- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (306 opinii)
- 3 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (771 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (433 opinie)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 6 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
PiS i PO mają po trzech kandydatów na prezydenta Gdańska
Największe partie wybrały po trzech kandydatów, do ubiegania się o fotel prezydenta Gdańska. Mniejsi gracze wciąż rozmawiają. Do wyborów samorządowych zostało 13 miesięcy.
Wyjątkiem jest Nowoczesna, która już w lipcu ogłosiła swoją kandydatkę. O stanowisko prezydenta ponownie po czterech latach będzie ubiegać się obecna posłanka tej partii - Ewa Lieder. Wcześniej była aktywną działaczką w ruchu miejskiego Gdańsk Obywatelski.
Wiceminister pracy czarnym koniem PiS?
Partia rządząca, która w ogólnokrajowych sondażach miażdży swoją konkurencję, w mateczniku PO nie będzie miała łatwego zadania. Jej kandydat w ostatnich wyborach, Andrzej Jaworski, za sukces musiał uznać doprowadzenie do drugiej tury głosowania.
Teraz jednak frakcja w PiS, z którą związany jest Jaworski, jest w odwrocie, więc nie będzie mu dane po raz kolejny powalczyć o fotel prezydenta miasta. Kto więc będzie zabiegał o głosy gdańszczan?
Czasu jest mało, bo prof. Marcin Zieleniecki, choć od lat zawodowo związany z Uniwersytetem Gdańskim i katedrą prawa pracy, musiałby popracować nad rozpoznawalnością w mieście. Jak podkreśla Horała, jego atutem pokazującym, że może poradzić sobie z zarządzaniem dużym miastem jest praca na stanowisku podsekretarza stanu w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej od 2015 r. W ostatni wtorek prezentował w mediach założenia zmian w kodeksie pracy.
Bardziej znany w Gdańsku jest dr Karol Nawrocki, obecny dyrektor Muzeum II Wojny Światowej, wcześniej szef pionu edukacji w IPN, a także wieloletni radny dzielnicy Siedlce.
O swoją rozpoznawalność walczy adwokat Kacper Płażyński, młodszy syn byłego marszałka sejmu Macieja Płażyńskiego, zmarłego tragicznie w katastrofie smoleńskiej. Dał się poznać w sporze mieszkańców z urzędnikami o parkingi nadmorskie czy tereny Gedanii.
Horała przyznaje, że wcześniej mówiło się też o Łukaszu Hamadyku, bardzo aktywnym radnym PiS w gdańskiej Radzie Miasta. Ten publicznie już kilka razy deklarował chęć ubiegania się fotel prezydenta Gdańska. Zaproponował nawet przeprowadzenie w partii prawyborów, które miałyby wyłonić kandydata. Horała jednak podkreśla, że taka forma nie jest obecnie zgodna z regulaminem PiS.
PO "Murem za Pawłem", a Adamowicz nie mówi nie
Pawłowi Adamowiczowi w przyszłym roku minie 20 lat w fotelu prezydenta Gdańska. Choć kilka lat temu zawiesił swoje członkostwo w PO, od ostatnich wyborów parlamentarnych chce być i jest postrzegany, jako opozycja wobec PiS.
Mimo tego poparcia prezydent Gdańska nie może być spokojny o reelekcję. Kilka dni temu wznowiono bowiem proces w sprawie niezgodnych z prawdą oświadczeń majątkowych prezydenta, a opinia publiczna dowiedziała się, że od roku ciążą na nim zarzuty zatajenia ponad 300 tys. zł dochodów (akt oskarżenia nie trafił do sądu). Jeżeli sprawa o oświadczenia majątkowe zakończy się prawomocnym wyrokiem, prezydent w ogóle nie będzie mógł kandydować.
Sławomir Neumann, przewodniczący klubu sejmowego PO, dodaje, że chęć kandydowania na stanowisko prezydenta Gdańska deklarują także posłanka Agnieszka Pomaska oraz europoseł Jarosław Wałęsa.
- Nie wyobrażam sobie byśmy pozwolili PiS-owi w Gdańsku wygrać. Na końcu i tak będzie jeden kandydat i to będzie głównie starcie dwóch wizji miasta i prowadzenia polityki - podkreśla Neumann. - Spytamy gdańszczan w sondażu, co sądzą o poszczególnych kandydatach na prezydenta. Myślę, że wyłonimy go w listopadzie.
Ruchy miejskie zwierają szyki i szykują się do wyborów
W ostatnich wyborach samorządowych w 2014 roku ruchy miejskie startowały w ramach porozumienia Gdańsk Obywatelski. Nie wprowadziły one żadnego radnego do rady miasta, ale kandydatka GO na prezydenta Gdańska Ewa Lieder osiągnęła trzeci, 12-procentowy wynik. Gdy Lieder przeszła do Nowoczesnej, a drugi z liderów GO - Piotr Dwojacki zmarł nagle kilka tygodni temu, potencjał tego ruchu znacznie zmalał.
Inaczej jest w przypadku Lepszego Gdańska, kolejnego ruchu miejskiego, który w zeszłym roku powstał w Gdańsku. Jego liderką została związana kiedyś z SLD Jolanta Banach.
- Prowadzimy obecnie konsultacje z potencjalnymi partnerami. W październiku chcemy się rozeznać kto ma poparcie jako kandydat czy kandydatka na prezydenta. Oczywiście Jolanta Banach jest naturalną kandydatką i obecnie sprawdzamy jakie jest dla niej poparcie. Ona też jeszcze ostatecznej decyzji o kandydowaniu nie podjęła. Chcemy by powstał jeden duży, poważny komitet - przyznaje Jędrzej Włodarczyk ze stowarzyszenia Lepszy Gdańska.
Mniejsze partie obserwują sytuację
Na początku roku prawicowe ugrupowania stworzyły kolejny ruch miejski Koalicja dla Gdańska. Planuje ona stworzyć wspólne listy do wyborów samorządowych i wyłonić wspólnego kandydata na prezydenta Gdańska. W jej skład wchodzą: Kukiz'15, Wolność, Republikanie oraz Polska Razem.
Pod deklaracją współpracy podpisał się także Piotr Walentynowicz, członek Polski Razem i obecny radny PiS w Radzie Miasta Gdańska. Niewykluczone, że to właśnie on zostanie kandydatem na prezydenta Gdańska, którego wystawi Koalicja dla Gdańska. Już w grudniu ubiegłego roku jego kandydaturę zgłosiła Polska Razem. Ale wtedy mówiło się jeszcze o tym, że Walentynowicz będzie reprezentował PiS. Sam zainteresowany oficjalnie jeszcze nic nie deklaruje.
Ciesząca się sporym poparciem w ostatnich wyborach parlamentarnych Partia Razem pod wodzą Adriana Zandberga, też jeszcze nie podjęła decyzji w sprawie Gdańska.
- Na pewno będziemy startować w wyborach do sejmiku wojewódzkiego we wszystkich okręgach; co do miast to jeszcze nie podjęliśmy decyzji. Obserwujemy też co się dzieje. Nie wiemy jeszcze kogo poprzemy, na pewno będziemy popierać dobre pomysły dla Gdańska. Politykę miejską widzimy mniej jako festiwal gwiazd, a raczej jako konkretne rozwiązania, które będziemy popierać - wyjaśnia Barbara Brzezicka, rzeczniczka prasowa Partii Razem na Pomorzu.
SLD, którego dynamika w Gdańsku jest obecnie bardzo mała, prawdopodobnie nie wystawi komitetu wyborczego i niewykluczone, że poprze właśnie Lepszy Gdańsk. Choć Marek Formela, kilka dni temu deklarował na antenie Radia Gdańsk, że jego ugrupowanie rozważa wystawienie w wyborach prof. Andrzeja Ceynowy, byłego rektora Uniwersytetu Gdańskiego.
Opinie (1322) ponad 50 zablokowanych
-
2017-10-06 07:58
jestem za kandydaturą Pana Płażyńskiego albo prof. Zielenieckiego - bardzo dobrzy kandydaci (2)
- 8 2
-
2017-10-06 08:56
Płażyński? nie żartuje (1)
Płażyński to może kandydat ale za 10-15 lat jak coś pokaże, do tej pory to zasłynął tylko tym, że po linii partyjnej wskoczył na kierowniczy stołek w Energii.
Jedyny rozsądny kandydat to profesor. Sam fakt, że osiągnął stopień profesora pokazuje, że jest pracowity, sumienny. Wszyscy pozostali to karierowicze - politykierzy, którzy niczego konkretnego nie dokonali.- 1 1
-
2017-10-16 15:07
Nie wydaje mi się aby Nawrockiego można było nazwać politykierem. Też ma niezły dorobek naukowy nie tylko związany z ŻW. Płażyńskiego jak najbardziej, bo jedzie tylko na nazwisku. Co robi w tej enerdze nikt nie wie.
- 0 0
-
2017-10-06 08:33
młodość (3)
Tylko młody prawnik Płażyński rozgoni tą Po-munistyczną mafię w Gdansku która czci w mieście hitlerowców ,próbuje reaktywować WMG (nazwa ronda ) itd/itp.
Stare powiedzenie mówi -jaki ojciec taki syn - i tego się trzymajmy!!!- 8 3
-
2017-10-16 15:02
Młody prawnik który nigdy nie pracował jako prawnik... dajże spokój. Jestem za PiS bo już nie mogę ścierpieć Budynia, ale ten Płażyński - co on w życiu zrobił poza krzykami o parkingach?
- 0 0
-
2017-10-06 09:02
wj
ależ z ciebie ci*l,dodatkowo głupi,to szpital też musi zmienić nazwę ,bo z obca brzmi,coś tak z krzyżacka od torunia,a czym stary tak zasłużył się,potrafisz wymienić
- 1 1
-
2017-10-06 08:37
ale co, on też lizusek Kaczora?
nie no proszę. Tylko nie nacjonaliści. W Gdańsku nacjonaliści? Przecież rozniosą to miasto w pył.
ja uważam, że jeśli już pis ma rządzić w Gdańsku to prezydentem powinien zostać Kaczyński.
walnie się nową Nowogrodzką i kolumny będą codziennie z pierogami jeździły.- 2 3
-
2017-10-08 08:07
Karol wygra :) (1)
- 1 0
-
2017-10-16 14:59
Oby.
- 0 0
-
2017-10-05 07:10
pawle a - oszczędź tego Gdańszczanom (3)
ludzie jeżeli zagłosujecie na tego cwaniaczka, i kolaboranta pawła.a który co najwyżej przynosi wstyd Gdańskowi i Gdańszczanom swoim aroganckim, chamskim zachowaniem oraz buta ... cierpi na amnezje majątkowo mieszkaniową a jego machlojek nie zapisałoby się w kilkunastu stu stronnicowych księgach ... to Ja jako rodowity Gdańszczanin idę się utopić :/
- 57 18
-
2017-10-09 14:49
comitam
Tylko zabierz ze sobą duży kamień. HIIIIIIII
- 0 0
-
2017-10-07 19:59
Ty Gdańszczanin !
nie idż tą drogą
- 0 0
-
2017-10-05 13:38
idź przed wyborami, nie marnuj głosu swego
- 1 0
-
2017-10-09 13:26
tylko PiS
tak tylko PiS
- 1 1
-
2017-10-05 06:13
Tylko nie PiS (28)
Tylko nie PiS
- 512 529
-
2017-10-05 06:48
(21)
(po)lszewiku brukselski masz już TYLKO 18%rozumu.A niedługo go calkowicie stracisz.
- 35 65
-
2017-10-05 06:55
Za to u ciebie już na minusie. (14)
Pelikany dojnej zmiany, skoro tysiące Misiewiczów wam do rozumu nie przemówiło, to tylko świadczy o jego braku.
- 51 25
-
2017-10-05 07:07
wystarczy że wam przemówił jeden Budyń (6)
- 24 29
-
2017-10-05 07:56
(5)
Budyń może przynajmniej się w Gdańsku czymś pochwalić ... PiS może się pochwalić jedynie rezydencją w Toruniu i szkołą którą to dotuje nieustannnie. Zmiana z działania na wieczne dyskusje i obsmarowanie poprzedników wszystkim czym się da, rozdrapywanie przeszłości zamiast nadal prężnie iść do przodu ... nie dziękuję.
- 33 24
-
2017-10-09 05:22
tak afera
Amber Godl!
- 0 0
-
2017-10-05 14:27
tt (3)
A czym niby się budyń ma pochwalić? Że miasto jest w czarnej ciemnej kloace z rozwojem? Wrocław, Kraków, Poznań - są już dawno poza zasięgiem budyniowo city...
- 7 14
-
2017-10-07 16:44
A kiedy byłeś w Gdańsku, Krakowie czy Poznaniu, że tak twierdzisz?
Z racji wykonywanego zajęcia bardzo często jeżdżę po Polsce i bardzo często znajomi z Polski przyjeżdżają do Gdańska. Nie ze wszystkimi inwestycjami zgadzam się, ale - na Boga! - nie mamy się czego wstydzić! Gdańsk naprawdę rozkwita. Gros bliższych i dalszych znajomych twierdzi, że Gdańsk (ew. Trójmiasto) to jedyne - poza ich miejscem zamieszkania - miejsce w kraju, w którym chcieliby zamieszkać.
Tak, że ten... twarze w kubeł i do roboty.- 3 0
-
2017-10-05 14:36
(1)
to się tam wyprowadż i nie marud ż już więcej , zawsze byłeś taki marudny ?
- 9 6
-
2017-10-05 22:09
dla jasności
Przecież to tłuk z ex pegeeru,nasłany tu przez komisarza propagandy kc pis.
- 2 1
-
2017-10-05 07:36
(6)
Mam wyje... na misiewicza czy tez rydzyka.ALE WON Z ZLODXIEJSTWRM KORUPCJĄ
.- 23 11
-
2017-10-05 07:57
(5)
mam wyj.. na złodziei z Pis ale mam diość złodziei z PO - no wiesz co , wypowiedź w stylu: mam w tyłku lewą rękę niech utną ale prawej obciąć nie dam
- 10 17
-
2017-10-05 08:28
(4)
Idź się leczyć przygłupie.
- 12 9
-
2017-10-05 08:31
(3)
jusz ide przygłupie pokroju kaczyńskiego
- 15 11
-
2017-10-05 10:33
(2)
debil (po)nfident brukselski
- 5 11
-
2017-10-06 07:11
a samochodem jakij jeździsz niemieckim?
a polaka armia jaki czołgi ma niemieckie- 0 0
-
2017-10-05 12:07
brawo , SPiSałeś się - choć po snikersa i na kolanka do ojcusia Rydzyka
- 9 7
-
2017-10-05 07:05
Pisiaku mały jak kaczor (5)
- 28 30
-
2017-10-05 08:07
Kaczor to komplement przy Tusku (2)
Slownik kaszubski- kundel
POlecam- 18 21
-
2017-10-05 22:13
Jan Sztaudynger fraszka:
Niejednego karła własna małość zżarła.
I jeszcze jedna: Zawsze jednako nadęci kastraci i impotenci.- 1 1
-
2017-10-05 09:56
Kur.a ksiądz przygłup i złopdziej - na jednym jadą wozie
- 9 5
-
2017-10-05 07:39
(1)
WIELKI PAJAC, SLUGA EUROPY, co makreli nogi myje i jeszcze wodę wypije.
- 20 17
-
2017-10-05 08:01
a co lepiej oddawać pokłony i całować po rękach szarlatana z Torunia ? Nie będzie trasy kaszubskiej - będzie nowy ołtarz , nie będzie wiadukty , potrzebna nowa figura - nie będzie remontu ekspresówki - będą kolejne doatcje na odwierty geotermalne , vatu nie obniżymy bo budżetu na to nie stać ale 440 milionów w prezencie na samozwańczego kaznodzieje to świętość.. itd itp
- 15 17
-
2017-10-05 14:43
nie powinno upartyjniac sie samorzadu
ale w obecnej sytuacji sa dwie mozliwosci by to osiagnac.
adamowicz ostatecznie skazany nie moga go wystawic.- 1 2
-
2017-10-05 13:20
kmiotku moze budyń
coś luznego masz pod beretem
- 1 2
-
2017-10-05 12:38
Masz rację, (2)
zero smrodu z pisuaru, uwolnić miasto od fetoru!!
- 11 7
-
2017-10-05 12:46
(1)
jedni i drudzy nic nie warci , ale wolę pseudorozwojowe PO co co nakradnie to ich , niż zacofanych psudokatolików co marzy im sie powrót do PRL , jedno gorsze od drugiego - bądź tu mądry i wybieraj, co wolisz mieć świnkę czy cholerę
- 6 4
-
2017-10-05 13:14
Tak bo jest tylko PiS i PO.Jest tylko czerń i biel.Ten kraj nie ruszy do przodu mając w społeczeństwie takich przygłupów jak Ty.
- 1 4
-
2017-10-05 06:38
Tylko nie PO.
- 84 76
-
2017-10-05 06:02
Czy największe partie znowu zapomną o Gdyni?? (41)
To przez nich tkwimy w marazmie, nie wystawiają dobrych kandydatów!
- 147 71
-
2017-10-05 07:14
Przecież u nas rządzi "najlepszy" prezydent:))! (8)
- 33 13
-
2017-10-05 13:07
PO Maska na Prezydenta (6)
Zeby jescze POtrafila tak spiewac jak Mucha w Sejmie
- 8 10
-
2017-10-05 13:17
Pomaska byla uczestnikiem Puczu w Polskim Sejmie (1)
to ona moze kandydowac
- 7 10
-
2017-10-09 05:17
jak tam Ciamajdan*
Bredzisławow?
- 0 0
-
2017-10-06 00:29
ta k potrafi wszczynac awantury w kurkiolku
- 0 0
-
2017-10-05 20:32
wyborcy Kundla Kaszubskiego minusuja? (1)
- 3 3
-
2017-10-05 20:33
60 letniego starca Tuska?
- 5 2
-
2017-10-05 20:31
p.o. Maska
- 2 5
-
2017-10-05 13:20
Mlynarska na Prezydenta
ukonczyla Podstawowke. ..tylko to idealny kandydat PO
- 13 3
-
2017-10-06 02:11
Prezydenci (1)
No w jakim marazmie,przeciez Szczurek zbudowal lotnisko(przez nie Gdynia jest bankrutem),zarąbal Gdynie pasami dla rowerzystow ktorymi nikt nie jezdzi i postawil pomnik "Sea Towers" oraz nie naprawia drog:-) :-)
- 0 5
-
2017-10-06 07:35
No, no, nie ma to jak o godz. 2 w nocy wypisywać głupoty na necie.
- 1 0
-
2017-10-05 20:27
hAMADYK (1)
Łukasz Hamadyk.Reszta to ludzie wyciągnięci z tapczana
- 1 1
-
2017-10-06 07:34
Ten islamofob Hamadyk ?? Koleś oderwany od rzeczywistości.
- 1 0
-
2017-10-05 19:29
Ale się spasla trzoda na naszej krwawicy
- 2 0
-
2017-10-05 17:57
Powiedzmy sobie szczerze
Ze Szczurkiem nie ma nikt szans.
- 6 3
-
2017-10-05 17:32
Porażka
Tych 3ch kandydatów PO w sondażu to totalna przegrana PO!!! Musicie wystawić niezależnego kandydata PO nie umoczonego,tylko i wyłącznie prawdziwego samorządowca który nie będzie patrzył i myślał tylko ile ja ukradnę z tego tortu!!!Inaczej to PO przegra z kretesem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 6 1
-
2017-10-05 08:03
(6)
A musi to byc ktos z partii?
- 19 6
-
2017-10-05 10:16
Jak widać niestety ten ustrój już wybił ludziom w głowach tak dużo piętno partiokractwa... (5)
smutne
- 16 1
-
2017-10-05 12:35
(4)
Burmistrz powinien być po studiach urbanistyki gdzieś na trudnej uczelni -
MIT, UC, Rutgers, Harvard, ctp.
A ci sie tu bawia w partyjki jak za Lenia i Stalina.- 9 4
-
2017-10-05 12:51
a komentujący na trójmiasto.pl musi mieć doktorat z medioznawstwa. (3)
- 7 5
-
2017-10-05 15:49
-po tresci komentarzy wnosze ,ze pacjenci ze "srebrzyska " maja dostep do neta...
-dziwne ,bardzo dziwne ,a najlepszy kandydat to kandydat z miasta ,niezalezny z poza ukladu ,spolecznik ktoremu blizsze jest dobro miasta nad partyjnymi podzialami.
- 2 7
-
2017-10-05 13:01
(1)
Niech zgadnę, chodzi ci o mój adres, a nie o boląca prawdę.
- 1 5
-
2017-10-05 13:30
a dres to sobie sam kup, ty żulu i stypendysto MOPS-u.
- 2 7
-
2017-10-05 07:21
no złodzieje (3)
dalej będziecie głosować na złodziei?
- 21 24
-
2017-10-05 13:02
tylko nie PO (2)
Niemcy juz zakladaja firmy
- 12 9
-
2017-10-05 13:08
CDU POmpuje kase (1)
- 8 8
-
2017-10-05 13:09
PO Maska
- 6 5
-
2017-10-05 07:49
(2)
Gdynia nie lubi pajtyjniactwa jak widać i za to was mieszkańców cenię.
- 28 11
-
2017-10-05 13:02
POmaska
maska PO?
- 5 8
-
2017-10-05 12:49
Dokładnie. Jak najdalej od tego bagna polityki krajowej. A to, że nie będzie wsparcia rządowego dla inwestycji w Gdyni...
to już zdążyliśmy się przyzwyczaić.
- 8 4
-
2017-10-05 09:25
PiS namaścił Horałę do Gdyni (1)
- 8 5
-
2017-10-05 12:54
Horała sam siebie chyba namaści, jeśli jest pełnomocnikiem ds. wyborów samorządowych.
Przecież to on będzie zatwierdzał kandydatury PIS na wójtów, burmistrzów i prezydentów na Pomorzu i przekazywał dalej do prezesa Jarka i zarządu PIS.
- 7 1
-
2017-10-05 08:19
Kochani Gdanszczanie! (5)
Obudzcie sie, wystarczy budynia w naszym miescie to musi byc koniec, ciagle jakies afery zlodziejskie ciagle cos, przeciez jak bedzie mozliwosc znowu ciagnac samolot po plycie lotniska to ta skorumowana osoba to zrobi nie wspominajac kupowania mieszkan za nasze pieniadze!
- 40 27
-
2017-10-05 12:53
oj bardzo polityczny komentarz, pełen uproszczeń, stereotypów, półprawd i nieprawd.
O polskich znakach już nie wspominam, że brak, czyli typowy, codzienny nasz troll trójmiasto.pl
- 10 3
-
2017-10-05 09:34
(3)
Tyle afer w Gdańsku, a PiS jeszcze nikogo nie skazał... to jak z tymi aferami jest naprawdę. Może istnieją tylko w pisich łbach?
- 34 22
-
2017-10-05 10:22
postarszą postraszą krzyku na robią jak pod belwederem i tyle będzie z tej pisiej rewolucji, krowa która duzo ryczy mało mleka daje
- 8 7
-
2017-10-05 10:09
Jak może skazać, kiedy sądy, prokuratura to mafia (po)tologiczna.
- 15 16
-
2017-10-05 09:55
Spokojna Twoja rozczochrana
Przyjdzie pora na każdego POtwora.
- 19 17
-
2017-10-05 12:48
Ale przytyk dla Marcina Horały, bo napisałeś, że nie wystawiają dobrych kandydatów.
- 3 1
-
2017-10-05 08:20
Ty nie się nie martw (1)
PIS od dawna szykuje Marcina H. do tej roli.
- 14 9
-
2017-10-05 09:47
Nieśmiertelna kandydatura
Jak walenie głową w mur. Kompletny brak wyciągania wniosków a tylko prywatny interes.
- 14 6
-
2017-10-08 13:15
jedno pewne...
Czas skonczyc z panowaniem wszechmogącego,niezatapialnego budynia ktory powinien miec dozywotni zakaz zajmowania wyzszych stanowiso od ,,niewykwalifikowanego pracownika ochrony,,-to tyle
- 4 0
-
2017-10-08 02:56
Znacie ewrynajt?
- 0 0
-
2017-10-05 07:28
kto to jest młody Bolek? (1)
- 25 12
-
2017-10-07 20:11
syn starego
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.