• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piąty bieg Węzła Karczemki

Maciej Naskręt
20 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Kładka dla pieszych nad obwodnicą. Obiekt powstał w ramach rozbudowy Węzła Karczemki. Kładka dla pieszych nad obwodnicą. Obiekt powstał w ramach rozbudowy Węzła Karczemki.

Znamy wyniki pomiaru natężenia ruchu na Węźle Karczemki. Nawet 65 tys. aut podróżuje tam każdego dnia w kierunku Matarni. To o 7 tys. więcej niż przed rozbudową tego splotu dróg.



Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku przeprowadziła badania natężenia ruchu po rozbudowaniu Węzła Karczemki zobacz na mapie Gdańska na drodze ekspresowej S6 - Obwodnicy Trójmiasta.

Okazało się, że samochodów przejeżdżających przez węzeł jest dużo więcej niż przed budową, ale przejazd odbywa się płynnie, bez zakłóceń, nawet w godzinach szczytu komunikacyjnego. Aktualny pomiar porównano z danymi pochodzącymi z Generalnego Pomiaru Ruchu z 2010 r., a więc sprzed i z początku prowadzonej rozbudowy.

Najbardziej wzrósł ruch na obu jezdniach na odcinku Karczemki - Straszyn: aż o 13 tys. pojazdów na dobę, dochodząc do 54 386 pojazdów na dobę. Od strony węzła Gdańsk Lotnisko (d. Matarnia) ruch zwiększył się o 7 tys. pojazdów, do 65 tys. pojazdów.

Węzeł Karczemki jest węzłem zespolonym - składa się z dwóch węzłów. Obecnie przez tzw. mały Węzeł Karczemki, umożliwiający dojazd do centrum handlowego, przejeżdża 9 761 pojazdów na dobę. Wcześniej w tym miejscu znajdował się tylko wjazd do centrum handlowego na jezdni prowadzącej do Gdyni. Kolejną nowością na węźle jest zjazd z obwodnicy w kierunku Trasy W-Z w relacji Gdynia - centrum Gdańska. Tą drogą przejeżdża 8 238 pojazdów na dobę.

- Cieszymy się, że zaplanowany przez nas i rozbudowany węzeł, największy w północnej Polsce, spełnił pokładane w nim nadzieje. Przeprowadzone badania są tego najlepszym i bezspornym dowodem - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Poprawiła się ponadto przepustowość i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Inwestycja ma również pozytywny wpływ na środowisko, bo płynny ruch oznacza mniejsze zużycie paliwa i mniej szkodliwych związków emitowanych do atmosfery - dodaje dyrektor.

Warto przypomnieć, że przed rozpoczęciem prac, łącznice, czyli drogi zjazdowe z Obwodnicy w stronę ul. Kartuskiej były bardzo często zajęte przez samochody oczekujące na włączenie się do ruchu. W godzinach szczytu dochodziło nawet do bardzo niebezpiecznego odkładania się kolejki aut na jezdni głównej drogi ekspresowej. Obecnie tego nie ma.

- Należy zaznaczyć, że pełnego efektu komunikacyjnego nie byłoby, gdyby nie została zbudowana Trasa W-Z - inwestycja prowadzona przez władze Gdańska - tłumaczy dyrektor Robert Marszałek. - Podkreślaliśmy to od początku, kiedy ważyły się losy finansowania obu projektów, a teraz każdy kierowca może doświadczyć tego na drodze.

Przypomnijmy, że rozbudowa Węzła Karczemki została zrealizowana za kwotę 186 mln zł. Projekt przebudowy opracowała firma Transprojekt Gdański.

Miejsca

Opinie (95) 3 zablokowane

  • A JAK JEST W BOSTON ???

    Najlepiej zlikwidować Węzeł Karczemki i puścić ruch pieszy (ewentualnie rowerowy - w ramach otwarci na dwa kółka).
    P.S - co z estakadą ?

    • 6 3

  • Rozwiązanie komunikacyjne sprawdziło się. Zastanawiającym jest jednak fakt dlaczego nie zakończono prac związanych z urządzeniem terenów zielonych w obrębie węzła. Proszę o odpowiedź na forum.

    • 5 0

  • Nadzór inwestorski (4)

    Dlaczego nikt nawet nie wspomni kto nadzorował budowę Węzła Karczemki? O tym powinno się głośno mówić - nadzór nad rozbudową prowadził Polski Rejestr Statków z Gdańska, firma która wbrew pozorom i nazwie nie od dziś prowadzi nadzory budowlane na tak dużych inwestycjach. Dla przypomnienia odcinek Pruszcz Gdański - Czerniewice pomorskiej autostrady A1 również leży w dorobku nadzorów PRS-u. Trzeba promować trójmiejskie firmy a nie bić pianę bez potrzeby.

    • 93 8

    • .. to może jeszcze firmę ochroniarską, serwis sprzatajacy, i specjalne podziękowania dla toi toi

      • 3 3

    • Tak tak, PRS bieże samych emerytów z łapanki po tym jak wygra przetarg!!!!! (1)

      Ludzi zatrudnia na umowy śmieciowe!!!!!! Ci co nadzoruję nie pracują na etatach w PRS.........

      • 3 13

      • Kłamiesz mostowiec

        Co ty bredzisz człowieku pomyliłeś PRS z BOI. W PRS wszyscy co do jednego inspektorzy są pracownikami etatowymi nie siej zamętu bo ci to słabo wychodzi. Jeśli umowę o pracę uważasz za umowę śmieciową to proponuję ci idz do szkoły i się dokształć kłamco.

        • 15 0

    • Dlaczego nikt nie powie kto budował.

      I ile dołożył do kontraktu.
      Gdansk dziękuje za tych kilka milionów od Budimexu

      • 7 4

  • Na czasie...

    Jak zwykle trojmiasto.pl zacofane. Juz o tym pisały inne portasle tylko że w zeszłym tygodniu

    • 20 5

  • super, teraz KOWALE

    aby nie powtórzyć sytuacji z Karczemek przed modernizacją

    • 39 7

  • Węzeł jest super

    I tyle w temacie. Brawo

    • 78 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane