• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parking niezgody przy uniwersytecie. Goście z biurowców wypraszani

Rafał Borowski
11 sierpnia 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Od września, na uczelnianym parkingu będą mogli parkować wyłącznie studenci, pracownicy oraz goście Uniwersytetu Gdańskiego. Od września, na uczelnianym parkingu będą mogli parkować wyłącznie studenci, pracownicy oraz goście Uniwersytetu Gdańskiego.

Koniec z parkowaniem dla wszystkich na terenie Uniwersytetu Gdańskiego. Przy wjazdach na uczelniany parking pojawią się wkrótce szlabany. Wszystko za sprawą pracowników okolicznych biurowców, którzy parkowali na terenie UG.



Czy parking UG powininen być ogólnodostępny?

W ostatnich latach tereny na pograniczu Oliwy i Przymorza przeszły ogromną metamorfozę. W miejsce baraków, niewielkich i przestarzałych budynków czy niezagospodarowanych placów powstały ogromne kompleksy biurowo - usługowe: Olivia Business Centre zobacz na mapie Gdańska, Alchemia zobacz na mapie Gdańska oraz Arkońska Business Park zobacz na mapie Gdańska. Dwa pierwsze kompleksy są nadal rozbudowywane.

W biurowcach ulokowało swoje siedziby wiele firm polskich i zagranicznych, które zatrudniają tysiące pracowników. Wielu z nich przybywa do pracy samochodem. I tu pojawia się problem, z którym mamy styczność przy okazji niemal każdej, większej inwestycji - walka o miejsca parkingowe.

Wszystkie biurowce mają własne parkingi

Warto wspomnieć, że każdy z kompleksów biurowców posiada własne naziemne bądź podziemne parkingi. Mimo tego, niektórzy z pracowników biurowców parkują na ogólnodostępnym parkingu należącym do Uniwersytetu Gdańskiego.

Teraz uczelnia wypowiedziała im wojnę.

O problemie poinformował nas nasz czytelnik, pan Kamil.

- Jak wiadomo w okolicy Hali Olivii jest problem z parkowaniem. Coraz więcej biurowców, a miejsc jak na lekarstwo. W związku z tym sporo osób parkowało na terenie UG, ponieważ parking jest spory i przede wszystkim darmowy. Rozumiem, że władze UG mogą być z tego niezadowolone, aczkolwiek sposób, w jaki chcą się pozbyć parkujących, najmniej nie przystoi publicznej uczelni - przekonuje pan Kamil.
Nasz czytelnik twierdzi, że pracownicy Straży Uniwersyteckiej informują parkujących na terenie Kampusu Oliwa, iż parking jest wyłącznie do dyspozycji dla studentów, pracowników i gości uczelni oraz proszą o jego opuszczenie. W razie niedostosowania się do polecenia, pojazd nieproszonego gościa ma zostać odholowany.

Brak odpowiedniego oznakowania

Nasz czytelnik ma żal, iż przy wjazdach na parking nie ma odpowiedniego oznakowania. Znaki informujące, iż dostęp do parkingu jest limitowany, mają pojawić się dopiero we wrześniu.

- Wydaje mi się, że taka uczelnia jak UG powinna zadbać o swój dobry wizerunek i nie wprowadzać takiego zamieszania, o ile faktycznie ma prawo do zamknięcia parkingu. Straszenie odholowaniem, bez odpowiedniego oznakowania to bardzo kiepska próba przestraszenia osób które chcą zaparkować - kończy swój wywód pan Kamil.
Już niedługo, bramy wjazdowe na teren parkingu Uniwersytetu Gdańskiego będą wyglądać podobnie. Już niedługo, bramy wjazdowe na teren parkingu Uniwersytetu Gdańskiego będą wyglądać podobnie.

UG uniemożliwi parkowanie osobom postronnym

Przedstawiciele uczelni potwierdzili, iż w najbliższym czasie dostęp do uczelnianego parkingu zostanie ograniczony. Z miejsc postojowych nie będą mogły korzystać osoby postronne, a jedynie studenci, pracownicy i goście uczelni.

- W chwili obecnej Uniwersytet Gdański wprowadza zmiany, które pozwolą na reorganizację zarządzania miejscami parkingowymi na terenie uczelni. Chodzi m.in. o wprowadzanie ograniczeń w dostępności do miejsc parkingowych (szlabany, karty parkingowe itp.) które pozwolą na to, by z miejsc parkingowych korzystały osoby do tego uprawnione czyli pracownicy, studenci i goście Uczelni - wyjaśnia Krzysztof Klinkosz z sekcji ds. marketingu UG.
Trudno dziwić się władzom uczelni, że robią co w ich mocy, aby pozbyć się nieproszonych gości. Znalezienie miejsca postojowego na uczelnianym parkingu w trakcie trwania roku akademickiego - szczególnie w okolicy budynku Wydziału Nauk Społecznych zobacz na mapie Gdańska - graniczy z cudem.

Z opisanego problemu płynie pewien wniosek. Mianowicie, nawet dobra komunikacja miejska niekoniecznie skłania mieszkańców do rezygnacji z dojazdu samochodem do pracy. Wszystkie biurowce są przecież położone w dobrze skomunikowanej okolicy - nieopodal znajdują się przystanki tramwajowe, autobusowe i SKM.

Miejsca

Opinie (231) 2 zablokowane

  • Nie jestem studentką UG (5)

    ale dość często korzystam w czytelni w bibliotece głównej UG. Mieszkam pod Gdańskiem i żeby dostać się do Oliwy nie tracąc ponad 2h z mojego miejsca zamieszkania jeżdżę samochodem. Rozumiem, że ja również mam się pożegnać z parkowaniem przy bibliotece?

    Władze UG - Bardzo nietrafiony pomysł!

    • 9 24

    • Naprawdę?

      • 0 0

    • Korzystający z biblioteki spoza UG (2)

      Również o tym pomyślałam. ponieważ jestem w podobnej sytuacji. Studiuję na innej gdańskiej uczelni, ale z czytelni w bibliotece UG korzystam średnio 2 razy w tygodniu (w głównej mierze dlatego, że panują tam lepsze warunki do nauki niż w czytelni mojej uczelni).

      Może warto byłoby przemyśleć sprawę i udostępnić parking dla wszystkich osób, które korzystają z infrastruktury UG? Biblioteka nie jest przecież na wyłączność dla osób związanych z UG, więc dlaczego ograniczać innym chętnym możliwość skorzystania z niej?

      • 3 9

      • (1)

        Jeny ludzie czy wy cale tygodnie tam rezydujecie? Zbawi was te pare zeta za parking raz od wielkiego dzwonu przy wizycie w bilbiotece? W centrach handlowych tez sa platne parkingi, wiecej - wydajecie tam sporoa kase i nie marudzicie ze maja byc za free. Ogarnicje sie troche! Za free to z tej biblioteki nie bedac studentem UG korzystasz. Sikasz w ich toaletach. Korzystasz z ich pradu i wody. Zima ogrzewania. Moze jeszcze pelnowartosciowy posilek do lektury bys sobie zyczyla?

        • 5 0

        • w artykule nie ma nic wspomniane o tym, czy dla osób korzystających z infrastruktury ug parking ma być dostępny za dodatkową opłatę czy nie, jest jedynie napisane:

          Z miejsc postojowych nie będą mogły korzystać osoby postronne, a jedynie studenci, pracownicy i goście uczelni. () Chodzi m.in. o wprowadzanie ograniczeń w dostępności do miejsc parkingowych (szlabany, karty parkingowe itp.) które pozwolą na to, by z miejsc parkingowych korzystały osoby do tego uprawnione czyli pracownicy, studenci i goście Uczelni ()

          a więc nie jest jasno napisane, czy wjazd za opłatę z biletem parkingowym będzie możliwy, czy jedynie z kartą dla osób związanych z uczelnią, więc rozumiem obawy osób, które lubią korzystać z zasobów bugu. jak słusznie zauważyłeś/łaś, nie rezydują tam całymi tygodniami, więc załatwianie karty parkingowej i płacenie za nią abonamentu jest bez sensu jeśli ktoś 2,3 razy w tygodniu przychodzi. nie widze żeby ktoś tu marudził, że ma być za free, jedynie widzę obawe że wjazd bez karty będzie zupełnie niemożliwy

          i bez przesady z 'Za free to z tej biblioteki nie bedac studentem UG korzystasz' - czy studenci ug płaca za korzystanie z biblioteki? czy za korzystanie z innych publicznych bibliotek się płaci? (a może tylko zimą się płaci, bo wtedy grzeją) i najważniejsze: czy jest gdzieś w bibliotece wywieszony zakaz wstępu dla osób spoza ug???

          • 0 0

    • Przy bibliotece już za daleko od kompleksów biurowych i Janusze nie będą stawac to i zakazu pewnie nie bedzie :P

      • 0 0

  • Cooo? (2)

    cyt: "- Wydaje mi się, że taka uczelnia jak UG powinna zadbać o swój dobry wizerunek i nie wprowadzać takiego zamieszania, o ile faktycznie ma prawo do zamknięcia parkingu. " ????

    NIE WIERZĘ, ŻE TO CZYTAM! UG ma zadbać o dobry wizerunek?

    A może o dobry wizerunek postarali by się pracownicy korporacji i biurowców, którym żal kilkanaście zł na parking albo i potrafią nawet swemu pracodawcy zrobić strajku o bezpłatny parking płatny - dlatego parkują gdzie się da, po ciuchu i jeszcze są obrażeni.. Ja gdybym nie miał gdzie zaparkować pod własnym domem bo właśnie panowie urzędnicy i menadźerowie zjechali do swych biurowców - to bym wszystkie auta na złom wysłał..
    Brawo władze UG! Precz z cwaniakami w białych kołnierzykach!!!

    • 231 13

    • ceny parkingów w OBC:
      tabela tk.jpg




      Abonament parking B:


      1 miesiąc 160 brutto,
      3 miesiące 150 brutto/ miesiąc płatne z góry za cały okres,
      6 miesięcy 140 zł brutto/ płatne z góry za cały okres.

      Abonament parking E:
      1 miesiąc 320 brutto/ miesiąc,
      3 miesiące 299 brutto/ miesiąc płatne z góry za cały okres,
      6 miesięcy 280 PLN brutto/ miesiąc płatne z góry za cały okres.

      Abonament na miejsce podziemne w hali garażowej:
      1-5 miesięcy 399 PLN brutto/ miesiąc płatne z góry za cały okres,
      6 miesięcy 379 PLN brutto/ miesiąc płatne z góry za cały okres.

      • 0 0

    • Parking jest terenem UG

      Zastanawia mnie tylko, dlaczego ten parking nie jest platny - chyba kiedys byl?

      Moze UG wytkneli, ze nie ma prawa pobierac oplat? W takim razie stary sposob - otwieracze do szlabanow dla pracownikow i studentow po wypelnieniu wniosku (ze wskazaniem numeru rejestracyjnego pojazdu) i odplatnosci za urzadzenie.

      • 13 2

  • Jak wiadomo w okolicy Hali Olivii jest problem z parkowaniem. - bredzi Kamil (21)

    co za bzdury, przy kompleksie biurowym jest parking, problem dla blacharzy jest taki, że nie jest bezpłatny i dlatego zastawiają okoliczne ulice, chodniki i trawniki jak szarańcza afrykańska

    • 374 12

    • Pracuję w jednym z Budynków OBC, najtańszy abonament parkingowy kosztuje tu 150 zł miesięcznie, do pracy dojeżdżam codziennie 43 km w jedna stronę, komunikacją miejską+podmiejską dojazd w jedna stronę zająłby mi ponad 3 godzin (dwie przesiadki autobusowe+skm). Zarabiam 2200zł na rękę miesięcznie. Parkingów bezpłatnych praktycznie tutaj nie ma. Jest mi bardzo przykro, że określa mnie Pan/Pani jako "blacharza". Bardzo chciałabym pracować blisko domu, niestety znalezienie pracy w mojej okolicy jest praktycznie niemożliwe, szkoda że nikt nie myśli o zwykłych ludziach i nie bierze pod uwagę faktu, że czasami nie ma alternatywy innego dojazdu niż samochód.

      • 2 1

    • bo to gryzipiórki cebulowe za 2k czy 3k brutto (7)

      ale i tak czuje prestiż, nazwa robi swoje... dla buractwa :P

      • 43 8

      • Po co od razu obrażać ludzi, winny jest Urząd Miasta a nie ludzie z biurowców. (3)

        To prawda, że na terenach kompleksów biurowych są hale i parkingi, ale jak ktoś zauważył - płatne. Ja też nie chciałbym płacić 150-200 zł miesięcznie i tracić prawie pensję rocznie na parkowanie.
        A kto pozwolił budować deweloperom w takich standardach? Wystarczy zmienić warunki zagospodarowania terenu i wymusić odpowiednią ilość DARMOWYCH miejsc parkingowych do wielkości kompleksu. Ale wtedy deweloper mniej metrów zbuduje na działce i nie zarobi olbrzymiej góry kasy tylko wielką i będzie niezadowolony i pogrozi palcem urzędasowi...

        • 23 30

        • kolego, nie wiem czy wiesz, ale ktoś za ten teren, na którym chciałbyś parkować zapłacił. Skoro zapłacił, to chce mieć z tego zysk. Twój samochód zajmuje jakieś 10m^2 powierzchni w dobrym punkcie trójmiasta czyli płacisz 20-30 zł z metr kw. Podobnie jak ja za parking w hali podziemnej. Z jakiej racji domagasz się darmowego parkingu? Ja samochodu nie posiadam i jeżdzę SKMką (nie boli) i nie wymagam budowania dla mnie specjalnie parkingu. Nie mówię że ktoś ma gnębić kierowców, ale dlaczego zwalniać by ich z kosztów. Jeżeli stać Cię na auto to będzie stać Cię i na parking. Pozdrawiam

          • 3 1

        • Niech płacą za parkowanie.

          Akurat to miejsce jest świetnie skomunikowane. Możliwy jest dojazd tramwajem, SKM i autobusem. Natomiast jeśli ktoś mimo tego chce jeździć samochodem to niech płaci za parkowanie, może wtedy zmądrzeje. W mieście parkowanie powinno być płatne.

          • 13 2

        • Ja mam inne spostrzeżenie.

          Gdyby parkowanie było po 20 groszy to i tak znalazłoby się mnóstwo kombinatorów parkujących pod kościołami, uczelniami itp. bo za darmo, nie mówiąc już o trawnikach i chodnikach.

          • 20 4

      • Płatne parkingi to wymuszanie na ludziach pewnych zachowań (2)

        Czy korzystania z komunikacji miejskiej np., skoro tego nie chcą i widać wyraźnie od kilku lat, że ten schemat się nie sprawdza, po się się pozwala na budowę takich kompleksów w Centrum? Można to robić na przedmieściach, w okolicach lotniska itp.

        • 3 2

        • Co?

          A to co ma byc w centrum? Ludzie, nie nalezy miasta rozlewac na kazda strone i rozciagach na setki kilometrow.

          Zwarte miasto z dobra komunikacja publiczna. Do pracy mozna jechac SKM/tramwajem/autobusem czy rowerem.

          • 2 1

        • a w centrum

          banki i ogrodzone osiedla mieszkaniowe!

          To jest to! Jestem Za!

          • 2 0

    • (2)

      dla pracowników biurowców też jest płatny?

      • 7 0

      • Tak (1)

        Oczywiście. Przy OBC wychodzi ok 16zl dziennie. Wcześniej, kiedy było 1zl/h a pierwsze 2h bezpłatnie to parkowalam gdzie trzeba. Ale przy takich kosztach to sie nie dziwie. Zniżek dla pracownikow nie ma.

        • 2 2

        • zapraszamy do SKM/tramwaju

          Inna sprawa, ze przy takim rozwoju tego fragmentu miasta powinno sie zbudowac tramwaj wzdluz Kolobrzeskiej i Bazynskego.

          • 2 2

    • Dokładnie tak samo w Alchemii (2)

      co chwile jakiś kombinator podchodzi do szlabanu aby nowy kwitek wydrukować bo dwie darmowe godziny zleciały.... ale naszczęście ochrona czuwa i maszyna przy szlabanie "inteligentna" pieszym kwitów nie wydaje :)

      • 63 2

      • (1)

        Korposzczury z gatunku lemingów,typowe cwaniactwo.

        • 3 2

        • oho, odezwal sie pan wolny :D

          • 0 1

    • A czy oburzony Kamil (1)

      wpuszcza za darmo do swojej toalety potrzebującego ? A czy w ogóle wpuszcza? Wieczne pretensje pustego roszczeniowego polaka

      • 92 2

      • A czy Pan Kamil

        napisał gdzieś że parking powinien być za darmo? Czytanie ze zrozumieniem się kłania.

        • 2 24

    • Kto bredzi ten bredzi

      Chodzę codziennie do pracy w okolicy Hali Olivii i dam sobie rękę uciąć że nawet 10% tych "blacharzy" nie zmieściło by się na tej porażającej liczbie płatnych miejsc parkingowych.

      • 5 5

    • oburzony pan Arek

      A pan Arek nie wpadł, że jak wjeżdża za parkan (a UG jest otoczone płotem) to parkuje na czyimś terenie i parkowanie tam może być tylko dla osób upoważnionych? Trzeba mu to osobno napisać?

      • 40 1

    • Kamil

      To niech pan kamil pozwoli obcym parkować na sojej posesji . Pozwoli !!!

      • 47 0

    • tak samo sytuacja wygląda przy Arkońska Bussines Park - oszczędzają i parkują gdzie popadnie cwaniaczki.

      • 42 2

  • uczelnia publiczna, finansowana z podatków (14)

    to i miejsca dostępne dla wszystkich.

    • 28 167

    • w rzeczy samej ! (3)

      a studenty zawsze placza jacy to biedni, a na benzyne maja!?!?!?

      • 10 24

      • oczywiście, generalizuj, WSZYSCY są biedni...

        • 0 0

      • Tatuś lub Mamcia płacą przecież za to.

        • 9 1

      • W Polsce - jesli wierzyc komentarzom - wszyscy zarabiaja 1500 brutto

        na umowie smieciowej. Tylko, ze na fb same fotki z wakacji, w domu 50' tv, a w garazu (lub na trawniku przed blokiem) 2 samochody.

        Taki biedny, ale zaradny narod. Z niczego naleje (i wypije) ;)

        • 25 4

    • oczywiście.... może jeszcze mają wysprzątać ci tego zardzewiałego szrota.... (4)

      parking dla studentów, pracowników tyle w temacie... to samo powinno być przy Piotrze i Pawle bo w ciągu dnia na zakupy czy do banku nie można przyjechać bo nie miejsca żeby na 30 min auto zostawić....

      • 45 0

      • Mowiac szczerze, nie rozumiem dlaczego bezplatny dla kogokolwiek? (2)

        Powinno sie odpowiednio poprowadzic polityke komunikacji publicznej, aby dojazd do UG/nowych biurowcow byl zdecydowanie lepszy niz dzis (nie mowie o peryferyjnych dzielnicach, ale nawet o Dolnym Wrzeszczu czy Zaspie).

        Dlaczego studenci maja miec darmowy parking? Co sie nagle stalo, ze wszyscy studenci (i na UG i na PG) MUSZA jezdzic na uczelnie samochodem? Jakos jeszcze 10 lat temu dawali rade inaczej.

        Inna sprawa, nie lubia isc po zajeciach na piwo ze znajomymi? Szkoda mi ich :/

        • 12 14

        • Niestety (1)

          Wydaje mi się, że dużo studentów musi jeszcze po zajęciach do pracy pójść, przynajmniej u mnie w domu tak jest a po 22 nie ma jak dojechać do domu niestety...

          • 6 0

          • pracowalem na 3/5 etatu przez ostatnie dwa lata studiow

            Dalem rade bez samochodu. Szczegolnie, ze obok UG jest SKM i sa tramwaje. Blagam was, nie pokazujcie przykladu 1%, aby usprawiedliwic wygodnictwo 90%... to juz nawet nie jest zabawne

            • 1 0

      • Tam powinni zrobić płatny (1h darmowo)

        • 13 2

    • owszem, można przyjść na studia.

      • 4 1

    • niech alchemicy i gejty zadbaja o odpowiednia ilosc miesjc parkingowych (1)

      skoro z podatkow finansowany uniwerek to ja chce darmowe bilety na komunikacje i chce wszystko co z podatkow finansowe zeby bylo za darmola

      • 6 7

      • a kto pisze, że ma być za darmo

        Ma być dostępne dla wszystkich, na takich samych zasadach. No chyba, że cebula z ciebie wychodzi i rozumiesz "dostępne dla wszystkich" jako "darmowe"...

        • 1 2

    • Goście czy sępy made in POlandia?

      • 4 3

    • dla wszystkich załatawiajacych coś na kampusie

      Owszem, dla wszystkich, ale tylko tych, którzy coś załatwiają na kampusie (pracownik, student, gość, kandydat), a nie dla Pana Kamila, który nie może zaparkować pod swoim zakładem pracy. Parking uczelniany to nie publiczny budowany przez miasto, gdzie na 8h blokuje się miejsce.

      Utrzymanie parkingu kosztuje, a kompleksy jak Alchemia, OBC itd. utrzymują swoje.

      • 24 0

  • absolwent?

    tak płaczliwy tekst to zmyslona bajka albo absolwent ug , jeden z tych co opuscil pielesze domowe i nic nie wie o swiecie.

    • 0 0

  • Dokładnie ten sam problem jest na Łąkowej.

    Po remoncie wróciły korposamochody Znanej Kompanii Odzieżowej (dalej ZKO). Co prawda przed remontem zapewniano, że ZKO urządzi na swoim terenie parking dla pracowników, ale widać pomysł ten spalił na panewce. Zapewne z troski o ROI i kilka innych wskaźników. To się nazywa Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, w skrócie SOB. Tylko broń Boże nie rozwijać tego skrótu po angielsku!

    • 0 0

  • Kuźwa, Pan Kamil niech się napije zimnej wody i w****** to może mu

    przejdzie durnota, przynajmniej chwilowo. Sam pewnie pracuje w Znanej Kompanii Energetycznej albo innym PCW za niezłe pieniądze, ale abonamentu na parkingu strzeżonym sobie nie kupi. Tylko na sępa, na parkingu uniwersyteckim. A może, skoro mu tak ten przebrzydły uniwersytet niszczy życie, Pan Kamil (po wypiciu wody i w******iu się), rozważyłby opcję dojazdu kolejką, tramwajem albo autobusem? W rachubę wchodzi także rower.

    • 1 0

  • Tylko 25 zł za litr paliwa rozwiąże wszystkie problemy parkingowe (27)

    Póki paliwa będą tanie a samochód dostępny dla każdego - niewiele da się zmienić.
    Samochód tak jak kiedyś musi stać się luksusem.

    • 81 220

    • (4)

      Tylko mieszkania po kilka miliardów złotych rozwiążą problem ! Mieszkania znowu muszą stać się luksusem!

      • 50 10

      • (3)

        Mieszkania nie zagracają całego miasta. Mieszkanie jest potrzebne każdemu.

        W przeciwieństwie do samochodu. Wręcz powiem, że samochód nie były nikomu potrzebny, gdybyśmy mieli lepszy transport publiczny (np. 5-10x więcej autobusów i 2x dłuższe trasy + tanie, dotowane przez miasto taksówki dla tych, którzy muszą dojechać dalej).

        • 8 27

        • zgoda lewaku (1)

          ja poproszę, żebyś ty dotował mi w 100% taksówkę, zawsze gdy będę jej potrzebował, w dowolnej trasie.
          Lubicie to życie z rączką w cudzej kieszeni, co? Tym razem w imię "niezagracania miasta"

          • 25 9

          • Prawak uważa, że auto zachodnie to prestiż i szpan.

            Lata komuny swoje zrobiły.

            • 0 0

        • jesli chodzenie pieszo i jazda rowerem nie jest traktowana poważnie

          jako element systemu transportowego miasta to mamy to co mamy: deklarowane poparcie transportu publicznego i niekontrolowany wzrost indywidualnej motoryzacji.

          • 0 0

    • (5)

      Ja będę jeździł autem nawet gdy benzyna będzie po 500 zł za litr. Tylko ty i tobie podobni zdechniecie z głodu bo bułka będzie za 120 zł!

      • 29 7

      • tabletki odstawione czy próba ironii?

        • 0 0

      • Przewidujesz nową inflację? :-(

        • 0 0

      • (1)

        Bez paniki jest jeszcze transport ekologiczny.Pojazdy z silnikami elektrycznymi a jak nie to transport konny.

        • 6 4

        • Choc ludziom epoki mam-samochod nie przychodzi to do glowy, to mozna po bulki skoczyc do pobliskiej piekarni

          Tak, tak - tam z kolei trzeba dowiezc make itp. Chcialbym jednak zauwazyc, ze swiat zna przyklady miast, gdzie nie ma samochodow (chocby Wenecja) lub sa ograniczane (wiekszosc "starowek" w Europie).

          Takze przez setki lat istnialy miasta potrafiace liczyc nawet kilkaset tysiecy ludzi, ktore obywaly sie bez samochodu.

          Fakt: samochod ulatwia wiele rzeczy.
          Fakt: jesli nie byloby samochodow ludzie poradziliby sobie inaczej. Po to mamy mozgi, aby znalezc rozwiazanie.

          Przy okazji miasta stalybysie bardziej zwarte

          • 5 6

      • przejazd z domu do pracy --> 1300 zł :) a pensja 2500 ;P

        • 6 6

    • (3)

      inaczej póki komunikacja będzie droga to auto wygra zawsze

      • 29 4

      • raczej: dopóki nie będzie systemu zarządzania popytem na parkowanie

        to kierowcy będą zawłaszczali przestrzeń bez ponoszenia kosztów, które generują.
        Najwyższy czas wprowadzenia systemu poboru opłat za parkowanie.

        • 2 0

      • (1)

        a paliwo po 25zł prosze bardzo ale za chwile bedziesz skomlał że chleb po 10 zł jakoś dowieźć go trzeba

        • 54 1

        • chciało Ci się odpisywać temu kretynowi?

          • 35 4

    • prima inter pares...

      ot molodiec-wypisz wymaluj nowy Gomolka nam sie urodzil-chaty bez kibla, bo po co sr*c mozna do wiadra,a samochod to tylko dla wybranych.O take polske walczylismy...

      • 0 0

    • Jestem sklonna tyle zaplacic. A i przyjme z radoscia.

      • 0 1

    • (2)

      komuch

      • 6 6

      • (1)

        Na Kubę albo do KP komuchu!

        • 6 4

        • przed wojną mówiło się: "Na Madagaskar!" ;)

          • 2 1

    • a za bułki będziesz płacił po 2zł/sztuka

      bo ktoś je musi po piekarni dowieźć

      • 4 2

    • xcx

      ale k-s z Ciebie

      • 2 0

    • Dla mnie może być i po 100 litr. Nie będę przecież męczył mojego psa jazdą tramwajem, o sobie nie wspominam.

      • 7 7

    • ....

      dach nad głowa również kiedyś był luksusem... problem nie jest w cenie paliwa, ale w korporacjach które budują biurowce z za małą ilością miejsc po kosztach-biorąc pod uwagę tylko plany zagosp. przestrzennego a nie dobro przyszłych pracowników...

      • 21 4

    • no i gdańskie firmy obsługujące offshore'y przestaną umierać

      • 3 0

    • mnie odstrasza cena biletów komunikacji miejskiej

      dopóki jest ciepło, rower. sezon jesienno-zimowy gniotę się w puszce. władze do wymiany, nie potrafią jasno określić priorytetów rozwoju zdrowej tkanki miejskiej, a problemów tylko narasta.

      • 13 8

    • W pelni popieram

      We lbach sie przewraca,kto to widział aby w rodzinie wszyscy mieli samochody.Jezeli benzyna bedzie po 25 zeta.to beda mieli jeden i jezdzic nim beda kiedy zajdzie potrzeba.

      • 13 46

  • no tram (17)

    bo nie ma dobrej komunikacji mijeskiej w Gdańsku Panie Redaktorze. Weżmy taki ja mieszkający w dzielnicy poludniowej osiedle Nowy Horyzont - przy obwodnicy. Dojazd do centrum wygląda tak: Autobusem do pętli na świętokrzyskiej. Tramwajem do centrum i albo przesiadka SKM albo tramawajem dalej. Wszystko to trwa mniej więcej tyle samo czasu co jazda samochodem (obwodnica + Słowackiego)
    Jesli do tego dodamy fakt, że mieszkając w dzielnicach południowych i tak się zaopatrujesz w dużych marketach to jazda samochodem do pracy pozawal na szybki zakupy w drodze do domu - a tego nie zapewnia komunikacja miejska.
    co więcej koszty transportu samochodowego i komunikacji są porownywalne a samochód staje się ciekawą alternatywą gdy musisz np. podwieźć dizecko do c entrum, do szkoły.

    • 101 36

    • A kto Ci kazał mieszkać na takim wypizdowie (1)

      Bliżej masz mnóstwo ciekawych dzielnic. 500 zł droższe na metrze to teraz płac za głupotę czasem i kasa za bilety czy paliwo

      • 10 3

      • Przecież na południu Gdańska ceny nowych mieszkań są droższe

        niż sypiące się kamienice we Wrzeszczu czy dresowa wielka płyta gdzieś na zaspie. Sprawdź ceny, zainteresuj się potem komentuj.

        • 0 0

    • to prawda (8)

      Zwłaszcza jak ktoś ma dzieci do odebrania ze szkoły/przedszkola, to ciężko mu się przesiąść na komunikację. Ale w takich wypadkach, jak rozumiem, bez żalu kupujesz abonament na parkingu pod biurowcem, prawda? A jeśli zabraknie tych parkingów, to właściciel OBC będzie musiał się tym problemem zająć.

      • 6 2

      • Ale jak to jest? Czy 20 lat temu ludzie nie mieli dzieci? (7)

        Pytam serio. Co sie stalo, ze kiedys dzieci jakos szly do przedszkola / szkoly / zlobka, rodzice do pracy i nie bylo samochodu w rodzinie, a jakos kazdy dotarl, a teraz biedne dzieci trzeba podwiezc pod drzwi klasy(, bo przeciez zlapie je pedofil).

        Procz pojedynczych przypadkow - naprawde nie rozumiem jak to teraz dziala.

        • 16 3

        • 20 lat temu

          20 lat temu większość kobiet szła na emeryturę jak miała 55 lat a nie 75 jak teraz. Moi rodzice mają 73 i 71 lat i cały czas pracują .

          Jak wyobrażasz sobie życie inaczej?
          Moja żona jak dzieci były w wieku przedszkolnym zarabiała 1600 na rękę a opiekunka do dziecka na cały dzień chciała 1200 na czarno na m-c.

          To tylko przedszkole miało rację bytu.

          Pomijam, że jak masz do przedszkola nawet < 1 km to życzę Ci szczęścia, żebyś szedł tam z buta z małym dzieckiem, potem je przebierał i wracał po samochód . To dziecko musiało by o 6.00 chyba wstać.

          Pomijam, że ilość tramwaji i przesiadek jeżeli nie masz bezpośredniego połączenia jest tragiczna.

          Miasto chce na komunikacji miejskiej zarabiać ! A tak się nie da, to jest krwiobieg miasta i jest niestety kosztem.

          I dopóki ktoś nie zrozumie, że paliwo do samochodu kosztuje mnie tyle co m-czny to nie mam ochoty jechać np.: 3 na stogi 45 min gdzie samochodem zajmuje to 15, pomijam, że wagony które puszczają na te linie pamiętają chyba Bieruta. Tramawj nie ma klimy a ludzie śmierdzą jak prosiaki na naczepie do skupu.
          Znajomi ze Szwecji zapytali czy to linia historyczna a to był zwykły tramwaj jakim muszę się kisić.

          • 0 0

        • Były babcie... (3)

          Niestety 20 lat temu babcie i dziadkowie byli w domu (nie musieli pracować do 67 roku życia) i odbierali wnuki...

          • 2 6

          • bzdury

            Nie miałam babci i dziadka, odbierali mnie rodzice, a od 8 roku życia sama chodziłam i wracałam ze szkoły. Korona mi nie spadła z głowy.

            • 1 0

          • czyli te 2 lata wiecej w pracy (ktore jeszcze nie obowiazuja dodajmy) rozbilo rodziny?

            Dodatkowo chcialbym skonfrontowac twoja (niesluszna, aby nie powiedziec wprost - glupia) teorie z faktami:

            20 lat temu statystyczny mezyczyzna zyl 66 lat {1} (czyli zyl 1 rok na emeryturze). Dzis statystycznie zyje 6 lat dluzej - 72.

            {1} http://www.polskatimes.pl/artykul/962058,zyjemy-coraz-dluzej-od-2000-roku-srednia-dlugosc-zycia-polaka-wydluzyla-sie-o-3-lata,id,t.html

            • 1 0

          • wanda

            Oczywiście, w całym kraju są JUŻ W TEJ CHWILI tysiące rodzin dotknięte zarazą Emeryt 67. Gdyby nie podniesienie wieku emerytalnego, parking pod UG stałby pusty.

            • 2 2

        • Jeździły autobusami i tramwajami (1)

          Było tak samo jak dzisiaj. Żadne dziecko nie zasuwało tramwajem samo do przedszkola. A teraz lepiej podwieźć je samochodem, bo nie trzeba wstać o 5 rano, tylko wystarczy o 7. Poprawia się komfort życia, również w taki sposób. Oddajemy dzieci do przedszkoli w pobliżu pracy (bo zanim dojedziemy np, do domu na Osowę, postoimy w korku 2 h, a lepiej postać z dzieckiem - serio, siedzenie razem w korku to też wspólne spędzanie czasu, a niektórzy lubią spędzać czas ze swoimi dziećmi).

          • 2 4

          • ''siedzenie razem w korku to też wspólne spędzanie czasu'' - jeszcze tak oryginalnego pomysłu na spędzanie czasu z dzieckiem nie słyszałem. Eureka!!

            • 7 1

    • Mieszkańcy południa dzieła sie na (1)

      Idiotów i tych mieszkających do 15 min od głównych centrów Gdanska

      • 2 3

      • sr*m na rodowitych gdańszczan - cuchniecie kamienicą i obszczymurnym szczochem

        • 0 1

    • Pisanie bez sensu.
      Miasto winno zagęszczać zabudowę w dolnym tarasie i tam zwiększać ilość np. połączeń tramwajowych. Robi się jednak zupełnie co innego, zabudowując osiedlami taras górny, bez dobrego skomunikowania z resztą miasta.
      Ani PKM ani nowa linia tramwajowa na Morenę cudów nie sprawi.

      • 23 2

    • trudnosci komunikacyjne sa tam wliczone w cene metra

      Inna sprawa, ze nie widze konkretnej wizji rozwoju komunikacji publicznej i miasta jako takiego.

      Dlaczego nie zabudowuje sie Dlugich Ogrodow i Polskiego Haka?
      Dlaczego nie buduje sie juz tunelu pod Motlawa?
      Dlaczego nie zabudowuje sie terenu miedzy Wrzeszczem, Letnica, Nowym Portem i Brzeznem?

      W zamian za to pozwala sie budowac na terenach baz zadnej infrastruktury. To sa konkretne bledy urbanistyczne, ktorych koszty mieszkancy Gdanska beda podonosic przez lata...

      • 36 1

    • Nowy Horyzont to Borkowo. Powinien być szlaban przy granicy i opłaty za rozjezdzanie gdanskicj ulic.

      • 32 7

    • zaczynamy odliczanie do bólu dolnej części ciała "prawdziwych gdańszczan", którzy zaczną hejtowanie mieszkańców Południa.
      3.. 2.. 1...

      • 20 18

  • Kto powiedział, że komunikacja jest dobra? (17)

    Nie jest dobra skoro dystans 3,5 km trzeba pokonać z przesiadką (czasu zajmuje to sporo) lub bez przesiadki z czego ponad 1,7km pieszo? (Rower zimą odpada, czasem trzeba coś zabrać co na rower nie "wejdzie").
    SKM nie wchodzi w grę.
    Zostaje auto - najszybszy dojazd.

    • 97 54

    • Nie trzeba wszędzie wozić d*py

      Na piechotę 3,5 km pokona się w w półgodziny _ na autobus SKM czy tramwaj też się czeka a i jeszcze trzeba zapłacić za bilety _ a czasami komunikacja się spóźnia.Jak są jeszcze jakieś pretensje to do Pana prezydenta że pozwala budować takie biurowce przy głównym ciągu komunikacyjnym co doprowadzi do jego zablokowania. Potem jeszcze wypadek na obwodowej i miasto stoi.Pan Prezydent się tym nie przejmuje bo to jego ostatnia kadencja, a musi dbać o swój Gate i inne obiekty w których jest udziałowcem. Szkoda tylko tych mieszkań ale są ludzie którzy i na skórce od banana się przewrocą, bo nie patrzą już pod nogi tak się czują pewnie na drodze

      • 1 1

    • Masz SKM, tramwaje, autobusy niedługo trochę dalej będzie też PKM (12)

      To świetnie skomunikowane miejsce

      PS Jest też rozbudowana sieć dróg rowerowych

      • 27 14

      • W teorii tak, w praktyce niekoniecznie i nie dla wszystkich. (9)

        SKM jest na osi wschod - zachód.
        A co jest na dojazd do tego SKM i PKM?
        Gdy pokonanie trasy zajmuje tyle samo czasu co dojście na piechotę to coś jest nie tak...
        Tak jak pisałem wyżej, rower zimą odpada, rowerem nie zrobisz dużych zakupów i nie odbierzesz 2 dzieci z przedszkola. Różne grupy spoleczne\wiekowe mają różne potrzeby.

        • 36 10

        • Sadze, ze przy aktualnym rozwoju miasta powinno sie puscic tramwaj wzdlug Kolobrzeskiej (7)

          Nawet kosztem jednego pasa ruchu w kazda strone.

          Tramwaje w Gdansku jezdza tak, jakby wszyscy chcieli koniecznie dojechac do Gdanska Glownego. Nieprawda.

          Powinny zaczac przebijac sie przez os SKM, co najmniej w dwoch miejscach:
          - Kolobrzeska i dalej wzdluz Bazynskiego do Wita Stwosza
          - Jana Pawla II do Wojska Polskiego

          Dzieki temu z Zaspy, Przymorza czy Dolnego Wrzeszcza mozna by wreszcie wygodnie dojechac czy to do UG czy to do nowo budowanych biurowcow (a jest ich coraz wiecej). Takze z Zaspy bylby dobry dojazd do SKM (Zaspa) i PKM (Strzyza).

          I wtedy mozna mowic o bardziej kompletnej siatce polaczen. Aktualnie z Zaspy na UG/biurowce to dojazd jest slaby.

          • 51 6

          • I to jest racjonalne (6)

            Do tego, szkoda, że przy budowie słowackiego nie puszczono tramwaju przez słowackiego na morenę, bo teraz idealnie by pasował do budowanej linii od kartuskiej.
            Dla PKM nie byłoby to konkurencją, ale uzupełnieniem, bo ludzie mieliby łatwiejszą przesiadkę i w bardziej odpowiednim miejscu.

            Tramwaj na Kołobrzeskiej jak najbardziej, bo to by mogło wszystkim i nie tylko z Przymorza i Zaspy, bo inne dzielnice także by skorzystały.

            • 10 5

            • tu warto tez zauwazyc, ze PKM + tramwaj dla "Moreny" poki co niewiele daje (3)

              Chocby Bullonska - UG:
              tramwaj - Bretowo -> (poczekac, czasem nawet 20 minut przy aktualnym rozkladzie) PKM - Strzyza -> tramwaj (znowu poczekac z kilka minut).

              Do tego dochodzi kwestia dwoch roznych biletow.

              Podsumowujac: 2 przesiadki, co najmniej 2 bilety i w najgorszym wypadku ok 30-40 minut...

              • 4 3

              • Jak ( np Morenie ) będzie sygnalizacja świetlna co 50-100 m

                "odpowiednio ustawiona" to się nam odechce jeździć samochodami.
                Czyli kup auto, kupuj paliwo, ubezpieczenie itp, itd - płać podatki, akcyzę oraz VAT a władza tak sparaliżuje ruch samochodów, że używanie samochodu w mieście będzie nonsensem

                • 0 1

              • ogólnie zgoda, (1)

                ale z tym tramwajem po pkm przegiąleś. 500 metrów przez kampus będzie się slo do najdalszych budynków, a cześć nowopowstających jest tuż obok pkm...

                • 2 0

              • a czesc jest calkiem daleko (OBC)

                Wg pomiaru odleglosci na google mapie:
                1.33 km ze Strzyzy do OBC w linii prostej
                1.7 km ze Strzyzy do OBC po trasie jaka trzeba bedzie przejsc w rzeczywistosci (co oznacza ~15-20 minut)

                Gdyby zamiast PKM zbudowano tramwaj z "Moreny" na UG byloby 5km, czyli mniej- wiecej to samo, co Gdansk Glowny - Politechnika. Wedlug jakdojade.pl ta trasa tramwajem zajmuje ~10 minut (calosc).

                Moze warto pomyslec o tramwajach dwufunkcyjnych i dogadac sie z PKM w sprawie odcinka torow Bretowo - Strzyza (tam wczepic sie tramwajem). To sa rozwiazania juz istniejace na swiecie.

                Zamiast (ok, niech bedzie) co najmniej 1 przesiadki i dwoch srodkow lokomocji + 10 minut spaceru, mozna uzyskac 10 minut jazdy, na jednym bilecie z miejsca skad ludzie chca jechac do miejsca dokad ludzie chca sie dostac.

                Przy okazji moglaby byc linia jadaca przez Bretowo i Strzyze na polnoc (UG, OBC, Alchemia, Oliwa) oraz na poludnie (np. na Politechnike czy do Galerii Baltyckiej, Garnizonu, wiezowca Neptun).

                Komunikacja musi byc sprawna i trzba byc tu elastycznym. Mamy jakies mozliwosci dzisiaj i nalezy wybierac najlepsze rozwiazania. Najlepsze czyli najwygodniejsze (najszybsze) i wzglednie najtansze.

                • 0 0

            • Patrzac na to, kto zarzadza rozwojem miasta nie liczylbym niestety na to (1)

              tramwaj - jesli w ogole - buduje sie tylko przy dwupasmowej drodze, bez zadnego priorytetu na skrzyzowaniach, ani dogodnych rozwiazan dla pasazerow (patrz przystanki na Nowolipiu w zestawieniu z przystankami na planowanej nowej Politechnicznej - przesiadka minimum 10 minut + kilka pieter schodow na estakade...)

              Tramwaj wzdluz Slowaka - jak najbardziej. Obawiam sie tylko, ze znowu lobby samochodowe nie pozwoli na to nigdy-przenigdy. Bo raczej torowiska obok juz sie tam nie wcisnie (przynajmniej na odcinku ok 1km)

              • 7 4

              • Jak by komuś wyobraźni nie zabrakło

                to można było puścić szybki tramwaj wzdłuż Słowackiego nawet na estakadzie pod którą byłaby jezdnia zamiast pasa pokrytego kamieniami ( patrz estakada na Rakoczego ) żeby nie marnować cennego terenu miejskiego i nie dzielić miasta nasypami kolejowymi i głębokimi wykopami dla PKM lub 80 metrowymi wiaduktami - horrendalnie drogimi, a dalej zamiast PKM puścić ten tramwaj/kolejkę do lotniska i Osowy do linii kolejowej 201, tylko lobby PKM nie miałoby "sukcesu"

                • 0 0

        • Szkoda mu tlumaczyc - jest super, jest super, wiec o co ci choooodziiiiii.

          • 0 2

      • nawet zakladajac, że komunikacja jest dobra (1)

        (co nie jest prawdą jeśli nie mieszkasz przy przystanku tramwajowym/skm), to częstotliwość żałosna, nie oszukujmy się.

        • 1 0

        • to zalezy o ktorych liniach mowimy

          • 0 1

    • dobra, jest świetna ta komunikacja (2)

      ale dla ludzi którzy mają mnóstwo czasu

      • 16 5

      • i mnostwo cierpliwosci.

        • 1 0

      • To parkuj na parkingu podziemnym i nikt nie bedzie się czepiać, że zastawiasz wszystkie okoliczne trawniki

        • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane