- 1 Oszukane "30 stopni" w majówkę (25 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (344 opinie)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (268 opinii)
- 4 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (110 opinii)
- 5 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (73 opinie)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (363 opinie)
Piąty bieg Węzła Karczemki
Znamy wyniki pomiaru natężenia ruchu na Węźle Karczemki. Nawet 65 tys. aut podróżuje tam każdego dnia w kierunku Matarni. To o 7 tys. więcej niż przed rozbudową tego splotu dróg.
Okazało się, że samochodów przejeżdżających przez węzeł jest dużo więcej niż przed budową, ale przejazd odbywa się płynnie, bez zakłóceń, nawet w godzinach szczytu komunikacyjnego. Aktualny pomiar porównano z danymi pochodzącymi z Generalnego Pomiaru Ruchu z 2010 r., a więc sprzed i z początku prowadzonej rozbudowy.
Najbardziej wzrósł ruch na obu jezdniach na odcinku Karczemki - Straszyn: aż o 13 tys. pojazdów na dobę, dochodząc do 54 386 pojazdów na dobę. Od strony węzła Gdańsk Lotnisko (d. Matarnia) ruch zwiększył się o 7 tys. pojazdów, do 65 tys. pojazdów.
Węzeł Karczemki jest węzłem zespolonym - składa się z dwóch węzłów. Obecnie przez tzw. mały Węzeł Karczemki, umożliwiający dojazd do centrum handlowego, przejeżdża 9 761 pojazdów na dobę. Wcześniej w tym miejscu znajdował się tylko wjazd do centrum handlowego na jezdni prowadzącej do Gdyni. Kolejną nowością na węźle jest zjazd z obwodnicy w kierunku Trasy W-Z w relacji Gdynia - centrum Gdańska. Tą drogą przejeżdża 8 238 pojazdów na dobę.
- Cieszymy się, że zaplanowany przez nas i rozbudowany węzeł, największy w północnej Polsce, spełnił pokładane w nim nadzieje. Przeprowadzone badania są tego najlepszym i bezspornym dowodem - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
- Poprawiła się ponadto przepustowość i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Inwestycja ma również pozytywny wpływ na środowisko, bo płynny ruch oznacza mniejsze zużycie paliwa i mniej szkodliwych związków emitowanych do atmosfery - dodaje dyrektor.
Warto przypomnieć, że przed rozpoczęciem prac, łącznice, czyli drogi zjazdowe z Obwodnicy w stronę ul. Kartuskiej były bardzo często zajęte przez samochody oczekujące na włączenie się do ruchu. W godzinach szczytu dochodziło nawet do bardzo niebezpiecznego odkładania się kolejki aut na jezdni głównej drogi ekspresowej. Obecnie tego nie ma.
- Należy zaznaczyć, że pełnego efektu komunikacyjnego nie byłoby, gdyby nie została zbudowana Trasa W-Z - inwestycja prowadzona przez władze Gdańska - tłumaczy dyrektor Robert Marszałek. - Podkreślaliśmy to od początku, kiedy ważyły się losy finansowania obu projektów, a teraz każdy kierowca może doświadczyć tego na drodze.
Przypomnijmy, że rozbudowa Węzła Karczemki została zrealizowana za kwotę 186 mln zł. Projekt przebudowy opracowała firma Transprojekt Gdański.
Miejsca
Opinie (95) 3 zablokowane
-
2012-11-20 09:26
A JAK JEST W BOSTON ???
Najlepiej zlikwidować Węzeł Karczemki i puścić ruch pieszy (ewentualnie rowerowy - w ramach otwarci na dwa kółka).
P.S - co z estakadą ?- 6 3
-
2012-11-20 08:51
Rozwiązanie komunikacyjne sprawdziło się. Zastanawiającym jest jednak fakt dlaczego nie zakończono prac związanych z urządzeniem terenów zielonych w obrębie węzła. Proszę o odpowiedź na forum.
- 5 0
-
2012-11-20 06:48
Nadzór inwestorski (4)
Dlaczego nikt nawet nie wspomni kto nadzorował budowę Węzła Karczemki? O tym powinno się głośno mówić - nadzór nad rozbudową prowadził Polski Rejestr Statków z Gdańska, firma która wbrew pozorom i nazwie nie od dziś prowadzi nadzory budowlane na tak dużych inwestycjach. Dla przypomnienia odcinek Pruszcz Gdański - Czerniewice pomorskiej autostrady A1 również leży w dorobku nadzorów PRS-u. Trzeba promować trójmiejskie firmy a nie bić pianę bez potrzeby.
- 93 8
-
2012-11-20 08:46
.. to może jeszcze firmę ochroniarską, serwis sprzatajacy, i specjalne podziękowania dla toi toi
- 3 3
-
2012-11-20 07:06
Tak tak, PRS bieże samych emerytów z łapanki po tym jak wygra przetarg!!!!! (1)
Ludzi zatrudnia na umowy śmieciowe!!!!!! Ci co nadzoruję nie pracują na etatach w PRS.........
- 3 13
-
2012-11-20 07:34
Kłamiesz mostowiec
Co ty bredzisz człowieku pomyliłeś PRS z BOI. W PRS wszyscy co do jednego inspektorzy są pracownikami etatowymi nie siej zamętu bo ci to słabo wychodzi. Jeśli umowę o pracę uważasz za umowę śmieciową to proponuję ci idz do szkoły i się dokształć kłamco.
- 15 0
-
2012-11-20 07:03
Dlaczego nikt nie powie kto budował.
I ile dołożył do kontraktu.
Gdansk dziękuje za tych kilka milionów od Budimexu- 7 4
-
2012-11-20 07:13
Na czasie...
Jak zwykle trojmiasto.pl zacofane. Juz o tym pisały inne portasle tylko że w zeszłym tygodniu
- 20 5
-
2012-11-20 07:10
super, teraz KOWALE
aby nie powtórzyć sytuacji z Karczemek przed modernizacją
- 39 7
-
2012-11-20 07:01
Węzeł jest super
I tyle w temacie. Brawo
- 78 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.