• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino pojedzie 200 km/h między Trójmiastem a Warszawą

szym
24 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Składy pendolino mogą rozpędzić się między Gdańskiem a Warszawą do 200 km/h. Od grudnia podróż do stolicy zajmie także mniej czasu. Składy pendolino mogą rozpędzić się między Gdańskiem a Warszawą do 200 km/h. Od grudnia podróż do stolicy zajmie także mniej czasu.

Podróż pociągiem pendolino między Warszawą a Trójmiastem skróci się w grudniu o kilkanaście minut, a składy na niektórych odcinkach trasy pojadą z prędkością 200 km/h. Najszybciej pojedziemy m.in. między Tczewem a przystankiem Gdańsk-Lipce.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


W dłuższą podróż najczęściej wybierasz się:

Informację o grudniowych zmianach w rozkładach i zwiększeniu prędkości składów pendolino podał branżowy Kolejowy Portal Informacyjny.

Obecnie - jak wynika z rozkładów PKP Intercity - podróż pendolino na trasie Gdańsk - Warszawa zajmuje przeciętnie 2 godziny i 47 minut. Zgodnie z grudniowym rozkładem, który można znaleźć już na stronie kolejarzy, ze stolicy Pomorza do stolicy Polski dostać się będzie można już w 2 godziny i 35 minut.

Co więcej, wzrośnie liczba odcinków, na których składy pendolino rozpędzą się do 200 km/h. Zgodnie z informacjami Kolejowego Portalu Informacyjnego pociągi od 13 grudnia:
  • Rozpędzą się do 200 km/h na odcinku między stacją Warszawa-Praga a Legionowem, następnie zwolnią do 150 km/h, aby ponownie za Legionowem przyspieszyć do 200 km/h na tej trasie.
  • Za Modlinem na odcinku 6,5 km pociąg rozpędzi się do 190 km/h, aby przed Nasielskiem zwolnić nawet do 120 km/h. W okolicach Gąsocina pendolino ponownie rozpędzi się do 200 km/h - jadąc z taką prędkością na odcinku 28 km.
  • W okolicach Ciechanowa składy będą mogły kursować z prędkością 170-190 km/h.
  • Składy PKP Intercity osiągną prędkość 200 km/h również na 17-kilometrowym odcinku od przystanku Krośnice Maz. do Mławy.
  • 200 km/h składy pojadą także na odcinkach Iłowo - Działdowo. Między Działdowem a Iławą składy będą kursowały z dotychczasową prędkością, zwalniając miejscami do 100 km/h.
  • Pendolino pojedzie z prędkością większą niż 160 km/h na odcinku między stacją Redaki a Suszem. Składy PKP Intercity pojadą z prędkością 200 km/h na 14-kilometrowym odcinku między Malborkiem a Szymankowem oraz między Tczewem a przystankiem Gdańsk-Lipce.

- Podniesienie prędkości na linii kolejowej Warszawa - Gdynia do 200 km/h, od grudnia 2020 r. (zmiana rozkładu) nie jest zagrożone. Takie rozwiązanie mają zapewnić urządzenia i systemy ERTMS/ETCS poziomu 2. Odbyły się już testowe przejazdy pociągu pendolino na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia z prędkością 200 km/h - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. - Podniesienie prędkości powyżej 160 km/h będzie możliwe na połowie długości odcinka Warszawa - Gdańsk, a do 200 km/h na 1/3 długości trasy. Przełoży się to na skrócenie czas podróży najszybszymi pociągami o kilkanaście minut.
  • Porównanie grudniowego i listopadowego rozkładu.
  • Porównanie grudniowego i listopadowego rozkładu.
W tym miejscu warto przypomnieć, że to nie będzie pierwszy raz, kiedy składy pendolino przejadą z taką prędkością między Gdańskiem a Warszawą. Na początku tego roku odbył się bowiem przejazd testowy na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia.

Rozkłady SKM



Jak wówczas podkreślił Mirosław Siemieniec, testy potwierdziły, że jazda z prędkością 200 km/h jest możliwa, bezpieczna i komfortowa.
szym

Opinie (380) ponad 10 zablokowanych

  • Trzeba zwiększyć prędkość pendolino do 350 km/h. (1)

    • 0 4

    • Pendolino może jeździć z prędkością do 250 km/h.

      • 1 0

  • (1)

    przed wojną na tej trasie jeździły niewiele dłużej niż 3 godziny bez pendolinów tylko parowozy, więc wynik słaby, we Francji TGV od lat 80 XX wieku jeżdżą po ponad 300 km/h

    • 4 2

    • Przed wojną pociagi do Warszawy jechały ok. 6-7 godzin.

      • 0 1

  • zatrzyma się we włoszczowej

    • 0 1

  • Polska dopiero odbudowuje się po Drugiej Wojnie ŚW (2)

    Czytam te komentarze i ręce opadają. Polska nie może porównać się do Japonii ani Francji bo była po drugiej wojnie światowej całkowicie zniszczona. Nie dostaliśmy też na odbudowę kraju pieniędzy z planu Marshalla jak Francja

    • 3 4

    • wiesz kiedy skończyła się IIWS?

      może warto policzyć...

      • 0 0

    • Nie w tym sprawa, Niemcy i Japonia byly rowniez kompletnie zniszczone.

      Polska nadal odbudowuje sie po zapasci ekonomicznej lat osiemdziesiatych spowodowanym przez upadek niewydolnego systemu centralnego planowania i ciezaru dlugow dewizowych. Nie mozna zapomniec o tym, ze Klub Paryski umozyl Polsce na poczatku lat dziewiedziesiatych grube miliardy, co porownywalne jest u Planem Marshalla, a od 2004 dostajemy setki miliardow na infrastrukture od podatnikow krajow UE. PRL po wojnie rozwijal sie do poczatku lat siedemdziesiatych nie gorzej od wielu krajow Europy zachodniej, potem m.i. poprzez wyscig zbrojen i bledy sytemowe doszlo do rozejscia obu systemow. Koleje w PRL funkcjonowaly nie gorzej niz w innych krajach, TGV bylo projektem prestizowym powstalym dopiero w 1981 r, kiedy w Polsce panowal stan wojenny. W Japonii Shinkansen byl rowniez symbolem i czysta propaganda. Zbudowany na Olimipade w 1962 roku jechal miedzy Tokio i Osaka wsrod slumsow. Japonia byla wtedy krajem rozwijajacym sie ze strasznymi nierownosciami spolecznymi.

      • 2 0

  • to jeszcze z 20 lat

    i drugie 200km/h i dogonimy pociagi w chinach ...

    • 1 0

  • w 1990 i późnej wiele razy jechałem 3,5 godziny Kaszubem (1)

    i bardzo często w wagonie video z podaniem z Warsu do stolika. Takiego komfortu do dzisiaj na żadnej linii nie uświadczysz.

    • 6 0

    • Kaszub

      A nie 3h20min.?
      Bez przystanków

      • 0 0

  • a gdyby PKP nie poskąpiło na wychylane pudło (czyli własciwe pendolino)

    to zyskalibyśmy kolejne 15 minut

    ale wtedy twierdzili, że to tylko 15 minut, wiec nie warto...

    • 2 0

  • pociagi z High Speed

    powinny jezdzic po pasie rozdzielajacym autostrade A! na zbudowanym jednym torze, a nie po torach towarowych.
    Takie rozwiazanie oszczedza na budowie obiektow mostowych oraz przejazdach kolejowych

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane