- 1 Pozostałości baterii mającej bronić portu (33 opinie)
- 2 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (127 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (341 opinii)
- 4 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (81 opinii)
- 5 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (23 opinie)
- 6 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (23 opinie)
Peron w Oliwie wypięknieje
Nad peronem dalekobieżnym w Gdańsku - Oliwie wkrótce zniknie wiata, a zamiast asfaltu będzie stylowa kostka. Wyremontowany zostanie też tunel, powstanie winda dla niepełnosprawnych. To efekt trwającej modernizacji linii kolejowej E-65, łączącej Gdynię z Warszawą.
W maju praktycznie przestał istnieć peron nr 5 w Gdyni, który w ramach inwestycji przechodzi największą modernizację.
- Lada tydzień w Oliwie zostanie całkowicie zdemontowana wiata. Będzie ona rozebrana na elementy i poddana renowacji, ale duch tej stacji ma być zachowany. Remontu doczeka się też przejście podziemne, choć będzie się to wiązać z utrudnieniami, bo piesi przez pewien czas będą musieli poruszać się po kładce. Ale w efekcie na peron będą mogły się dostać osoby niepełnosprawne, bo zainstalowana zostanie winda - zapowiada Leszek Lewiński z PKP PLK.
Na peronie, zamiast asfaltu, pojawi się nawierzchnia z kostki brukowej, nawiązującej do historycznego pierwowzoru. Poza Gdynią Główną i Oliwą, podobne prace na peronach zaczną się też w Sopocie i Gdyni Orłowie. Na Oruni dodatkowo powstaną podziemne przejścia dla pieszych na ul. Ukośnej i ul. Gościnnej (stacja Gdańsk - Orunia) oraz ul. Rejtana.
- W Gdańsku perony były modernizowane w latach 90., więc tam perony zostaną jedynie odświeżone. Nie będzie też zmian we Wrzeszczu, bo tam trwają prace projektowe w ramach innego projektu - kolei metropolitalnej - wyjaśnia Lewiński.
Prace związane z modernizacją linii E 65 potrwają ponad trzy lata. Jednak w związku ze zbliżającym się EURO 2012, część z nich ma być zakończona w przyszłym roku.
Pomijając Trójmiasto, zaawansowane prace torowe trwają na LCS-ach: Tczew, Działdowo, Nasielsk i Ciechanów. Aby do Warszawy pojechać w 2 godziny i 43 minuty, muszą być jeszcze zmodernizowane m.in. torowiska w ramach LCS Iława i LCS Malbork.
Opinie (155) 8 zablokowanych
-
2011-06-19 11:23
grafiti, monitring, bazar (1)
Bardzo dobrze, mam tylko nadzieję, że ściany tunelu pokryte zostaną powłoką antygrafitti i zainstalowany zostanie monitoring. No i zniknie tez azjatycki bazar z ciuchami
- 17 3
-
2011-06-19 15:41
temu (czyt. chamstwu) się tak łatwo nie zapobiegnie
ale panowie architekci mogliby... myśleć.
Jak remontowano peron SKM Oliwa, to zrobiono wszystko cacy poza podjazdem dla wózków/ rowerów.
Efekt był taki, że jak buractwo zespuło windę, a człowiek chciał dostać się na peron z rowerem obłożonym ciężkimi sakwami, to nie miał jak podjechać, bo... miało być tak nowocześnie, że nikt nie zrobił podjazdów i trzeba było te 35 kg targać...
Ciekawe czy tym razem pomyślą...?- 2 1
-
2011-06-19 11:25
Super ze wypieknieje tylko czy niemozna czegos zrobic raz a dobrze? (2)
Remont peronu i dwrocu juz był około 2lata temu !1WPOlsce zato robi sie ciagle cos byle jak i ciagle poprawia zamiast zrobic raz a dobrze!!
Dzieki temu robi sie wszystko 10 razy drozej!!A kto zato placi?Pan placi,Pani zaplaci w cenie biletów i dotacji państwa z naszych POdatków!!- 6 7
-
2011-06-19 14:35
REMON BYŁ SKM-ki A NIE DALEKOBIEZNEGO (1)
- 2 1
-
2011-06-19 15:42
no i na tym właśnie bezsens polega!
- 3 0
-
2011-06-19 11:39
A bedzie podjazd dla wózkow i rowerów na schodach? (3)
czy też dalej będę musiał tachać obładowany sakwami rower na plecach?
- 12 1
-
2011-06-19 15:43
toż o tym samym pomyślałam!!
Jak remontowano peron SKM Oliwa, to zrobiono wszystko cacy poza podjazdem dla wózków/ rowerów.
Efekt był taki, że jak buractwo zespuło windę, a człowiek chciał dostać się na peron z rowerem obłożonym ciężkimi sakwami, to nie miał jak podjechać, bo... miało być tak nowocześnie, że nikt nie zrobił podjazdów i trzeba było te 35 kg targać...
Ciekawe czy tym razem pomyślą...?- 2 0
-
2011-06-19 15:43
(1)
ciekawe kto i za co dał minusa temu komentarzowi
- 0 0
-
2011-06-20 11:34
jak to kto jakis kolejny wazeliniarz budynia :)
albo oficerek rowerowy :bo niewolno krytykowac czyli mówic prawdy o działaniach władzy wtym kraju
- 0 0
-
2011-06-19 11:50
No już czas najwyższy;-)))))
- 3 0
-
2011-06-19 11:56
ZOSTAWCIE EWCKINGZ
- 2 1
-
2011-06-19 12:23
PO CO WINDA NA PERON SKORO NIE MA JAK ZEJSC DO TUNELU (7)
Z JEDNEJ STRONY STROMA GÓRKA ZIMA BĘDĄCĄ PRZYCZYNA WIELU ZŁAMAŃ I SINIAKÓW ZAŚ Z DRUGIEJ STROME SCHODY!
- 7 3
-
2011-06-19 15:44
(1)
schody jak to schody - normalne są, a nie strome. Takie jak w Głównym, we Wrzeszczu, Sopocie i na wszystkich innych stacjach ;)
- 1 0
-
2011-06-20 00:03
powodzenia w pokonaniu ich wozkiem inwalidzkim albo z wozkiem dzieciecym
- 3 0
-
2011-06-19 15:46
raczej: po co winda jak nie działa? (2)
Niech ktoś pomyśli o podjazdach dla rowerów/ wózków.
Jak remontowano peron SKM Oliwa, to zrobiono wszystko cacy poza podjazdem dla wózków/ rowerów i efekt był taki, że jak buractwo zespuło windę, a człowiek chciał dostać się na peron z rowerem obłożonym ciężkimi sakwami, to nie miał innego wyjścia, jak te 35 kg targać na plecach...- 3 0
-
2011-06-19 16:01
winda na peron - jeszcze jedno miejsce do.... zaszczania przez tzw. "element" (1)
.... patrz dworzec autobusowy w Gdańsku. Smród i syf jak w kiblu za DDR i komuny
- 3 0
-
2011-06-20 11:35
od tego są sokisci i strza miejska by pilnowac by menele tego niepsuli!
- 0 0
-
2011-06-19 15:50
Normalny zjazd od ostrony wschodniej. A jak ktoś jest tak niezaradny, może poprosić przechodnia.
Polecam.
- 0 0
-
2011-06-19 23:13
po co winda
jak do wagonu można co najwyżej wlecieć?
Ciekawostka: w Paryżu jedynie na pięciu stacjach metra zainstalowano windy. Reszta jest zupełnie nieprzystosowana dla osób niepełnosprawnych.- 0 0
-
2011-06-19 12:24
KASY, TUNEL WYGLADA TRAGICZNIE
PERON TO PRZY TYM PIKUS!
- 10 0
-
2011-06-19 12:45
:)
staja oliwa LG
- 0 0
-
2011-06-19 12:50
Jeśli ma być taka "stylowa" kostka jak w Sopocie to dziękuję!
Kobiety w szpilkach chodzą bokami peronu żeby nie połamać nóg.
- 5 6
-
2011-06-19 13:12
Co za głupie odpowiedzi do ankiety!!! (1)
Droga Redakcjo! Układajcie sensowniejsze i bardziej zwarte odpowiedzi do ankiet (nie tylko do tej w tym artykule). Po co dodajecie dalsze zdanie po przecinku?! Że "tylko latem czy tylko zimą" ?! Odpowiedzi powinny wyglądać mniej więcej następująco: 1) tak, 2) nie, 3) jest okres w roku, w którym podróże koleją nasilają się. Po co przy odpowiedzi "tak" / "nie" po przecinku dodajecie swoje wymysły (powody) ...? :/
Zmądrzyjcie...- 6 0
-
2011-06-20 09:50
Zawsze tak robią
ale nikt nie wie po co. Fakt, że to pożałowania godne
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.