• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie: nowy rozkład SKM to porażka

piw
19 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Od grudnia więcej kursów SKM
Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane. Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane.

O tym, że lepsze jest wrogiem dobrego przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy Trójmiasta, korzystający z usług SKM. 12 grudnia wszedł w życie nowy rozkład kolejek. Miały być one "lepiej dopasowane do potrzeb pasażerów", okazało się to jednak tylko pobożnym życzeniem, o czym świadczą dziesiątki listów, które otrzymaliśmy od rozczarowanych pasażerów SKM.



Czy po zmianach rozkładu rozważasz zamianę kolejek SKM na inny środek lokomocji?

Poprzedni rozkład idealny z pewnością nie był, trudno było się jednak spodziewać, że jego nowsza wersja będzie lekiem na całe zło, bowiem już na początku władze SKM zapowiedziały, że po 12 grudnia kolejek, przynajmniej w dni powszednie, jeździć będzie mniej.

Wyszło więc jak zwykle, czyli źle. - O tym co się dziej rano w pociągach pisać mógłby sam Dante. Wygląda to tak, jakby naprawdę wieziono bydło na rzeź. Było źle, a jest jeszcze gorzej. Sama SKM ma jeszcze tupet reklamować się hasłem "Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się!". Szkoda, że nikt nie daje nam przy tym powietrza do oddychania w zatłoczonych do granic kolejkach - denerwuje się pani Marta z Gdyni.

Teoretycznie (nie biorąc pod uwagę typowych dla okresu zimowego opóźnień i awarii) w godzinach szczytu kolejki kursują podobnie jak do tej pory, czyli średnio co 7,5 minuty. Tak jest jednak tylko na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Żeby dojechać po godz. 8 do Gdańska z północnych dzielnic Gdyni, na peronie trzeba spędzić nie 7,5 minuty, a nawet 17 minut. Krótko mówiąc, część kolejek dojeżdżających do Gdyni Głównej już "na starcie" jest kompletnie zapchana, a dalej jest jeszcze gorzej, bo ograniczając liczbę kolejek wcale nie przedłużono składów.

- Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony, drzwi na stacji w Sopocie otwierają się i jedyne co można zobaczyć to ściana ludzi. Około 30 proc. osób czekających na peronie zwyczajnie nie jest w stanie wejść do takiej kolejki. Człowiek czeka kwadrans na dziewięciostopniowym mrozie na kolejny skład i znów to samo - pociąg za krótki i ponownie nie wszystkim udaje się wejść. Jeżeli ktoś jeździ do pracy czy do szkoły ok. godz. 8-9 i wraca ok. godz 15-18, to jest zmuszony do podróży w ścisku niczym w puszce sardynek. Czy za takie warunki płacimy kupując bilety? - dziwi się z kolei inny z naszych czytelników, pan Michał.

Zmiany można też odczuć poza godzinami szczytu, gdy kolejki kursują nie jak do tej pory, co 10 min., a co 15 min. - Jak dodamy do tego ciągłe opóźnienia i awarie, to mamy obraz prawdziwej tragedii. Ale nawet w takich sytuacjach SKM powinna bardziej dbać o pasażerów. Ostatnio jechałam z Gdańska do Sopotu, na peronie stała kolejka, chociaż był siarczysty mróz, przez 10 min. nikt nawet nie pomyślał, aby otworzyć drzwi i wpuścić ludzi do środka - mówi z kolei pani Anna.

Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM:

Rozkład będzie jeszcze korygowany. Jeżeli chodzi o godziny odjazdów, będą możliwe pewne przesunięcia, lecz założenia rozkładu pozostaną raczej niezmienione. Mniejsza liczba pociągów między Gdynią Główną a Gdańskiem Głównym wynika z nieco innej częstotliwości kursowania - między godz. 9 a 13 jeździmy na tym odcinku co 15 minut.

Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale to konieczne działania, żeby przyszły rok, tak jak obecny, również zamknąć na małym plusie finansowym. Tego wymaga Unia Europejska, a przypomnę, że remonty peronów oraz rozpoczynająca się w tym roku masowa modernizacja 21 pociągów, jest możliwa właśnie dzięki funduszom unijnym.

Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy jedynie pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie. Wszystkie pociągi w określonym harmonogramie odstawiane są na obowiązkowy przegląd okresowy, resztę czasu "spędzają" wożąc naszych podróżnych i zapewniam, że żaden nie stoi bezczynnie.
piw

Miejsca

Opinie (639) ponad 50 zablokowanych

  • Bzdura: A po co zmieniać rozkład co roku - wystarczy tylko go systematycznie korygować (1)

    A po co zmieniać rozkład co roku - wystarczy tylko go systematycznie korygować - tak aby był optymalny i dla SKM a przede wszystkim dla klientów - pasażerów

    • 15 1

    • co racja to racja

      tylko jak by nie bylo marudnych to mozna by bylo to zrobic raz na rok w porozumieniu z transportem miejskim by wszystko zgrac, ale niestety musisz wziasc pod uwage kilka czynikow dzialajacych w tym swiecie GODZ SZCZYTU, REMONTY,NAPRAWY, AWARIE, WYPADKI, WARUNKI POGODOWE,WAKACJE, GLUPOTE LUDZKA, SAMOBUJCOW, i jak uwzgledniz to wszystko by mozna bylo plynie przemieszczac sie po trojmiescie to zglos sie z tym do trojmiasto.pl i my jako internauci co dobrze bedzie nam sie zylo dzieki tobie zglosimy cie do nagrody NOBLA w dziedzinie Ekonomi, a nawet pokojowej.

      • 1 1

  • a gdyby tak na trasę pchnąć same lokomotywy?

    to byłby zysk!

    • 26 0

  • ...

    Rozklad jest nawet w porzadku, mozna sie przyzwyczaic a nawet dopasowac swoj plan, nawet ten bardziej mi pasuje niz poprzedni.

    A co do stanu skm to masakra, jest temp minusowa na dworze to w skmkach nie grzeja albo snieg leci takimi dziurami o ktorych niektorzy nie maja pojecia, natomiast proporcjonalnie do wzrostu temp na dworze wzrasta w skmce.

    Tez denerwuja mnie skmki do gdyni glw. i zazwyczaj sa to ladne i cieple skmki a do wejherowa nie dosc ze jezdza rzadziej to sa obskurne i nieocieplane !!!

    To jest po prostu jakas paranoja !!!

    • 2 6

  • rezerwa taborowa (1)

    co ten Głuszek gada, nawet jak jest awaria, żadna rezerwa taborowa nie pomoże, bo i tak jeździ się po jednym torze (przypomne, awarie to w 99% zerwane sieci trakcyjne). Kolejki "jesczze" (odpukałem i wyplułem) sie nie psują.

    • 13 0

    • wczoraj sie zepsula we wrzeszczu

      • 4 0

  • Poranny "Sprinter" ze Słupska

    Po zmianie rozkładu poranny "Sprinter" (celowo piszę w cudzysłowie) wyjeżdża ze Słupska 20 min szybciej, a dojeżdża do Gdańska tylko 5 min szybciej. Całe 6 min czeka jeszcze przed Lęborkiem, podczas gdy żadne dodatkowe pociągi tam nie kursują. Do tej pory mijanka była w Potęgowie o 5:45, teraz z Potęgowa pociąg wyjeżdża o 5:26 i mijanka jest w Pogorzelicach z tym samym pociągiem co na starym rozkładzie. Wg mnie jest to totalna porażka "myślących" nad rozkładami jazdy. Wysłałem nawet na stronie skm-ki wiadomość ale do tej pory nie otrzymałem odpowiedzi. Domyślam się, że przed świętami nie mają "panie" czasu na odpowiedź. Kontakt z Urządem Marszałkowiski także jest utrudniony - kolega próbował nawet telefonicznie rozmawiać z panem, ale niestety z "betonami" nie ma co rozmawiać. Pozdrawiam serdecznie ludzi, którzy spędzają troszkę czasu w ciągu dnia w niewygodnych, brudnych, zimnych, zdezelowanyh skm-kach.

    • 20 0

  • dnień bez samochodu

    od tygodnia próbuję poruszać się komunikacją miejską... komunikację miejską oceniam na totalną porażkę... hasła takie jak dzień bez samochodu to totalna pomyłka... jak widać firmy są nastawione na zysk uniemożliwiając klientom normalne przemieszczanie się po mieście...

    • 15 0

  • Po prostu dno

    • 9 0

  • To nie spam, bo mocno związane z tematem: Korzystajcie z Przewozów Regionalnych! (7)

    SKM od dawna nie jest monopolistą. Niech poczuje oddech konkurencji na karku.

    - obaj przewoźnicy oferują bilet miesięczny obowiązujący zarówno w SKM jak PR. I tylko miesięczny. Pozostałe są już rozdzielne. Cena zależna od odległości.

    - MZKZG oferuje kolejowo-komunalne bilety metropolitalne (170 lu-b 200 złotych) obowiązują zarówno w SKM i PR. Cena niezależna od odległości. Tylko pilnujcie by nie jechać dalej niż Luzino (za Wejherowem) i Cieplewo (za Pruszczem Gdańskim).

    Tak, tak wiem, że Przewozy Regionalne nie zatrzymują się na trzeciorzędnych stacjach. Ale pomyślcie: Te mało istotne punkty znajdują się często o rzut śniezką od ważnych stacji, których PR zatrzymują się zawsze.

    - Gdańsk Stocznia - kilka metrów od Gdańska Głównego
    - Gdańsk Zaspa - kilka metrów od Gdańska Wrzeszcza
    - Gdańsk Przymorze - kilka metrów od Gdańska Oliwy
    - Gdańsk Żabianka - kilka metrów od Gdańska Oliwy
    - Sopot Wyścigi - kilka metrów od Sopotu ("głównego")
    - Gdynia Wzg. Św. Maksymiliana - kilka metrów od Gdyni Głównej
    - Gdynia Stocznia - stojąc na niej można nawiązać kontakt wzrokowy z Gdynią Główną!
    - Gdynia Leszczynki - jest chyba tak blisko Gdyni Chyloni ile długość biletu

    Wniosek? Przemóżcie się na 100 metrów dłuższy spacerek, to pojeździcie jak ludzie, nie jak więźniowie gułagu.

    • 26 3

    • Mieszkam przy Gdyni Stoczni. Jednak się nie przemogę.

      • 1 3

    • trali s*rali (3)

      przecież chodzi o to, że ludzie kupują bilety do stacji d o c e l o w y c h dla siebie, a nie po to, żeby dyrdac pieszo; szczególnie teraz - chodniki nieodśnieżone, breja, pod którą jest lód itp. Sama nieraz zamiast czekac w nieskończonośc ruszyłabym pieszo (lubię chodzic), ale nie mam zamiaru kończyc Z nogą w gipsie (to zresztą temat na osobną wypowiedź, zapraszam dla zgłębienia tematu np. na oddział ratunkowy szpitala na Zaspie - koszmarrrrrr)

      • 3 3

      • Zastanów się, co Ci proponuję. Spróbuj, nie pożałujesz :-) (2)

        Zamianę strasznego cierpienia (jakim jest korzystanie z usług SKM) na małe cierpienie (jakim jest krótki spacerek). Poczuje różnice każdy kto jedzie dalej niż kilkanaście kilometrów.

        Noga w gipsie nie jest tak bardzo prawdopodobna. Uduszenie (wysoce prawdopodobne w SKM), to dopiero udręka.

        • 5 1

        • nie nie kolego (1)

          w swoim życiu 25 lat na-dojeżdżałem się jak szprotka w tramwajach, autobusach i SKMkach w upał, deszcz, śnieg i minus 28stopni. Powiedziałem sobie dosyć.Zresztą 50 stuknęła i już nie to zdrowie.Wolę w komforcie autem, cieplutko i wygodnie - korki mi nie straszne - kierując samochodem czas leci mi szybciej niż w niepunktualnym, śmierdzącym środku komunikacji.A po zdrowie to po pracy sobie jeżdżę rowerem (3000km rocznie) , uprawiam działkę i chodzę po górach.ZKM - SKM NEVER!!!!

          • 4 0

          • Akurat tematem są ci, którzy na samochód sobie nie pozwolić mogą.

            • 2 0

    • te twoje "kilka metrów" (1)

      to około 30min drogi, albo cena biletu tram./autob.
      nie opłaca się

      • 3 3

      • to propozycja dla jeżdżących regularnie.

        Na krótkie dystanse, lepszy tramwaj.

        • 4 0

  • dziwne jeździłem SKM 5-10 lat temu i takich problemow nie bylo (3)

    kolejki byly o wiele dluzsze, chodzily co 5 min.
    owszem zdazal sie tlok w godz szczytu ale do wytrzymania

    co sie stalo ?

    • 24 0

    • co się stało?

      okradli Naród.

      • 7 1

    • chołota coraz bardziej marudna - wyżarła się i wygód oczekuje - kiedys to człowiek się ciezszył ze jedzie za grosze

      • 0 9

    • bo od ponad 30 lat jeżdżą te same składy :/ a że to się rozsypuje to coraz mniej ich jeździ :P a nowych niema... no i oczywiście nie będzie :P

      • 1 0

  • różne takie admowitze rozdrapały PKP, rozdrapują Pocztę Polską - (3)

    rozdrapują Polskę.

    potem będą elytą w jewropie lewackiej / z dużą kasą/ a wy/my

    biedotą / siłą roboczą do najęcia za 2-3 euro/h

    • 18 3

    • Tekst poglądowy No.1 :

      w 16 do busa - na podłogę - i jazda odsniezac / schnela!/ np. Alexander Platz !

      dobrze pracowac - dostac 3 ejro za eine stunde !

      gutt gutt meine kameraden - Niemiec nauczy rozumu bardzo szybko.

      - za 10 lat, nie będa już potrzebne sztuczki ala boluś , wszystko będzie miało już swój ordung tj. porządek.

      schnela schnela arbeit machen !

      • 0 3

    • ależ Ty jesteś ogranicziny...

      • 1 1

    • to ten sam dziadek co trolluje na salonie 24 ???

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane