• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Orunia z nową kablówką, a mieszkańcy zdezorientowani

Marzena Klimowicz-Sikorska
21 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 13:17 (22 maja 2013)
Najnowszy artykuł na ten temat Vectra i Multimedia Polska pod okiem UOKiK
Gdyńska siedziba telewizji Vectra. Gdyńska siedziba telewizji Vectra.

Ponad dwa lata temu Spółdzielnia Mieszkaniowa Orunia sprzedała osiedlową telewizję kablową firmie Turmak, a tę niedawno przejęła firma Vectra, jeden z największych operatorów telewizji kablowej w Polsce. Mieszkańcy oficjalnie nic o tym nie wiedzą, a część z nich straciła dostęp do telewizji i internetu.



Czy jesteś zadowolony(a) ze swojej telewizji kablowej?

Kilka miesięcy temu firma Vectra, jeden z największych operatorów telewizji kablowej w Polsce, przejęła pruszczańską firmę Turmak, która udostępniała telewizję i internet m.in. mieszkańcom Oruni Górnej.

Jej abonenci są zdezorientowani: o przejęciu dowiedzieli się nieoficjalnie, nie wiedzą komu mają płacić abonament, oraz komu wypowiedzieć dotychczasową umowę. Niektórym z nich odłączono kablówkę i internet.

- Ostatnie tygodnie to czas wielkich zmian, nie wiadomo jednak czy się z nich cieszyć - mówi pan Piotr, który poinformował nas o sytuacji mieszkańców Oruni Górnej. - Informacji o zmianie właściciela telewizji nie otrzymał nikt z mieszkańców południowych osiedli w Gdańsku. Wyłączono nam wiele kanałów, odłączono internet i wstawiono ramówki Vectry zachęcające do kupna abonamentu u nich. Sęk w tym, że według strony internetowej Vectry, jej usługi nie są dostępne na moim osiedlu - dziwi się pan Piotr.

Dotychczasowi klienci Turmaka zdobywają wiedzę na temat sytuacji, w jakiej się znaleźli, z forów internetowych. Ponieważ jednak charakter tych informacji jest nieoficjalny, wciąż nie wiedzą komu płacić abonament, komu zgłaszać reklamacje, co z poprzednimi umowami.

SM Orunia zdecydowała się na sprzedaż telewizji kablowej Turmakowi ze względów technologicznych.

- Nie mieliśmy zaplecza technologicznego ani osobowego, żeby prowadzić dalej telewizję kablową. Zresztą nie jest to nasza podstawowa działalność - przyznaje Bogdan Jasiński, zastępca prezesa SM Orunia.

Potwierdza, że wie o problemach mieszkańców związanych z przejęciem kablówki przez Vectrę.

- Nie jesteśmy stroną w tej sprawie, ponieważ telewizja osiedlowa już dawno nie należy do nas, ale chcielibyśmy jakoś pomóc mieszkańcom. Jesteśmy już po rozmowie z przedstawicielami Vectry na temat akcji informacyjnej wśród mieszkańców - dodaje Jasiński. - Wiem też, że niedawno wysłano już powiadomienia listowne do mieszkańców. Obiecano nam, że pracownicy Vectry będą też osobiście chodzić po mieszkaniach i informować o z zmianach.

W poniedziałek poprosiliśmy władze Vectry o komentarz. Wciąż na niego czekamy.

To nie jedyne kłopoty abonentów sieci kablowych. W ostatnim czasie echem odbiły się kłopoty klientów Canal+ i Platformy N, które połączyły się tworząc platformę "nc+". Niezadowolonych odbiorców, którym nie podobały się zasady działania nowej firmy, było tak dużo, że sprawą zainteresował się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Stanowisko firmy Vectra przysłane do naszej redakcji 22 maja

Vectra nie odłączyła żadnego z klientów od usług, z których korzystał. W wyniku przejmowania przez Vectrę obsługi dotychczasowych abonentów firmy Turmak, dokonywaliśmy wyłącznie ich przełączania do naszej sieci. Tylko w momencie przepięcie do sieci Vectra znikały usługi. Przełączeń na osiedlu Orunia dokonywaliśmy sukcesywnie na kolejnych obszarach, zgodnie z wcześniej opracowanym i zakomunikowanym Abonentom harmonogramem.

Na co najmniej miesiąc wcześniej informowaliśmy mieszkańców osiedla o planowanych zmianach. Mieszkańcy kolejno przełączanych obszarów osiedla otrzymali następujące informacje:

- pierwszy list firmowany przez firmę Turmak i Vectrę, który informował o fakcie przejęcia sieci. W nim też komunikowaliśmy o zmianach, których mogą się spodziewać mieszkańcy osiedla, o planowanym kontakcie z każdym mieszkańcem przez przedstawiciela handlowego Vectry, który podawał swoje dane kontaktowe dla zainteresowanych dalszymi informacjami;

- następnie przedstawiciele Vectry roznosili folder Vectry i ulotkę informującą o naszych usługach do mieszkań abonentów. Ulotka zawierała m.in. dane kontaktowe naszego przedstawiciela handlowego. W tym momencie osoby odwiedzane mogły już podpisywać umowy z Vectrą. Jeśli przedstawiciel handlowy nie zastał kogoś w mieszkaniu, zostawiał materiały reklamowe i informacyjne w jego skrzynce pocztowej;

- drugi list dystrybuowany do abonentów zawierał dokładną datę przełączenia do sieci Vectry każdego mieszkania. List był dystrybuowany na co najmniej miesiąc przed planowanym przełączeniem. Zawierał też informacje o modernizacji, zmianach programowych i warunkach odbioru telewizji analogowej i cyfrowej.

Vectra w związku z pytaniami i niejasnościami oddaje do dyspozycji klientów Turmaka zespół konsultantów, który pomoże wyjaśnić wszelkie wątpliwości dotyczące spraw abonenckich, jak również zmian wynikających z przejęcia sieci. Bardzo prosimy o kontakt mailowy, kierując zapytanie na adres gdanskpomoc@vectra.pl. Skontaktujemy się z każdym klientem.

Dodatkowo przygotuje kampanię informacyjną, by rozwiać wszelkie wątpliwości abonentów dotyczące obsługi klienta i wprowadzanych zmian. Przede wszystkim Vectra skontaktuje się z Panem Piotrem w celu wyjaśnienia problemu oraz udzielenia stosownej pomocy.

W sprawie płatności Vectra informuje, że jeżeli klient ma już umowę podpisaną z Vectrą, ostatni rachunek płaci do firmy Turmak a każdy następny już do Vectry. Osoby, które nie podpisały umowy z Vectrą, płacą na dotychczasowych zasadach na konto Turmaka - jak do tej pory będą otrzymywać rachunki z tej firmy.

Zdajemy sobie sprawę, że przejęcie obsługi abonentów jednego operatora przez inną firmę operatorską, może być ze względów technologicznych uciążliwe dla części odbiorców usług. Możemy jednak zapewnić z całą odpowiedzialnością, że przejęcie przez Vectrę dotychczasowych abonentów Turmaka oznacza dla nich przede wszystkim korzyści i nowe możliwości.

Wszystkich mieszkańców osiedla, mających jakiekolwiek sprawy abonenckie do wyjaśnienia, prosimy o kontakt:

- osoby, które nie mają jeszcze umowy z Vectrą zapraszamy do Biura Obsługi Klienta Turmak, na ul. Tysiąclecia 8. Biuro jest czynne od poniedziałku do czwartku w godz. 9:00 - 17:00. W biurze tym można także podpisać umowę z Vectrą;

- osoby, które już mają umowę z Vectrą, zapraszamy do Biura Obsługi Klienta Vectry na ul. Strzelców Karpackich 5/27. Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 - 17:00. W  niedalekiej przyszłości sprawy abonenckie będzie również można załatwić w soboty. Osoby te mogą też skorzystać z naszej infolinii 801 080 880 lub 601 601 601 czynnej od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 - 22:00, w soboty 8:00 - 20:00, w niedziele 9:00 - 17:00.

Krzysztof Stefaniak
Biuro PR Grupa Vectra

Opinie (188) 7 zablokowanych

  • i to jest kolejny przekręt spółdzielnianych pracowników

    zlikwidowane anteny na dachach i zmuszanie mieszkańców do korzystania z kablowych a co na to dobrodziej włączjący7 na cały głos głośniki, też w nowym okablowaniu?

    • 7 1

  • Vectrab (1)

    Vektra to największy Szajs , mają tak Wielki Bałagan i wcale nie dbają o abonenta . Biuro Vectry nie posiada telefonu stacjonarnego tylko infolinię do Warszawy , pracują na ilość a nie na jakość . Kto może niech ucieka i zakłada cyfrówkę !!!! A ceny i kanały to pożal się Boże !!!!!! Odradzam odradzam !!!!!!!!!!

    • 11 1

    • Bawi mnie to, co piszesz. A pokaż mi biuro UPC, Multimedia lub innej firmy konkurencyjnej, do którego masz podany bezpośredni numer telefonu. Każda firma obsługuje przez infolinię i stało się to obecnie standardem. Co do Warszawy - posiadasz chyba niezbyt rzetelne informacje, ponieważ infolinia obsługuje z Gdyni, ale to tylko szczegół...

      • 4 3

  • niektorzy nie widza zycia bez TV

    i Vectra na was zarabia, bo nie wystarczy wam juz okolo 20 darmowych programow z tv naziemnej cyfrowej

    a jak podnosza podatki, to wszyscy placa i siedza cicho, bo wam wystarczy tylko TV i Internet i spokoj

    • 7 0

  • Kolejni biznesmeni

    ktorym nie zalezy na klientach. O co tu chodzi ??? Chca zbankrutowac ?

    • 4 0

  • To samo było gdy...

    Vectra przejęła Tiwis i nikogo nie powiadamiając przysłali wszystkim pisemka ze mają zapłacić po 50 zł za aktywacje. Skurw... z tej Vectry

    • 7 0

  • A vectra to

    Najwieksza pomyłka ,u nas tez przejęli lokalna kablowke i od listopada ciagle coś jak nie prace planowe to inne a rachunki bez żadnych rabatów ,Takze zanim zaczniecie przygodę z vectra zastanówcie sie dwa razy.ja napewno nie odnowie z nimi umowy

    • 5 0

  • Dobra rada (8)

    Też jestem wkurzona tą całą sytuacją z Vectrą i Turmakiem. Dziś się dowiedziałam że na naszej Oruni działa firma Top-Mix. Oferuje internet telewizję i telefon. Przyjaciółka mi mówiła że to firma która działa od wielu lat i nie ma do niej żadnych zastrzeżeń. Jutro do nich dzwonię !!!

    • 8 0

    • potwierdzam

      Potwierdzam ale tylko internet bo z tv nie korzystam aczkolwiek tez sie zastanawialem.
      Co do internetu to przrz 6 lat moze 2x wydarzyla sie jakas awaria. Predkosc nie najgorsza - cena moglaby byc nieco nizsza.

      • 1 0

    • tv

      Co do oferty tv- wg mnie prointernet ma ciekawsza. Nie wiem tylko jak z jakoscia uslug

      • 0 0

    • Daj znać jak poszło.... (2)

      Na terenie SM Orunia sieć podobno należy teraz do Turmaka/Vectry i na kabel telewizyjny inny operator nie ma wjazdu (czyli jest skrzynka w piwnicy, ale do mieszkania instalacja jest w użytkowaniu Vectry, więc można ich cmoknąć). No chyba, że TOP-MIX ma jednak jakieś obejście.

      Jeśli chodzi o awaryjność sieci z TOP-MIX, to niestety, ale zdarza się kilka razy w roku. Z reguły w weekend i do poniedziałku netu nie ma. Wlicz sobie to ryzyko w koszty :)

      Ja się napalam na Pro-Internet. Telewizja w standardzie dvb-t w kablu, nie trzeba tunera, nie trzeba płacić za dodatkowy telewizor. Za 99 zł masz tv i internet 50mbit/s, ale nie mogą podłączyć tv, bo ... kabel do mieszkania ma Vectra.

      • 1 0

      • kabel

        Z top mixa mam osobny kabel z piwnicy do mieszkania. Maja umowe z sm. Teraz tylko tv i git

        • 1 0

      • Pro- Internet

        Mam internet w tej firmie od kilku lat, nigdy nie miałem z nimi problemu.

        • 0 0

    • TV

      Więc rano dzwoniłam do Top Mixa pytałam ich czy wogole mogą mnie podłączyć do Tv mówili że nie ma problemu wybrałam sobie pakiet umowę przygotowują i przeciągu dwóch dni podłączą :) i problem z głowy

      • 0 0

    • (1)

      miałem internet z top-mix
      DZIADOSTWO
      ciągle twierdzili że słabe łącza, albo wirusy w moim komputerze
      przy zmianie operatora i zainstalowaniu ich kabla internet odżył/miałem w porywach 180 kB mam teraz 2 mB czyli 10 razy szybciej
      jeden z obsługi bardzo niemiły facet

      • 0 0

      • ja już 4 lata mam internet od Top-Mixa i nie narzekam wiadomo awaria się zawsze może zdarzyć ale to jak u każdego operatora. a ostatnio mi ktoś mówił żeby nie brać z Pro internetu bo to dziadostwo uważam że każdy musi sam wiedzieć gdzie chce brać opinie są rożne :)

        • 2 0

  • inni (1)

    Dodam jeszcze ze problem tyczy sie tez osiedli bardziej wysunietych na poludnie. Caly czas czekam na info od vectry ze juz jestem ich niewolnikiem.
    Przy okazji moze ktos zaproponuje dostawce internetu i tv. Myslalem o Prointernet. Jakies opinie??

    • 0 0

    • inni

      Moja mama ma internet z Pro internetu i jest zadowolona ale jak Tv to nie wiem ale chyba też nie jest najgorzej

      • 0 0

  • Kiedy telewizja republika w upc k..,,,!!!!! (2)

    Kupilem karte do ogladania w sieci ale wolalbym na telewizorze. Glownie dla mojej babci i rodzicow.

    • 1 1

    • znasz juz prawde o smolensku?

      • 1 1

    • UPC Kultura?

      • 0 0

  • Operatorzy.... (2)

    Takie info dla kolegi Magota, 80% instalacji internetowo satelitarnej na nowo budowanych osiedlach jest wykonywana BEZPŁATNIE przez późniejszego operatora. Więc zrozum, że są chronieni umowami, że przez kilka lat nie może wejść konkurencja na blok (albo płaci się kary umowne i wchodzą, tudzież dzierżawią łącza jak np. UPC przez lokalnych operatorów).

    • 0 1

    • wykonawca instalacji jest jej właścicielem, jest to wpisywane do aktów notarialnych.
      (nie ma w tej kwestii żadnych umów)

      kiedyś nasi wspaniali politycy chcieli znieść ten monopol poprzez stosowną ustawę, ale...

      • 0 1

    • nie, wszystkie instalacje wykonuje deweloper/inwestor. odbywa sie to na mocy ustawy. w tej chwili musi nawet zrobic zbiorcza na dach, tak zeby kazdy mogl sobie podlaczyc dowolna platforme w mieszkaniu.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane