- 1 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (200 opinii)
- 2 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (43 opinie)
- 3 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (31 opinii)
- 4 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (38 opinii)
- 5 Prawie 50 miejsc parkingowych przy Parku Oruńskim (64 opinie)
- 6 Coraz więcej domów pływających na wodzie (56 opinii)
Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza
Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. Rzeczypospolitej. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.
W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.
Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa
Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.
Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.
Później Startowa i Żwirki i Wigury
Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. Startową. Tam również piesi zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Projekt jest już gotowy, a środki na jego budowę będą pochodzić częściowo od prywatnego inwestora (w ramach tzw. umowy szesnastkowej).
Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury. Obecnie kierowcy wyjeżdżający z osiedla mogą jechać tylko w kierunku Żabianki i - jeśli chcą skręcić w stronę centrum - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka. Po przebudowie skrzyżowania, w ramach którego ma powstać wspomniane przejście, nadkładanie drogi nie będzie konieczne, a skrzyżowanie z Hynka i następne z Kołobrzeską zostaną odciążone.
Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej
Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II. Przypomnijmy, że projekt wyburzenia dotychczasowej kładki i budowy kilku lżejszych przejść w poziomie jezdni jest już gotowy, ale kosztorys prac szacowany na ok. 35 mln zł znacznie przekracza możliwości finansowe miasta. Miasto na sfinansowanie prac poszukuje środków zewnętrznych i nie ukrywa, że to melodia przyszłości.
O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość
Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.
Miejsca
Opinie (486) ponad 10 zablokowanych
-
2023-09-26 05:11
Droga
To najpierw proszę to coś co nazywacie drogą wyremontować Najgorsza ulica w Gdańsku
- 1 0
-
2023-09-26 05:17
Czarny Dwór
Dlaczego miasto nic nie robi z ulica czarny dwór tylko wydaje kasę na inne inwestycje, które mogłyby poczekać.
Ta ulica to jest wstyd należy jak najszybciej zrobić drugi pas od Obroncow do Hallera- 1 0
-
2023-09-26 06:58
Nawierzchnia tej drogi błaga w pierwszej kolejności o remont !!!!!
- 1 0
-
2023-09-26 07:34
powinni ograniczyć do 30 i dać pierwszeństwo rowerom
- 0 0
-
2023-09-26 10:36
Jak zwykle kierowca na kanapie ma lekko i po płaskim a w trudzie i pocie ludzie będą wchodzić na kładki. W japoni kierowcy jadą pod miasto, ułatwia się życie osobom potrzebującym A nie kierowcom którzy i tak się nie męczą a trują ludność powodując choroby i śmierć. Wzrasta liczba kierowców a maleje pieszych, powód to łatwość poruszania się po mieście, a niby miasto jest dla pieszych, za miastem nie ma mawet dróg dla pieszych a w mieście królują auta bo nikt nie chcę być truty idąc pieszo a to ciężka praca. Żadnych klatek, auta likwidować lub pod ziemię. Dostali na wyłączność drogi zamiejskie i jeszcze rozjeżdżają miasto a leczenie skuteczne na nowotwory jest niesponsorowane przez kierowców także omdlenia w gorącu i spalinach powodujące co jakiś czas śmierć osób niezmotoryzowanych nie jest zadośćuczyniana a niezmotoryzowani nie są chronieni przed kierowcami. Brak jest odszkodowań jak w niektórych Państwach Europy za bycie trutym w mieście.
- 0 1
-
2023-09-27 12:52
Głupota!
To bardzo zły pomysł!
Nie zgadzam się na żadne ograniczenia prędkości i na kolejne przejścia.
Samochody zamiast płynnie jechać będą się co chwile zatrzymywać i powodować korki.- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.