- 1 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (82 opinie)
- 2 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (118 opinii)
- 3 MTM dokończy drogę rowerową na Rolniczej (43 opinie)
- 4 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (141 opinii)
- 5 Masz interes? Zostaw kartkę (165 opinii)
- 6 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (243 opinie)
Paraliżu można było uniknąć. Zamknięcie ul. Nowiny planowano w ferie
Dlaczego te prace nie były prowadzone w czasie zimowych ferii? - dopytują poirytowani kierowcy, którzy po zamknięciu ul. Nowiny codziennie tkwią w długich korkach na południu Gdańska. Jak się okazało, początkowy harmonogram prac zakładał zamknięcie drogi właśnie w czasie wolnym od zajęć w szkołach, ale został dwukrotnie przełożony.
Ulica Nowiny to w zasadzie bajpas Traktu św. Wojciecha, przebiegający wzdłuż Kanału Raduni i łączący ul. Starogardzką z Raduńską i Małomiejską. Każdego dnia z tego krótkiego odcinka korzystają tysiące kierowców z Oruni, Borkowa a nawet Kowal.
Od poniedziałku, 12 lutego, gdy ulica została zamknięta, by na wysokości parku Oruńskiego mogło powstać wyniesione przejście dla pieszych, wjazdy i wyjazdy z południa Gdańska utonęły w korkach.
Paraliż południa Gdańska (58 opinii)
I niemal od pierwszego dnia wielu kierowców zachodzi w głowę, dlaczego te prace i związane z nimi utrudnienia nie mogły odbywać się w czasie niedawno zakończonych ferii zimowych, gdy na drogach jest pusto, tylko tuż po nich?
- To wbrew wszelkim regułom i logice. Zamknięcie ulicy ma trwać 4 tygodnie. Zamiast wykorzystać ferie i połowę tych prac przeprowadzić w czasie, gdy ruch na drogach jest minimalny, miasto zostaje sparaliżowane tuż po nich. To niedorzeczne i na wielu poziomach szkodliwe. Kompletnie tego nie rozumiem - mówi nam pan Wojciech z południa Gdańska, który korzysta z ul. Nowiny w drodze do i z pracy.
Nowiny stoi (59 opinii)
Prace miały rozpocząć się podczas ferii
O wyjaśnienia poprosiliśmy urzędników z gdańskiego magistratu. Jak mówi Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu, ulicę na czas robót trzeba było zamknąć całkowicie, a nie np. tylko połówkowo, ze względu na obiektywne czynniki.
- Tymczasowa organizacja ruchu na ul. Nowiny wynikała z technologii wykonania uspokojenia ruchu w postaci progu płytowego na wysokości wyjścia z budowanego parkingu. Z uwagi na istniejącą szerokość 5,75 m konstrukcja zaprojektowanego wyniesienia (płytki chodnikowe i kostka kamienna na podbudowie stabilizowanej cementem) i technologia wykonania uniemożliwiają wykonanie tego wyniesienia "połówkami" - tłumaczy Lewandowska. - Jak informował nas projektant, prowadzenie ruchu po wykonanej części wyniesienia będzie powodowało rozjeżdżanie krawędzi przy osi wcześniej wykonanej połówki.
Jednocześnie przyznaje, że pierwotna tymczasowa organizacja ruchu zakładała, by prace odbyły się w czasie zimowych ferii. I na to została wydana zgoda. Później jednak termin był co najmniej dwukrotnie przekładany i ostatecznie prace ruszyły 12 lutego, a więc w najgorszym możliwym momencie, bo na początku tygodnia i pierwszego dnia po dwutygodniowej zimowej przerwie na naukę.
- Integralnym elementem każdego projektu Tymczasowej Organizacji Ruchu jest harmonogram prac oraz termin ich wprowadzania. W przypadku ul. Nowiny wskazany termin realizacji zakładał okres poza czasem nauki szkolnej tzn. w ferie zimowe. Niestety realizacja nie nastąpiła w tym terminie - dodaje.
Południe w korkach (102 opinie)
Ustawiono i poprawiono znaki
Urzędnicy widząc, jakie kłopoty mieszkańcom i kierowcom sprawia zamknięcie ulicy przy parku Oruńskim, podjęli działania, by zminimalizować utrudnienia. W okolicy remontu stanęły tablice zmiennej treści, a dla poprawy czytelności przestawiono niektóre znaki.
- Zminimalizowało to sytuacje wjeżdżania na zamknięty odcinek ul. Nowiny i zawracania w kierunku ul. Starogardzkiej. Poleciliśmy też wykonawcy wprowadzenie korekty w oznakowaniu na skrzyżowaniu Trakt św. Wojciecha - Starogardzka, która w założeniu ma ułatwienie decyzji kierowcom wyjeżdżającym z ul. Starogardzkiej na ul. Trakt św. Wojciecha. Ponadto zleciliśmy udrożnienie ul. Nowiny w obszarze skrzyżowania z ul. Kampinoską i Starogardzką poprzez wyeliminowanie parkujących pojazdów, co utrudnia ruch autobusów - wylicza Lewandowska.
Jak słyszymy, przypadek ul. Nowiny przelał czarę goryczy i w przyszłości procedury i nadzór nad tego typu inwestycjami mają zostać uszczelnione i zaostrzone. Przydać się mają doświadczenia z innych miast.
Zdaniem naszych czytelników urzędnicy powinni też przyjrzeć się deklarowanym i nadmiernie wydłużanym terminom realizacji prac.
- Czy na budowę jednego przejścia potrzeba aż czterech tygodni utrudnień? - zachodzą w głowę kierowcy.
Przejazd ul. Nowiny ma zostać przywrócony za ok. trzy tygodnie.
Miejsca
Opinie (266) 6 zablokowanych
-
2024-02-21 14:34
Trójmiejska Ziemia Obiecana (2)
Gdańsk niezdatny do życia:) Tyle w temacie. Dziękuję
- 20 3
-
2024-02-21 20:31
się możesz wyprowadzić
gdzie jest lepiej czyli gdziekolwiek
- 2 1
-
2024-02-22 11:02
Papa
Spakuj się i jedź do Łodzi albo Włbrzycha albo najlepiej do UK
- 1 0
-
2024-02-21 14:36
Znowu syf. Znowu coś można było zrobić lepiej dla ludzi, a wyszło tak, że niekompetencja jest kosztem ludzi
Jak zwykle nikt się nie liczy z ludźmi. Jak zwykle organizacja leży. Myślenie leży. Dlaczego w tym kraju domyślnie wszystko jest do d**y?
- 17 0
-
2024-02-21 14:39
Strategiczny punkty na mapie Gdańska ul. Nowiny :)
Niepozorna, boczna uliczka a jaka ważna. Korki na Starogardzkiej i Świętokrzyskiej przez Orunię Dolną śmigamy praktycznie bez zatrzymania. Szok że taki wpływ na ruch w Gdańsku ma zamknięcie ulicy Nowiny.
- 26 1
-
2024-02-21 14:41
niW kUPUję (2)
o sytuacji w tym rejonie wiadomo od lat, a ludzie dalej tam kupują mieszkania i nie wiem czego się spodziewają, CUDU??
- 5 17
-
2024-02-21 16:33
A gdzie mają kupować?
Podaj alternatywę.
- 3 2
-
2024-02-21 17:00
a gdzie kupić mieszkanie? w centrum za miliony, mając za sąsiadów booking
- 6 0
-
2024-02-21 14:42
Nie rozumiem w jaki sposób tak mała uliczka może paraliżować całe dzielnice. Przecież Gdańsk jest doskonale zaprojektowanym przestrzennie miastem. Pani Prezydentka mówiła, że jej poprzednik był wizjonerem.
- 35 2
-
2024-02-21 14:46
45 metrów
długości i 3 szerokości kostki brukowej na przystanku Brama Wyżynna w ub roku brać miejska kładą 3 miesiące lub dłużej.
- 22 2
-
2024-02-21 14:48
Ta banda niczego nie potrafi zrobić dobrze
Ni cze go. Wiedzę tylko gdzie po wypłatę można się zgłosić i tyle.
- 14 3
-
2024-02-21 14:52
Taka prawda
Jeśli to by była prywatna inwestycja to ekipa uwinęłaby się w max 5 dni, żeby zarobić i jechać na inną robotę. A że nie jest, to będzie 4 tygodnie, bo można zarobić a w międzyczasie robić inną robotę. Ot i taka prawda.
- 28 0
-
2024-02-21 14:54
prawdziwa metropolia
ulice wykorzystane w 100%. jedna wypada i paraliż. 20 lat zaniedbań komunikacyjnych.
- 18 0
-
2024-02-21 14:55
Ulica Nowiny nie była przewidziana na ruch, który się nią teraz odbywa (7)
Intensywny ruch jest nie do zniesienia dla mieszkańców ulicy. To właściwie uliczka, na której odbywa się ruch jak na Grunwaldzkiej. Masakra i udręka! Planiści miejscy znowu się popisali.
- 32 2
-
2024-02-21 15:11
ul. Perłowa to też osiedlowa droga
służy teraz za obwodnicę trasy wylotowej z miasta czyli Małomiejskiej
- 7 0
-
2024-02-21 15:22
Prędzej czy później albo będzie jednokierunkowa, albo zamkną jeden koniec. (1)
Ale wtedy będzie płacz jak na Piramowicza.
- 6 2
-
2024-02-21 15:37
Wolę jednokierunkową Nowiny
Niż to co się teraz dzieję. Byłoby piekło rano albo popołudniu. A jest przez cały dzień
- 6 0
-
2024-02-21 17:09
(1)
Mam wrażenie, że w ostatnich miesiącach na Srebrnej jest większy ruch niż na Niepołomickiej, większość aut skraca czas dojazdu do centrum przez Kampinoską i Nowiny
- 5 0
-
2024-02-21 18:05
Łał
Odkryłeś Amerykę... tutaj się tak jeździ od lat.....
- 2 0
-
2024-02-21 17:25
ulica nowiny nie została zbudowana 5 lat temu. (1)
świetokrzyska, niepolomicka, warszawska to też kiedyś były ulice wiejskie ale miasto się rozlewa, szczególnie, że Gdańsk od jednej strony ma zatokę, więc jeden kierunek rozbudowy odpada
- 3 1
-
2024-02-21 17:56
Ok. Zgadza się
To ulice o wiejskim charakterze. Nowiny zbudowana jeszcze w XIX wieku jako uliczka, a mamy XXI i tranzyt!
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.