- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (105 opinii)
- 2 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (216 opinii)
- 3 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (51 opinii)
- 4 Coraz więcej domów pływających na wodzie (61 opinii)
- 5 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (32 opinie)
- 6 Prawie 50 miejsc parkingowych przy Parku Oruńskim (69 opinii)
Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza
Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. Rzeczypospolitej. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.
W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.
Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa
Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.
Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.
Później Startowa i Żwirki i Wigury
Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. Startową. Tam również piesi zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Projekt jest już gotowy, a środki na jego budowę będą pochodzić częściowo od prywatnego inwestora (w ramach tzw. umowy szesnastkowej).
Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury. Obecnie kierowcy wyjeżdżający z osiedla mogą jechać tylko w kierunku Żabianki i - jeśli chcą skręcić w stronę centrum - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka. Po przebudowie skrzyżowania, w ramach którego ma powstać wspomniane przejście, nadkładanie drogi nie będzie konieczne, a skrzyżowanie z Hynka i następne z Kołobrzeską zostaną odciążone.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania na sprzedaż na Przymorzu
Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej
Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II. Przypomnijmy, że projekt wyburzenia dotychczasowej kładki i budowy kilku lżejszych przejść w poziomie jezdni jest już gotowy, ale kosztorys prac szacowany na ok. 35 mln zł znacznie przekracza możliwości finansowe miasta. Miasto na sfinansowanie prac poszukuje środków zewnętrznych i nie ukrywa, że to melodia przyszłości.
O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość
Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.
Miejsca
Opinie (486) ponad 10 zablokowanych
-
2023-09-22 07:12
Nikt Wam tyle nie da co tzw. Miasto przed wyborami obieca. (2)
A po wyborach: piniendzy nie ma, musimy szukac oszczędności.
- 12 8
-
2023-09-22 07:26
Coś się Tobie z rządem pomyliło chyba (1)
- 3 2
-
2023-09-22 08:39
Za pół roku chyba samorządowe
- 1 1
-
2023-09-22 07:18
Połączenie Abrahama /Zaspa (1)
Oraz brak przejścia na odcinku pomiędzy Ale.Wojska Polskiego a Galeria Bałtycką to jest bardzo długi przystanek chcemy mieć przejście na drugą stronę choćby na żądanie albo jakąś kładkę
- 10 6
-
2023-09-22 08:40
Nowa Abrahama
O nią walczcie
- 2 1
-
2023-09-22 07:22
Zostala tylko ta czesc miasta bez korkow. (5)
Miasto bardzo sie stara, by i tam wszystko poblokowac, tylko nie zapomnijcie pozabierac przyciskow na zadanie dla piszych, to gwarantuje korki.
- 86 10
-
2023-09-22 07:46
(3)
Przecież już te przyciski są zabrane
- 10 0
-
2023-09-22 08:01
Całe południe stoi, bo deweloperzy rządzą, a infrastruktura drogowa sprzed półwiecza (2)
Trzeba teraz też zakorkować dzielnice które były rozsądnie planowane, bo Gdańsk jest miastem równości. Nie może być tak, że gdzie indziej jest lepiej. Należy równać w dół aby kontynuować wizję Adamowicza.
- 19 4
-
2023-09-22 08:13
Czyli nie ma korków w starych dzielnicach? (1)
Ciekawe, ciekawe.
- 0 6
-
2023-09-22 13:03
Skala korków jest diametralnie inna. Wiele można PRLowi zarzucić, ale planowanie przestrzenne osiedli było przemyślane. Teraz blok na bloku, mało zieleni i droga co pamięta czasy jak tu się jeszcze krowy pasły.
- 6 0
-
2023-09-22 13:05
Tak to jesk kidey ludzie ze wsi starają się rządzić wielkim miastem wg swoich wiejsko i małomiastoeczkowych idei ale im tutaj to nie wychodzi. NIe tędy droga!
- 1 1
-
2023-09-22 07:23
Kolejna ulica będzie zakorkowana (1)
Czekam tylko kiedy wszystko się zablokuje przez takie decyzje. Ludzi coraz więcej w Gdańsku, samochodów także a ulice z czasow powojennych
- 63 11
-
2023-09-22 07:29
No to właśnie pozbywamy się powojennego "koszmarka".
- 5 6
-
2023-09-22 07:24
Usunąć Dulkiewicz nim kompletnie popsuje miasto! (5)
Takie pomysły można mieć tylko i wyłącznie gdy miasto ma dobrze działającą i rozwiniętą sieć metro/SKM/PKM jeżdżące co kilka minut, a nie gdy samochód pozostaje jednym środkiem transportu pozwalającym na przejechanie miasta w mniej niż godzinę.
- 107 14
-
2023-09-22 07:28
Tramwaj jedzie przez całe miasto w mniej niż godzinę. (3)
Co ciekawe, samochód w szczycie nie ma na to najmniejszych szans.
- 4 21
-
2023-09-22 08:00
Wsiadasz do tramwaju i loteria:
-czy będzie pachnący inaczej kloszard.
-czy będą krzyczący na cały pojazd "bracia".
-czy motorniczy łaskawie włączy klimatyzacje/ogrzewanie.
-czy Twój tramwaj to będzie akurat jeden z tych, które codziennie ma awarię.
-czy Twój portfel magicznie nie wyparuje.
Ciekawe czy będziesz takim zwolennikiem tramwajów jak w końcu odpalą FALĘ.- 12 3
-
2023-09-22 09:25
Podróż tramwajem trwa więcej niż godzinę (1)
Przykładowo tramwaj z Jelitkowa na Świętokrzyską jedzie rozkładowo 63 minuty (czyli ponad godzinę) a Gdańsk nie kończy się na Świętokrzyskiej, więc np. na Szadółki sama jazda zajęłaby jakieś półtorej godziny.
Dodaj do tego 10 minut na dojście na przystanek, 10 minut czekania i 10 minut z przystanku. Na Łostowicach robi się z tego 1,5h a na Szadółkach 2h.
A samochodem? 27 minut na Łostowice i 29 na Szadółki.- 13 0
-
2023-09-22 09:36
A podobno auta w Gdańsku tyllo stoją w korkach...
- 0 1
-
2023-09-22 10:27
To nie Dulkiewicz tylko Kotłowski ze swoją mafią od "wypasu"
- 2 0
-
2023-09-22 07:24
No cóż...
Bez względu co napiszemy,
I tak zrobią swoje Nasze opinie mają.............
Przykład przejście przy Forum czas oczekiwania na zielone światło czasami to kosmos.....
Owe światło skutecznie blokuję ruch pieszych i pojazdów - maestria.- 59 5
-
2023-09-22 07:24
nie no komedia (1)
nie jestem na co dzień kierowcą, ale kurde bez przesady, przejścia co chwilę, bo grubasom się nie chce iść 200m dalej, a korki gigantyczne, do tego spalone o wiele więcej benzyny
- 76 20
-
2023-09-22 07:31
grubasy siedza w samochodach
ktos ma drałować 500m do tego przez tunele bo leniowi ciezko sie zatrzymac.
- 17 11
-
2023-09-22 07:27
(3)
Uspokoić ruch, czy zakorkować miasto?
Czy zatem nie powinny zniknąć zdublowane przejścia podziemne i nadziemne, których utrzymanie kosztuje?- 112 23
-
2023-09-22 08:03
miasta nie korkuje wyburzenie kładki, tylko samochody, które wożą kierowcę i powietrze (1)
możecie sobie szczekać co tylko chcecie, ale fizyczne fakty są niezaprzeczalne.
- 16 12
-
2023-09-22 08:19
Tak auto jest zaprojektowane, ze wozi od 1-5 pasazerow. Przestan plakac
- 4 4
-
2023-09-22 08:04
Powinny. Utrzymywanie tuneli pod naziemnymi przejściami to marnotrawienie miejskich poeniędzy.
- 4 2
-
2023-09-22 07:28
A gdzie ekologia ... (4)
Auta w korkach ... Więcej emisji spalin
- 59 7
-
2023-09-22 07:32
zezłomuj i po problemie (1)
- 7 12
-
2023-09-22 08:03
uzasadnij swoją złotą myśl
- 6 3
-
2023-09-22 07:41
Nie ważne gdzie byleby przy korycie zostać.
- 4 0
-
2023-09-22 07:52
Niedługo będzie ekologia.
Wystarczy zakaz wjazdu kopciuchów do miast.
- 4 4
-
2023-09-22 07:28
Mi pasuje. (9)
Tunel to dobra rzecz. Samochody nie stoją mi pod oknami w korku, tylko żwawo śmigają w jedną czy w drugą stronę. Będą zatory. Z drugiej zaś strony robię się coraz starszy i będzie mi trudniej sprowadzać rower tunelem. Tak więc może być.
- 35 138
-
2023-09-22 08:20
Żwawe śmiganie = hałas (3)
- 5 9
-
2023-09-22 09:16
Gz (2)
Wolne smiganie i stanie na swiatlach = więcej spalin
- 8 0
-
2023-09-22 10:13
Zakaz wjazdu spalinówek = zero spalin.
- 1 3
-
2023-09-22 13:54
współczesne auta nie maja właczonego silnika w czasie postoju
- 0 0
-
2023-09-22 08:47
Dziękuję za te żwawo śmigające samochody (3)
Samochody na al. Rzeczypospolitej generują ciągły hałas, przez większość doby, w promieniu kilkuset metrów. I nie, to, że "mieszkam w mieście" nie jest argumentem i nie oznacza, że musi być głośno. Wystarczy ograniczyć prędkość, a hałas znacząco spadnie.
- 4 13
-
2023-09-22 10:36
(2)
Twoja wiedza nt hałasu jest równa zeru. jaki hałas generuje pojazd ruszający z miejsca a jaki jadący ze stała prędkością. Jak nie masz samochodu to posłuchaj stając właśnie przy przejściu dla pieszych.
- 4 0
-
2023-09-22 10:43
Większość z tych pojazdów dawno powinna być na złomowisku.
Jak ruszają elektryki to nic nie słychać.
- 0 3
-
2023-09-22 17:36
Twoja wiedza na temat hałasu jest ujemna
Polecam relaksujące pół godzinki na wiadukcie nad obwodnicą, a zrozumiesz, że hałas zależy głównie od prędkości.
- 0 0
-
2023-09-22 09:24
patrzy tylko na czubek nosa, wstyd to mało powiedziane
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.