• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

PKP o fuszerkach na peronach w Gdyni: za późno na zmiany

neo
14 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy. Pada? To zmokniesz, bo PKP wiat nie połączy.

Za krótkie wiaty, pękające już ławki, zwężone wejścia na peron - to tylko niektóre wady remontowanych peronów w Gdyni Głównej. PKP problemu nie widzi i definitywnie stwierdza, że na zmiany już za późno.



Jak rozwiązać problem nieprzemyślanego projektu, według którego wykonano remont peronu?

W czym problem? W fatalnym wykonaniu remontu peronu na dworcu Gdynia Główna. Prace wykonywane są w ramach przebudowy linii z Gdyni do Warszawy, która ma zakończyć się za półtora roku. Gdy pojawiły się pierwsze efekty, pasażerowie zaczęli zastanawiać się czy to nie żart. Na nowych peronach są np. wiaty, ale czekając na pociąg nie da się nie zmoknąć - bo między nimi jest kilkadziesiąt metrów przerwy. O wadach projektu pisaliśmy już kilkakrotnie.

Do Ministerstwa Transportu obszerne pismo wysłało też trójmiejskie stowarzyszenie Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. Odpowiedzi ministerstwa są - delikatnie rzecz ujmując - zadziwiające. Streścić można je krótko: już za późno, nic się nie da zrobić.

- W odniesieniu do rozwiązań konstrukcyjnych i nawierzchniowych na obiektach będących w trakcie kończonej modernizacji nie można wprowadzać ponownych zmian, gdyż nie zezwalają na to przepisy, dotyczące prawa zamówień publicznych, trwałości projektu oraz gospodarowania zasobami publicznymi - informuje Mikołaj Karpiński, rzecznik ministerstwa.

W Gdyni prace trwają od marca ubiegłego roku. Ministerstwo tłumaczy, że modyfikacja dokumentacji budowlanej spowoduje wstrzymanie prac oraz narazi zamawiającego na roszczenia finansowe wykonawców robót. Poza tym, jest to niezgodne z przepisami Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

- Czy ewentualny brak możliwości poprawy stanu estetyki i funkcjonalności świeżo przebudowanych elementów infrastruktury obsługi podróżnych oznacza, że pasażerowie korzystający z wyżej wymienionych stacji będą musieli zmagać się z niedostatkami funkcjonalnymi i estetycznymi do czasu następnego remontu generalnego stacji, który wykonywany jest średnio co 30 lat? - pytają przedstawiciele FRAG.

Wszystko na to wskazuje. W PKP obiecują za to, że przy kolejnych projektach zwrócą większą uwagę na szczegóły, ale brzmi to jak ponury żart.
neo

Miejsca

Opinie (292) 10 zablokowanych

  • Jeśli przepisy nie pozwalają zmienić (2)

    czegoś, co już w trakcie budowy okazuje się bublem, to chyba należy nieco zmienić przepisy..?? Czy nie???

    Weźcie się do roboty szuje!!! W końcu za coś kasę bierzecie!!!!

    • 30 2

    • To są przepisy unijne... (1)

      jesli masz władze aby zmienić przepisy unijne to śmiało. Po drugie są to dobre przepisy, bo okazałoby się że pieniadze unijne przeznaczone sa na konkretny cel a wykonawca zamiast peronów kupuje samochody służbowe. Problem polega ze na poczatku projekt miał mankamenty.

      • 2 6

      • Wskaż mi przepis unijny nakazujący budowanie bubla

        Pod hasłem "przepisy unijne" wiele razy próbuje się wcisnąć jakąś samowolkę.

        • 0 1

  • ZŁODZIEJE! (1)

    Ręka, rękę myje ! Co to za kraj, że za fuszerki się płaci i nic nie można z tym robić? To jest CHORE... Po prostu brak słów, nie wiem co tym kret**om z wiejskiej powiedzieć żeby zaczęli myśleć głowami a nie d*pami, jak to jest że w 38 mln kraju, nie ma ani jednego uczciwego polityka?? Peron jest okropny, nie umywa się kompletnie do tego który wyremontowało SKM. PKP to był, jest i będzie SYF, może dożyję czasów gdy prywatne firmy będą mogły korzystać z publicznych torów i jakiś chiński przewoźnik w końcu tu wejdzie i zrobi porządek. Nie zrozumiem nigdy dlaczego rząd rozwala dobrze działające i prosperujące stocznie, kopalnie itp., a utrzymuje taki syf przynoszący ciągłe straty jakim jest PKP.

    • 31 3

    • podam Ci analogię

      Wyobraź sobie, że w elektrowozie jedzie piętnastu mechaników (stocznia) a nie dwóch (PKP IC, CMK). To NIE jest normalne, że utrzymuje się metody pracy z czasów stoczni cesarskiej w czasach postępującej automatyzacji. Stocznie nie były prosperujące. Kasa płynęła do kieszeni związkowców, a modernizacji nie było.

      • 2 1

  • Oto Polska właśnie (1)

    Czy nie można normalnie zaprojektować w dzisiejszych czasach? Kiedyś, 100 lat temu, ba, 500 lat temu mieli ołówek i kartkę papieru i zaprojektowali starówkę, piękne kamienice, pałace, itp. Teraz mają komputery, wiedzę przodków, wyższe uczelnie, zasoby biblioteczne, dokumentację fotograficzną z Polski i ze świata, i co projektują? Jaki peron jest każdy widzi. Żenada. Ale chodzą napuszeni, studenci architektury, a studenci pełowcy to podwójnie napuszeni, mędrcy takowyś, młodzi, przebojowi... A politycy, politykierzy no to jedna banda od lewej do prawej. Kraść i pieniądze za darmo brać, a odpowiedzialność, szacunek do pracy, do ludzi to gdzie tam. Płakać się chce. Do Boga tylko prośby błagalne nam wznosić pozostało.

    • 36 3

    • Myślę, że ci młodzi, przebojowi, ba nawet radykalni architekci stworzyli by znacznie bardziej funkcjonalny i estetyczny projekt, lecz nie daje im się na to okazji. Ktoś już wyżej napisał, stare dziadki przed emeryturą to zaprojektowały, nie ma innej możliwości.. W końcu jak to 20-sto paro letni architekt ma szansę odegrać ważną rolę w takim projekcie (co najwyżej, to przyniesie kawę starszym architektom, którzy zajmowali się projektem).

      Ale tak są robione przetargi.. mogliby ogłosić konkursy na uczelniach DLA STUDENTÓW na zaprojektowanie dworca, a Ci mogliby się dobierać w grupy czy czerpać natchnienie z innych tego typu budowli na świecie.

      Ale to Polska. Tu musisz mieć znajomości, i najlepiej kilkanaście tysięcy w opłaconych składkach ZUS-owskich.

      Społeczeństwo się starzeje. Posłowie również.

      • 1 1

  • Taniej, taniej i jeszcze taniej.... Wykonawca ..

    ..najtańszy, podwykonawca najtańszy, i wszystkie takie cuda się odbiera i użytkuje (inspektorzy sami specjaliści najwidoczniej-kto zna prawa i obowiązki uczestników procesu budowlanego wie co mam na myśli)!!!
    Tak jak czasowa przejezdność dróg????? Panie MISTER! A gdzie bezpieczeństwo użytkowania????
    Tandeta!

    • 28 1

  • Osobę która to zaprojektowałą oraz urzędasa który się na to zgodził

    przywiązac na tydzien w samej bieliźnie do słupa na tym peronie i niech mokną.

    • 33 1

  • CHWILA CHWILA ! TYTYL '' ZA POZNO NA ZMIANY '' ALE NA WZIECIE SZMALU TO NIE ZA POZNO ! (1)

    To moze pieniadze ktos zwroci!!!!!!!! SKORO WIATA KROTSZA TO I SZMAL POWINIEN BYC O TYLE MNIEJSZY !!!! takie tlumaczenia urzednicze znowu sie rozmyja w Polskim bagienku. DO SZMALU KTOS BYL PIERWSZY ALE ODDAC I ZMIENIC TO ZA POZNO !!!!!!!!....... PIJ STACHU BO SIE SCIEMNIA I JUZ ZA POZNO ZEBY FLASZKI NIE WYPIC !!!!! NA ZDROWIE WIECHU ! POD TE WIECHY NA PERONIE !!!!,,,,, ALE WIATA ZA KROTKA STACHU !!!!! A KTO TAM BEDZIE LICZYL DLUGOSC DACHU !!!!!!!!,,,, POLEJ NA KOLEJ I RESZTE OLEJ !!!!! POCIAG DO WODKI TO I WAGON ZA KROTKI !!!!!!

    • 22 4

    • A kto Ci powiedział że w projekcie wiata była dłuższa?

      • 4 1

  • BETON LEJE BETON

    i tak cud, że pociągi jeszcze jakość jeżdżą

    • 9 1

  • Banda malkontentów (4)

    Wszędzie widzicie, że to źle że tamto. A sami guano robicie tylko siedzicie tu i wypisujecie bzdury niewykształcona maso!!!! Za naukę się wziąć i sami projektujecie.

    • 4 37

    • Wolę być przedstawicielem niewykształconej masy i żyć uczciwie

      niż być wykształconym kombinatorem o lepkich łapach...

      • 9 3

    • A co??? (1)

      Mam wsiąść w autobus pojechać i zacząć kostkę przekładać??? Poza tym płacimy to wymagamy! Takie głupie gadanie, każdy jest od czegoś, tylko jak ktoś już coś robi to, niech robi to dobrze! Myślę że niejeden z nas by to lepiej zaprojektował i z ciekawszymi pomysłami, tylko że niestety w tym kraju bez znajomości wiele nie zdziałasz. Na prawdę nie wiele trzeba żeby zrobić coś fajnego a zarazem funkcjonalnego, dworce we Wrocławiu czy Poznaniu ale nawet i Centralny w Warszawie, zostały zrobione bardzo schludnie i nowocześnie, niestety nie w Trójmieście...

      • 6 3

      • Co nie w Trójmieście ?

        przeceż dworzec w Gdyni jest bardzo ładny, ten artykuł jest o peronie PKP, taki sam kiepski peron PKP zrobiła w Poznaniu i też się nie podobał

        • 3 0

    • CO?

      Do cholery,jest tyle młodych zdolnych,wiedzą jak to ma wyglądać,żeby za sto lat jeszcze funkcjonowało i zachwycało,ale ich nikt ze starej koniunktury nie chce,nie słucha i nie ROZUMIE !O czym ty piszesz człowieku.Zgadzasz się na to,że za twoje pieniądze fachowiec spieprzy ci całe mieszkanie i zrobi z niego kicz po babci?Jeśli tak to siedż cicho.

      • 1 1

  • tak to właśnie jest jak nikt za nic nie odpowiada.

    wystarczy popatrzeć jaki to design zaserwowała pkp na swoich peronach w całym kraju (kolorystyka, uzyte materiały). smutne to bo, za pare lat skończą się pieniądze z unii, a my zostaniemy z tym niby "nowym" dobytkiem pkp...

    • 19 1

  • niech się FRAG trzyma swojego gduńska a od Gdyni się od..czepi (2)

    jakże to wspaniały frag ujął się za biedną Gdynią. To nic że ich działania nie przyniosły żadnego skutku, ale media podały jakież to litościwe zgromadzenia czuwa nad każdym miastem aglomeracji

    tylko że nie ma czegoś takiego jak aglomeracja gdańska
    Jedyną możliwością jest Aglomeracja Trójmiejska

    • 4 14

    • (1)

      To sprawdź sobie w GUS-ie. Aglomeracja Trójmiejska to wymysł Szczurka. Oficjalne zawsze była Gdańska lub ewentualnie zaraz po wojnie Gdańsk - Gdyni (wówczas jeszcze nie było pewne czy Gdańsk będzie największy).

      • 4 3

      • Gdyni po wojnie nie było, trzymajcie mnie ludzie ...

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane