- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (134 opinie)
- 2 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (92 opinie)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (62 opinie)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (107 opinii)
- 5 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (231 opinii)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (127 opinii)
Pendolino z Gdyni do Warszawy w 3 godziny 23 minuty
Do Warszawy z Gdyni dotrzemy w 3 godziny 23 minuty, a z Gdańska w 2 godziny 57 minut - nieoficjalnie znany jest już rozkład jazdy PKP, który wejdzie w życie pod koniec br. i który obejmuje połączenia pociągami Pendolino między Trójmiastem a Warszawą, Krakowem i Katowicami.
Pociągami Pendolino dotrzemy z Trójmiasta do Warszawy, Krakowa i Katowic.
Z Gdyni pociągi będą ruszały w trasę o godzinach: 5:07 (do Krakowa Gł.), 6:07 (do Warszawy Zachodniej, kursuje od poniedziałku do soboty, a w wakacje codziennie), 7:07 (do Katowic), 8:07 (do Krakowa Gł.), 11:07 (do Krakowa Gł.), 14:07 (do Krakowa Gł.), 15:07 (do Krakowa Gł.), 16:07 (do Katowic), 17:07 (do Krakowa), 18:07 (do Warszawy Zach., tylko w niedziele poza okresem wakacji), 19:22 (do Warszawy Zach.).
W kierunku odwrotnym, czyli z Warszawy do Trójmiasta, pociągi będą odjeżdżały z Dworca Centralnego o godz. 6:35 (pociąg z Warszawy Zachodniej), 8:35 (z Krakowa Gł.), 9:35 (z Katowic), 10:35 (z Krakowa), 12:35 (z Krakowa), 14:35 (z Krakowa), 16:35 (z Krakowa), 17:35 (z Katowic), 18:35 (z Krakowa), 20:35 (z Krakowa).
Czas przejazdu z Gdyni do Warszawy Centralnej wyniesie 3 godziny 23 minuty. Do Krakowa dotrzemy w 5 godz. 53 min., zaś do Katowic w 6 godz. 11 min. Czas jazdy z Gdańska Głównego będzie krótszy o 26 minut.
Pociągi w relacji Gdynia-Katowice-Gdynia będą miały 20-minutowy postój na stacji Warszawa Centralna, zaś dla relacji Gdynia-Kraków-Gdynia postój ten wyniesie 5 minut.
W Trójmieście pociągi będą zatrzymywały się na stacjach: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Oliwa, Sopot i Gdynia Główna. W drodze do Warszawy zaplanowano zatrzymania w Tczewie, Malborku, Iławie oraz Warszawie Wschodniej.
Na trasie do Krakowa, pociągi będą miały postoje tylko na stacji Warszawa Zachodnia, zaś do Katowic zatrzymają się na stacjach Włoszczowa Północ i Sosnowiec Główny.
Dodatkowo, oprócz Pendolino, na trasie między Trójmiastem a Warszawą będą uruchomione pociągi Express Intercity (pociągi Pendolino będą nosiło nazwę Express Intercity Premium), które będą odjeżdżały co ok. godzinę w godz. 5:07 - 9:06 z Gdyni oraz 14:35-20:35 z Warszawy. Będą one stanowiły uzupełnienie oferty przejazdu pociągami Pendolino.
Pociągi Pendolino, oprócz Trójmiasta, Warszawy, Krakowa i Katowic, docierały będą również z Warszawy do Wrocławia przez Częstochowę i Opole. Dwa kursy w relacji do stolicy Dolnego Śląska zatrzymają się w Lublińcu.
Zobacz wnętrze Pendolino. Materiał archiwalny z targów Trako 2013.
Pendolino po raz pierwszy w Trójmieście.
Przejazd Pendolino przez Gdańsk Główny.
Opinie (401) 5 zablokowanych
-
2014-08-13 18:47
Gdańszczanin (2)
W 1980-1990 expres Neptun pokonywał tą trasę w 3 godz.
- 16 7
-
2014-08-13 19:08
Ale wiedza. Do 1983 roku czyli do początków elektryfiakcji składy zmieniały (1)
dwa razy lokomotywy: z elektrycznej na spalinową w Tczewie i w Nasielsku (na odwrót) co trwało, więc się nie popisuj ignorancją. Pod koniec lat 80-tych po elektryfikacji i próbnych przejazdach zlikwidowano postoje "Kaszubowi" po drodze między Gdańskiem Gł. i Warszawą Wsch. i rozkładowy czas przejazdu między tymi stacjami wynosił ok. 3 h 10/15 minut (najszybciej jak było, bo później już czas się zaczęli wydłużać).
- 7 1
-
2014-08-13 20:32
Dokładnie. Ja jeździłem nieco ponad 10 lat temu z czasem 3:17, ale pociąg od Gdańska do Centralnej się nigdzie nie zatrzymywał.
- 5 0
-
2014-08-13 20:30
A z Gdańska do Gdyni...
tyle co skm:)...32min... przynajmniej kiedyś pi razy drzwi tyle jeździła;)
- 5 0
-
2014-08-13 20:29
Ponad 3 h
To tyle co przed wojną parowóz z ZOPOT
- 7 1
-
2014-08-13 20:15
324 km w 3 godziny :)
tyle czasu trzeba bylo czekac by pociag 324 km przejechał w 3 godziny SUPER :) Żenada
- 11 2
-
2014-08-13 20:02
Realna cena na polskie zarobki to 40zł w jedną stronę, 70zł tam i z powrotem (1)
skończy się na najtańszych po 100zł w jedną stronę bukowanych miesiąc wcześniej, a z 3 godzin zrobi się 3:30, bo to jest POLSKA - KRAJ DZIADOSTWA I SK...NÓW DOJĄCYCH NARÓD!!
- 14 2
-
2014-08-13 20:13
dla zarabiajacych poniżej średniej krajowej
bilet max. 25 zł Gd-War.
albo wszystkie ceny są kosmicznie, całkowicie postawione na głowie albo tylko jedna "cena" jest oderwana od rzeczywistości - zarobki- 4 1
-
2014-08-13 19:35
Ceny...?
Jeżeli faktycznie taki czas osiągną to może duża liczba osób by się skusiła, ale jeżeli z Gdańska do Warszawy w poslkim busie trzeba wydać 50zł to za pendolino będzie pewnie ze 100 więc powodzenia...
- 4 0
-
2014-08-13 19:20
czyli tak szybko jak zaraz po wojnie
kpina
- 8 1
-
2014-08-13 19:02
Nikogo nie dziwi, (1)
że Gdańsk Główny - Gdynia Główna 26 minut zajmuje? To po co remont torów był na tym odcinku skoro stare pudło w SKMce jest w stanie zrobić ten sam dystans, przy ponad 3x większej (4 vs. 14) liczbie przystanków w 35min?
- 21 1
-
2014-08-13 19:11
Wcześniej też szybko nie pokonywały tego dystansu. Poniżej 25 minut to
jeździły tylko składy EN57/71. Wiem, bo miałem jako "mikol" (miłośnik kolei) rozkłady jazdy od 1985 roku.
- 3 0
-
2014-08-13 17:46
Po co w Oliwie ma się zatrzymywać? (2)
Można było urwać kilka minut. W Sopocie i Wrzeszczu oki ale po co Oliwa w rozkładzie?
- 11 14
-
2014-08-13 19:10
Bo tam jest Stacja ZOO,jak w Berlinie.
- 7 1
-
2014-08-13 17:53
Pewnie jaki poseł ma tam domek, tak samo Włoszczowa :]
- 7 6
-
2014-08-13 17:59
Po kiego grzyba ten super pociąg będzie zatrzymywał się w Oliwie? (2)
Wrzeszcz rozumiem - lotnisko ale Oliwa?? Strata czasu...
- 14 13
-
2014-08-13 19:05
Widzę Gdynia nic nie rozumie
- 1 1
-
2014-08-13 18:06
Fakt.. Powinni dać możliwość dojazdu z mniejszych dworców trójmiasta na bilecie IC-Premium do dworców na których Pendolino się zatrzymuje, wtedy wystarczyło by zrobić postój pociągu w Gdyni, Sopocie i w Gdańsku.
Zanim podzielili PKP na spółki był porządek. Na bilet z Gdyni do Bydgoszczy można było pojechać SKM'ką do Gdańska i przesiąść się na pociąg którego "ranga" była niższa niż na wykupionym bilecie. Z biletem na pociąg pospieszny mogliśmy jechać osobowym. Teraz mamy kilkadziesiąt spółek, dziesiątki prezesów, dyrektorów itp... A do SKMki nie wsiądziesz z biletem na IC.- 13 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.