- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (45 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (258 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (135 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (57 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (82 opinie)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (336 opinii)
Parking z prefabrykatów powstaje w centrum Gdańska
Podczas gdy budowa biurowca Tryton trwa w najlepsze, na terenie dawnej pętli autobusowej zaczęła wyrastać konstrukcja parkingu. Jego wyglądem nigdy nie chwalili się ani inwestor, ani miasto. Nie ma się co dziwić, bowiem nie będzie to obiekt o wybitnych walorach architektonicznych.
Przekazanie gruntu na parking to ukłon miasta w stronę dewelopera pobliskiego biurowca Tryton , który nie był w stanie finansowo "zamknąć" projektu w przypadku realizacji całego parkingu wewnątrz kubatury biurowca.
Miasto więc przekazało swój teren inwestorowi - firmie Echo Investment - w odpłatne użytkowanie na dodatkowe miejsca postojowe (mają być ogólnodostępne, nie tylko dla pracowników biurowca), ale w zamian za warunek, że po 18 latach od zakończenia budowy gmina otrzyma na własność budynek parkingu.
Mimo tego porozumienia nigdy oficjalnie nie zaprezentowano wizualizacji garażu. Jako powód podawano brak wykonania takich materiałów. Postanowiliśmy więc sprawdzić, co deweloper zaproponował w pozwoleniu na budowę.
W dokumencie tym tak opisana została konstrukcja garażu: "konstrukcję zaprojektowano jako stalową, prefabrykowaną w systemie Gobacar firmy Goldbeck. Słupy wykonane zostaną z profili stalowych walcowanych (...). Będą one połączone dźwigarami w układzie równoległym (...), a na nich spoczywać będą żelbetowe prefabrykaty płyt stropowych. Elementami konstrukcyjnymi klatek schodowych również będą prefabrykaty żelbetowe".
Prefabrykaty dominować będą również w aspekcie wizualnym budynku - "ściany zewnętrzne otaczające powierzchnię parkowania na wszystkich kondygnacjach ograniczają się do poziomych pasów międzykondygnacyjnych z prefabrykatów żelbetowych o wysokości 80 cm. Ściany zewnętrzne klatki schodowej stanowią nieocieplone prefabrykaty żelbetowe, lecz na wysokość całej kondygnacji, natomiast ściany pomieszczenia techniczno-socjalnego wykonane będą jako ściany z bloczków gazobetonowych lub płyt warstwowych z wełną mineralną".
Dodatkowym zabezpieczeniem przed upadkiem z wysokości i elementem elewacji mają być jedynie kraty stalowe ocynkowane.
Projekt budynku nie uwzględnia miejsca dla stale zatrudnionego pracownika. Przewidziano jedynie możliwość pobytu okresowego w pomieszczeniu techniczno-socjalnym.
Parking będzie liczył sześć kondygnacji. Wjazd będzie odbywał się poprzez ul. Jana z Kolna oraz Gdyńskich Kosynierów (ta będzie ponownie połączona skrzyżowaniem z ul. Jana z Kolna).
Ruch między poszczególnymi kondygnacjami zaplanowano po rampach. W tzw. części "B", czyli ewentualnej rozbudowie parkingu o 107 miejsc, nie zaplanowano żadnych ramp, gdyż będzie to przedłużenie powstającej konstrukcji w stronę tzw. żółtego wiaduktu .
Parking, zgodnie z zapowiedziami inwestora, ma być gotowy w momencie otwarcia biurowca, tj. do wiosny 2015 r. Budowa kosztować będzie dewelopera ok. 20 mln zł.
Opinie (156) 9 zablokowanych
-
2014-07-04 07:43
PRL powraca
Prefabrykaty, żelbetowe cuda, byc moze po raz kolejny staniemy się 10.gospodarką świata
- 10 9
-
2014-07-04 07:39
utwierdzam się
w przekonaniu, że PA NIE LUBI TEGO MIASTA, ale lubi szmalec jaki może wydoić z jego karmiących piersi. Gdańsk nie ma szczęścia do dobrego gospodarza. Niestety nawet zbliżające się wybory nie rokują nadziei.
- 63 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.