• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie: nowy rozkład SKM to porażka

piw
19 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Od grudnia więcej kursów SKM
Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane. Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane.

O tym, że lepsze jest wrogiem dobrego przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy Trójmiasta, korzystający z usług SKM. 12 grudnia wszedł w życie nowy rozkład kolejek. Miały być one "lepiej dopasowane do potrzeb pasażerów", okazało się to jednak tylko pobożnym życzeniem, o czym świadczą dziesiątki listów, które otrzymaliśmy od rozczarowanych pasażerów SKM.



Czy po zmianach rozkładu rozważasz zamianę kolejek SKM na inny środek lokomocji?

Poprzedni rozkład idealny z pewnością nie był, trudno było się jednak spodziewać, że jego nowsza wersja będzie lekiem na całe zło, bowiem już na początku władze SKM zapowiedziały, że po 12 grudnia kolejek, przynajmniej w dni powszednie, jeździć będzie mniej.

Wyszło więc jak zwykle, czyli źle. - O tym co się dziej rano w pociągach pisać mógłby sam Dante. Wygląda to tak, jakby naprawdę wieziono bydło na rzeź. Było źle, a jest jeszcze gorzej. Sama SKM ma jeszcze tupet reklamować się hasłem "Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się!". Szkoda, że nikt nie daje nam przy tym powietrza do oddychania w zatłoczonych do granic kolejkach - denerwuje się pani Marta z Gdyni.

Teoretycznie (nie biorąc pod uwagę typowych dla okresu zimowego opóźnień i awarii) w godzinach szczytu kolejki kursują podobnie jak do tej pory, czyli średnio co 7,5 minuty. Tak jest jednak tylko na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Żeby dojechać po godz. 8 do Gdańska z północnych dzielnic Gdyni, na peronie trzeba spędzić nie 7,5 minuty, a nawet 17 minut. Krótko mówiąc, część kolejek dojeżdżających do Gdyni Głównej już "na starcie" jest kompletnie zapchana, a dalej jest jeszcze gorzej, bo ograniczając liczbę kolejek wcale nie przedłużono składów.

- Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony, drzwi na stacji w Sopocie otwierają się i jedyne co można zobaczyć to ściana ludzi. Około 30 proc. osób czekających na peronie zwyczajnie nie jest w stanie wejść do takiej kolejki. Człowiek czeka kwadrans na dziewięciostopniowym mrozie na kolejny skład i znów to samo - pociąg za krótki i ponownie nie wszystkim udaje się wejść. Jeżeli ktoś jeździ do pracy czy do szkoły ok. godz. 8-9 i wraca ok. godz 15-18, to jest zmuszony do podróży w ścisku niczym w puszce sardynek. Czy za takie warunki płacimy kupując bilety? - dziwi się z kolei inny z naszych czytelników, pan Michał.

Zmiany można też odczuć poza godzinami szczytu, gdy kolejki kursują nie jak do tej pory, co 10 min., a co 15 min. - Jak dodamy do tego ciągłe opóźnienia i awarie, to mamy obraz prawdziwej tragedii. Ale nawet w takich sytuacjach SKM powinna bardziej dbać o pasażerów. Ostatnio jechałam z Gdańska do Sopotu, na peronie stała kolejka, chociaż był siarczysty mróz, przez 10 min. nikt nawet nie pomyślał, aby otworzyć drzwi i wpuścić ludzi do środka - mówi z kolei pani Anna.

Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM:

Rozkład będzie jeszcze korygowany. Jeżeli chodzi o godziny odjazdów, będą możliwe pewne przesunięcia, lecz założenia rozkładu pozostaną raczej niezmienione. Mniejsza liczba pociągów między Gdynią Główną a Gdańskiem Głównym wynika z nieco innej częstotliwości kursowania - między godz. 9 a 13 jeździmy na tym odcinku co 15 minut.

Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale to konieczne działania, żeby przyszły rok, tak jak obecny, również zamknąć na małym plusie finansowym. Tego wymaga Unia Europejska, a przypomnę, że remonty peronów oraz rozpoczynająca się w tym roku masowa modernizacja 21 pociągów, jest możliwa właśnie dzięki funduszom unijnym.

Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy jedynie pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie. Wszystkie pociągi w określonym harmonogramie odstawiane są na obowiązkowy przegląd okresowy, resztę czasu "spędzają" wożąc naszych podróżnych i zapewniam, że żaden nie stoi bezczynnie.
piw

Miejsca

Opinie (639) ponad 50 zablokowanych

  • "rewelacyjny" rozkład

    ja np dzisiaj czekałam od 10.10 do 10.40 na skm z Gdyni Gł w stronę Gdańska. 2 kolejki w ogóle nie przyjechały, żadnej info dla czekających...po prostu porażka. Mało tego kolejka o 10.15 z Gd Gł praktycznie codziennie jest opóźniona, nie mówiąc o warunkach jazdy w pełnych po brzegi wagonach..

    • 1 0

  • hihihi

    cisnąc się jak w tokijskim metro a już niedługo podwyżki biletów bo vacik do góry paliwko w górę energia też a wy do roboty marudziarze wasze zdanie mają w d... ludzie niedługo wyjdziemy na ulicę...

    • 1 0

  • (37)

    "Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale to konieczne działania, żeby przyszły rok, tak jak obecny, również zamknąć na małym plusie finansowym."

    To jest SZCZYT bezczelnosci. Ludzie placa za bilet i NIC ich nie obchodzi czy zamykacie sie na plusie czy minusie. Jezeli nie potraficie porzadnie i zyskownie prowadzic przedsiebiorstwa to WON ze stolkow.

    • 475 10

    • Ciekawe, jak skm zamknie się na plusie, kiedy ludzie zaczną odchodzić?! (20)

      • 26 0

      • odchodzić, gdzie?! do czego?! (19)

        nagle kupią samochód
        znajdą nowy autobus ?!
        jaką mają alternatywę ?!

        • 16 5

        • (3)

          O ile to możliwe powinniśmy zaprotestować starając się jeździć osobowymi dalekobieżnymi.

          • 9 1

          • (2)

            a wiesz z jaką częstotliwością one jeżdżą? chyba nie. poza tym nie zzatrzymują się na wszystkich stacjach.

            • 2 3

            • (1)

              masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem

              • 2 1

              • chyba Ty

                • 0 0

        • (10)

          Zaczną np. jeździć autem, które stało na parkingu. Ja pewnie tak zrobię.
          A zakup auta jak ktoś nie miał to też nie taki problem używkę do jeżdżenia do pracy można kupić i za 5 tys zł.

          • 6 0

          • i często wychodzi taniej niż transportem bydlęcym (9)

            już nie mówiąc o przypadku
            gdzie jedzie więcej niż tylko kierowca :)

            • 4 0

            • ekonomista hehehe (8)

              skm bilet metro max 200zl a autko
              paliwo, stanie w korkach (ktorych nie malo), cieplo, muzyka, miejsce siedzace, nerwy - bezcenne
              trasa gdansk- gdynia, gdynia-gdansk godziny szczytu 20 dni w miesiacu(pon-pt) -500 w kieszeni o ile cos nic nie nawali.
              300zl w kieszeni

              • 3 3

              • ??? coś chyba za dużo wypiliśmy dziś, prawda? (7)

                Paliwo na wymienionej trasie
                to 300pln. Z gazownią nawet mniej.
                Gdzie ty te słynne korki widzisz?
                Jakoś jeździłem i żadnego nie widziałem przez 2 ostatnie lata.

                • 1 1

              • 300PLN na tej trasie na benzynie? (6)

                chyba Tico z silnikiem 0.8

                • 3 0

              • 5.5l trasa z silnikiem 1.2-1.3 (jakieś 60kM) (5)

                dla 2-3 osób to mocy aż nadto
                a dla jednej to miód malina.
                Poza tym co złego jest w Tico
                jeśli jeździ i dowozi cię do pracy?
                Musisz mieć ładny wypasiony i 10 razy droższy?
                Tylko z własnej próżności?
                Trzeba być praktycznym
                i pomnażać majątek
                a nie przeżerać
                jak jakiś bezrozumny zwierz.

                • 1 1

              • gupiś kmiocie (2)

                ten co pracuje w domu jest praktyczny i pomnaża majątek, no chyba że jesteś cieciem z oszołoma i musisz dojeżdżać do roboty

                • 1 1

              • skoro wolisz SKM niż Tico...

                możesz woleć, co kto lubi.

                • 0 0

              • pomoc kuchenna i złota rączka , ci to dopiero pomnażają majątek pracując w domu

                • 0 1

              • poza tym trasa to nie miasto - w trasie zawsze mniej spali auto.

                • 0 0

              • chociażby bezpieczeństwo w razie wypadku

                tico jeździć nie będę.

                • 0 0

        • A wytrzymasz to? (2)

          Każdy ma jakąś granicę wytrzymałości. Ten, kogo stać, kupi samochód, albo zacznie nim jeździć, jeżeli już taki posiada, ale od tej pory wybierał skm. Niektórzy zaczną jeździć razem zrzucając się na paliwo. A będzie coraz gorzej. Niestety dla większości nie ma żadnej alternatywy. Część moich znajomych już zrezygnowała z skm. Niestety ja na razie nie mam takiej możliwości i jestem zmuszony do podróży tymi barakowozami. A pamiętam, że bylo tak dobrze kilka lat temu - kolejki co 5 minut, jakieś niewielkie remonty itd. Co się teraz stało? Nie wiem.

          • 28 1

          • (1)

            Jak w całej UE komuna wróciła. Zobacz co się dzieje w Grecji, Portugalii, Hiszpanii, Irlandii, we Włoszech, Francji, a i Niemcy narzekają ze mają stale gorzej.

            • 9 2

            • ale oni walczą o to by na nich nie odbijały się złe decyzje niekompetentnych ludzi , palą samochody , rzucają kamieniami , a my pomarudzimy a i tak zapłacimy za debilne pomysły debili

              • 4 3

        • Hehehe

          "Warbus" przejmie połączenia! I też nie będzie jeździc - jak linia 122 z Wrzeszcza do Sopotu:(

          • 4 2

    • zawsze można podnieść cenę biletów ;) (6)

      też będzie na +

      • 19 3

      • o 100% dla marudnych (5)

        to by byl dopiero +

        • 7 13

        • Cierpiałem i zbierałem pieniądze na swoje szczęscie. Co dziś mogę wam powiedzieć? Samochód, to jest to! (4)

          Podstawowym środkiem komunikacji
          białego człowieka
          jest samochód.

          • 19 11

          • samochód? a paliwo 5 zł za litr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3)

            wysokość wynagrodzeń w Polsce jest nie adekwatna do wysokości cen!!!!!!!

            • 3 2

            • (1)

              Uwielbiam takie posty. Można się zrelaksować podczas ciężkiego dnia pracy i trochę pośmiać.

              • 4 1

              • a Pan w PKP pracuje??? :P

                • 1 1

            • 5zł to dzisaj za kilka lat będzie 10zł ropa naftowa to nie pszenica

              z roku na rok jej zapasy się kurczą a popyt rośnie

              • 6 0

    • GŁUSZEK ZARABIA PONAD 11 tyś ma NAS W D....

      LIGNOWSKI NA BRUK, ŻĄDAMY TWOJEJ I GŁUSZKA GŁOWY!!!!

      • 2 0

    • dr House

      Medycyna jest fascynujące, tylko gdyby nie pacjenci.... zabawa pociągami jest bardzo fajna, tylko poco ci pasażerowie ... to powinno wisieć napisane po łacinie nad drzwiami do każdej spółki PKP.

      • 4 0

    • (1)

      moze bezczelnosc ale niestety rzeczywistość!
      chciales unii to cierp na ich zadanie, chcesz Mieć lepiej to cierp,
      po prostu Zycie szaraczka to cierpienie lecz pamiętaj CUDA się zdarzaja i moze za 100 lat będziemy bardziej zacofani niz ludy Arktyki.
      A moze za rok o tej samej porze będziesz mogl juz usiasc w kolejce tylko zloz zyczenie mikołajowi pod choinke by na następny rok ci dal taki prezent.
      A na początek zaskarż SKS za to jak cierpisz badz poproś zarząd o dymisje a nie marudz tu!!!

      • 6 19

      • a co ma Unia do tego baranie!

        czy Unia każe opuszczać krótkie składy? przecież czarno na biały widać że ta opadającą firma jaką jest SKM po prostu nie już taboru na dłuższe składy.A bezczelność tej firmy polega na tym , że wmawiane jest nam , że to co robia to jest dla dobra pasażerów.W UNII NIE DO POMYŚLENIA.

        • 10 0

    • Zgadzam się że to bezczelność i walka o wysokość rocznej premii dla dyrektorów

      A nie żadne wymogi itepe. Nikt mnie nie przekona że UE wymaga upakowania konktetnej masy pasażerów na metrze kwadratowym pociągu. Z drugiej strony, ta sytuacja to efekt komercjalizacji czyli tego kapitalizmu którego chcieliśmy. Za komuny kiedy spadł taki śnieg albo nastąpił inny kataklizm to dyspozytor PKP natychmiast organizował dodatkowy pociąg bo ludzie z pracy wychodzą i muszą dojechać i nikt mu awantury za to nie robił a wręcz przeciwnie. Dziś jest to niestety niemożliwe. Ta podróż nie jest już usługą publiczną a produktem komercyjnym. Pozdrawiam

      • 11 2

    • (2)

      a jak bys gadal jak perony by byly zniszczone. tabory dobite ze strach wsiadac tory o ile wogle by byly cale, gdyby skm by sie nie zapozyczala w kasie unii europejskiej?

      • 5 4

      • wszędzie koleje sa d o f i n a n s o w y w a n e z budżetu państwa!!!! (1)

        Tylko u nas takie c u d a...

        • 15 1

        • cudo jest dlatego jezdzisz SKM a nie PKPskm. Spojrz na PKP i co widzisz?
          a teraz pomysl jak z pomoca panstwa bys jezdzil!

          • 3 7

    • Jestem za! - WON ze stołków!!!

      Niech rząd zrobi porządek w całym PKP !
      Włączając trójmiejskie skm!

      • 34 2

  • skmki (1)

    firma skm trojmiasto to poprostu porazka kolejki sa nie punktualne za krotkie mialam okazje sie o tym przekonac kiedys musialam jechac do Gdyni skmka w waznej sprawie wracajac do Gdanska jechalam kolejka ktora skladala sie z jednej jednostki elektrycznej wsiadlam i malo nie zemdlalam bo byl staszny zaduch ani jednego wolnego miejsca ( jestem niepelnosprawna i wtedy chodzilam o dwoch kulach lokciowych ,po wypadku) bo wszedzie siedzieli rozparci sudenci i dopiero gdy upadlam " wspanialomyslnie" znalazlo sie miejsce. ta poroz choc krotka to byla koszmarem dla mnie . lepsze traktownie mialam w pociagach pkp inter city. uwazam ze pojedyncze jednostki elektryczne to KPINA !!!!!!!!!!!

    • 2 1

    • czemu taka niechęć do studentów? mieli wypisane na czole że studiują czy tak wyglądali? to jest żałosne że wszystko co złe to najlepiej na studentów zwalić. A tak poza tym to warto stosować znaki interpunkcyjne żeby ułatwić czytanie. pozdrawiam

      • 1 0

  • Brak 1.44 Z Sopotu w strone Gdyni. (3)

    Brak 1.44 Z Sopotu w strone Gdyni. Jest juz wisienką na trorcie. `Tylko` 2h przerwy w nocy 1.05 3.05. To szok, że nawet w weekendy nie kujrsuje trakcja o 1.44 z Sopotu:|

    • 9 2

    • jak cie stac na balety w sopocie to wracaj do domu taksowka:D (2)

      • 3 1

      • okej okej (1)

        tylko albo albo..

        • 0 0

        • wyobraź sobie, że niektórzy pracują do późnych godzin nocnych, żeby tacy jak ty mogli chodzić na balety... Gdyby nie obsługa klubu to byś klamkę pocałował. Ta dluga przerwa między 1 a 3 to porażka...

          • 0 0

  • Rozkład jazdy jest FATALNY !!!!!!!!! (7)

    połączeń coraz mniej (czyli jeździmy w coraz to gorszych warunkach) a bilety nie tanieją.

    • 204 4

    • jeśli połączen jest mniej (1)

      a kolejki są krótsze to chyba normalne że w tym czasie przyjdzie wiecej ludzi na peron i bedzie tłok jak cholera. Aż strach sie bac co będzie w upały ehhhhh

      • 8 1

      • to samoco teraz, rosół z baranów

        ;P

        • 0 0

    • właśnie dla tego nie tanieją (2)

      może muszą podrożeć,żeby byłol lepiej

      • 3 6

      • oczywiscie (1)

        do 20 pln za przejazd 10 km + miejscowka 7 zl w tym wliczona kawa.

        • 7 0

        • eee, za 10km samochodem zapłacisz 3pln, już taksówka będzie tańsza.

          Moze jakieś te, no, miesięczne na taksówki można by ugadaći zabierać się w kilka osób.Już nawet lepiej się opłaca zrobić zrzutkę na samochód w kilka osóbi zawiązać spółkę jednoosobową.Raz, że samochód się zamortyzuje na firmęa odsetki kredytu wrzuci w koszty uzyskaniato jeszcze paliwo wrzuci się w koszty.k....., jestem genialny.

          • 0 1

    • typowe polskie malkontenctwo (1)

      ludzie zamiast narzekac wezcie sie za siebie

      zwolnijcie sie z pracy. rzuccie szkole to od razu odczujemy poprawe komfortu podrozwania. mniej pasazerow do duzo lepsze warunki podrozy.

      • 4 3

      • ta?

        Ty chyba jestes za tymi dla ktorych zmiany sa dla zmian a nie "po wlasciwej stronie"

        • 2 0

  • SKM to fikcja, prowizorka!!!!!!!!!!!!!! (10)

    Już wole jazdę koniem po tójmieście niż tym złomem!!!!!!!!!!

    • 221 8

    • (7)

      co za różnica, albo stoisz ze swoim koniem za innymi końmi (czyt. bydłem) w korku i jedziesz 2 h, albo z resztą bydła jedziesz 1,5 h krócej ale w ścisku. Ludzie, jesteśmy tylko zwierzętami więc nie ma po co jątrzyć, bo i tak umrzemy. o.

      • 11 10

      • Jakie 2 godziny w korku? (6)

        Coś ci się chyba pomerdało palancie

        • 13 8

        • nieudacznicy bez przyszłości próbują na siłę udowodnić, że jeżdżą kolejką i nie są nieudacznikami (5)

          niestety czarne nie jest białe
          tak jakby chcieli sobie wmówić.
          SKMka jest droga i niewygodna.
          Jeżdżą nią ci, którzy nie mają innej możliwości.

          • 6 4

          • Jeżdżę samochodem na skmkę (2)

            jeżdżę nią bo jest tańsza i szybsza kolego. I nie uważam siebie za nieudacznika, bo za bilet płacę 55 zł miesięcznie a za paliwo wyniosło mnie 400. Tylko dureń jeździłby za 400 1,5 h dłużej, a za takiego się nie uważam. Pozdrawiam

            • 1 0

            • jeżdzij sobie jeździj i wmawiaj sobie, że białe jest czarne

              :)
              pucybucie

              • 0 0

            • 55, emeryt i się chwali, a co inni mająpowiedzieć?

              tak , masz rację,
              tylko dureń jeździłby skmką 1,5h dłużej
              a potem godzinę z buta targał

              • 0 0

          • ale jesteś gość udowodniłeś wszystkim że jesteś debilem

            zadowolony? .Jakbyś chciał przeprowadzać analizę psychospołeczną, to do pracy jeżdżę samochodem.

            • 2 1

          • acha, żeby nie było, tez musiałem długo jeździć skmką i zbierałem i zbierałem :)

            aż uzbierałem!
            tada!

            • 2 1

    • te nowe siedzenia to jakaś porażka! Nie wygodne, stare były lepsze

      • 3 2

    • zeby cie tylko kon nie zwalil

      w ten snieg.

      • 6 0

  • Dramat!!!!!

    Jechałem dzisiaj o godz 19 .00 z Sopotu i cudem udało mi się wejść do skm-ki a właściwie zostałem upchnięty!!!!!!!!!!ścisk był nie do opisania!!!!!!!!!

    • 4 0

  • A ja tam "kocham" skm-kę ;)

    Codziennie dojeżdżam z Lęborka do Gdyni. Zastanawiam się po 1. przez długi czas jechałam kolejką o 9,34 z Lęborka- w Gdyni jestem o 10:43, teraz kolejka z Lęborka odjeżdża o 9, 30 w Gdyni jestem też o 10:43. Od 13.12. skm będzie wyruszać z Lęborka o 9,23 a ja nadal będę o 10:43 w Gdyni. Czyli wcześniejszy wyjazd nie wiąże się z szybszym przyjazdem na miejsce docelowe? 2. Dzięki czemu sprintery zawdzięczają swoją nazwę? Na pewno nie dzięki temu, że jeżdżą szybciej- fakt, nie zatrzymują się na wszystkich stacjach, a różnica między sprinterem a zwykłą skm-ką to max 10min, powtarzam max.10 min. 3. Kocham przerwy między skm-kami. Kończę pracę o 11,30 na sprintera z Gdyni Głównej teraz już raczej nie zdążę, bo odjeżdża o 11:46 a następna kolejka w stronę Lęborka jest o 13:37. Kocham skm i czekanie od Wejherowa jak przepuści wszystkie możliwe kolejki i zamiast kolejka jechać 1,15h jedzie tylko 1,30 min :). Dziś tj. 20.12. jechałam do pracy 2 godziny skm. Nie byłaby tak wkurzona, gdyby ktoś poinformował, że będą problemy, że podróż będzie dłużej trwała. A tak? Od Wejherowa pociąg zatrzymywał się statystycznie co 5min. by stać między stacjami 15 min (robić to swoje pyr pyr:)) I jak tu się nie wku*****? Rozumiem, że w XXI prosta forma komunikacja polegająca na przedstawieniu prostych, rzeczowych informacji, nie wchodzi już w grę?!Teraz mam "dyletant" jak by to powiedziała Mariolka...jechać jutro kolejką o 4:35 by zdążyć do pracy na 7?;) pozdrawiam wszystkich cierpliwych i znoszących codzienną jazdę skm-ką :)

    • 2 0

  • patalachy....

    prawdziwa wizytowka trzymiasta.......................barany

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane