• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP Intercity kupuje nowe pociągi. Pojadą m.in. z Gdyni do Katowic

piw
5 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Nowe składy zespołowe zastąpią wysłużone pociągi w 2015 roku. Nowe składy zespołowe zastąpią wysłużone pociągi w 2015 roku.

PKP Intercity ogłosiło przetarg na zakup 20 nowoczesnych składów. Chce na nie wydać około miliarda złotych. Na trasy - w tym też z Gdyni do Katowic - trafić mają w 2015 roku.



Często przemieszczasz się koleją na dłuższych dystansach?

Przedmiotem zamówienia są elektryczne zespoły trakcyjne wraz z zapewnieniem ich utrzymania technicznego w okresie nie krótszym niż 15 lat. Projekt ma się przyczynić do usprawnienia komunikacji między największymi polskimi miastami, głównie przez zwiększenie komfortu podróży i skrócenie czasu przejazdów.

- Ogłoszony przetarg jest kolejnym etapem wymiany i modernizacji taboru Intercity. Od 2015 roku PKP Intercity będzie mieć po raz pierwszy w historii więcej nowych pociągów i wagonów niż tych starszej generacji. Zdecydowaliśmy się na zakup składów zespołowych między innymi ze względu na niższe koszty eksploatacji w porównaniu z klasycznymi pociągami zestawionymi z lokomotywy i wagonów - mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Nowe składy mają być wyposażone w zintegrowany system klimatyzacji i ogrzewania. Każdy z pociągów będzie miał też specjalne podjazdy i wydzielone miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

W nowych składach zainstalowane mają być też toalety z układem zamkniętym. W pociągach znajdą się również przewijaki dla niemowlątmiejsce na rowery. Dodatkowo składy będą wyposażone w gniazda elektryczne, zainstalowane w łatwo dostępnych miejscach, system wzmacniania sygnału telefonii komórkowej i urządzenia Wi-Fi.

PKP Intercity planuje sfinansowanie projektu ze środków własnych oraz ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, z funduszu spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Przetarg ma zostać rozstrzygnięty pod koniec stycznia przyszłego roku.
piw

Opinie (128) 4 zablokowane

  • Co za nonsens (1)

    Nowe wagony, nowe lokomotywy, a infrastruktura 50 letnia, remonty bez końca i bez efektów. Najpierw niech tory wyremontują do końca, a później niech kupują nowe składy, co z tego że to może 200 czy 300 km/h pojechać jak i tak max 30-40 będzie można bo co kilometr robotnicy na torach

    • 11 4

    • Jakie 200 km/h

      Nowe tory po modernizacji dopuszczają prędkość 160 km/h

      • 1 3

  • a tym kraju"co ma być"a "co jest"to jakies 2 odrębne krainy.Póki co,pociągi jeżdzą wolniej niż w 1938 roku.

    • 9 0

  • Wymieniają stare składy na nowe - źle, nie robią nic jeszcze gorzej (2)

    I weź tu zrób dobrze wszystkim. Te nowe składy, te cuda na kiju, to po prostu rzeczywistość wielu przewoźników w Europie. W roku 1991 wsiadłem do takiego Intercity w Niemczech i aż do granicy z Polską byłem w ciężkim szoku. Dopiero przesiadka na granicy przywróciła mnie do stanu normalności. Zaszczane WC, tłok w korytarzach, smród niemytych ciał.

    • 11 0

    • co robiłeś w Niemczech ? (1)

      • 1 0

      • Nie interesuj się, bo dostaniesz kociej mordy

        Banki jumałem:-)

        • 0 0

  • PLUSKWY GRATIS ? ? ?

    • 9 0

  • i pomyśleć, że kolej transyberyjska była budowana ok. 17 lat (ponad 9 tys.km) (1)

    i to przed pierwsza wojną światową, z ówczesnymi maszynami i technologiami.

    Porównując to (oczywiście z zachowaniem proporcji) do wieloletniego remontu 350 km linii na trasie Gdańsk-Warszawa nachodzi mnie smutna refleksja, że Polska się cofa zamiast rozwijać

    • 19 0

    • bo gda-wawa matole remontowana jest przy zachpwaniu ciaglego ruchu pociagow

      • 0 1

  • Taka ciekawostka - dla porównania

    Od 1936 do 1939 roku pomiędzy Berlinem a Bytomiem jeździł ekspres Latający Ślązak. Podróż na tym odcinku (510km) trwała 4 godziny i 25 minut!!!
    To było ponad 70 lat temu!
    Mam wrażenie, że się uwsteczniamy w rozwoju...

    • 21 0

  • PKP składając taką obietnicę

    chyba naprawdę wierzy w przepowiednię Majów.
    Prędzej nastąpi koniec świata niż ja pojadę takim składem z Trójmiasta na Śląsk.

    • 14 0

  • Z dumą informuje... (2)

    ..że ja,jako prezes spółki PKP Kible Kolejowe S.A. i jako prezes spółki PKP Kioski Peronowe S.A.,także zapowiadam rewolucje!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 9 0

    • a jaka to rewolucja? (1)

      że twoja spółka Kible kolejowe dogada się ze spółką Korytarze Wagonów SA i ze spółką Przedziały Kolejowe SA ?
      Musiałbyś wpierw uzyskać zgodę spółki Wagony Osobowe SA a ta podlega spółce Pociągi Osobowe SA wchodzącej w skład holdingu "Tory Kolejowe i Rozkłady Jazdy - Odjazdy SA".

      • 6 0

      • ..teraz,po reformie będe miał 4 asystentki,a nie dwie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • 4 0

  • Bilet drugej klasy IC do Warszawy (2)

    kosztuje około 120 złotych na osobę plus dojazd do dworca 10 złotych. Przejazd samochodem 150 złotych na dwie osoby plus 30 zł autostrada A1.

    • 8 3

    • no to niewielka oszczędność (1)

      biorąc pod uwagę, że trzeba siedzieć za kółkiem, uważać na debili na drogach i czasami stać w korkach...

      • 4 1

      • Rachunek prosty

        1 osoba PKP 120 + 10 = 130 zł, czyli 2 osoby 260 zł
        a 2 osoby samochodem 180 zł Jedziesz z Trójmiastaobwodnicą i A1 do Lubicza. Z Lubicza do Kowal "starą" drogą nr 1(około 69 km)przejazd przez Włocławek w tłoku, następnie A1 do Strykowa i dalej A2 do Warszawy. 360 km autostradą 120 km/godz.

        • 0 0

  • Buahahahhahahaha

    Dobrze, że kupują "elektryczne zespoły trakcyjne" a nie "spalinowe zespoły trakcyjne" jak to jest w przypadku koleii metropolitalnej. Spalinówka do extraplasy !!! buahahahahahahah.

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane