- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (33 opinie)
- 2 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (127 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (24 opinie)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (341 opinii)
- 5 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (82 opinie)
- 6 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (23 opinie)
Pendolino z Gdyni do Warszawy w 3 godziny 23 minuty
Do Warszawy z Gdyni dotrzemy w 3 godziny 23 minuty, a z Gdańska w 2 godziny 57 minut - nieoficjalnie znany jest już rozkład jazdy PKP, który wejdzie w życie pod koniec br. i który obejmuje połączenia pociągami Pendolino między Trójmiastem a Warszawą, Krakowem i Katowicami.
Pociągami Pendolino dotrzemy z Trójmiasta do Warszawy, Krakowa i Katowic.
Z Gdyni pociągi będą ruszały w trasę o godzinach: 5:07 (do Krakowa Gł.), 6:07 (do Warszawy Zachodniej, kursuje od poniedziałku do soboty, a w wakacje codziennie), 7:07 (do Katowic), 8:07 (do Krakowa Gł.), 11:07 (do Krakowa Gł.), 14:07 (do Krakowa Gł.), 15:07 (do Krakowa Gł.), 16:07 (do Katowic), 17:07 (do Krakowa), 18:07 (do Warszawy Zach., tylko w niedziele poza okresem wakacji), 19:22 (do Warszawy Zach.).
W kierunku odwrotnym, czyli z Warszawy do Trójmiasta, pociągi będą odjeżdżały z Dworca Centralnego o godz. 6:35 (pociąg z Warszawy Zachodniej), 8:35 (z Krakowa Gł.), 9:35 (z Katowic), 10:35 (z Krakowa), 12:35 (z Krakowa), 14:35 (z Krakowa), 16:35 (z Krakowa), 17:35 (z Katowic), 18:35 (z Krakowa), 20:35 (z Krakowa).
Czas przejazdu z Gdyni do Warszawy Centralnej wyniesie 3 godziny 23 minuty. Do Krakowa dotrzemy w 5 godz. 53 min., zaś do Katowic w 6 godz. 11 min. Czas jazdy z Gdańska Głównego będzie krótszy o 26 minut.
Pociągi w relacji Gdynia-Katowice-Gdynia będą miały 20-minutowy postój na stacji Warszawa Centralna, zaś dla relacji Gdynia-Kraków-Gdynia postój ten wyniesie 5 minut.
W Trójmieście pociągi będą zatrzymywały się na stacjach: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Oliwa, Sopot i Gdynia Główna. W drodze do Warszawy zaplanowano zatrzymania w Tczewie, Malborku, Iławie oraz Warszawie Wschodniej.
Na trasie do Krakowa, pociągi będą miały postoje tylko na stacji Warszawa Zachodnia, zaś do Katowic zatrzymają się na stacjach Włoszczowa Północ i Sosnowiec Główny.
Dodatkowo, oprócz Pendolino, na trasie między Trójmiastem a Warszawą będą uruchomione pociągi Express Intercity (pociągi Pendolino będą nosiło nazwę Express Intercity Premium), które będą odjeżdżały co ok. godzinę w godz. 5:07 - 9:06 z Gdyni oraz 14:35-20:35 z Warszawy. Będą one stanowiły uzupełnienie oferty przejazdu pociągami Pendolino.
Pociągi Pendolino, oprócz Trójmiasta, Warszawy, Krakowa i Katowic, docierały będą również z Warszawy do Wrocławia przez Częstochowę i Opole. Dwa kursy w relacji do stolicy Dolnego Śląska zatrzymają się w Lublińcu.
Zobacz wnętrze Pendolino. Materiał archiwalny z targów Trako 2013.
Pendolino po raz pierwszy w Trójmieście.
Przejazd Pendolino przez Gdańsk Główny.
Opinie (401) 5 zablokowanych
-
2014-08-18 10:10
Przecież jeszcze 12-13 lat temu tyle jeździły
PO co tyle zachodu. Nie wystarczy przywrócić stan torowisk do tego sprzed lat?
- 0 0
-
2014-08-17 11:45
LOT (1)
A samolotem w niecałą godzinę za 170 zł.
- 0 0
-
2014-08-18 08:38
"w niecałą godzinę"? Na ile minut przed odlotem przyjeżdżasz? Ile minut po przylocie wychodzisz z terminala? A odbiór bagażu?
- 1 0
-
2014-08-18 00:10
Gdańskie SZLABANY PKP
Gdańsk został z jedynymi Szlabanami (przejazdami kolejowymi w poziomie szyn) po modernizacji linii E-65 "dla Pendolino" !
Wstyd dla Miasta Gdańsk który nie negocjował z PKP PLK ............ !
Ciekawe czy przez to Pendolino wydłuży się jeszcze bardziej czas oczekiwania na karetkę pogotowia na Gdańskiej Oruni i Lipcach .... dla bagatela około 5tys. Mieszkańców w tej części Dzielnicy Naszego Gdańska?
Mniejsze "Miasteczka" podjeły wysiłek i teraz mają tunele lub wiadukty zamias przeklętych Szlabanów!- 1 0
-
2014-08-15 16:56
Ja swoim paskiem turbodizel '98 robie te trase w 2 godziny
i to jeszcze przerobionym na gaz, bo w dizlu to nie kalkulowało sie
- 1 1
-
2014-08-14 16:14
Za duzo demotywatorów ogladacie... (3)
teraz co drugi z komentatorów za starych dobrych czasow tym pociagiem jezdzil tyle samo czasu w latach 80'' Taa wiemy.
- 2 1
-
2014-08-15 10:27
Młody człowieku (2)
Nie pamiętasz tych czasów. Ekspres z Gdańska do Warszawy jeździł 3h20m.
I nie ma to nic wspólnego z polityką.
Pendolino w oryginale ma wagony wychylne, które w czasie jazdy na zakrętach stabilizują tor jazdy. Kupione przez nas pozbawione są tej własności. Czyli można by zastąpić je polskimi pociągami. Przetargi są tak konstruowane, aby załatwiający mieli atrakcje związane z uzgodnieniami i odbiorami, a Italia jest bardzo interesująca i piękna.- 1 1
-
2014-08-15 11:02
(1)
A ty już masz demencję starczą. 3:20 jechał do Warszawy Wschodniej, do Centralnej jechał min. 3:30. Po drugie taki Kaszub jechał bez zatrzymywania się na stacjach pośrednich i było to już na limicie czasu. Pod koniec 2015 r. jak już zakończy się modernizacja, to docelowo będzie 2:37 do Centralnej z zatrzymaniami w Tczewie, Malborku i Iławie, czyli urwano prawie godzinę i do tego 3 postoje, jakby puścili bezpośrednio, to spokojnie dałoby się zejść do 2:15 - 2:20.
Co do wychylnego pudła, to nie stabilizuje toru jazdy po łukach (zakręty to masz na drodze) tylko zmniejsza działanie siły odśrodkowej. To rozwiązanie ma sens na trasach o dużej liczbie łuków z małymi promieniami, trasy do Warszawy, Krakowa czy Katowic takimi nie są, więc zysk z wychylnego pudła byłby bardzo mały a koszty zakupu, komplikacja konstrukcji, awaryjność (poczytaj sobie o Pendolino z wychylnym pudłem w Czechach) i koszty serwisowania nieproporcjonalnie duże względem zysków.
Jeśli chodzi o polskie pociągi, to jak rozpisywano przetarg, to Żaden polski producent nie oferował składów zespolonych o takich parametrach i do dzisiaj takowych nie ma, max to jest 160 km/h, to że testowo osiągano wyższe prędkości jeszcze nie znaczy, że z takowymi można ludzi wozić, Pendolino testowo osiągnął na CMK 293 km/h. Koszty zakupu nie byłyby dużo niższe a parametry dużo gorsze.- 0 0
-
2014-08-15 13:32
Pod koniec 2015 to tu będzie spalona ziemia
I transporty więźniów na Syberie.
- 0 0
-
2014-08-15 10:09
Sorry takie mamy pendolino.
przetarg za łapówkę więc i parametry pendolino zaniżone czyli klasycznie taka cena i taka łapówka dla PO?
- 2 0
-
2014-08-15 09:36
Przed wojną parowuz z Gdyni do Warszawy półtorej godziny i co teras
Wina Tóska
- 1 0
-
2014-08-15 08:55
Ho, ho, już nawet rozkład jazdy jest, ceny biletów? czy to jakaś tajemnica? Aha, rozumiem, dla tych co będą jeździli pindolinem - koszty nie będą miały większego znaczenia, czy to będzie 100 zł, czy 1000.
- 0 0
-
2014-08-13 16:53
Proponuję napisać jak wyruszy i dotrze do W-wy (5)
Donald i jego ekipa to mistrzowie nie spełnionych obietnic,tak że zajmijmy się faktami.
- 105 25
-
2014-08-13 22:24
Dokładnie (4)
Autostrad nie ma przecież żadnych. Droga Warszawa Gdańsk - nigdzie nie ma ekspresówki. Nawet kilometra. Stadiony - miały być i też nie ma. Ech ten Donald i Donald. Ma problem, że niektórych NIC nie przekona, że białe jest białe a czarne jest czarne.
- 8 10
-
2014-08-14 10:56
Oj Karol,Karol (1)
najdroższe stadiony i autostrady,nie dokończone drogi,tylko to zauważyłeś przez 7 lat majania zieloną wyspą.Już czas Karolu wyłączyć TVN i włączyć myślenie.
- 1 5
-
2014-08-15 05:44
Włącz TV Srapublika
I podpisz deklarację wiary - przynajmniej zidiociejesz do reszty ...
- 0 1
-
2014-08-14 09:44
nie marudz Karol
Ty dobrze wiesz o co chodzi, a glupa rzniesz
- 2 2
-
2014-08-14 09:33
kilka nitek niedokońcoznych autostrad i nierentowny stadion
jest- ten Cud Gospodarczy obiecany przez Donalda
cudem jest to, że przedsiębiorcy mali, którym wciąż podnosi ZUS, jeszcze się utrzymują- 5 4
-
2014-08-15 03:24
Od pazdziernika
A od pazdziernika Pandolino bedzie dojezdzac w godzine bedzie je ciagnol szybki jednorozec To jest pewna informacja
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.