- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (41 opinii)
- 2 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (142 opinie)
- 3 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (148 opinii)
- 4 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (66 opinii)
- 5 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (150 opinii)
- 6 Nowy płot przy ul. Stolarskiej w Gdańsku. Kto go postawił i po co? (234 opinie)
Pasażerom pod choinkę
Na mapach można znaleźć nazwy ulic, dzielnic, gmin i ponad 600 przystanków obsługiwanych przez ZKM oraz dokładny układ tras linii autobusowych i trolejbusowych. Zaznaczone są też wszystkie punkty sprzedaży biletów okresowych oraz informacji o komunikacji miejskiej. W Gdyni są 222 wiaty z kasetonami. Obustronnie zafoliowanych, odpornych na działanie wilgoci i promieni słonecznych schematów powstało 400. Opracowanie, przygotowanie i druk zostało sfinansowane z programu unijnego - gdyński podatnik nie dołożył do tego ani złotówki.
Mapa, jakiej wcześniej nie było, to wynik wyścigu z czasem. Maciej Warszakowski, inspektor z Wydziału Integracji Europejskiej w Urzędzie Miasta Gdyni przekazał do ZKM wiadomość, że Gdynia otrzymała 25 tys. zł na promocję transportu publicznego, jednak pod warunkiem, że zostaną wydane do 8 grudnia, co oznaczało... 2 tygodnie. Pomysł na zagospodarowanie tej sumy powstał błyskawicznie. ZKM dotarł do wszystkich wydawnictw, które kiedykolwiek wydały sensowny plan Gdyni czy Trójmiasta.
- Zadaliśmy im pytanie co za te 25 tys. zł są w stanie zrobić zaznaczając czego oczekujemy - mówi Marcin Gromadzki z ZKM Gdynia. - Po negocjacjach i licytowaniu się chętnych, udało się nakłonić gdańską firmę "Tessa" do... dołożenia do interesu. Nie dość, że schemat był gotowy w ekspresowym tempie (w 400 egzemplarzach plus 1000 egzemplarzy składanych), to na dodatek prawa autorskie do mapy przeszły na ZKM, więc w razie objazdu możemy go sami wyedytować nie płacąc za powielanie schematu. W trakcie realizacji wyszło, że koszt przekroczył początkową kwotę.
Głównym twórcą mapy jest Mariusz Józefowicz z ZKM, wiceprezes Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej "Vetra", geograf i kartograf, a przedsięwzięcie nie było łatwe, ponieważ kasetony na przystankach są poziome, a mapa zasięgu ZKM jest "pionowa". Ujęto jednak całą sieć komunikacyjną od Gdańska Oliwy, poprzez Borowo, jezioro Sitno, Redę po Wejherowo. Jak to się udało? Warto przekonać się samemu.
- Wydawca podszedł do nas bardzo życzliwie, choć już myślałem, że przestaną od nas odbierać telefony... - przyznaje Marcin Gromadzki. - Kolejna wersja korekty trafiała do nas np. w sobotę o godz. 17, o godz. 1 w nocy ktoś przyjeżdżał po nasze poprawki, o godz. 11 w niedzielę przyjeżdżała kolejna wersja i tak spaliśmy na przemian. Na mapach pasażerowie zastaną stan na styczeń 2004 r. Dociekliwi zauważą linię 296 z węzła Franciszki Cegielskiej do pętli Obłuże - Maciejewicza ulicą Warszawską i Morską. W godzinach szczytu popołudniowego w autobusach linii 141 odnotowujemy bardzo duże zapełnienie, więc aby mieszkańcy Gdyni nie musieli się tłoczyć uruchamiamy dodatkową linię "szczytową".
Opinie (104)
-
2003-12-29 19:58
o rany
jaka ta Gdynia nudna z ta swoja komunikacją
jakoś jeździłam tu i tam i jakiejś szalonej różnicy nie zaobserwowałam
fakt ze w Gdyni przed paroma laty, ale jakoś tak na takie cuda na kiju jak je zachwalacie nie wyglądało
gdyńscy nudziarze i mitomani
(dla odróżnienia od normalnych mieszkańców dla których zkm to komunikacja miejska a nie sztandarowe osiągnięcie miasta)- 0 0
-
2003-12-29 19:31
troche slow o Gdyni
Prawda o komunikacji miejsakiej w Trojmiescuie jest taka , ze Gdansk pod tym wzgledem nawet sie nie umywa do Gdyni. Niedosc ze w Gdyni jest wiecej autobusow i linii autobusowych, to sa w dodatku przez miazdzaca wiekszosc obslugiwane przez autobusy nieskopodlogowe-nowoczesne, ekonomiczne i ekologiczne. Po drugie w Gdyni juz od ladnych paru lat nie ma monopolu miejskich przewoznikow na obslugiwanie tychze linii. Miasto juz od dwoch lat nie doklada ani zlotowki na zbiorowa komunikacje miejska. :))
P.S. Co do Trasy Kwiatkowskiego- dokonczenie jej ruszy juz w przyszlym roku poniewaz UE przyznala nam juz dotacje na te inwestycje-trzeba tylko poczekac na wejscie Polski do Unii(czyli do maja jakby ktos nie wiedzial). Ktos napisal ze Droge Rozowa niepotrzebnie zbudowana-po pierwsze jest to tylko jeden odcinek z planowanej calosci i juz widac wymierne efekty. Wszyscy ktorzy jada z ul. Morskiej i chca jechac dalej do Sopotu czy Gdanska nie musza wjezdzac do centrum miasta tylko jada (bez zadnych kolizyjnych skrzyzowan) az do u. Wielkopolskiej.- 0 0
-
2003-12-29 19:25
No i racja, Gallux, trzeba mieć ciasno w głowie by ot tak sobie porównywać nieporównywalne. Wiadomo, że wszystkie 3 miasta 3miasta powstały w różnych okresach czasu, miały różny charakter (Sopot-wybitnie pod kątem kurortu) i tak jak wszystkie inne miasta w kraju każde ma swoją historię i HISTORYCZNE UWARUNKOWANIA. Nie wszystko jedno, czy przez 2-3 pokolenia (czasem więcej) rządzili Niemcy, Ruscy czy Austriacy. Nie bez znaczenia jest okres 50-powojennego, gdy jak relikwie utrzymywano ruiny wojenne (wyspa Spichrzów). W tym samym stylu przetrwało Drezno do czasu zjednoczenia Niemiec - widziałam budynki wogóle nie remontowane z śladami kul w latach 80-tych. W tym czasie powstały "wspaniałe" budowle - szaro_bure blokowiska i to zarówno w Gdańsku jak i w Gdyni (np.Chylonia) i STRASZĄ DO DZIŚ TAK SAMO, bo taki był tzw. trynd.
Gdańsk jest miastem dużym i baaaardzo starym, stąd problemy większe i choć wiem, że można by lepiej, jednak sporo się robi i TO WIDAĆ. Nie chcę wyliczać, są tu specjaliści od wyliczanek, bądźmy jednak realistami. Nigdzie nie jest tak dobrze, by nie mogło być lepiej ani tak źle, że gorzej już być nie może....
Lubię Gdańsk, tu mieszkam od urodzenia i tu dobrze się czuję. A te infantylne przepychanki : a wasz dworzec...a wasza hala targowa....zaczynają wywoływać u mnie odruch wymiotny.- 0 0
-
2003-12-29 18:21
olis
osoby inteligentne zauważyłyby GOŁYM OKIEM różnice między gdynią projektowaną przez Polaków w latach 20 XX wieku a tą zemstą komtura von kickica zwaną gdańskiem
w gdańsku każda inwestycja typu poszerzanie drogi podrożana i spowolniana jest o istniejącą zabudowe
dobrze jak to własnośc gminy albo marszałka
ale powtarzam
porównywanie gdańska do miast hanzy ma sens ale do nuworysza gdyni NIE MA- 0 0
-
2003-12-29 16:06
cityman
nie wklejasz już listy?
teraz jak widzę Twym koronnym argumentem jest nazwanie adwersarza kretynem
no coż...
taki to już poziom
jak to w tunelu :))))- 0 0
-
2003-12-29 15:57
dyskusja z kretynem magiem nie ma sensu
tak myslalem mag nie opusci artykulu o "cudownej" gdyni
wszak to jedna z najwiekszych inwestycji w tym roku 25 tys ha ha
o teletopie to juz ogole smiech
przeciez gdynska duma telewizyjna magicznego zbankrutowala
kilka tygodni temu
most wantowy jest czescia trasy sucharskiego
ktory prowadzi do portu a po wybudowaniu tunelu do dzielnic polnocnych Gdanska
reszty nie komentuje bo juz dawno wszystkie wypociny maga zostaly osmieszone
ps mag ma tyle nowych ksyw ze musze je chyba zapisac
by wiedziec czego nie czytac- 0 0
-
2003-12-29 15:26
I to jest to o czym piszę. Gdynia przez ostatnie lata dorobiła się całkiem przyzwoitego poziomu transportu publicznego dzięki konkurencji, a Gdańsk kisi monopol swojego ZKM-u. I co ? Jajco ! Gdańską komunikacją rządzą związkowcy do spółki z dyrekcją ZKM. A Adamowicz nie ma pojęcia co jest grane. Acha drodzy Gdańszczanie. Za rok może dwa wprowadzą wam bilet elektroniczny. Zgadnijcie kto zapłaci za nowe kasowniki i cały system ?
- 0 0
-
2003-12-29 15:25
Bolo
Niech zgadne. Pewnie jezdzisz autobusem ul. Spacerowa. A jak myslisz, przez co ten korek? Co mamy u gory? Geant, Castorama, Selgross. A jaka droge do tego mamy? Waziutka. Widac, ze ktos w Gdansku switnie wie gdzie stawiac hipermarkety. Nie blaszane oczywiscie. Blaszaki sa tylko w Gdyni ;)
- 0 0
-
2003-12-29 15:17
Mag
Daruj sobie, ale akurat guzik mnie obchodzą informacje, jak się jeździ samochodem po 3mieście. Jak korzystam z komunikacji miejskiej i szlag mnie trafia, gdy autobus stoi w korku, bo akurat jakiś szofer musi pchać się swoim dełu...
- 0 0
-
2003-12-29 15:16
olis
jeżeli wspólny bilet miałby oznaczać zrównanie poziomów komunikacji to ja z góry dziękuje
jak gdański ZKM się trochę podciągnie, to będę bardziej przyjaźnie nastawiony do tego projektu
porównanie nas do kobiców naszych wspaniałych drużyn jest krzywdzące dla Baji, Bola i innych Gdańszczan
wszak Arka jest w II lidze a Lechia w IV...- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.