• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza

Maciej Korolczuk
22 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (486)
Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku. Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku.

Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. RzeczypospolitejMapka. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.



Czy jesteś za budową przejść i ograniczeniem prędkości na al. Rzeczypospolitej?

Budowa aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczypospolitej to będzie prawdziwa rewolucja na głównej arterii przebiegającej z Wrzeszcza przez Zaspę i Przymorze na Żabiankę. Obecnie kierowcy poruszają się nią z prędkością 70 km/h i między Galerią ZaspaMapka a skrzyżowaniem z ul. KołobrzeskąMapka muszą zatrzymać się tylko na jednych światłach przy ul. Hynka.Mapka

W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.

W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa. W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa.

Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa



Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.

Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.



Później Startowa i Żwirki i Wigury



Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. StartowąMapka. Tam również piesi zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Projekt jest już gotowy, a środki na jego budowę będą pochodzić częściowo od prywatnego inwestora (w ramach tzw. umowy szesnastkowej).

Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury.Mapka Obecnie kierowcy wyjeżdżający z osiedla mogą jechać tylko w kierunku Żabianki i - jeśli chcą skręcić w stronę centrum - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka. Po przebudowie skrzyżowania, w ramach którego ma powstać wspomniane przejście, nadkładanie drogi nie będzie konieczne, a skrzyżowanie z Hynka i następne z Kołobrzeską zostaną odciążone.



Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł. Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł.

Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej



Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II.Mapka Przypomnijmy, że projekt wyburzenia dotychczasowej kładki i budowy kilku lżejszych przejść w poziomie jezdni jest już gotowy, ale kosztorys prac szacowany na ok. 35 mln zł znacznie przekracza możliwości finansowe miasta. Miasto na sfinansowanie prac poszukuje środków zewnętrznych i nie ukrywa, że to melodia przyszłości.

O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość



Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • co za bez sens, ktoś kto to wymyślił powinien być automatycznie zwolniony! dyscyplinarnie!

    Wszędzie się udrażnia ruch TU w gdańsku utrudnia.

    • 26 8

  • Tam jest cała jezdnia do wymiany (2)

    Od etc do skrzyżowania z Kołobrzeska. Tym się zajmijcie w pierwszej kolejności.

    • 24 4

    • piniendzy nie ma... (1)

      ...i nie bendzie...

      Tylko ma pedzle i farbe wystarczy...

      • 6 2

      • Podziękuj centrali

        Cała kasa w podlaskie

        • 1 2

  • (2)

    Dobrze, że w końcu postanowiono ucywilizować al. Rzeczypospolitej. Gorzej, że znając Gdańsk, tramwaje będą tam marnowały czas na stanie na światłach, bo w tym mieście nie da się wprowadzić priorytetu dla komunikacji nigdzie.

    • 15 9

    • Nie da się, bo kierowcy ładują się na tory bez możliwości zjechania... (1)

      • 3 2

      • To jechać tramwajem.

        Zamontować spychy na tramwajach.

        • 1 0

  • To tam było 70 km/h????

    Obniżyć to czym prędzej!

    • 8 15

  • No chyba kogoś znowu pogięło... (1)

    Mało już korków w mieście?
    Olka od kilku lat metodycznie dewastuje infrastrukturę drogową w Gdańsku, a Kudłaty w Sopocie.

    • 26 8

    • I cały czas te miasta w czołówce krajowej

      Najmniej zakorkowanych miast.

      • 6 2

  • Proponuję uspokojenie ruchu na Obwodnicy, bo tam chyba jest to bardziej potrzebne. Tak ze 4 przejścia naziemnie i po sprawie.

    Doszliśmy do tego, że przejścia dla pieszych stanowią remedium na prędkość samochodów! To czysta ideologia, czyli robienie czegoś dla czystej zasady, a nie z obiektywnej potrzeby.

    • 19 3

  • Kogos

    Zdrowo popie....

    • 19 8

  • Nareszcie

    Oby jak najszybciej + remont ścieżek rowerowych

    • 7 23

  • (7)

    Cel jest prosty, do 2030 roku na myśl o samochodzie masz wymiotować i zrobią wszystko żeby tak było. Dalej nie wierzysz w "wszystkie teorie?

    • 22 5

    • Od 2024 roku wejdzie ustawa o rocznym podatku od pojazdów spalinowych (6)

      Obejmie wszystkie samochody z normą do EURO4.

      Przykład wyliczeń na stronie Sejmu

      Prognozowany dochód z podatku od samochodów (samochody osobowe używane):

      Średnia pojemność skokowa silnika
      1600 cm3

      Prognozowana liczba rejestrowanych używanych, sprowadzonych samochodów osobowych EURO 1

      150 000

      Kwota podatku (w PLN)

      5 996,90

      Dochód z podatku od samochodów

      (w tys. PLN) ok. 900 000

      • 4 0

      • (1)

        Komunizm z 12 gwiazdkami, czas ucieka ludzie śpią. Będzie ciekawie ;)

        • 5 1

        • Zgodnie z projektem ustawy, wysokość kwoty podatku uzależniona jest od cech fizycznych samochodu: pojemności skokowej silnika oraz normy spalania EURO. Przyjęcie stawki podatku, jako kwoty uzależnionej od pojemności skokowej silnika, zapewnia elastyczne uzależnienie podatku od konkretnego parametru silnika pojazdu. Zgodnie z art. 8 podatek obliczany jest jako iloczyn pojemności skokowej silnika (w litrach) podniesionej do kwadratu, współczynnika normy EURO oraz stawki (500 zł).

          • 0 1

      • (3)

        Nie zapłacę ani złotówki a jak będzie trzeba to się po prostu kogoś zabije

        • 1 3

        • To komornik przyjdzie do ciebie (2)

          Rozdział 4
          Właściwość organów podatkowych, tryb zapłaty i poboru podatku

          Art. 13. Organami podatkowymi w zakresie podatku są naczelnicy urzę­dów skarbowych, właściwi ze względu na miejsce zamieszkania albo siedziby podatnika.

          Art. 14. 1. Podatnicy zobowiązani są złożyć deklarację dla podatku właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego i dokonać zapłaty kwoty podatku na rachunek właściwego urzędu skarbowego, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia wydania dokumentu czasowego dopuszczenia samochodu do ruchu.

          2. Podatnicy mają obowiązek dołączyć do składanej deklaracji dla podatku kopie dokumentów, o których mowa w art. 11, na których podstawie dokonano obliczenia kwoty podatku.

          3. Jeżeli w postępowaniu sprawdzającym organ podatkowy stwierdzi, że podatnik, mimo ciążącego na nim obowiązku, nie zapłacił w całości lub części podatku, nie złożył deklaracji albo że wysokość zobowiązania jest inna niż wskazana w deklaracji, naczelnik urzędu skarbowego wydaje decyzję, w której określa wysokość zobowiązania podatkowego

          • 0 0

          • (1)

            to niech przyjdzie może od razu zabrać z sobą worek na swoje truchło

            • 0 0

            • Kozak w necie

              Wiadomo kto w świecie

              • 1 0

  • Cyrk (82)

    Jedyna jeszcze droga którą się tak nie korkuje bo ktoś pomyślał lata temu ,a teraz pomysły kogoś kto chce się wykazać i tylko bardziej zakorkować jezdnię. Może od razu jeden pas zlikwidować zerwać nawierzchnię i zasiać trawę .
    Masakra to miasto jest zarządzane tylko gorzej każdego roku.

    • 745 137

    • (16)

      Tramwaj, autobus, rower...

      • 38 88

      • Posluchaj (2)

        To ze masz 15 lat i nie masz praktycznie obowiazkow oprocz nauki i sprzatania pokoju to nie znaczy ze inni ich nie maja. Ten twoj rower, autobus czy tramwaj nie jest idealnym rozwiazaniem dla wszystkich.
        Poza tym, argumentacja na zasadzie takiej jak napisales tylko potwierdza, ze w zyciu nie musiales zalatwic kilku rzeczy w ciagu dnia gdzie w miedzyczasie musialbys zawiezc gdzies dzieciaki albo zrobic cokolwiek innego.

        • 112 35

        • Posłuchaj (1)

          To że dalej masz mentalność 15 latka, nie znaczy że wszyscy tak mają.

          Są trasy, gdzie bardziej opłaci się samochód, są takie gdzie lepiej pojechać komunikacją (to wymaga pomyślenia przy wyborze mieszkania, więc wielu przerasta), są takie gdzie jedzie się rowerem, bo jest szybciej.

          Tymczasem nieporadne życiowo kołki chcą tylko wszędzie jeździć samochodem, jednocześnie ciągle płacząc, że jeszcze za mało terenu ich sposób przemieszczania się zabiera i należy im się więcej.

          • 47 59

          • Małe dzieci zabierzesz do przedszkola czy szkoły ... tramwajem? Chorą babcię do szpitala? A co z oosbami mającymi problemy z

            Trzeb nie mieć pojęcia o życiu, żeby pisać takie brednie. Ja zawoziłem dzieci przez kilka lat do teściów z rana, potem do pracy, po pracy po dzieci. To,że trwałoby to autobusami 3 razy dłużej to już nie wspomnę. Córka z powodu choroby nie mogła być zabierana do przedszkola. ja mam chorobę, która wiąze się z problemami z chodzeniem. I nie piszcie tych bzdetów na temat ludzie mieszkających na Górnym Tarasie, bo to też część Gdańska, tutaj z żoną pracujemy i płacimy podatki na takich darmozjadów jak wy. Tak, mieszkamy za Obwodnicą już 25 lat. Zeby dostać sie do Gdańska, mam autobus raz na 15 minut, który jedzie godzinę. Potem musiałbym znowu łapać autobus lub tramwaj. Droga do pracy zajmuje mi połowę tego czasu.

            • 5 1

      • Brawa dla władz miasta za walkę z mieszkańcami w autach (8)

        Niech wskakują na rowerki!

        • 17 45

        • Żeby to mieszkańcy, ale wielu to słoje co najeżdzają tylko do pracy z przedmieść! (1)

          Ci najwięcej szczekają!

          • 21 17

          • Lecz się człowieku z nienawiści

            • 3 1

        • (5)

          NIedługo wybory - zmotoryzowani rozliczą za te drogowe cyrki!

          • 28 13

          • (1)

            Żebyś wiedział głosowałem na Ole i bardzo tego żałuję, jak będzie ona i lisiory to nie idę w ogóle.

            • 13 7

            • Ja tak samo

              • 2 1

          • Dokładnie, głosowałem na obecną władze i żałuję tego, jeśli będzie ona i pis to nie bede głosował na nikogo.

            • 8 4

          • Hehe, to dopiero będzie z deszczu pod rynnę (1)

            GD ma najwyższą średnia prędkość przejazdu i największy udział inwestycji dla zmotoryzowanych wśród wszystkich polskich metropolii. Jak ktoś się na poważnie (a nie pozorancko) zajmie zrównoważonym transportem, to dopiero będzie kwik. A takie podejście jak w tych komentarzach (niech sobie piesi biegają naokoło, są nieważni) pięknie mobilizuje ich do głosowania na fanów zrównoważonego transportu. W GD 42% ruchu to samochody, mniejszość...

            • 7 13

            • Naokoło? Wszędzie są tunele albo kładka

              Ale to nasza nowa władza z Olą na czele wymyśliła, że koniecznie trzeba karać kierowców. Wbrew przepisom, tak jak przejście naziemne przy budynku LOT. Są przepisy określające odległość przejścia dla pieszych i to przejście jest niezgodne z przepisami. Ale co tam, panna księżniczka wie lepiej i wymyśla nowe utrudnienia dla tysięcy ludzi, którzy w końcu płacą w podatkach (tak jak ja) na małpeczki panny Oli.
              Panno Olu. To my płacimy na Pani wybujałe ambicje. Może czas przestać zajmować się polityką i szwędać się po całej Polsce dla obrony utraconej demokracji?

              • 6 0

      • Pewnie

        4letnie bliźniaki będę wozić jedne z przodu kierownicy a drugie z tylu a pot będzie mi po du*ie leciał. W komunikacji każdy będzie patrzył w telefon udając, ze nie widzi dwojki małych dzieci i miejsca nie ustąpi a ja będę z ta dwojka ściśnietą jak sardynka modląc się zeby dojechać na czas bo przecież wszyscy wiemy jak bardzo punktualna jest komunikacja

        • 40 10

      • to kur** targaj za mnie kompresor 50 kg tramwajem (2)

        • 28 10

        • To stój z tym kompresorem w korku za 50 typami co jadą do pracy z kanapką w teczce. (1)

          • 11 18

          • Jak ograniczycie wszędzie prędkość i zwęzicie jezdznie, to tak będzie

            MY płacimy podatki i my chcemy, żeby nie karano nas za nie wiem co.

            • 1 0

    • Pozdro (23)

      Szedłeś tamtędy (np. z Bajana do Etc) kiedyś z wózkiem dziecięcym? Albo o kulach? Albo byłeś kiedyś stary/niedołężny? Byłeś osobą z niepełnosprawnością? Dla mnie, zdrowego, trzydziestokilkuletniego mężczyzny, przejście przy ETC z dzieckiem w wózku było utrapieniem. Czy przejścia naziemne już zbudowane zwiększyły korki? Nie wydaje mi się

      • 53 58

      • (4)

        Tak przechodziłem np. Z wózkiem. I dałem rade , są zejścia przygotowane do tego o tyle lat to dobrze funkcjonowało i może funkcjonować dalej.

        • 56 39

        • (3)

          a ja jechałem kiedyś tamtedy autem 50 km/h i tez dałem rade

          • 40 22

          • ty to wszedzie jezdzisz 50 albo i 30 bo nie masz sily gaz wcisnac (2)

            • 26 20

            • (1)

              argument na poziomie 14 latka ;)

              • 19 8

              • Przeceniasz go

                • 0 1

      • (7)

        Ojej biedne ciepłe kluchy trzeba co kilka metrów przejście dla pieszych namalować żebyście się 3,14 .zdy życiowe nie załamali?

        • 25 32

        • (4)

          Śmiesznie to brzmi ze strony kogoś, kto nie może przejść kilka minut z domu na przystanek komunikacji miejskiej i musi podjechać samochodem pod same drzwi sklepu czy pracy.

          • 25 12

          • (3)

            ale to może top wy sobie przejdźcie a nie oczekujecie tego od kogoś innego?

            • 2 5

            • Może wy sami płaćcie za drogi miejski, a nie oczekujecie tego od wszystkich podatników? (2)

              • 1 2

              • Płacimy w podatku drogowym czyli (1)

                W paliwie. Ci co nie jeżdżą nie płacą

                • 2 2

              • Błąd wynikający z ignorancji

                0 (słownie: zero) z tego podatku idzie na drogi miejskie

                • 1 0

        • (1)

          ojej ciepłe kluchy muszą jeżdzić wszędzie samochodem bo 15 minut piechotą to daleko, a stanie w autbusie to nóżki bolą :P

          • 11 7

          • Dlaczego tak jątrzysz? jakieś problemy z psyche? Obrażasz pełno ludzi, którzy muszą jezdzić samochodami

            Gdybyś miała własną działalność, to byś wiedziała. Towar trzeba przywieźć, czasami zawieźć klientowi. Autobusem? Może hulajnogą?

            • 1 0

      • Tak zwiekszylo. Chociażby przejście prz Bramie Wyżynnej. (5)

        Wczoraj w tramwaju czekałem przed przejściem na światłach jadąc od strony Chełmu. Tam często się czeka. Przejście przed przystankiem tramwajowym wydłuża czas jazdy tramwajem. Jeżeli nie ma tam skrzyżowania, na którym i tak tramwaj musi czekać, to tylko zwiekszamy czas przejazdu, który I tak jest już za długi.

        • 25 12

        • (2)

          Drogi kierowczyku, kłamać też trzeba umieć. Przy Bramie Wyżynnej tramwaj jest wstrzymywany przez sygnalizację dla samochodzików, a nie dla pieszych. Dla pieszych jest wyłącznie sygnalizacja ostrzegawcza, ale dalej pozostawiono nawrotkę.

          • 17 22

          • Tylko po co wydawano kasę na tunel od Forum do budynku LOT, żeby po kilku latach zbudowac przejście naziemne?! (1)

            Czy naprawdę aż tak bardzo nie dbamy o miejskie pieniądze, że fundujemy wypasione podziemne przejście tylko po to, by po 3 czy 4 latach zablokować całe centrum 2 letnim remontem, żeby zrobić te durne przejście?? Czy urzędnicy są na tyle ograniczeni, że nie zrobili tego przy budowie Forum? A teraz, po wybudowaniu przjeścia , rozwalają pobocza, by poprawić przystanki autobusowe. Kolejna porażka naszych urzędników, no i panny Oli, która zarządza tym wszystkim

            • 1 1

            • Akurat tamten tunel był remontowany z kasy Forum Gdańsk

              Ale po co tego też nie wiem. Ten tunel należy zasypać

              • 0 1

        • Bajki opowiadasz (1)

          tramwaje stoją przez nawrotów przy NBP

          • 11 2

          • A w tym czasie piesi mają zielone.

            Tej nawrotkimkiedys nie było, jest ogólnie nie potrzebna. Powstała bo jest przejście które i tak tamuje ruch.

            • 2 2

      • Dla kilku osób wszyscy muszą cierpieć, dla osób w śpiączce też powinno być dostosowanie (1)

        Zatrudni się dwóch pielęgniarzy którzy będą przenosić osoby w śpiączce w pozycji leżącej i wysepka na środku do przewijania dzidziusiów. Dość już dyktatu mniejszości, jesteś niepełnosprawny, z dzieckiem idź w miejsce gdzie jest przejście naziemne, nie może być każde dla wszystkich przystosowane.

        • 6 15

        • To może zróbmy tunel z windą dla samochodów?

          W końcu to takie cudowne rozwiązanie, więc będziesz korzystał, prawda?

          • 8 5

      • szedlem z wozkiem kilkukrotnie, mam 37 lat, bez najmniejszego problemu; przejscia naziemne na pewno zmniejszą

        • 7 6

      • Tak ddoatkowe przejścia zwiększyły korki i to znacząco na Podwalu Przedmiejskim

        Zresztą nie tylko tam. Przy bramie Wyżynnej tez jest istotnie gorzej.

        • 7 7

    • (6)

      Oh komuszki tesknia do ich wspanialego idealnego PRLu gdzie ktos myslal i budowal dla nich, teraz zly kapitalizm i ten zgnily zachód wszystko psuje :(

      • 6 24

      • Urbanistyka wtedy działa lepiej niż teraz, teraz w sumie ona leży i kwiczy. (3)

        • 42 9

        • Bo miasto Gdańsk to bogate miasto !!!

          Wywalanie pieniędzy na bzdety to już norma a za te pieniądze można było by zakupić kilka tramwajów . Ale po co nam tramwaje - pieszo szybciej !

          • 25 4

        • Urbanistyka działała lepiej bo praktycznie nie było samochodów (1)

          Osoby starsze i niepełnosprawne były ignorowane i miały siedzieć w domu. Do tego państwo nie musiało pytać nikogo o zdanie w kwestii budowy czy poszerzenia ulicy, nie było norm ekologicznych a do tego ziemia była za darmo.

          Na takich zasadach to i dziś by była lepsza urbanistyka

          • 4 11

          • ty gł..pku przede wszystkim wtedy myślano na przyszłość obecni deb..le projektują na wczoraj za rok dwa te ich rozwiązanjia są do d.. tym to się różni

            • 3 3

      • Czubie głupi te nowe drogi które są zbyt wąskie np dla autobusów to jest to lepsze tak och ty biedny głupi czubie

        • 3 4

      • odezwal sie gosc co o komunie czytal w ksiazkach

        a teraz zachwala patrzenie sasiadowi w okno ze swojego balkonu bo jego blok stoi 15m obok sasiada, wszystko jest zabetonowane i nigdzie nie ma ani placow zabaw ani zieleni bo tak dziala patodeweloperka z jego ukochanym kapitalizmem

        • 16 2

    • (3)

      I tak stoisz potem na światłach. Typowe niezrozumienie prostych spraw, co z tego, że grzejesz jak potłuczony, skoro potem musisz to "odstać" na skrzyżowaniu, chociażby z Kołobrzeską.

      • 11 9

      • (2)

        Wystarczy jechać stała prędkością i jest ok ale na skrzyżowaniu z Kołobrzeską stoi się przez dodatkowe kilka tysięcy ludzi mieszkających tam w nowo powstałych blokach przy Auchan i na tyłach, na dawnej bazie PKS-u i zaraz niebawem kolejny cyrk mieszkaniowy na Dąbrowszczaków za dawna szkoła "budowlanką" wisienka na torcie.

        • 11 7

        • Lepiej dogeszczac miasto niż zapewnić komunikację na peryferia

          • 6 0

        • Ach ci przeklęci ludzie, w mieście mieszkają. Tylko by łazili wszędzie, nie da się przejechać stówką.

          • 3 1

    • Autostrady

      Buduje się za miastem

      • 14 8

    • Mamy pomykac norami pod ziemia?

      Super idea

      • 5 4

    • Super, najwyższy czas ! (1)

      Dosyć wewnętrznych autostrad w mieście, na których panują szybcy i wścieki! Szoferzy i szoferki. rozumiem wasze oburzenie, ze piesi nie będą mogli bawić się w szczury, byście mogli jeździć "szybko i bezpiecznie", ale to też dla waszego bezpieczeństwa, bo dla wielu z was 50km/h to i tak o wiele za dużo. No chyba, że przeraża was perspektywa myślenia i skupienia się na jeździe a nie gapienia się w smartfona!

      • 24 26

      • A tramwaj to magicznie przeniknie przez te przejścia?

        Takie bezmyślne stawianie przejść na drodze tramwaju sprawi że jazda całkowicie nie będzie się opłaca czasowo.

        • 15 9

    • (6)

      Koncepcja budowania autostrad w mieście to pomysł komunistów. Te autostrady nie miały być dla samochodów, ale dla czołgów by się mogły sprawnie przemieszczać w razie konfliktu i gdyby miasto zostało zniszczone. Nonsensem jest budowa autostrad do nikąd w środku miasta. W mieście masz jeździć 50km/h i miasto ma być dla wszystkich - dla pieszych, rowerzystów, kobiet z dziećmi, niepełnosprawnych i ludzi starszych, a nie tylko dla kierowców. Poza tym jedyną opcją by zmniejszyć korki w mieście to sprawna i szybka komunikacja publiczna oraz parkingi park&ride za miastem.

      • 19 18

      • (2)

        droga jest dla samochodów, jak przez jezdnie przechodzicie to jesteście na niej goścmi.

        • 6 11

        • Droga jest nas wszystkich

          Wspólna

          • 9 1

        • Oj, ktoś nie zna nawet definicji drogi

          A to raptem art. 2 PoRD

          • 0 0

      • Mylisz się - podobne rozwiązania były także w Europie zachodniej, tyle że tam wcześniej zaczęto od nich odchodzić.

        • 3 2

      • :) (1)

        taaaak ciężki przypadek, pomylony z amerykańskimi interstate miedzy bazami, ale coś tam słyszałeś o świecie.

        • 2 2

        • Większość interstate ma standard jak stara Słowackiego

          Więc ty nawet nie słyszałeś

          • 0 0

    • Przecież ta droga się korkuje. Na skrzyżowaniu z Kołobrzeską z jednej strony, a na rondzie Komorowskiego z drugiej. Klasyk. Przy dobrze ustawionej sygnalizacji ruch będzie rozkładał się bardziej równomiernie i całościowo korki powinny się zmniejszyć. Ale to przecież się nie mieści w głowie fanom chłopskiego rozumu.

      • 10 12

    • Miasta stają się uciążliwe. Czas na wyprowadzkę. (1)

      • 4 6

      • Żegnam ozięble !

        • 4 4

    • Jakieś wariactwo, zaraz zrobią prom pod Martwą Wisłą tam gdzie jest tunel (3)

      Jakieś lewackie ideologiczne niszczenie tego co jest zrobione, jest przejście podziemne, to zrobią naziemne, jest samochód to proponują rikszę z własnym napędęm, zaraz będziemy mieszkać w namiotach i marznąć zimą bo lewaccy naukowcy mają badania że tak lepiej.

      • 20 11

      • Ty...prawak, lewak to przynajmnie myśli, a prawak tylko.... (1)

        ...wierzy! Prom by się przydał dla rowerzystów i pieszych, no chyba, że jeden pas w tunelu przeznaczymy dla nich. Ot i to jest doskonały pomysł! Od razu w tunelu zrobi się przyjemniej.

        • 8 6

        • A autobus przez tunel jest od czego?

          Może jeszcze zrobić zebry przez tory kolejowe w okolicy dworca głównego. Przecież to nie do pomyślenia żeby pieszy szedł tunelem.

          • 0 1

      • Chyba jednak jesteś komuchem

        Wrzucanie ludzi w tunele to pomysł komuchów

        • 1 3

    • taki jest plan i obok likwidacji miejsc parkingowych, zwężania ulic nowe przejścia naziemne

      są elementem ograniczania indywidualnej mobilności. Polski rząd zobowiązał się do tego podpisując "fit for 55" i w zamiana mieliśmy dostać kase z planu dobudowy. Także w to wpisuje się ciągłe podnoszenie cen samochodów oraz nadchodzący w 2024roku podatek od zakupu aut spalinowych a docelowo od 2026 podatek ciągły od posiadania auta spalinowego.

      • 3 5

    • W Holandii czy Danii żyją bez samochodów w wielu dużych miastach (2)

      i wiecie co? Duńczycy to najszczęśliwszy naród na świecie (w rankingu). Również Holendrzy nie narzekają.

      • 7 9

      • No ale dla prawaków czyli komuchow to są jakieś lewackie fanaberie. Ma być tak jak w Moskwie. 12 pasmowe autostrady w środku miasta i wszystko stoi. Zbyt dużo Polaków ma wschodnią mentalność.

        • 7 1

      • Hahaha

        • 0 2

    • Tylko odsunięcie od władzy obecnej miejskiej ekipy uchroni mieszkańców przed takimi bzdurnymi pomysłami. (1)

      • 6 3

      • I to jak najszybciej.

        • 5 2

    • Dikładnie

      Stop durnemu lewactwu!

      • 2 3

    • ból części tylnej kierwofczyku? (1)

      • 2 3

      • Ból tylnej części od sztycy rowerowczyku chłopczyku?

        • 0 2

    • Dla mnie cyrk

      to to, że takie miasto jak Gdańsk nie ma stałej ekipy do remontów, tylko ciągle urządza przetargi.

      • 0 0

    • Wypędzić z miasta Dulkiewicz. Ona się kompletnie nie nadaje na prezydentową. mamy zapaść Gdańska na wszystkich polach.

      • 0 1

    • Wybierajmy dalej kontynuatorów deweloperskiej mafii...w tym mieście zamiast się poprawiać mieszkańcom to gdańszczanie wypychani są w okolice wysypiska śmieci a budynki w dobrze skomunikowanych miejscach wykupywane na wynajem...Gdańsk dla mieszkańców wydaje się być z roku na rok gorszym miejscem do życia.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane