- 1 Trasa Kaszubska: półmetek ostatniego odcinka (95 opinii)
- 2 Urzędnicy skrupulatni czy nadgorliwi? (67 opinii)
- 3 Skąd pochodzą mieszkańcy Trójmiasta? (352 opinie)
- 4 Trzy auta zaangażowały służby z trzech miast (20 opinii)
- 5 Gdańsk tuż przed wojną. Film w kolorze (165 opinii)
- 6 17 tysięcy nowych sadzonek w Sopocie (21 opinii)
Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza
Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. Rzeczypospolitej. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.
W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.
Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa
Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.
Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.
Później Startowa i Żwirki i Wigury
Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. Startową. Tam również piesi zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Projekt jest już gotowy, a środki na jego budowę będą pochodzić częściowo od prywatnego inwestora (w ramach tzw. umowy szesnastkowej).
Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury. Obecnie kierowcy wyjeżdżający z osiedla mogą jechać tylko w kierunku Żabianki i - jeśli chcą skręcić w stronę centrum - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka. Po przebudowie skrzyżowania, w ramach którego ma powstać wspomniane przejście, nadkładanie drogi nie będzie konieczne, a skrzyżowanie z Hynka i następne z Kołobrzeską zostaną odciążone.
Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej
Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II. Przypomnijmy, że projekt wyburzenia dotychczasowej kładki i budowy kilku lżejszych przejść w poziomie jezdni jest już gotowy, ale kosztorys prac szacowany na ok. 35 mln zł znacznie przekracza możliwości finansowe miasta. Miasto na sfinansowanie prac poszukuje środków zewnętrznych i nie ukrywa, że to melodia przyszłości.
O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość
Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.
Miejsca
Opinie (486) ponad 10 zablokowanych
-
2023-09-22 07:37
zmieni sie po wygranych wyborach przez polakow
koniec z lewac twem- 12 3
-
2023-09-22 07:40
Super sprawa.
Oby się udało.
- 3 20
-
2023-09-22 07:42
No tak
Kolejny pomysł magistratu, jak tu dokorkować miasto.
- 32 4
-
2023-09-22 07:43
Szczyt głupoty!
Urzędnicy zamienili się na łby z kostką brukową. Bezpieczne przejścia, bezkolizyjne rozwiązania zamieniają na korki. tragedia!
- 43 5
-
2023-09-22 07:47
Czy oni sa nienormalni ? (2)
Skoro tyle sie mówi o ekologii to dlaczego będziecie teraz zatrzymywać ruch co kawałek? Samochod zatrzymujący się spała więcej paliwa i generuje więcej hałasu. Tunele są dobre i bezpieczne. Przez tyle lat nie było na tej drodze praktycznie żadnego wypadku. Po co chcecie spowalniać ten ruch ludzie !? Moi rodzice tamtędy chodzili i nadal chodza,ja cale swoje życie również i moje dzieci też nie będą miały problemu. Nikt nie marudził. Dojazd z zaspy na przymorze zajmował kilka minut. Po co go wydłużać?
- 54 10
-
2023-09-22 07:51
Masz rację. Trzeba jak najszybciej zabronić wjazdu spalinówkom. (1)
To w połączeniu z przejściami dla pieszych rozwiąże wszystkie problemy.
- 9 5
-
2023-09-22 09:06
Myślę że śmierć paru głupich urzędników byłaby tańsza opcja naprawdę
- 3 5
-
2023-09-22 07:48
A czy tamtedy gdzies nie ma isc droga zielona, czerowna czy niebieska od hynka w strone tranzytu na warszawe ?
Ponadto proponowalbym najpierw wymiane mega zuzytej nawierzchni pelnej kolein i dziur zanim przystapicie do robienia pasow. Jedno musi byc z drugim skoordynowane aby mialo sens . Robic zeby robicni wyrzucac pieniadze w bloto. Autorze artukulu prosze sprawdzic koncepcje dla tej drogi i zapyac sie szanownych wlodarzy o co kaman
- 12 1
-
2023-09-22 07:51
Niepotrzebne kombinacje.
Nie prościej wymalować "zebry" przez całą długość wszystkich ulic w mieście? Wtedy pieszy mógłby przechodzić gdzie chce i kiedy chce... nawet po dachach samochodów stojących w jednym gigantycznym korku (Tytus de Zoo "Na wyspach nonsensu")
- 22 2
-
2023-09-22 07:56
Słusznie
Trzeba uspokajać ruch w mieście.
Kolejna powinna być Obwodnica. Skrzyżowania ze światłami na Matarni i Karczemkach- 7 6
-
2023-09-22 07:58
Ewolucja w kierunku miast 15 minutowych
Step by step. A barany znów wybiorą tych samych polityków, których wskaże im tvn/tvp
- 18 3
-
2023-09-22 08:01
Dlaczego ludzie opłacani z pieniędzy podatników z uporem godnym lepszej sprawy utrudniają nam życie!?? (7)
Ten pomysł jest kompletnie bez sensu, natomiast to jest realizacja założeń miasta 15-minutowego. Poczytajcie o tym totalitarnym pomyśle.
- 32 9
-
2023-09-22 08:15
O Boże, nie! (3)
Tylko nie przysunięcie pracy, szkół i sklepów do mieszkań!
Przecież wtedy będę mógł chodzić prawie wszędzie na piechotę!
Lepiej zamknijmy wszystkich w gettach oddzielonych autostradami, żeby nie ruszyli się z miejsca bez haraczu dla Orlenu.
Wtedy będzie wolnościowo!- 11 5
-
2023-09-22 08:22
Tak, na pewno przysuną ci urząd miasta do mieszkania. (2)
Zapewne zrobią to dźwigiem.
Skąd się biorą takie giganty intelektu !?- 6 7
-
2023-09-22 08:29
Robią to udostępniając większość usług przez Internet.
Następnym razem skup się na swoich głupotach, zamiast marnować jedyną szarą komórkę na przedszkolne pojazdy :)
- 5 3
-
2023-09-22 09:15
Nie byłem w urzędzie miasta z 7 lat, po co Ty tam łazisz? Znajdź pracę może.
- 1 3
-
2023-09-22 11:13
Bo oni uważają się za najmądrzejszych i tych, którzy decydują.
A wystarczy spojrzeć na ankietę jakie zdanie na ten temat mają ci, którzy opłacają ich pensje.
- 1 1
-
2023-09-22 13:03
(1)
Poczytaj, czym jest miasto 15-to minutowe naprawdę - zamiast wierzyć paru oszołom. Masz mieć możliwość załatwienia podstawowych spraw w promieniu 15 minut od domu (sklep, bar, szkoła, usługi) - i tyle. Tak już projektowano niektóre osiedla w okresie międzywojennym, takie założenia brano pod uwagę przy odbudowie wybranych dzielnic np. Warszawy po II wojnie światowej. Dawny Gdańsk też był takim "miastem 15-to minutowym".
- 2 2
-
2023-09-22 15:20
ale ja nie chcę kieć takiej możliwości deb..lu jestem suwerenną jednostką która chce żyć jak chce a nie szczurkiem w klatce któremu ktoś limituje odległość na jaką może wyjść ze swojej klatki
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.