- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (84 opinie)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (71 opinii)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (159 opinii)
- 4 Promenada po remoncie hitem sezonu (105 opinii)
- 5 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (157 opinii)
- 6 Bałagan po wyborach musi sprzątać miasto (70 opinii)
Pendolino pojedzie 200 km/h między Trójmiastem a Warszawą
Podróż pociągiem pendolino między Warszawą a Trójmiastem skróci się w grudniu o kilkanaście minut, a składy na niektórych odcinkach trasy pojadą z prędkością 200 km/h. Najszybciej pojedziemy m.in. między Tczewem a przystankiem Gdańsk-Lipce.
Obecnie - jak wynika z rozkładów PKP Intercity - podróż pendolino na trasie Gdańsk - Warszawa zajmuje przeciętnie 2 godziny i 47 minut. Zgodnie z grudniowym rozkładem, który można znaleźć już na stronie kolejarzy, ze stolicy Pomorza do stolicy Polski dostać się będzie można już w 2 godziny i 35 minut.
Co więcej, wzrośnie liczba odcinków, na których składy pendolino rozpędzą się do 200 km/h. Zgodnie z informacjami Kolejowego Portalu Informacyjnego pociągi od 13 grudnia:
- Rozpędzą się do 200 km/h na odcinku między stacją Warszawa-Praga a Legionowem, następnie zwolnią do 150 km/h, aby ponownie za Legionowem przyspieszyć do 200 km/h na tej trasie.
- Za Modlinem na odcinku 6,5 km pociąg rozpędzi się do 190 km/h, aby przed Nasielskiem zwolnić nawet do 120 km/h. W okolicach Gąsocina pendolino ponownie rozpędzi się do 200 km/h - jadąc z taką prędkością na odcinku 28 km.
- W okolicach Ciechanowa składy będą mogły kursować z prędkością 170-190 km/h.
- Składy PKP Intercity osiągną prędkość 200 km/h również na 17-kilometrowym odcinku od przystanku Krośnice Maz. do Mławy.
- 200 km/h składy pojadą także na odcinkach Iłowo - Działdowo. Między Działdowem a Iławą składy będą kursowały z dotychczasową prędkością, zwalniając miejscami do 100 km/h.
- Pendolino pojedzie z prędkością większą niż 160 km/h na odcinku między stacją Redaki a Suszem. Składy PKP Intercity pojadą z prędkością 200 km/h na 14-kilometrowym odcinku między Malborkiem a Szymankowem oraz między Tczewem a przystankiem Gdańsk-Lipce.
- Podniesienie prędkości na linii kolejowej Warszawa - Gdynia do 200 km/h, od grudnia 2020 r. (zmiana rozkładu) nie jest zagrożone. Takie rozwiązanie mają zapewnić urządzenia i systemy ERTMS/ETCS poziomu 2. Odbyły się już testowe przejazdy pociągu pendolino na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia z prędkością 200 km/h - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. - Podniesienie prędkości powyżej 160 km/h będzie możliwe na połowie długości odcinka Warszawa - Gdańsk, a do 200 km/h na 1/3 długości trasy. Przełoży się to na skrócenie czas podróży najszybszymi pociągami o kilkanaście minut.
W tym miejscu warto przypomnieć, że to nie będzie pierwszy raz, kiedy składy pendolino przejadą z taką prędkością między Gdańskiem a Warszawą. Na początku tego roku odbył się bowiem przejazd testowy na trasie Warszawa Wschodnia - Gdańsk Główny - Warszawa Wschodnia.
Rozkłady SKM
Jak wówczas podkreślił Mirosław Siemieniec, testy potwierdziły, że jazda z prędkością 200 km/h jest możliwa, bezpieczna i komfortowa.
Opinie (380) ponad 10 zablokowanych
-
2020-11-24 16:36
Nie korzystam z komunikacji publicznej. (1)
- 2 4
-
2020-11-24 16:45
ok
- 2 1
-
2020-11-24 16:42
I wystarczy !!!
2,5h do Warszawy - to w pełni akceptowalny czas, odpowiedni dla rezygnacji z samolotu.
Urywanie kolejnych minut za grube mld PLN poprzez szprychy do CPK i jazda do Wa-wy przez Baranów to kpina - obietnice mówią o 1h i 50 min - pewnie wyjdzie i tak 2h a kasa do wydania gigantyczna.
Kolejne 15 minut można urwać w samej Warszawie, bo na razie pociąg tam toczy się 40 km/h.
Remonty są już planowane.- 2 4
-
2020-11-24 16:45
PKP od połowy grudnia uruchamia nowe pociągi ale to ze szkodą dla pasażerów np. Lubomirski - od Gdyni do Rzeszowa przez Wawę i Kraków - spora trasa i bardzo długa dla wytrwałych. Lepiej Pendolino dac i zaoszczędzi się dwóch godzin, no ale PKP wie lepiej; TLK Biebrza zamiast Branickiego, Biebrza pojedzie tylko do Białegostoku. IC Piast wydłużona trasa do Krakowa przez Poznań i Wrocław a obecnie we Wrocławiu kończy bieg, nie wiem po co ta zmiana ?? Dalej nie ma jak pojechać np. do Zamościa, Kalisza, Kielc czy Leżajska - masa przesiadek.
- 4 4
-
2020-11-24 16:50
(2)
Dlaczego te pociągi jadą tak dlugo z Gdańska do Gdynia Główna. Po co zatrzymują się na tylu stacjach, skoro tam jeździ SKM. Podróz na tym odcinku trwa 40min, tyle co SKM, a to jest pociąg ekspresowy.
- 18 6
-
2020-11-25 07:57
Dlaczego kłamiesz? (1)
Pociągi IC pokonują dystans między Gdynią a Gdańskiem w czasie ok. 25 minut.
- 1 1
-
2020-11-25 09:17
A powinny w 5 min.
- 0 2
-
2020-11-24 16:53
Czy to jakaś kpina?!
12 minut mniej?....
- 6 3
-
2020-11-24 17:03
Średniej klasy nowym autem dojedzie się do Warszawy jadąc 200km/h na A1 (1)
- 1 8
-
2020-11-25 07:58
Wracaj do kredek dzieciaku.
Ktoś ci bajek naopowiadał najwyraźniej.
- 0 1
-
2020-11-24 17:12
Łohohoho 200 km/h zupełnie jak przed 2 Wojną Światową!
W Chinach pociągi typu maglev docelowo mają osiągać 600 km/h, ale co tam po co inwestować w technologię w Polsce.
- 8 3
-
2020-11-24 17:14
Przyszłość
Przyszłość to dobre drogi szybkiego ruchu i szybkie bezpieczne pociągi. A nie samoloty z przesiadką w centrum Polski. I nie żaglówki lub barki po płytkim zalewie .
- 3 4
-
2020-11-24 17:21
100 lat za murzynami jak zawsze.
200 km/h to Francuzi jezdzili pociagami w latach 80.
- 8 2
-
2020-11-24 17:22
Wow ale technologia !!!
A Kiedy w Polsce bedzie internet? Albo kolorowa telewizja?
Slyszalem ze na zachodzie maja cos takiego jak plyta dvd, ktora by pomiescila wszystkie gry na pegasusa.... moze to sprowadzic do Polski ?- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.