• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie: nowy rozkład SKM to porażka

piw
19 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Od grudnia więcej kursów SKM
Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane. Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane.

O tym, że lepsze jest wrogiem dobrego przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy Trójmiasta, korzystający z usług SKM. 12 grudnia wszedł w życie nowy rozkład kolejek. Miały być one "lepiej dopasowane do potrzeb pasażerów", okazało się to jednak tylko pobożnym życzeniem, o czym świadczą dziesiątki listów, które otrzymaliśmy od rozczarowanych pasażerów SKM.



Czy po zmianach rozkładu rozważasz zamianę kolejek SKM na inny środek lokomocji?

Poprzedni rozkład idealny z pewnością nie był, trudno było się jednak spodziewać, że jego nowsza wersja będzie lekiem na całe zło, bowiem już na początku władze SKM zapowiedziały, że po 12 grudnia kolejek, przynajmniej w dni powszednie, jeździć będzie mniej.

Wyszło więc jak zwykle, czyli źle. - O tym co się dziej rano w pociągach pisać mógłby sam Dante. Wygląda to tak, jakby naprawdę wieziono bydło na rzeź. Było źle, a jest jeszcze gorzej. Sama SKM ma jeszcze tupet reklamować się hasłem "Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się!". Szkoda, że nikt nie daje nam przy tym powietrza do oddychania w zatłoczonych do granic kolejkach - denerwuje się pani Marta z Gdyni.

Teoretycznie (nie biorąc pod uwagę typowych dla okresu zimowego opóźnień i awarii) w godzinach szczytu kolejki kursują podobnie jak do tej pory, czyli średnio co 7,5 minuty. Tak jest jednak tylko na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Żeby dojechać po godz. 8 do Gdańska z północnych dzielnic Gdyni, na peronie trzeba spędzić nie 7,5 minuty, a nawet 17 minut. Krótko mówiąc, część kolejek dojeżdżających do Gdyni Głównej już "na starcie" jest kompletnie zapchana, a dalej jest jeszcze gorzej, bo ograniczając liczbę kolejek wcale nie przedłużono składów.

- Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony, drzwi na stacji w Sopocie otwierają się i jedyne co można zobaczyć to ściana ludzi. Około 30 proc. osób czekających na peronie zwyczajnie nie jest w stanie wejść do takiej kolejki. Człowiek czeka kwadrans na dziewięciostopniowym mrozie na kolejny skład i znów to samo - pociąg za krótki i ponownie nie wszystkim udaje się wejść. Jeżeli ktoś jeździ do pracy czy do szkoły ok. godz. 8-9 i wraca ok. godz 15-18, to jest zmuszony do podróży w ścisku niczym w puszce sardynek. Czy za takie warunki płacimy kupując bilety? - dziwi się z kolei inny z naszych czytelników, pan Michał.

Zmiany można też odczuć poza godzinami szczytu, gdy kolejki kursują nie jak do tej pory, co 10 min., a co 15 min. - Jak dodamy do tego ciągłe opóźnienia i awarie, to mamy obraz prawdziwej tragedii. Ale nawet w takich sytuacjach SKM powinna bardziej dbać o pasażerów. Ostatnio jechałam z Gdańska do Sopotu, na peronie stała kolejka, chociaż był siarczysty mróz, przez 10 min. nikt nawet nie pomyślał, aby otworzyć drzwi i wpuścić ludzi do środka - mówi z kolei pani Anna.

Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM:

Rozkład będzie jeszcze korygowany. Jeżeli chodzi o godziny odjazdów, będą możliwe pewne przesunięcia, lecz założenia rozkładu pozostaną raczej niezmienione. Mniejsza liczba pociągów między Gdynią Główną a Gdańskiem Głównym wynika z nieco innej częstotliwości kursowania - między godz. 9 a 13 jeździmy na tym odcinku co 15 minut.

Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale to konieczne działania, żeby przyszły rok, tak jak obecny, również zamknąć na małym plusie finansowym. Tego wymaga Unia Europejska, a przypomnę, że remonty peronów oraz rozpoczynająca się w tym roku masowa modernizacja 21 pociągów, jest możliwa właśnie dzięki funduszom unijnym.

Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy jedynie pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie. Wszystkie pociągi w określonym harmonogramie odstawiane są na obowiązkowy przegląd okresowy, resztę czasu "spędzają" wożąc naszych podróżnych i zapewniam, że żaden nie stoi bezczynnie.
piw

Miejsca

Opinie (639) ponad 50 zablokowanych

  • - możecie sobie tutaj postulowac itd. W innych dziedzinach też będą działania ujemne plus podwyżki cen na wszystko - jesteśmy

    ekonomiczną ruiną a utrzymanie nadzorców niewolników kosztuje coraz więcej.

    myslicie, że nabrzmaiłe urzędy, emeryturki dla mundurowych po 15 latach , mieszkania dla strazników miejskich itd itd to są z nieba?

    to wszystko kosztuje a roboli coraz mniej....

    a wyjeżdża coraz więcej...

    "silników" ubywa a balastu przybywa.... UE zamraża dotacje =

    KONIEC ŚWIATA W POLSCE.

    amen.

    • 11 5

  • Po co w takim razie kupować bilety ?!

    Macie taki ścisk nie kupujcie biletów ! :)
    Jak w takich warunkach się jedzie , najlepiej bez bo kanary i tak się nie przepchają ! ; D
    A z biegiem czasu SKM coś zrobi z pociągami bo kasa im mocniej spadnie niż chcieli zaoszczędzić ! hehe ; ]

    SKM nie traktuje nas poważnie ,zacznijmy robić to samo ! ; D

    • 11 3

  • za komuny co 5 min jeździła (8)

    i wyświetlało za ile będzie....

    • 27 1

    • Nie co 5 a co 6 minut (2)

      natomiast na wyświetlaczach zapalało się , gdy zbliżała się na 5 minut do stacji.

      • 11 1

      • co 6 minut w godzinach szczytu (1)

        dla ścisłosci...

        potem co 12 i 24 minuty a od 1 do 4 w nocy przerwa.

        pamiętam piwo kuflowe na PKP Głównym , więc nie podskakuj : p

        • 6 1

        • mam nadzieje, że bigosu tamże nie degustowałeś asan, bo to było prawie jak rosysjka ruletka

          "lokal" nazywał się "wars"

          • 3 1

    • tylko za komuny to byli kulturalni podrózni (3)

      a nie tak choł... ja teraz , wiecznie niezadowolona

      • 1 4

      • hoł.... ty analf... (1)

        • 0 1

        • na kociewiu pisze się choł.... ty kaszubie

          • 2 1

      • I śmierdząca... a jak się siedzi z kolejce na trasie Gdynia-|Wejherowo, to już w ogóle masakra... od razu słychać, jak otwiera się puszka z piwem, papierosy, wieśniaki (oczywiście mówię o zdecydowanej MNIEJSZOŚCI, ale smród czuć wszędzie)

        • 3 1

    • automaty

      i były takie automaty co po wrzuceniu zeta wyrzucały kartonowy papierek z dziurką :) zawsze był stres jak kolejka na peronie, a człowiek czeka aż z hałasem "Wrzuuuuu!" wylatywał bilet z automatu i wtedy hajda do skmki!

      • 3 0

  • Niech se prezes premię oraz dywidendę obetnie a nie

    oszczędza na pasażerach !

    • 12 1

  • "- Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony"

    oj Michał Michał w skm nie ma wagonów są składy trakcyjne i maksymalnie ich jest 3 bo by sie wiecej na pewnon nie zmieściło

    • 7 1

  • a skład trakcyjny wygląda jak całosć - ale to są 3 lub 4 wagony - nie udała się riposta

    • 4 1

  • Opinia wyróżniona

    cała "idea" SKMu idzie w las: (3)

    1. Krótkie składy przy większej częstotliwości albo dłuższe rzadziej,

    2. Po co prace na d skomunikowaniami z autobusami/tramwajami/trolejbusami. Cała zabawa to partyjna robota w takim wypadku.

    3. Zatłoczenie jak za PRLu, gdzie samochód był rzadkim dobrem... naprawdę zniechęca

    4. "Nieplanowane awarie" trakcji - co 4,5 dnia średnio;)

    5. Syf i mimo modern muzea na szynach.

    • 11 2

    • wez sprawy w swoje ręce i zmień to na lepsze (1)

      • 2 0

      • pracuje dla konkurencji... ;)

        • 0 2

    • robią bałagan celowo-

      niezadowolenie podróżnych ( jednocześnie ich akceptacja do póżniejszych działań) - póżniej sprzedaż zagranicznemu inwestorowi- jest to " normalna" procedura w Polsce
      Nic nie działa w Polsce pod klienta tylko na jego szkodę. Przecież przy normalnym działaniu zawsze staramy się dogodzić klientowi u nas odwrotnie- najpierw umęczyć zirytować a póżniej pozbyć się za groszę- oczywiście korzystają tylko jednostki które bezpośrednio podpisują- sprzedają

      • 0 0

  • kto jeżdzi SKM ? młodzież (uczniowie, studenci) wyborcy PIS i biedota, a co nie jest tak ???? (6)

    bądźmy szczerzy, taka prawda, tak tak minusujcie

    • 4 33

    • (2)

      ja jeżdżę tą z****ną SKM'ką, jestem wyborcą PO i jestem studentem, czyli prawie trafiłeś/aś :)

      • 8 2

      • nie twierdziłem, że te cechy się nakłądają :) (1)

        • 1 3

        • Ja jeżdżę skmką, głosowałam na PO:) zarabiam dobrze, ale samochodem jechałabym dużo dłuuuużej;)

          • 6 1

    • Jestem studentem i nie jeżdżę SKM. Wolę samochód. Z tym, że nie zaliczam się ani do biedoty, ani wyborców PiS (głosowałem na PO). Na pierwszym roku nie miałem PJ, więc byłem zmuszony do jazdy SKM... to było złe bo w SKM było: pełno żuli, kiboli, śmierdzieli nie wiedzących co to mydło i antyperspirant do tego tłok, ścisk w godzinach szczytu, wiatr na przystankach w składach EW58 - stąd przeziębienia. Z dobrych rzeczy w SKM to można pogadać z kumplami i fajnymi laskami, można się pouczyć gdy znajdzie się miejsce oraz jako-taka punktualność.

      • 2 2

    • Szczery!

      Co bogactwo ma do rozsądku??

      • 0 0

    • bylem kiedys uwaznym studentem

      i wciskali mi kit ze najwazniejsza jest KM, ze nalezy z niej korzystac by zmniejszac kongestie i koszty zewnetrzne, uwierzylem niestety w ty, ale Ci od KM wypieli sie na mnie

      • 1 0

  • 1. na prawdę nie wiem po jaką ciężką cholerę zmniejszyli ilość kursów? Przecież teraz tylko pociagi jadą całe zapchane
    2. poprzednio było jak cie mogę, kursowały bo kursowały, ale pociągi nie były przepełnione i było gdzie odwłok posadzić
    3. jeszcze żeby się ten złom co chwile nie psuł i jeździł normalnie albo miał przedłużony skład o jakieś 2 dodatkowe wagony....

    • 6 1

  • skandal

    fatalny rozklad jazdy ... mniej pociągow w czasie kiedy bardzo duzo ludzi jeżdzi ... scisnieci jak ryby w puszce, zdenerwowani , spoznieni do pracy - pasazerowie skm-ki...niestety

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane