- 1 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (74 opinie)
- 2 Pozostałości baterii mającej bronić portu (55 opinii)
- 3 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (24 opinie)
- 4 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (128 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (351 opinii)
- 6 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (88 opinii)
Peron w Oliwie wypięknieje
Nad peronem dalekobieżnym w Gdańsku - Oliwie wkrótce zniknie wiata, a zamiast asfaltu będzie stylowa kostka. Wyremontowany zostanie też tunel, powstanie winda dla niepełnosprawnych. To efekt trwającej modernizacji linii kolejowej E-65, łączącej Gdynię z Warszawą.
W maju praktycznie przestał istnieć peron nr 5 w Gdyni, który w ramach inwestycji przechodzi największą modernizację.
- Lada tydzień w Oliwie zostanie całkowicie zdemontowana wiata. Będzie ona rozebrana na elementy i poddana renowacji, ale duch tej stacji ma być zachowany. Remontu doczeka się też przejście podziemne, choć będzie się to wiązać z utrudnieniami, bo piesi przez pewien czas będą musieli poruszać się po kładce. Ale w efekcie na peron będą mogły się dostać osoby niepełnosprawne, bo zainstalowana zostanie winda - zapowiada Leszek Lewiński z PKP PLK.
Na peronie, zamiast asfaltu, pojawi się nawierzchnia z kostki brukowej, nawiązującej do historycznego pierwowzoru. Poza Gdynią Główną i Oliwą, podobne prace na peronach zaczną się też w Sopocie i Gdyni Orłowie. Na Oruni dodatkowo powstaną podziemne przejścia dla pieszych na ul. Ukośnej i ul. Gościnnej (stacja Gdańsk - Orunia) oraz ul. Rejtana.
- W Gdańsku perony były modernizowane w latach 90., więc tam perony zostaną jedynie odświeżone. Nie będzie też zmian we Wrzeszczu, bo tam trwają prace projektowe w ramach innego projektu - kolei metropolitalnej - wyjaśnia Lewiński.
Prace związane z modernizacją linii E 65 potrwają ponad trzy lata. Jednak w związku ze zbliżającym się EURO 2012, część z nich ma być zakończona w przyszłym roku.
Pomijając Trójmiasto, zaawansowane prace torowe trwają na LCS-ach: Tczew, Działdowo, Nasielsk i Ciechanów. Aby do Warszawy pojechać w 2 godziny i 43 minuty, muszą być jeszcze zmodernizowane m.in. torowiska w ramach LCS Iława i LCS Malbork.
Opinie (155) 8 zablokowanych
-
2011-06-19 10:31
Chciałem zagłosować w sondzie...
Chciałem zagłosować w sondzie, ale jeżdżę głównie zimą, bo muszę. Zagłosować nie mogę, bo żadna odpowiedź nie pasuje. Nie można normalnie zapytać?
- 15 0
-
2011-06-19 10:39
Sam peron od biedy może być! ale budynek dworca tragedia. Może go wyremontować
- 19 4
-
2011-06-19 10:46
powinno cieszyć kiedy coś się dzieje
ale czasem się zastanawiam po co remontować jak i tak nikt o to nie dba
policje jawne i tajne czy straże nie pilnują porządku tylko się wałkonią lub mandatują z byle powodu zwykłych obywateli
sprzątać i konserwować też niema komu
smród i brud gnieździ się na każdym kroku nawet tych już wyremontowanych obiektów
taką metodą to co 20 lat trzeba będzie budować od nowa...- 16 1
-
2011-06-19 10:49
schody
Faktycznie budynek - tragedia a schody wejściowe do budynku od frontu WIELKA TRAGEDIA!!! po prostu się "sypią" cegły wypadają a o poręczy na schodach pomagającej inwalidom kolej pewnie nie założy bo nie starczy pieniędzy... pewnie ktoś powie że schody nie potrzebne bo do kas można dojść obchodząc budynek dookoła!...
- 12 2
-
2011-06-19 10:53
Peron w Oliwie...
Zlikwidować syf i handel majtkami.
Zlikwidować na peronie handel i jakieś tam ksero. To samo w stylowym budynku dworca.
W stylowych budyneczkach na peronie i w samym budynku dworca uruchomić punkt informacji turystyczne, ewentualnie coś podobnego.- 30 1
-
2011-06-19 10:56
"Na peronie, zamiast asfaltu, pojawi się nawierzchnia z kostki brukowej" (1)
A tam jest jakiś asfalt na dalekobieżnym?
- 14 0
-
2011-06-19 13:50
No...
Ten, co to go na autostradę zabrakło.
:DDDDDDD- 4 1
-
2011-06-19 11:04
tym sie powinien budyń zdajmowac a nie topić pieniądze ecs... (4)
- 10 8
-
2011-06-19 11:09
Przecież on na PKP żadnego wpływu nie ma niedouku (2)
- 6 1
-
2011-06-19 11:37
No ale powinien się zajmować :-) (1)
Wielu tu ma podejście jak za komuny.
Sekretarz KW powinien wszystko trzymać w łapie i już.- 2 1
-
2011-06-19 11:39
Ta i co jeszcze
- 0 0
-
2011-06-19 17:04
Budyń ma się teraz stać dyrektorem PKP?
Czy też zając siłą majątek PKP w Gdańsku?
- 0 0
-
2011-06-19 11:08
PKP Oliwa (1)
Budynek dworca w Oliwie, to jest dopiero smród i nędza. Nawet bez większych nakładów finansowych już dawno można było zmienić wystrój i kasjerki, które są niegrzeczne i opryskliwe. Pasażerowie są traktowani jako zło konieczne.
- 26 2
-
2011-06-19 14:34
Barbary ZAWSZE MARUDZĄ
- 3 1
-
2011-06-19 11:09
(3)
zamiast odnawiać starą wiatę, mogliby durnie postawic coś nowoczesniejszego. nie kazdy woli wyglad sprzed miliona lat - tak jak stacja skm w sopocie. i jeszcze orkiestre durnie wzieli na otwarcie - dobra mina do zlej gry. postawcie w koncu na nowoczesnosc a nie na przekręty durnie
- 5 28
-
2011-06-19 17:09
To ma sens...
...ale na Żabiance gdzie przystanek jest z lat 1970-ch a nie w Oliwie.
Dworzec i perony w Oliwie przetrwały wojnę i komunę więc teraz ich nie niszczmy.- 2 1
-
2011-06-19 18:23
Nie każdy, ale 99% woli taki wygląd.
Gdyby ten dworzec odmalować, dodać odświeżacze powietrza i czterech SOKistów z wytatuowaną zasadą: "Najpierw strzelamy, potem pytamy".
Jak na razie, nowoczesnośc jest brzydka.- 5 0
-
2011-08-22 14:53
Z przodu deska, z tyłu deska...
A w środku kto? ( .......... ).
- 0 0
-
2011-06-19 11:17
....
Tam gdzie trzeba pieniędzy to nie ma, a na głupoty to się trwoni. Co mi po stacjach, jak po torach dalej jeżdżą składy z przed 50 lat. Ja jestem ciekaw, czy na metropolitarnej też puszczą zabytki.
- 3 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.