- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (366 opinii)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (262 opinie)
- 3 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (60 opinii)
- 4 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (105 opinii)
- 5 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (188 opinii)
- 6 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (49 opinii)
Mniej kursów na pętlę, by autobusy jeździły punktualnie
Zmiany w rozkładzie jazdy autobusów kursujących na Chwarzno i Wiczlino spowodowały likwidację dwóch linii 103 i 172, a także ograniczyły kursy na pętli Sokółka, co nie podoba się części mieszkańców. Przedstawiciele ZKM odpowiadają, że intencją była poprawa punktualności i optymalne wykorzystanie pojazdów.
Zapewniono, że dzięki temu rano i po południu autobusy różnych linii będą jeździć w stronę centrum w stałych odstępach pięciominutowych, co ma zachęcić mieszkańców do przesiadki z samochodów.
Korekty tras spowodowały, że opustoszała wykorzystywana do tej pory intensywnie pętla Sokółka. W dni powszednie odjeżdża stamtąd tylko 15 odjazdów. Przestały zajeżdżać tam autobusy linii 140, 147 i 160, a to nie podoba się części mieszkańców.
Pętla pusta, nowy przystanek ciasny
- Wielu z nich nie rozumie tych zmian. Przy pętli jest parking, gdzie wielu przesiadało się na autobus, są sklepy i można tam bezpiecznie dotrzeć chodnikiem. Przez decyzje ZKM utrudniono wielu mieszkańcom dostęp do komunikacji. Przystanek "Bryla", gdzie teraz zatrzymuje się 147, jest przy wąskim chodniku, co powoduje tłok przy wsiadaniu - relacjonuje pani Magda, mieszkanka osiedla.
Rozkład ZKM Gdynia
Autobusy jadą teraz bliżej osiedli Zielenisz i Patio Róży. Co istotne, trasa ulicami Zaruskiego i Staniszewskiego pojawiła się w rozkładzie linii 147 w 2017 roku - jeździł nią co drugi kurs.
- Ale nikt nie spodziewał się, że w końcu dojdzie aż do takiej rewolucji. Rozumiem, że trzeba zmieniać i dostosowywać ofertę do mieszkańców, ale można było przemyśleć korekty - wskazuje czytelniczka.
ZKM: zmiany, by autobusy jeździły punktualnie
Przedstawiciele ZKM Gdynia odpowiadają, że zmiany w rozkładzie mają skrócić czas przejazdu i pozwolić uniknąć pojawiających się na ul. Chwarznieńskiej korków.
- Wycofanie zajazdów linii 140, 147, 160 pozwoliło na skrócenie czasów dojazdów większości pasażerów do miejsc przesiadania się i do miejsc docelowych ich podróży, w tym do przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana i Śródmieścia. W godzinach szczytów przewozowych ze względu na zatory drogowe zajazdy te pochłaniały stosunkowo dużo czasu, co było krytykowane przez pasażerów niekorzystających z pętli - wyjaśnia w odpowiedzi do radnych dzielnicy Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM.
Kolejne kontrowersje w dzielnicy wywołała likwidacja linii 103 kursującej z Obłuża do Chwarzna i 172 kursującej z Wiczlina do Karwin. O likwidacji pierwszej z nich miały zdecydować trudności w utrzymaniu punktualności, a w przypadku drugiej małe zapełnienie pojazdu pasażerami.
3/4 środków ZKM to dofinansowanie z budżetu miasta
Dyrektor ZKM nie ukrywa jednocześnie, że likwidacja wymienionych wcześniej dwóch linii była konieczna, by możliwa była zmiana tras i poprawa częstotliwości kursowania innych autobusów.
- W budżecie ZKM już tylko 25 proc. środków pochodzi z biletów, a aż 75 proc. z budżetu miasta. Środki z likwidacji linii 172 zostały przeznaczone na wzrost liczby kursów linii 140, a z likwidacji linii 103 na wzrost i zmianę liczby kursów linii 160 w celu zwiększenia częstotliwości kursowania autobusów na trasie Śródmieście - Chwarzno oraz skierowania autobusów linii 147 we wszystkich kursach przez Staniszewskiego i Zaruskiego - wyjaśnia Kołodziejski.
ZKM Gdynia nie wyklucza uruchomienia nowej linii midibusowej w dzielnicy, gdzie autobusy teraz nie jeżdżą, o ile pojawią się dodatkowe środki finansowe w budżecie miasta.
Miejsca
Opinie (123) 3 zablokowane
-
2021-03-31 08:18
Uwaga - kontrowersyjna opinia. (3)
Jeśli wpływy z biletów to 25% budżetu ZKM to rozważyłbym przejazdy bezpłatne dla wszystkich zameldowanych mieszkańców. I wówczas uprawnieniem do bezpłatnego przejazdu mogłaby być np. karta mieszkańca. Zdaję sobie sprawę, że raczej nie rozwiązałoby to kwestii przesiadki na autobusy osób, które i tak muszą z samochodu skorzystać ale być może zwiększyłoby konkurencyjność ZKM jeśli chodzi o przejazdy okazjonalne albo gdy człowiek wybiera samochód bo nie chce sobie zawracać głowy kupowaniem biletów.
- 30 1
-
2021-03-31 10:14
Resztę pochłania koszt sprawdzania biletów i spraw z tym zwiazanych
Bezpłatna komunikacja byłaby tańsza.
- 6 0
-
2021-03-31 17:31
Jak by było za darmo to wcale
Nie chce mi się pisać
- 0 0
-
2021-03-31 18:36
Ja nie wiem jak to jest finansowane.
Bo skoro 25% pochodzi z biletów, to oznacza że jednorazowy przejazd (bilet 3.80zł), kosztuje tak naprawdę 15.20zł.
Z czego wynika taka kosmiczna cena?
Za te pieniądze to już można podjechać Uberem, a normalny samochód za 15.20zł to przejedzie 50km.- 2 0
-
2021-03-31 08:32
Na linii 103 można było się spodziewać od samego początku że będzie narażona na opóźnienia gdyż jej trasa przebiegała wiecznie zakorkowanymi ulicami w godzinach szczytu A wystarczyło zrobić tak aby kursowała w godzinach między szczytami
- 14 9
-
2021-03-31 08:37
Parkomaty - dla mieszkańców. Likwidacja busów - dla mieszkańców
Kucyk jesteś miszczem
- 30 1
-
2021-03-31 08:39
Jak zwykle władze Gdyni robią coś same (1)
bez pytania się mieszkańców o ich zdanie i nie bacząc na potrzeby gdynianin. Totalna olewka
- 23 3
-
2021-03-31 09:13
Bardzo dobre zmiany, kilku malkontentów się uzala, a ty korzystasz z okazji
- 4 3
-
2021-03-31 08:40
jest COVID - więc autobusów będzie mniej a ludzie bardziej stłoczeni. (2)
Złoto. Brawo Kucyk
- 24 3
-
2021-03-31 09:14
(1)
Czy ty potrafisz czytac analfabeto? Autobusy jeżdża teraz co 5 minut, jakie mniej.
- 3 2
-
2021-03-31 09:30
Marek nie zlosc sie
- 0 1
-
2021-03-31 08:42
Zarząd komunikacji miejskiej przypomina piechotą zdrowiej
Czegoś nie rozumiem, ograniczją mjesca postojowe, likwidują parkingi, wprowadzają opłaty za parkowanie, wszystko to ma na celu ograniczyć ilośc samochodów w mieścia, a ograniczają ilośc kursów!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 24 1
-
2021-03-31 08:43
Powalająca logika
zmniejszyć ilość autobusów, aby zachęcić do rezygnacji z własnego auta.> I dąc tym tropem , zlikwidujmy wszystkie autobusy, a mieszkańcy przesiądą się całkiem na per pedes.i znikną samochody z ulic.. Jakie uniwersytety trzeba kończyć aby na takie pomysły wpadać?
- 23 5
-
2021-03-31 08:46
A tym ciągle źle (2)
... malkontentów spakować do wagonu bydlęcego i na Syberię wysłać. Po kilku latach gdy uda się im przeżyć i wrócić to będą się cieszyć ze wszystkiego.
- 12 21
-
2021-03-31 08:52
Ja bym tak zrobił z urzędnikami odpowiedzialnymi za kretyńskie decyzje. (1)
- 11 0
-
2021-03-31 10:26
i z kretynami którzy je popieraja
- 8 1
-
2021-03-31 08:50
Mamy Covid. (4)
W związku z tym , trzeba zlikwidować połowę taboru komunikacji miejskiej, rozszerzyć strefy parkowania na całe miasto i podwyższyć ceny do maxa. W sobotę i niedzielę też. POmysły rodem z Gdańska.
- 21 6
-
2021-03-31 08:56
(1)
Ale Szczurek raczej się z PISEM po cichu w przeszłości się bratał a nie z PO. Dopiero niedawno się nawrócił, i to raczej z politycznej kalkulacji. Bo w gdyby się jasno nie przeciwstawił działaniom tego rządu z dużo na wizerunku by stracił w oczach mieszkańców. Proste
- 2 0
-
2021-03-31 10:50
PiS PO jedno zło.
- 3 2
-
2021-03-31 09:04
Jakby wasza trollownia nie była na Podlasiu (1)
To byście wiedzieli, gdzie są Chwarzno i Wiczlino.
- 3 5
-
2021-03-31 09:28
Gdzie jest Chwarzno-Wiczlino
SSoku z buraka.
- 3 2
-
2021-03-31 08:59
Ktoś tam mieszka w ogóle?
- 10 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.