- 1 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (47 opinii)
- 2 Finał sprawy z przypiętym rowerem (34 opinie)
- 3 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (340 opinii)
- 4 Tym muszą zająć się nowe władze Gdańska (266 opinii)
- 5 Rzut granatem i grochówka. Wojsko zaprasza (101 opinii)
- 6 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (89 opinii)
Pasażerowie: nowy rozkład SKM to porażka
O tym, że lepsze jest wrogiem dobrego przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy Trójmiasta, korzystający z usług SKM. 12 grudnia wszedł w życie nowy rozkład kolejek. Miały być one "lepiej dopasowane do potrzeb pasażerów", okazało się to jednak tylko pobożnym życzeniem, o czym świadczą dziesiątki listów, które otrzymaliśmy od rozczarowanych pasażerów SKM.
Wyszło więc jak zwykle, czyli źle. - O tym co się dziej rano w pociągach pisać mógłby sam Dante. Wygląda to tak, jakby naprawdę wieziono bydło na rzeź. Było źle, a jest jeszcze gorzej. Sama SKM ma jeszcze tupet reklamować się hasłem "Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się!". Szkoda, że nikt nie daje nam przy tym powietrza do oddychania w zatłoczonych do granic kolejkach - denerwuje się pani Marta z Gdyni.
Teoretycznie (nie biorąc pod uwagę typowych dla okresu zimowego opóźnień i awarii) w godzinach szczytu kolejki kursują podobnie jak do tej pory, czyli średnio co 7,5 minuty. Tak jest jednak tylko na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Żeby dojechać po godz. 8 do Gdańska z północnych dzielnic Gdyni, na peronie trzeba spędzić nie 7,5 minuty, a nawet 17 minut. Krótko mówiąc, część kolejek dojeżdżających do Gdyni Głównej już "na starcie" jest kompletnie zapchana, a dalej jest jeszcze gorzej, bo ograniczając liczbę kolejek wcale nie przedłużono składów.
- Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony, drzwi na stacji w Sopocie otwierają się i jedyne co można zobaczyć to ściana ludzi. Około 30 proc. osób czekających na peronie zwyczajnie nie jest w stanie wejść do takiej kolejki. Człowiek czeka kwadrans na dziewięciostopniowym mrozie na kolejny skład i znów to samo - pociąg za krótki i ponownie nie wszystkim udaje się wejść. Jeżeli ktoś jeździ do pracy czy do szkoły ok. godz. 8-9 i wraca ok. godz 15-18, to jest zmuszony do podróży w ścisku niczym w puszce sardynek. Czy za takie warunki płacimy kupując bilety? - dziwi się z kolei inny z naszych czytelników, pan Michał.
Zmiany można też odczuć poza godzinami szczytu, gdy kolejki kursują nie jak do tej pory, co 10 min., a co 15 min. - Jak dodamy do tego ciągłe opóźnienia i awarie, to mamy obraz prawdziwej tragedii. Ale nawet w takich sytuacjach SKM powinna bardziej dbać o pasażerów. Ostatnio jechałam z Gdańska do Sopotu, na peronie stała kolejka, chociaż był siarczysty mróz, przez 10 min. nikt nawet nie pomyślał, aby otworzyć drzwi i wpuścić ludzi do środka - mówi z kolei pani Anna.
Rozkład będzie jeszcze korygowany. Jeżeli chodzi o godziny odjazdów, będą możliwe pewne przesunięcia, lecz założenia rozkładu pozostaną raczej niezmienione. Mniejsza liczba pociągów między Gdynią Główną a Gdańskiem Głównym wynika z nieco innej częstotliwości kursowania - między godz. 9 a 13 jeździmy na tym odcinku co 15 minut.
Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale to konieczne działania, żeby przyszły rok, tak jak obecny, również zamknąć na małym plusie finansowym. Tego wymaga Unia Europejska, a przypomnę, że remonty peronów oraz rozpoczynająca się w tym roku masowa modernizacja 21 pociągów, jest możliwa właśnie dzięki funduszom unijnym.
Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy jedynie pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie. Wszystkie pociągi w określonym harmonogramie odstawiane są na obowiązkowy przegląd okresowy, resztę czasu "spędzają" wożąc naszych podróżnych i zapewniam, że żaden nie stoi bezczynnie.
Miejsca
Opinie (639) ponad 50 zablokowanych
-
2010-12-19 18:14
pasażerowie skladają życzenia świąteczne prezesom SKM (2)
- 21 2
-
2010-12-19 18:18
I wiązankę świeżych
choojów
- 16 0
-
2010-12-19 21:36
Slowo od Prezesa
A dziekujemy dziekujemy. Zalozcie obywatelu cieple palto, kozaki i rekawiczki.
- 4 1
-
2010-12-19 18:14
Super. Mam taki pomysł racjonalizatorski: (2)
Kolejka co 30 minut i dwa wagony a nie cztery. Firma będzie jeszcze bardziej na plusie!
To co? Dostanem medal?- 57 0
-
2010-12-19 18:18
(1)
lepiej niech jeździ co godzinę, jeden wagon. zobacz jakie oszczędności ! nikt takich oszczędności nie będzie miał. ewentualnie można trochę kasy poświęcić na szpitale polowe, dla zamarzniętych pasażerów.
- 19 0
-
2010-12-19 18:24
A potem się zlikwiduje, bo nikt nie jeździ i połączenie nierentowne
bo wszyscy zamarzli
- 16 0
-
2010-12-19 18:14
Połowę przystanków w Gdyni wycięte!! a Gdynia współudziałowcem jest!!! (6)
Gdynia powinna z takiej spółki wyjść!!!
- 20 3
-
2010-12-19 18:16
(2)
jak to wycięte ?
- 1 4
-
2010-12-19 18:21
no dojeżdzają tylko do Gd. Głównej (1)
nie jeżdzą do Leszynek, Grabówka, Chyloni...
Gdynia Główna ostatnim przystankiem na trasie.
Tylko wybrane kursy dalej.- 9 0
-
2010-12-19 18:24
tragedia....
- 7 0
-
2010-12-19 20:59
Gdynia (2)
Panie prezydencie Szczurek, wybralismy Pana na prezydenta. Dostał pan tyle głosów, ze zaden prezydent w Polsce tyle nie dostał. Niech pan się wstawi za nas, za mieszkańców Gdyni ale tych z dzilnic az po Cisową. Niech Pan podziała tak aby wiecej kolejek SKM było do CISOWEJ. Nie zapominajcie o tej dzielnicy, Gdynia nie kończy się na Chyloni, gdzie większośc kolejek SKM kończy bieg
- 8 0
-
2010-12-19 21:08
Ale zarówno Gdynia jak i Gdańsk
nie są zainteresowane SKM. Wolą te swoje tramwaje i trajtki. Jedynie wyremontują jakiś peron, żeby ładniej(?) wyglądał. Każdy woli swój grajdołek.
Zamiast stawać się milionową aglomeracją dzielimy się na ćwierć i półmilionowe miasta jakich w Polsce wiele. Inwestorzy zresztą to widzą i nie nabierają się na bajki o 1 mln aglomeracji tylko idą do Wro/Kat i Krk.- 9 0
-
2010-12-20 10:25
nie w Chyloni
a w Gdyni Glównej - zmiana rozkładu była :p
- 0 0
-
2010-12-19 18:14
W wakacje jechałam skm'ką z tutystami ze Śląska (sądząc po akcencie) (1)
synek zapytał taty "a dlaczego to się nazywa szybka kolej.." ????
- 51 0
-
2010-12-19 19:23
bo się patrzy "bez" szybkę ;)))
synku
- 9 1
-
2010-12-19 18:15
monopolisci
wprowadzic innego przewoznika dzieki czemu podniesie sie standard i obnizą się ceny!!
- 19 0
-
2010-12-19 18:15
Jakbym miała możliwość dojechać autobusem z Gdyni do Gdańska (bez 1000 przesiadek) (3)
nigdy nie wsiadałabym do skmki
- 39 1
-
2010-12-19 19:00
kiedys była linia 101 (1)
nią smigałem po naukę.
jeszcze jest ta linia?- 0 3
-
2010-12-19 20:53
nie ma
- 2 1
-
2010-12-19 20:59
3 lata temu jeździł busik z Gdyni aż do Pruszcza
chyba 7zł bilet.. nie wiem czy jeszcze kursuje, bo pusty jeździł wtedy :D
- 2 2
-
2010-12-19 18:17
Kłamcy (3)
"Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu" ten Głuszek to kłamca - wszystkie kolejki jeżdzą ..... jaka ściema totalna - A w Warszawie to co??? Wydzierżawili składy i tam sobie śmigają My się musimy gnieść ja bydło, Tak beszczelnego kłamstwa nie słyszałem -
- 46 0
-
2010-12-19 19:36
prawdę powidział (2)
bo przecież wszystkie jeżdżą. nie powiedział tylko gdzie...
- 14 2
-
2010-12-20 14:16
Racja (1)
Z tymi kolejkami to cała racja - część stoi w rezerwie część po warszawie sobie śmiga a my za to się ściskamy w pojedynczych składach - Kłamią ludzią ....szczyt hamstwa
- 5 0
-
2010-12-20 14:41
hmmm
Wczoraj jechałem z wawy i faktycznie jeżdzą nasze skm-ki
oszust z tego Głuszka- 3 0
-
2010-12-19 18:17
Kiedyś
Co prawda ja tego nie pamiętam (jestem za młody) , ale w czasach PRLu skłądy skłądały się z 3 jednostek po co najmniej 3 wagony (3x3=9) nawet perony są do tego dostosowane. Prawda jest taka, że skm nie mając kasy na utrzymanie i remont w latach 90 - tych pokasowała dużą część taboru , między innymi jednostki EW58, których zostało tylko kilka ( to te pomarańczowo - żółte .) Co ciekawe te jednostki były wyprodukowane specjalnie pod ruch aglomeracyjny ( więcej par drzwi, mniej miejsc siedzących etc.) ale wiadomo ktoś wiedział lepiej, tak samo najnowocześniejsza jednostka jaka była na skm EW60 jeździ teraz w Wawce. Modernizacje? pff pociąg po modernizacji ma jedynie większą ilość miejsc stojących i lepiej przyspiesza, oczywiście nikt przy tym nie pomyśli żeby zamontować większą ilość drzwi. Plus finansowy? Ok, ale nie kosztem pasażerów, tymczasem ja postoję w korku w samochodzie, ale przynajmniej wiem, że nie będę musiał przytulać się do nikogo w pociągu. Dziękuje , dobranoc :)
- 48 0
-
2010-12-19 18:17
ale jaja to jest masakra ale w Wawie jest podobnie o co chodzi powiedzcie jak sa ludzie a kolej nie ma wagonow
- 14 0
-
2010-12-19 18:17
na Euro bedzie kompromitacja na maxa (2)
- 44 0
-
2010-12-19 18:22
nie będzie !!!
EURO ;))))
- 5 3
-
2010-12-19 18:29
powiem więcej:
Moż ebyć tak że rozzłoszczeni kibice z różnych krajów wywołają zamieszki . Ciekawe czy miasto bedzie na to gotowe?
- 14 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.