta można było lekceważyć. Pozostaje podziękować i skorzystać z oferty konkurencji.

    • 1 0

    • Dlaczego nastąpiło wyłączenie usług?

      Dlaczego nastąpiło wyłączenie usług? Mimo zapewnień mailowych, że oferta analogowa oraz internet będzie działać na starych zasadach wg oferty Turmak, dziś odcięto mnie od wszystkich usług. Kiedy nastąpi przywrócenie?

      • 0 0

  • dziwne (3)

    Stanowisko Pana Krzysztofa dot. Tej sprawy jest conajmniej smieszne.
    Dziwna sprawą jest to ze Vectra wyslala dwa listy. Przedstawiciele chodzili po mieszkaniach, i zostawiali ulotki reklamowo-informacyjne. Nie jestem jedyna osoba ktora nie otrzymala jakiejkolwiek informacji. Proponuje wieksza kontrole pracownikow w Panstwa firmie, bo mam wrazenie ze ktos tu nie wykonuje nalezycie swoich obowiazkow.
    Udzielanie sie na forach osiedli poludniowych i sianie propagandy jest co najmniej nie stosowne.
    Baze danych klientow Vectra otrzymala przy kupnie Turmaka. Czy wykonanie kilkunastu telefonow w XXI w jest az tak kosztowne?? Czy moze to zwykle lenistwo?
    Z niecierpliwoscia czekam na kontakt ze strony Vectry i udzielenie mi stosownych informacji.adres dostepny w redakcji trojmiasto.pl

    • 2 0

    • kee?? (1)

      Jestem mieszkancem pruszcza, i abonentem Turmak. Owszem, informacja o polaczeniu byla ze 2 mce temu... i od tamtej pory cisza, nawet pol ulotki na klatce nie bylo i z dnia na dzien mimo TERMINOWEGO regulowania fv, zostalem odciety od "swiata"... rewelacyjy poczatek wspolpracy, arygodne!!

      • 0 0

      • VECTRA S.A.

        W kwestii technicznej prosimy o kontakt na adres gdanskpomoc@vectra.pl.

        Dział Obsługi Klienta

        • 0 0

    • Vectra

      Witam serdecznie Panie Piotrze,
      Jestem przedstawicielką Biura PR Vectry. Wystosowałam maila do redakcji z prośba o udostępnienie naszej firmie kontaktu do Pana. Czekam na informacje, choć wiem że musi Pan osobiście wyrazić zgodę na przekazanie przez portal Pana adresu mailowego naszej firmie. Bez Pana pisemnej zgody nie jestem w stanie uzyskać jakichkolwiek danych teleadresowych, dotyczących Pana osoby.
      Po uzyskaniu potrzebnych informacji na pewno się z Panem skontaktujemy celem wyjaśnienia sytuacji oraz udzielenia pomocy.
      Pozdrawiam,
      Monika Żelazko
      Biuro PR Vectry

      • 0 0

  • nabijanie ludzi w butelkę (1)

    To jest nie do pomyślenia że bez żadnego pisma, czy informacji o zmianie oferty programowej zostało usuniętych nagle 18 programów.

    Skoro jeszcze nie tak dawno nowa umowa z operatorem Turmak została zawarta na daną kwotę z określoną ofertą programową, dlaczego mam teraz płacić tyle samo bez 1/3 programów z oferty...?
    Jeszcze odłączyli Eurosport 2 i Polsat sport extra, który praktycznie był zawsze nadawany.

    • 5 0

    • VECTRA S.A.

      Prosimy o bezpośredni kontakt na adres mailowy gdanskpomoc@vectra.pl w celu przedstawienia oferty Vectry.

      Dział Obsługi Klienta

      • 0 0

  • Jestem zadowolony z oferty Vectry (2)

    Polacy tylko potrafią narzekać. Najlepiej żeby telewizja i internet były za darmo. Dostałem od Vectry dużo lepszą telewizję cyfrową i szybszy internet za te same pieniądze które płaciłem Turmakowi. Trzeba iść przez życie z duchem czasu, a nie cofać się.

    • 3 12

    • Panie pracowniku Vectry (1)

      Pytanie brzmi co Pan miał.
      Ja w Tiwisie, miałem za podobne pieniądze dużo bogatszy pakiet TV. Do tego zawsze działała, a obecnie mam w każdym miesiącu naprawę, oraz zmiany w programach powodujące, że trzeba co jakiś czas włączać aktualizację dekodera.

      Internet mam za tą samą cenę dwa razy szybszy, ale tylko na papierze. W Tiwisie nigdy mi nie zrywał, a Vectrze nie dość, że zrywa to parametrach o jakich mowa można tylko pomarzyć.

      Dlatego każdemu kto ma jakiś wybór odradzam tej sieci, bo infolinię ma taką w której nawet jak coś wynegocjuje i obiecają korekty to nigdy ich nie otrzymasz. Biuro na Oruni trzeba odwiedzić 5 razy aby cokolwiek załatwić, bo są ciągle kolejki, a i tak wysyłają wszystko do centrali więc trzeba sprawdzać.

      • 5 0

      • VECTRA S.A.

        Celem wyjaśnienia poruszonych tematów bardzo prosimy o kontakt na adres gdanskpomoc@vectra.pl.

        Dział Obsługi Klienta

        • 0 0

  • TK Tiwis (1)

    też zostało przejęte przez Vectrę pod koniec ub roku. Wysłali info, że przejęli TK Tiwis. Przez kilka miesięcy regularnie nachodzili mnie przedstawiciele Vectry oferując co rusz to nowy pakiet (mniej atrakcyjny w stosunku do Tiwisa). Vectra odłączyła mi kanały, które miałam w abonamencie Tiwisa. Jak zgłosiłam się do nich z reklamacją to odsyłali do Vectry. Niestety na naszym osiedlu nie ma innego operatora i to jest siła Vectry. Ostatecznie podpisałam umowę, bo przedstawili korzystny pakiet. Niestety pobrali ponownie opłaty aktywacyjne, mimo że przejęli mnie od Tiwisa a tam już takie opłaty poniosłam. Od opłat nie chcą odstąpić. Co dwa tygodnie są prace modernizacyjne, i jest utrudniony dostęp do netu. Reasumując jak zdobyli klienta to mają go już w nosie. Nie polecam.

    • 7 1

    • VECTRA S.A.

      W przypadku problemów technicznych zapraszamy do kontaktu na adres gdanskpomoc@vectra.pl.

      Dział Obsługi Klienta

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane