• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Peron w Oliwie wypięknieje

Katarzyna Moritz
19 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Na peronie już rozpoczęły się prace. Na peronie już rozpoczęły się prace.

Nad peronem dalekobieżnym w Gdańsku - Oliwie wkrótce zniknie wiata, a zamiast asfaltu będzie stylowa kostka. Wyremontowany zostanie też tunel, powstanie winda dla niepełnosprawnych. To efekt trwającej modernizacji linii kolejowej E-65, łączącej Gdynię z Warszawą.



Czy często podróżujesz pociągami dalekobieżnymi?

W marcu ruszyła największa inwestycja torowa na Pomorzu, obejmująca gruntowny remont linii dla pociągów dalekobieżnych. Przedsięwzięcie prowadzone jest od Pruszcza Gdańskiego do Gdyni Chyloni. Trójmiejski odcinek prac pochłonie 1 miliard złotych. W efekcie - poza nowymi torowiskami - wyremontowane zostaną też wszystkie perony dalekobieżne w całym Trójmieście.

W maju praktycznie przestał istnieć peron nr 5 w Gdyni, który w ramach inwestycji przechodzi największą modernizację.

- Lada tydzień w Oliwie zostanie całkowicie zdemontowana wiata. Będzie ona rozebrana na elementy i poddana renowacji, ale duch tej stacji ma być zachowany. Remontu doczeka się też przejście podziemne, choć będzie się to wiązać z utrudnieniami, bo piesi przez pewien czas będą musieli poruszać się po kładce. Ale w efekcie na peron będą mogły się dostać osoby niepełnosprawne, bo zainstalowana zostanie winda - zapowiada Leszek Lewiński z PKP PLK.

Na peronie, zamiast asfaltu, pojawi się nawierzchnia z kostki brukowej, nawiązującej do historycznego pierwowzoru. Poza Gdynią Główną i Oliwą, podobne prace na peronach zaczną się też w Sopocie i Gdyni Orłowie. Na Oruni dodatkowo powstaną podziemne przejścia dla pieszych na ul. Ukośnej i ul. Gościnnej (stacja Gdańsk - Orunia) oraz ul. Rejtana.

- W Gdańsku perony były modernizowane w latach 90., więc tam perony zostaną jedynie odświeżone. Nie będzie też zmian we Wrzeszczu, bo tam trwają prace projektowe w ramach innego projektu - kolei metropolitalnej - wyjaśnia Lewiński.

Prace związane z modernizacją linii E 65 potrwają ponad trzy lata. Jednak w związku ze zbliżającym się EURO 2012, część z nich ma być zakończona w przyszłym roku.

Pomijając Trójmiasto, zaawansowane prace torowe trwają na LCS-ach: Tczew, Działdowo, Nasielsk i Ciechanów. Aby do Warszawy pojechać w 2 godziny i 43 minuty, muszą być jeszcze zmodernizowane m.in. torowiska w ramach LCS Iława i LCS Malbork.

Opinie (155) 8 zablokowanych

  • grafiti, monitring, bazar (1)

    Bardzo dobrze, mam tylko nadzieję, że ściany tunelu pokryte zostaną powłoką antygrafitti i zainstalowany zostanie monitoring. No i zniknie tez azjatycki bazar z ciuchami

    • 17 3

    • temu (czyt. chamstwu) się tak łatwo nie zapobiegnie

      ale panowie architekci mogliby... myśleć.

      Jak remontowano peron SKM Oliwa, to zrobiono wszystko cacy poza podjazdem dla wózków/ rowerów.
      Efekt był taki, że jak buractwo zespuło windę, a człowiek chciał dostać się na peron z rowerem obłożonym ciężkimi sakwami, to nie miał jak podjechać, bo... miało być tak nowocześnie, że nikt nie zrobił podjazdów i trzeba było te 35 kg targać...

      Ciekawe czy tym razem pomyślą...?

      • 2 1

  • Super ze wypieknieje tylko czy niemozna czegos zrobic raz a dobrze? (2)

    Remont peronu i dwrocu juz był około 2lata temu !1WPOlsce zato robi sie ciagle cos byle jak i ciagle poprawia zamiast zrobic raz a dobrze!!
    Dzieki temu robi sie wszystko 10 razy drozej!!A kto zato placi?Pan placi,Pani zaplaci w cenie biletów i dotacji państwa z naszych POdatków!!

    • 6 7

    • REMON BYŁ SKM-ki A NIE DALEKOBIEZNEGO (1)

      • 2 1

      • no i na tym właśnie bezsens polega!

        • 3 0

  • A bedzie podjazd dla wózkow i rowerów na schodach? (3)

    czy też dalej będę musiał tachać obładowany sakwami rower na plecach?

    • 12 1

    • toż o tym samym pomyślałam!!

      Jak remontowano peron SKM Oliwa, to zrobiono wszystko cacy poza podjazdem dla wózków/ rowerów.

      Efekt był taki, że jak buractwo zespuło windę, a człowiek chciał dostać się na peron z rowerem obłożonym ciężkimi sakwami, to nie miał jak podjechać, bo... miało być tak nowocześnie, że nikt nie zrobił podjazdów i trzeba było te 35 kg targać...

      Ciekawe czy tym razem pomyślą...?

      • 2 0

    • (1)

      ciekawe kto i za co dał minusa temu komentarzowi

      • 0 0

      • jak to kto jakis kolejny wazeliniarz budynia :)

        albo oficerek rowerowy :bo niewolno krytykowac czyli mówic prawdy o działaniach władzy wtym kraju

        • 0 0

  • No już czas najwyższy;-)))))

    • 3 0

  • ZOSTAWCIE EWCKINGZ

    • 2 1

  • PO CO WINDA NA PERON SKORO NIE MA JAK ZEJSC DO TUNELU (7)

    Z JEDNEJ STRONY STROMA GÓRKA ZIMA BĘDĄCĄ PRZYCZYNA WIELU ZŁAMAŃ I SINIAKÓW ZAŚ Z DRUGIEJ STROME SCHODY!

    • 7 3

    • (1)

      schody jak to schody - normalne są, a nie strome. Takie jak w Głównym, we Wrzeszczu, Sopocie i na wszystkich innych stacjach ;)

      • 1 0

      • powodzenia w pokonaniu ich wozkiem inwalidzkim albo z wozkiem dzieciecym

        • 3 0

    • raczej: po co winda jak nie działa? (2)

      Niech ktoś pomyśli o podjazdach dla rowerów/ wózków.

      Jak remontowano peron SKM Oliwa, to zrobiono wszystko cacy poza podjazdem dla wózków/ rowerów i efekt był taki, że jak buractwo zespuło windę, a człowiek chciał dostać się na peron z rowerem obłożonym ciężkimi sakwami, to nie miał innego wyjścia, jak te 35 kg targać na plecach...

      • 3 0

      • winda na peron - jeszcze jedno miejsce do.... zaszczania przez tzw. "element" (1)

        .... patrz dworzec autobusowy w Gdańsku. Smród i syf jak w kiblu za DDR i komuny

        • 3 0

        • od tego są sokisci i strza miejska by pilnowac by menele tego niepsuli!

          • 0 0

    • Normalny zjazd od ostrony wschodniej. A jak ktoś jest tak niezaradny, może poprosić przechodnia.

      Polecam.

      • 0 0

    • po co winda

      jak do wagonu można co najwyżej wlecieć?
      Ciekawostka: w Paryżu jedynie na pięciu stacjach metra zainstalowano windy. Reszta jest zupełnie nieprzystosowana dla osób niepełnosprawnych.

      • 0 0

  • KASY, TUNEL WYGLADA TRAGICZNIE

    PERON TO PRZY TYM PIKUS!

    • 10 0

  • :)

    staja oliwa LG

    • 0 0

  • Jeśli ma być taka "stylowa" kostka jak w Sopocie to dziękuję!

    Kobiety w szpilkach chodzą bokami peronu żeby nie połamać nóg.

    • 5 6

  • Co za głupie odpowiedzi do ankiety!!! (1)

    Droga Redakcjo! Układajcie sensowniejsze i bardziej zwarte odpowiedzi do ankiet (nie tylko do tej w tym artykule). Po co dodajecie dalsze zdanie po przecinku?! Że "tylko latem czy tylko zimą" ?! Odpowiedzi powinny wyglądać mniej więcej następująco: 1) tak, 2) nie, 3) jest okres w roku, w którym podróże koleją nasilają się. Po co przy odpowiedzi "tak" / "nie" po przecinku dodajecie swoje wymysły (powody) ...? :/
    Zmądrzyjcie...

    • 6 0

    • Zawsze tak robią

      ale nikt nie wie po co. Fakt, że to pożałowania godne

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane