• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza

Maciej Korolczuk
22 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (486)
Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku. Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku.

Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. RzeczypospolitejMapka. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.



Czy jesteś za budową przejść i ograniczeniem prędkości na al. Rzeczypospolitej?

Budowa aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczypospolitej to będzie prawdziwa rewolucja na głównej arterii przebiegającej z Wrzeszcza przez Zaspę i Przymorze na Żabiankę. Obecnie kierowcy poruszają się nią z prędkością 70 km/h i między Galerią ZaspaMapka a skrzyżowaniem z ul. KołobrzeskąMapka muszą zatrzymać się tylko na jednych światłach przy ul. Hynka.Mapka

W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.

W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa. W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa.

Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa



Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.

Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.



Później Startowa i Żwirki i Wigury



Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. StartowąMapka. Tam również piesi zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Projekt jest już gotowy, a środki na jego budowę będą pochodzić częściowo od prywatnego inwestora (w ramach tzw. umowy szesnastkowej).

Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury.Mapka Obecnie kierowcy wyjeżdżający z osiedla mogą jechać tylko w kierunku Żabianki i - jeśli chcą skręcić w stronę centrum - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka. Po przebudowie skrzyżowania, w ramach którego ma powstać wspomniane przejście, nadkładanie drogi nie będzie konieczne, a skrzyżowanie z Hynka i następne z Kołobrzeską zostaną odciążone.



Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł. Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł.

Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej



Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II.Mapka Przypomnijmy, że projekt wyburzenia dotychczasowej kładki i budowy kilku lżejszych przejść w poziomie jezdni jest już gotowy, ale kosztorys prac szacowany na ok. 35 mln zł znacznie przekracza możliwości finansowe miasta. Miasto na sfinansowanie prac poszukuje środków zewnętrznych i nie ukrywa, że to melodia przyszłości.

O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość



Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Nareszcie!

    • 18 94

    • Tak! Idiokracja odcinek 4353434534

      Auta stoją w korku a piesi nie, więc dajmy więcej pieszym - przecież to logiczne i oczywiste.
      I pisałem, że będzie w Trójmieście coraz gorzej, że pracują już nad zwężeniem Słowaka i innych głównych dróg to "nie, nie odważą się lala" - pamiętajcie, że ideologia zabiła na świecie setki milionów ludzi a tu chodzi tylko o to byście więcej czasu spędzili w korkach.

      • 8 3

  • I bardzo dobrze (7)

    Ludzie jezdza tam po 80-100 kmh, majac innych gdzies. Przejscia ich w koncu naucza, ze jak chca sie wyszalec to od Kolbaskowa do Berlina moga sobie smigac na niemieckich autostradach.

    • 30 142

    • dokładnie (2)

      w dodatku nie mozna przejsc jak normalny człowiek tylko trzeba drałować po 500m i do tego przez zasikane tunele

      • 13 28

      • to nie kierowcy do nich sikają

        • 17 3

      • To nie sikaj w tunelu! Ale skoro wolisz drałować 500m do przejścia i grzecznie stać na czerwonym...

        • 11 0

    • Weź podnieś bo mózg ci wypadł.

      • 16 4

    • (1)

      Akurat od Kołbaskowa do Berlina na A11 jest sporo ograniczeń do 120.

      • 0 1

      • większym problemem jest zakorkowanie tej autostrady w weekendowe godziny szczytu

        stanie w korku na autostradzie typu 2x3 pasy jest bardziej uciążliwe niż stanie w korku na ulicy 2x 1 pas ruchu. Sprawdzone w praktyce w wielu miastach świata.

        • 0 0

    • A ile mają jechać? Tam mogło by być właśnie ograniczenie 80-90 bo to długi prosty odcinek, ale zróbmy 50 i milion przejść. Po co się ograniczać - zasypać też tunele na Żołnierzy Wyklętych i tam też przejścia naziemne! Dramat.

      • 3 2

  • (2)

    I wszystkie spaliny ludzie będą sobie wdychali...a wystarczyło przekopać tunele.

    • 70 31

    • ...dla samochodów?

      • 13 3

    • no tak, bo spaliny magicznie omijają tunele ;]

      już się zaczyna ujadanie kierowców w komentarzach i te ich argumenty z pupy ;]

      • 3 1

  • Kładkę będzie można zburzyć (2)

    Po co utrzymywać ją skoro będzie przejście naziemne.

    • 26 47

    • (1)

      czytanie tekstu ze zrozumieniem to dzis naprawde poszukiwana umiejetnosc ...

      • 14 3

      • szok, że komentarze pisać potrafią

        • 7 2

  • (16)

    Może nie powinni aż tak zagęszczać tych przejść, ale zgadzam się, że mądrym jest wreszcie wycofywać się z durnego postmodernistycznego pomysłu przecinania miasta na części "autostradami", gdzie przestrzeń miejska to oddzielone od siebie getta, a piesi są wciskani na drogie w utrzymaniu kładki lub niebezpieczne, zasikane tunele. Z resztą to kopiowanie amerykańskiego błędu, z którego zachód już dawno się wycofuje.

    A jak słuchać kierowczyków, to wszędzie powinny być po trzy pasy w każdą stronę, prawo rozjeżdżania na przejściach i każdy chodnik lub zieleniec to oczywiście dziki parking na ich kilka szrotow, z których sprawny jest tylko jeden.

    • 41 139

    • To nie jest wcale gęsto, nawet licząc te przejścia, żeby przedostać się z jednej zaspy na drugą trzeba się sporo nakombinować i nadkładać drogi, zależy skąd się idzie.

      • 14 8

    • Nie sikaj będzie czyściej

      • 10 2

    • (8)

      "autostrady", "getta", piesi są wciskani", "niebezpieczne, zasikane tunele". A potrafisz pisać bez ideologicznego wzmożenia? Tak, zachód wycofuje się z "amerykańskiego błędu" i radośnie idzie w kierunku totalitarnych pomysłów typu miasta 15-minutowe.

      Twoich urojeń na temat "kierowczyków" już nawet nie skomentuję, bo nie mam wykształcenia psychiatrycznego...

      • 8 7

      • (1)

        Totalitaryzm jest wtedy, gdy nie musisz stać 3 godziny w korku na obwodnicy, by móc kupić bułki na śniadanie. Tak jest, nie zmyślam.

        • 4 2

        • totalitaryzm deb..lu jest wtedy kiedy retardy na urzędniczych stołkach zaczynają swoimi durnowatymi pomysłami meblować życie ludziom

          • 0 4

      • (1)

        Szrociarzu, z czym masz problem? Że kończy się epoka rozwiązań godnych biedo-Kaliningradu? Raz czy dwa poczekasz na czerwonym w drodze do Żukowa, to nic ci się nie stanie

        • 5 3

        • Kalesoniarzu, mieszkańcy Trójmiasta też mają samochody i z nich korzystają.

          • 1 3

      • (3)

        Miasto 15-to minutowe to miasto, gdzie podstawowe potrzeby można załatwić w promieniu 15 minut od domu. I nie jest to nic nowego, bo ta idea była już wdrażana przy budowie osiedli w okresie międzywojennym.

        • 5 2

        • (2)

          baranku a dlaczego mam się ograniczać do tych 15 minut?Nie uważasz id,,.to że to trochę śmieszne i pachnie jakimś obozem?Co za przeproszeniem jakiejś urzędniczej szczynie do tego że mieszkając na Osowej mogę mieć np ulubioną piekarnię na stogach?

          • 1 3

          • przecież koncepcja 15 minutowej Osowej nie przeszkodzi Ci w dojeżdżaniu do piekarni na stogach

            tak jak wiele osób uzależnionych nie potrafisz się przyznać do swojego autoholizmu i próbujesz przezwyciężać swój dysonans poznawczy przy pomocy agresywnych stwierdzeń kierowanych w tworzone przez Ciebie fantazmaty.

            • 0 0

          • Spadaj na ukrainę bratać się z Sowietami. Bezmózg.

            • 0 0

    • Żal d..sciska bo jesteś per pedes

      • 0 1

    • Na Srebrzysku jest za słaby nadzór (1)

      Pacjenci mają zbyt swobodny dostęp do internetu. Nie wiem tylko czemu spora część z nich to miejscy raktywiści

      • 2 1

      • jakiś argument rzeczowy?

        • 0 0

    • (1)

      A czyj był pomysł przecięcia miasta przez linie kolejową? Tutaj ci nie przeszkadza wpychanie ludzi do tuneli albo proponowanie im spaceru jakieś 100 metrów do kolejnego przejścia? Jak mieszkańcy Zaspy mają się dostać na drugą stronę torów? Schody tam są bardziej strome niż zejście do tunelu

      • 2 1

      • linie kolejowe znakomicie służą do przewozu dużej liczby ludzi na średnie i duże odległości w mieście i między miastami

        można łatwo redukować efekt barierowy, które one tworzą dla ruchu lokalnego przy pomocy małych tuneli dla pieszych i rowerzystów lub też, zwłaszcza jeśli są tworzone w wykopach, przy pomocy kładek dla pieszych i rowerzystów. W Trójmieście jest wiele tego typu rozwiązań. Takie rozwiązania mogą także służyć do wprowadzania rozwiązań zwiększających konkurencyjność ruchu pieszych i rowerzystów w stosunku do przejazdów samochodem, na czym zyskują wszyscy.

        • 0 0

  • Wreszcie tam będą korki (12)

    • 188 7

    • I smród spalin, który tak lubimy (4)

      Zatrzymywanie się, (scieramy klocki hamulcowe) . Ruszanie (więcej spalin). Tego nam trzeba właśnie. Więcej spalin!!!. Dziękujemy Ci pomysłodawco!

      • 59 8

      • Zabrońmy wjazdu spalinówkom. (3)

        Nie będzie ani ścierania klocków, ani spalin.

        • 9 30

        • Tylko hybrydy? Hybryda to połączenie dwóch sposobów napędu. Jednym z których jest... spalinowy.
          Tylko elektryki? A skąd pochodzi prąd do tych elektryków?

          Lobby eko jak zwykle jasno przedstawia swoje zerowe pojęcie o rzeczywistości. No tak, ale pijąc z papierowych słomek zawierających tzw. "forever chemicals" lub PFAS, które powodują bezpłodność, a ma je w sobie już około 99% Polaków (za raportem Environmental Pollution, Volume 293, 15 stycznia 2022 r.) na pewno uratujemy planetę! Kij z tym, że najwięksi truciciele tj. Indie i Chiny mają to w nosie.

          • 22 6

        • (1)

          a "myslisz" geniuszu ze elektryk jak hamuje ??

          • 16 4

          • Noj jak... siła magii i wdziekiem jednorozca... nie znasz się:P a tak śmiech śmiechem ale faktycznie auata hybrydowe i elektryczne trochę mniej zużywają hamulce o ile się sporo rekuperacji używa (a jak hamuja klasycznie to z uwagi na wieksza wage zuzywaja wrecz mocniej hamulce)... ale już widzę jak wszyscy by tak jeździli hehe

            • 0 0

    • Tak, będą korki (6)

      więc ktoś przesiądzie się na tramwaj, ktoś na rower, a ktoś pójdzie z buta. Spadnie atrakcyjność jazdy samochodem, więc koniec końców będzie mniej smrodzenia. O to chodzi i tak ma być.

      • 9 21

      • (1)

        Mentalna komuna Olusi glupiusi ktora z obawy o swoje nędzne życie jest prowadzona przez sm do toalety w urzędzie miasta będzie ludziom wybierać czym i jak mają się poruszać?

        • 9 3

        • przecież, kochanieńki, kierowcy nadal będą mogli tamtędy jeździć

          więc nie pisz dyrdymałów na temat narzucania jakichkolwiek sposobów poruszania się po mieście. To kierowcy samym kierowcom tworzą korki (gotują ten los).

          • 0 0

      • (1)

        Aha, czyli jednak chodzi tylko o to, żeby utrudniać życie "kierowcom", których nieustannie dehumanizujecie? A jak myślisz, na co jest tramwaj, na wodę?

        • 7 2

        • kierowcy sami utrudniają życie innym kierowcom najsprawniej

          • 0 0

      • I ludzie będą spędzać więcej czasu w zatłoczonych tramwajach

        które wcale co i rusz nie mają awarii

        • 6 1

      • Żartujesz

        Widać, że chyba nie korzystasz z komunikacji zbiorowej bo byś takich głupot nie pisał...

        • 0 0

  • Miło patrzeć jak miasto się cywilizuje. (9)

    • 52 145

    • tak cywilizacja polega na tym że zamiast autem 10 minut to 20 będzie. Autobusy i tramwaje też na tych swiatłach stoją (6)

      A Rowerkirm to ja dla frajdy sobie jadę.

      • 21 17

      • Wystarczy jechać z zieloną falą. (5)

        Niestety mamy kierowców, którzy nie nauczyli się tej banalnej umiejętności przez dekady jazdy samochodem...

        • 14 23

        • (1)

          Niestety czuby i retardy od tristsra ustawiły światła tak że przepisowa jazda oznacza stanie na wszystkich skrzyżowaniach ale tak to jest kiedy upośledzeni umysłowo biorą się za takie rzeczy

          • 11 3

          • Byłem w tristarze

            I co ciekawe to nie ich pomysł, tylko naszych genialnych władz....szkoda gadać

            • 0 1

        • Gz (1)

          Nasz Tristar tak akurat działa że tworzy akurat czerwona falę a nie zieloną. Sprawdzone przy prędkości 50 km/h

          • 9 2

          • Dokładnie

            Trzeba jechać 70-80 i dopiero wtedy jest szansa na zieloną falę na grunwaldzkiej... gdzie indziej światła działają jak chcą

            • 0 0

        • Chyba żartujesz

          Tam gdzie jest jeszcze jakakolwiek szansa na zieloną falę trzeba jechać 20 km szybciej niż pozwalają na to przepisy, żeby się wpasować... np Grunwaldzka

          • 0 0

    • A udław się spalinami aut stojących w korku

      • 12 2

    • d**ile

      • 13 1

  • Ola, komu Ty służysz? (18)

    Mieszkańcy mają dość tych wymysłów utrudniających im życie!

    Mieszkam w tym rejonie, poruszam się zarówno autem jak i pieszo. Tam ruch pieszych jest jak na lekarstwo, nie potrzeba tych przejść.

    • 267 46

    • Fejsbuczek,kawusia,focia z Bolkiem i dzień zleci)

      • 46 12

    • (2)

      Co za logiką... może właśnie dlatego ludzie unikają tych miejsc

      • 21 31

      • Czyli zapłakani siedzą w mieszkaniach i nie wychodzą?

        • 21 6

      • Słabo kombinujesz

        Tam nie ma po co chodzić, nie przez brak przejść, a przez brak potrzeby by chodzić.

        Twoim zdaniem ludzie nie chodzą wzdłuż ulicy nowatorów czy budowlanych bo nie ma tam dobrych chodników?

        • 8 0

    • Pieszych jest jak na lekarstwo, bo trzeba dygać przez małpi gaj żeby przejść na drugą stronę. (2)

      A potem zdziwienie że ludzie wyciągają samochód żeby pojechać po bułki do sklepu....

      • 23 21

      • To chodzenie nie jest zdrowe? (1)

        • 8 6

        • jest, ale na odległości powyżej 800 metrów nie jest zbyt atrakcyjną alternatywą jazdy rowerem lub samochodem

          • 0 0

    • gdzie rozum (3)

      cały świat upłynnia ruch samochodowy i od tego nie uciekniemy a nasi włodarze na siłę lansują coś co kłuci się ze zdrowym rozsądkiem a przede wszystkim bezpieczeństwem pieszych.

      • 28 20

      • Cały świat odchodzi od samochodów w miastach.

        Upłynnianie było robione w latach 50-60 w USA , 10 pasów w jedną stronę i wyszło jak wyszło i wracają do komunikacji miejskiej.

        • 20 17

      • Długowieczny jesteś

        Zatrzymałeś się na etapie sprzed ponad 60 lat i dalej piszesz komentarze. Albo świat znasz tylko z kroniki filmowej

        • 3 3

      • Głupoty bredzisz. Kierowcy, zrozumie wreszcie, że rozwój infrastruktury pieszej, rowerowej i zbior-komu jest w waszym interesie. Każdy kolejny rower lub pieszy to mniej samochodów na drodze co oznacza mniejsze korki.

        • 0 1

    • (1)

      Skoro nie ma tam pieszych, to nie będą używać sygnalizacji i samochody przejadą bez zatrzymywania. Tak na logikę.

      • 1 15

      • Nie to tak nie będzie działało, bo Gdańsk wycofał się z przycisków od świateł. Więc ew. wiatr będzie przechodził przez przejście, ale i tak będzie czerwone dla samochodów

        • 23 5

    • Mieszkańcy Pruszcza Gdanskiego może (1)

      Ale dla mieszkańców Gdanska te przejścia dla pieszych to będzie wyłącznie ułatwienie

      • 5 8

      • Chciałeś napisać udupienie.

        • 3 3

    • Szatanowi z pod kultu natury

      • 0 1

    • Urzędnik wi wszytko za mieszkańców lepij ;)

      • 2 1

    • Z logiką jak zwykle na bakier. Jest mało pieszych, bo Gdańsk jest nieprzyjaznym miejscem dla pieszych. Należy to zmienić, bo się wszyscy zakorkujemy. Tworzenie nowych dróg nic nie zmieni, bo nigdzie na świecie nie zmieniło. W Moskwie są autostrady po 12 pasów i w Los Angeles to samo i wszystko stoi w korku.

      • 0 0

  • A kiedy przy Teatrze Miniatura? (1)

    Bezsensownie zamknięte przejście, każdy użytkownik uważał i bylo ok

    • 49 40

    • Przynajmniej garstka niepotrafiących jeździć kierowców może stać w korku na następnych światłach, a nie na tych...

      • 4 5

  • nigdy wiecej przejsc naziemnych (8)

    będa ginac ludzie

    • 123 39

    • No to usuńmy przyczynę problemu zamiast łatać skutki. (6)

      Za przekroczenie prędkości przepadek samochodu i po sprawie.

      • 18 8

      • (3)

        Za łamanie art. 33 ust. 6 Prawo o ruchu drogowym proponuję ucinanie rączek.
        Miesiąc i liczba rowerzystów spadnie do absolutnego zera gdyż 99.9% z was łamie ten przepis, codziennie.

        • 10 9

        • proponuje jednak ucinanie stóp, niż rączek

          bardziej zaboli rowerzystów

          • 4 5

        • Absolutna zgoda.

          Miejsce rowera jest na jezdni, nie na chodniku.

          • 11 0

        • Nie obetniesz rączek rowerzyście, bo nie będziesz miał czym

          Wcześniej Ci obetną za łamanie ograniczeń prędkości i niezatrzymywanie się na strzałkach warunkowych ;)

          • 0 2

      • Idiokracja walczy w twej głowie.

        • 5 1

      • Usuńmy przyczynę - zabrońmy chodzić pieszo.

        • 4 0

    • Bardzo słusznie.

      Kierowca który potrąci pieszego powinien trafić na szafot.

      • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane