• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza

Maciej Korolczuk
22 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (486)
Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku. Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku.

Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. RzeczypospolitejMapka. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.



Czy jesteś za budową przejść i ograniczeniem prędkości na al. Rzeczypospolitej?

Budowa aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczypospolitej to będzie prawdziwa rewolucja na głównej arterii przebiegającej z Wrzeszcza przez Zaspę i Przymorze na Żabiankę. Obecnie kierowcy poruszają się nią z prędkością 70 km/h i między Galerią ZaspaMapka a skrzyżowaniem z ul. KołobrzeskąMapka muszą zatrzymać się tylko na jednych światłach przy ul. Hynka.Mapka

W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.

W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa. W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa.

Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa



Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.

Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.



Później Startowa i Żwirki i Wigury



Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. StartowąMapka. Tam również piesi zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Projekt jest już gotowy, a środki na jego budowę będą pochodzić częściowo od prywatnego inwestora (w ramach tzw. umowy szesnastkowej).

Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury.Mapka Obecnie kierowcy wyjeżdżający z osiedla mogą jechać tylko w kierunku Żabianki i - jeśli chcą skręcić w stronę centrum - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka. Po przebudowie skrzyżowania, w ramach którego ma powstać wspomniane przejście, nadkładanie drogi nie będzie konieczne, a skrzyżowanie z Hynka i następne z Kołobrzeską zostaną odciążone.



Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł. Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł.

Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej



Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II.Mapka Przypomnijmy, że projekt wyburzenia dotychczasowej kładki i budowy kilku lżejszych przejść w poziomie jezdni jest już gotowy, ale kosztorys prac szacowany na ok. 35 mln zł znacznie przekracza możliwości finansowe miasta. Miasto na sfinansowanie prac poszukuje środków zewnętrznych i nie ukrywa, że to melodia przyszłości.

O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość



Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • Nikt Wam tyle nie da co tzw. Miasto przed wyborami obieca. (2)

    A po wyborach: piniendzy nie ma, musimy szukac oszczędności.

    • 12 8

    • Coś się Tobie z rządem pomyliło chyba (1)

      • 3 2

      • Za pół roku chyba samorządowe

        • 1 1

  • Połączenie Abrahama /Zaspa (1)

    Oraz brak przejścia na odcinku pomiędzy Ale.Wojska Polskiego a Galeria Bałtycką to jest bardzo długi przystanek chcemy mieć przejście na drugą stronę choćby na żądanie albo jakąś kładkę

    • 10 6

    • Nowa Abrahama

      O nią walczcie

      • 2 1

  • Zostala tylko ta czesc miasta bez korkow. (5)

    Miasto bardzo sie stara, by i tam wszystko poblokowac, tylko nie zapomnijcie pozabierac przyciskow na zadanie dla piszych, to gwarantuje korki.

    • 86 10

    • (3)

      Przecież już te przyciski są zabrane

      • 10 0

      • Całe południe stoi, bo deweloperzy rządzą, a infrastruktura drogowa sprzed półwiecza (2)

        Trzeba teraz też zakorkować dzielnice które były rozsądnie planowane, bo Gdańsk jest miastem równości. Nie może być tak, że gdzie indziej jest lepiej. Należy równać w dół aby kontynuować wizję Adamowicza.

        • 19 4

        • Czyli nie ma korków w starych dzielnicach? (1)

          Ciekawe, ciekawe.

          • 0 6

          • Skala korków jest diametralnie inna. Wiele można PRLowi zarzucić, ale planowanie przestrzenne osiedli było przemyślane. Teraz blok na bloku, mało zieleni i droga co pamięta czasy jak tu się jeszcze krowy pasły.

            • 6 0

    • Tak to jesk kidey ludzie ze wsi starają się rządzić wielkim miastem wg swoich wiejsko i małomiastoeczkowych idei ale im tutaj to nie wychodzi. NIe tędy droga!

      • 1 1

  • Kolejna ulica będzie zakorkowana (1)

    Czekam tylko kiedy wszystko się zablokuje przez takie decyzje. Ludzi coraz więcej w Gdańsku, samochodów także a ulice z czasow powojennych

    • 63 11

    • No to właśnie pozbywamy się powojennego "koszmarka".

      • 5 6

  • Usunąć Dulkiewicz nim kompletnie popsuje miasto! (5)

    Takie pomysły można mieć tylko i wyłącznie gdy miasto ma dobrze działającą i rozwiniętą sieć metro/SKM/PKM jeżdżące co kilka minut, a nie gdy samochód pozostaje jednym środkiem transportu pozwalającym na przejechanie miasta w mniej niż godzinę.

    • 107 14

    • Tramwaj jedzie przez całe miasto w mniej niż godzinę. (3)

      Co ciekawe, samochód w szczycie nie ma na to najmniejszych szans.

      • 4 21

      • Wsiadasz do tramwaju i loteria:
        -czy będzie pachnący inaczej kloszard.
        -czy będą krzyczący na cały pojazd "bracia".
        -czy motorniczy łaskawie włączy klimatyzacje/ogrzewanie.
        -czy Twój tramwaj to będzie akurat jeden z tych, które codziennie ma awarię.
        -czy Twój portfel magicznie nie wyparuje.
        Ciekawe czy będziesz takim zwolennikiem tramwajów jak w końcu odpalą FALĘ.

        • 12 3

      • Podróż tramwajem trwa więcej niż godzinę (1)

        Przykładowo tramwaj z Jelitkowa na Świętokrzyską jedzie rozkładowo 63 minuty (czyli ponad godzinę) a Gdańsk nie kończy się na Świętokrzyskiej, więc np. na Szadółki sama jazda zajęłaby jakieś półtorej godziny.
        Dodaj do tego 10 minut na dojście na przystanek, 10 minut czekania i 10 minut z przystanku. Na Łostowicach robi się z tego 1,5h a na Szadółkach 2h.
        A samochodem? 27 minut na Łostowice i 29 na Szadółki.

        • 13 0

        • A podobno auta w Gdańsku tyllo stoją w korkach...

          • 0 1

    • To nie Dulkiewicz tylko Kotłowski ze swoją mafią od "wypasu"

      • 2 0

  • No cóż...

    Bez względu co napiszemy,
    I tak zrobią swoje Nasze opinie mają.............
    Przykład przejście przy Forum czas oczekiwania na zielone światło czasami to kosmos.....
    Owe światło skutecznie blokuję ruch pieszych i pojazdów - maestria.

    • 59 5

  • nie no komedia (1)

    nie jestem na co dzień kierowcą, ale kurde bez przesady, przejścia co chwilę, bo grubasom się nie chce iść 200m dalej, a korki gigantyczne, do tego spalone o wiele więcej benzyny

    • 76 20

    • grubasy siedza w samochodach

      ktos ma drałować 500m do tego przez tunele bo leniowi ciezko sie zatrzymac.

      • 17 11

  • (3)

    Uspokoić ruch, czy zakorkować miasto?
    Czy zatem nie powinny zniknąć zdublowane przejścia podziemne i nadziemne, których utrzymanie kosztuje?

    • 112 23

    • miasta nie korkuje wyburzenie kładki, tylko samochody, które wożą kierowcę i powietrze (1)

      możecie sobie szczekać co tylko chcecie, ale fizyczne fakty są niezaprzeczalne.

      • 16 12

      • Tak auto jest zaprojektowane, ze wozi od 1-5 pasazerow. Przestan plakac

        • 4 4

    • Powinny. Utrzymywanie tuneli pod naziemnymi przejściami to marnotrawienie miejskich poeniędzy.

      • 4 2

  • A gdzie ekologia ... (4)

    Auta w korkach ... Więcej emisji spalin

    • 59 7

    • zezłomuj i po problemie (1)

      • 7 12

      • uzasadnij swoją złotą myśl

        • 6 3

    • Nie ważne gdzie byleby przy korycie zostać.

      • 4 0

    • Niedługo będzie ekologia.

      Wystarczy zakaz wjazdu kopciuchów do miast.

      • 4 4

  • Mi pasuje. (9)

    Tunel to dobra rzecz. Samochody nie stoją mi pod oknami w korku, tylko żwawo śmigają w jedną czy w drugą stronę. Będą zatory. Z drugiej zaś strony robię się coraz starszy i będzie mi trudniej sprowadzać rower tunelem. Tak więc może być.

    • 35 138

    • Żwawe śmiganie = hałas (3)

      • 5 9

      • Gz (2)

        Wolne smiganie i stanie na swiatlach = więcej spalin

        • 8 0

        • Zakaz wjazdu spalinówek = zero spalin.

          • 1 3

        • współczesne auta nie maja właczonego silnika w czasie postoju

          • 0 0

    • Dziękuję za te żwawo śmigające samochody (3)

      Samochody na al. Rzeczypospolitej generują ciągły hałas, przez większość doby, w promieniu kilkuset metrów. I nie, to, że "mieszkam w mieście" nie jest argumentem i nie oznacza, że musi być głośno. Wystarczy ograniczyć prędkość, a hałas znacząco spadnie.

      • 4 13

      • (2)

        Twoja wiedza nt hałasu jest równa zeru. jaki hałas generuje pojazd ruszający z miejsca a jaki jadący ze stała prędkością. Jak nie masz samochodu to posłuchaj stając właśnie przy przejściu dla pieszych.

        • 4 0

        • Większość z tych pojazdów dawno powinna być na złomowisku.

          Jak ruszają elektryki to nic nie słychać.

          • 0 3

        • Twoja wiedza na temat hałasu jest ujemna

          Polecam relaksujące pół godzinki na wiadukcie nad obwodnicą, a zrozumiesz, że hałas zależy głównie od prędkości.

          • 0 0

    • patrzy tylko na czubek nosa, wstyd to mało powiedziane

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane