• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP Intercity zbuduje w Trójmieście stację końcową dla Pendolino

Maciej Naskręt
10 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Stacja Gdynia Grabówek niebawem zyska zaplecze do obsługi elektrycznych zespołów trakcyjnych Pendolino. Stacja Gdynia Grabówek niebawem zyska zaplecze do obsługi elektrycznych zespołów trakcyjnych Pendolino.

Spółka PKP Intercity ogłosiła przetarg na projekt stacji końcowej dla pociągów Pendolino w Trójmieście. Składy, które trafią do Polski do końca 2014 r., mają być serwisowane w Gdyni Grabówku zobacz na mapie Gdyni. PKP Intercity ujawniło cenę najtańszego biletu na ten pociąg - to 49 zł.



Centrum serwisowe dla 20 składów Pendolino - EIC Premium, na warszawskim Grochowie. W Trójmieście jednak składy mają być serwisowane pod gołym niebem. Centrum serwisowe dla 20 składów Pendolino - EIC Premium, na warszawskim Grochowie. W Trójmieście jednak składy mają być serwisowane pod gołym niebem.
Szybkie połączenie kolejowe stolicy z Trójmiastem, a także Krakowem i Katowicami, wymaga nie tylko zakupu 20 szybkich pociągów Pendolino, czy remontu linii kolejowych, ale także budowy zaplecza do obsługi szybkich składów.

Stąd spółka PKP pod koniec lipca ogłosiła przetarg na wykonanie dokumentacji przebudowy istniejącej infrastruktury kolejowej w celu utworzenia zaplecza technicznego do obsługi bieżącej taboru wagonowego i składów zespolonych na stacji Gdynia Grabówek. Ponadto dokumentacja obejmować ma również projekt infrastruktury telekomunikacyjnej dla zapewnienia łączności bezprzewodowej wi-fi na torach odstawczych.

Wizualizacja. Pociąg Pendolino w barwach PKP Intercity.

Biuro projektowe, które wygra przetarg, będzie też zobowiązane do uzyskania w imieniu PKP Intercity wszelkich wymaganych przepisami prawa decyzji i pozwoleń koniecznych do realizacji inwestycji, a także do pozyskania pozwolenia na użytkowanie.

Przeczytaj: Pendolino z Trójmiasta do Warszawy. Więcej pytań niż odpowiedzi

Zamawiający wymaga, aby całość zamówienia została zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 300 dni kalendarzowych liczonych od dnia podpisania umowy.

- Inwestycję chcemy podzielić na etapy, tak by pierwsza część prac objęła przystosowanie stacji postojowej Grabówek do pełnienia obsługi końcowej naszych nowych składów zespolonych, tj. przed grudniem 2014 r. Wstępnie koszt inwestycji szacujemy na ok. 15 mln zł netto - mówi Trojmiasto.pl Beata Czemerajda z PKP Intercity.

Przewoźnik do budowy stacji końcowej zagospodaruje będące jego własnością tory odstawcze zobacz na mapie Gdańska, na których kilkadziesiąt lat temu bieg kończyły składy ciągnięte przez parowozy, czyli tuż za dzisiejszą lokomotywownią PKP Intercity. Stoi tam jeszcze kilka budynków, które wykorzystywane były do obsługi dawnych pociągów - m.in. węglarnia. Stąd też składy Pendolino, gdy zaczną regularnie kursować do Trójmiasta, a ma być to pod koniec 2014 r., będzie można podziwiać m.in. od strony ul. Janka Wiśniewskiego.

Niestety prace serwisowe Pendolino w Gdyni Grabówku będą wykonywane pod gołym niebem. Planowana inwestycja nie zakłada wykonania nowej lokomotywowni, do której wjeżdżałyby nowoczesne składy. Utrzymanie techniczne pociągów ma odbywać się Centrum Serwisowym w Warszawie na Grochowie.

49 zł - to cena najtańszych biletów na polskie Pendolino

Przejazdy tym pociągiem możliwe będą za półtora roku. A już w najbliższy poniedziałek 12 sierpnia pociąg pojawi się we Wrocławiu. Przyjeżdża na testy, po których uzyska polski certyfikat bezpieczeństwa.

Pociąg kategorii EIC Premium rozpocznie kursowanie od grudnia 2014 r. Najniższa cena biletów to 49 zł. Na przejazd tym pociągiem będą obwiązywały zniżki ustawowe, tak więc pasażerowie, którzy mają do nich prawo, np. studenci mogą pojechać jeszcze taniej. 35 proc. pasażerów PKP Intercity to osoby korzystające z ulg ustawowych.

- Pociągi kategorii EIC Premium będą dla każdego. Sprzedaż biletów będzie bazowała na dynamicznym systemie sprzedaży, tak więc nie będzie jednej sztywnej taryfy, a ceny zaczynające się od 49 zł będą zależały od np. terminu zakupu, godziny przejazdu, popytu czy trasy - mówi Marcin Celejewski, członek zarządu PKP Intercity ds. handlowych.

Opinie (190) 5 zablokowanych

  • Dlaczego minister Nowak kupił Pendolino? (2)

    Dlaczego minister Nowak kupił Pendolino? Bo rząd boi się latać Dreamlinerem.

    • 7 0

    • to nie rząd

      to nierząd zainfekowany HIVem jak malinka. czyste zgnile qrestwo z podobnym PRem.

      • 4 0

    • odpowiedź

      Bo pani Bochniarz już dostała premię za opchnięcie dreamlinerów i innemu rządowemu klakierowi trzeba premię załatwić. obdzielić.

      • 4 0

  • (1)

    Pendolino to dla mnie symbol arogancji władzy. Bezużyteczne pociągi a do tego każdy wie dlaczego a jednak rząd kupuje zabaweczki na kredyt którzy inni będą spłacać. A przynajmniej Ci co nie wyjadą. To jest dramat że takie przekręty w biały dzień odchodzą. Radykał ze mnie żaden ale jeszcze z 10 wypełnionych wysokimi urzędnikami samolotów powinno się rozbić żeby uciąć łeb tej mafii.

    • 9 2

    • .......... JASNE !!!! KUŚWA - najlepiej furmankami albo kukuruźnikami latać !!

      NIC DZIWNEGO ( co ta komuna z ludźmi porobiła !! ) - że świat przysłowiowo "ODJECHAŁ" i technologicznie i obyczajowo ! SYF KILA I MOGIŁA !! i K..wa - co drugie słowo !! - to w polandii wzory z "pierwszej linii"

      • 0 2

  • TORA TORA TORA (1)

    niech najpierw tor zbuduja do Warszawy , zeby mogl jeździć w 1,5 godziny, bo sie na to nie zanosi

    • 8 0

    • To też jest przykład na sposób myślenia i tworzenia !!! W tym kraju :

      Bylejakość i dłuuuuugoterminowość !! - aby wyhaczyć i wyjumać ( zarobić !?! ) ile sie da !! Tyle lat !!! Sie pieprzyć z 300 kilometrami linii kolejowej... Szok !

      • 2 0

  • Wjedzie pintolinio na pierwszą jazdę

    na tory, przyjadą gajowy i maciu piciu, feta razem z tefałen itp. A po miesiącu makaroniki przyślą fakturki i feta przejdzie do historii. A fakturki będą spływac regularnie co miesiąc za serwis, technologie i koszty nieujęte w umowie.

    • 6 0

  • Kupili zestawy trakcyjne, bez wózków wychyłowych. ponoć tak mamy wyprofilowane tory, że wózki są zbędne

    Ograniczyli w ten sposób maksymalną dopuszczalną przez producenta prędkość do 180 km/h....Nasze lokomotywy EU43 ciągną pociągi pasażerskie w e Włoszech z prędkością 200 km/h a skład jest 3 razy tańszy od Pendolino. Zakładając średnią prędkość przejazdową 160 km/h to do Krakowa czy Wrocławia będziemy jechali minimum 5 h przy cenie w granicach 160-180 (trzeba doliczyć postoje na stacjach). Za 200 PL lecę samolotem i ze wszystkimi odprawami, dojazdem z i na lotnisko zajmuje mi to niespełna 3h....Za pięć lat prawdopodobnie już inny minister transportu poinformuje nas, że pomysł zakupu Pendolino był chybiony.

    • 13 1

  • uważam że warto zapisąc tą uwagę..

    o cenie najtańszego biletu (49zł) i porównać ją z rzeczywistą ceną, którą poznamy za jakieś 15 miesięcy

    • 8 0

  • ....... kuśwa - to i jakiś monitoring i pare owczarków niemieckich( inteligentne psy ) trzeba będzie zamontować.....

    bo...... "fachowcy" ROZKRADNĄ ZARAZ... !!! - a szkoda by było !

    • 2 1

  • 49 zł bilet i 151 zł miejscówka.....to będzie w promocji....

    a i tak na południe będzie to pędziło z 6 godzin, co i tak przy dzisiejszych 12 będzie sporym progresem....

    • 4 0

  • Po co wi-fi (1)

    na torach odstawczych ?

    • 5 0

    • żeby zaprzyjaźnona firma informatyczno-telekominukacyjna dostał zlecenie i grubą kasa, a przy okazji pracownicy będą mieli darmowy internet w swoich smarfonach. ;)

      • 1 0

  • Jak wcoś pozytywnego robi się w Gdyni to tytuł brzmi w "Trójmieście" !

    Jakwcoś pozytywnego robi się w Gdyni to tytuł brzmi w "Trójmieście" , jak negatywnego to oczywiście w Gdyni. Trojmiasto.pl może tak chociaż odrobina obiektywizmu???

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane