• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Peron w Oliwie wypięknieje

Katarzyna Moritz
19 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Na peronie już rozpoczęły się prace. Na peronie już rozpoczęły się prace.

Nad peronem dalekobieżnym w Gdańsku - Oliwie wkrótce zniknie wiata, a zamiast asfaltu będzie stylowa kostka. Wyremontowany zostanie też tunel, powstanie winda dla niepełnosprawnych. To efekt trwającej modernizacji linii kolejowej E-65, łączącej Gdynię z Warszawą.



Czy często podróżujesz pociągami dalekobieżnymi?

W marcu ruszyła największa inwestycja torowa na Pomorzu, obejmująca gruntowny remont linii dla pociągów dalekobieżnych. Przedsięwzięcie prowadzone jest od Pruszcza Gdańskiego do Gdyni Chyloni. Trójmiejski odcinek prac pochłonie 1 miliard złotych. W efekcie - poza nowymi torowiskami - wyremontowane zostaną też wszystkie perony dalekobieżne w całym Trójmieście.

W maju praktycznie przestał istnieć peron nr 5 w Gdyni, który w ramach inwestycji przechodzi największą modernizację.

- Lada tydzień w Oliwie zostanie całkowicie zdemontowana wiata. Będzie ona rozebrana na elementy i poddana renowacji, ale duch tej stacji ma być zachowany. Remontu doczeka się też przejście podziemne, choć będzie się to wiązać z utrudnieniami, bo piesi przez pewien czas będą musieli poruszać się po kładce. Ale w efekcie na peron będą mogły się dostać osoby niepełnosprawne, bo zainstalowana zostanie winda - zapowiada Leszek Lewiński z PKP PLK.

Na peronie, zamiast asfaltu, pojawi się nawierzchnia z kostki brukowej, nawiązującej do historycznego pierwowzoru. Poza Gdynią Główną i Oliwą, podobne prace na peronach zaczną się też w Sopocie i Gdyni Orłowie. Na Oruni dodatkowo powstaną podziemne przejścia dla pieszych na ul. Ukośnej i ul. Gościnnej (stacja Gdańsk - Orunia) oraz ul. Rejtana.

- W Gdańsku perony były modernizowane w latach 90., więc tam perony zostaną jedynie odświeżone. Nie będzie też zmian we Wrzeszczu, bo tam trwają prace projektowe w ramach innego projektu - kolei metropolitalnej - wyjaśnia Lewiński.

Prace związane z modernizacją linii E 65 potrwają ponad trzy lata. Jednak w związku ze zbliżającym się EURO 2012, część z nich ma być zakończona w przyszłym roku.

Pomijając Trójmiasto, zaawansowane prace torowe trwają na LCS-ach: Tczew, Działdowo, Nasielsk i Ciechanów. Aby do Warszawy pojechać w 2 godziny i 43 minuty, muszą być jeszcze zmodernizowane m.in. torowiska w ramach LCS Iława i LCS Malbork.

Opinie (155) 8 zablokowanych

  • Chciałem zagłosować w sondzie...

    Chciałem zagłosować w sondzie, ale jeżdżę głównie zimą, bo muszę. Zagłosować nie mogę, bo żadna odpowiedź nie pasuje. Nie można normalnie zapytać?

    • 15 0

  • Sam peron od biedy może być! ale budynek dworca tragedia. Może go wyremontować

    • 19 4

  • powinno cieszyć kiedy coś się dzieje

    ale czasem się zastanawiam po co remontować jak i tak nikt o to nie dba
    policje jawne i tajne czy straże nie pilnują porządku tylko się wałkonią lub mandatują z byle powodu zwykłych obywateli
    sprzątać i konserwować też niema komu
    smród i brud gnieździ się na każdym kroku nawet tych już wyremontowanych obiektów
    taką metodą to co 20 lat trzeba będzie budować od nowa...

    • 16 1

  • schody

    Faktycznie budynek - tragedia a schody wejściowe do budynku od frontu WIELKA TRAGEDIA!!! po prostu się "sypią" cegły wypadają a o poręczy na schodach pomagającej inwalidom kolej pewnie nie założy bo nie starczy pieniędzy... pewnie ktoś powie że schody nie potrzebne bo do kas można dojść obchodząc budynek dookoła!...

    • 12 2

  • Peron w Oliwie...

    Zlikwidować syf i handel majtkami.
    Zlikwidować na peronie handel i jakieś tam ksero. To samo w stylowym budynku dworca.
    W stylowych budyneczkach na peronie i w samym budynku dworca uruchomić punkt informacji turystyczne, ewentualnie coś podobnego.

    • 30 1

  • "Na peronie, zamiast asfaltu, pojawi się nawierzchnia z kostki brukowej" (1)

    A tam jest jakiś asfalt na dalekobieżnym?

    • 14 0

    • No...

      Ten, co to go na autostradę zabrakło.

      :DDDDDDD

      • 4 1

  • tym sie powinien budyń zdajmowac a nie topić pieniądze ecs... (4)

    • 10 8

    • Przecież on na PKP żadnego wpływu nie ma niedouku (2)

      • 6 1

      • No ale powinien się zajmować :-) (1)

        Wielu tu ma podejście jak za komuny.
        Sekretarz KW powinien wszystko trzymać w łapie i już.

        • 2 1

        • Ta i co jeszcze

          • 0 0

    • Budyń ma się teraz stać dyrektorem PKP?

      Czy też zając siłą majątek PKP w Gdańsku?

      • 0 0

  • PKP Oliwa (1)

    Budynek dworca w Oliwie, to jest dopiero smród i nędza. Nawet bez większych nakładów finansowych już dawno można było zmienić wystrój i kasjerki, które są niegrzeczne i opryskliwe. Pasażerowie są traktowani jako zło konieczne.

    • 26 2

    • Barbary ZAWSZE MARUDZĄ

      • 3 1

  • (3)

    zamiast odnawiać starą wiatę, mogliby durnie postawic coś nowoczesniejszego. nie kazdy woli wyglad sprzed miliona lat - tak jak stacja skm w sopocie. i jeszcze orkiestre durnie wzieli na otwarcie - dobra mina do zlej gry. postawcie w koncu na nowoczesnosc a nie na przekręty durnie

    • 5 28

    • To ma sens...

      ...ale na Żabiance gdzie przystanek jest z lat 1970-ch a nie w Oliwie.

      Dworzec i perony w Oliwie przetrwały wojnę i komunę więc teraz ich nie niszczmy.

      • 2 1

    • Nie każdy, ale 99% woli taki wygląd.

      Gdyby ten dworzec odmalować, dodać odświeżacze powietrza i czterech SOKistów z wytatuowaną zasadą: "Najpierw strzelamy, potem pytamy".

      Jak na razie, nowoczesnośc jest brzydka.

      • 5 0

    • Z przodu deska, z tyłu deska...

      A w środku kto? ( .......... ).

      • 0 0

  • ....

    Tam gdzie trzeba pieniędzy to nie ma, a na głupoty to się trwoni. Co mi po stacjach, jak po torach dalej jeżdżą składy z przed 50 lat. Ja jestem ciekaw, czy na metropolitarnej też puszczą zabytki.

    • 3 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane