• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć naziemnych przejść i niższa prędkość na głównej arterii Zaspy i Przymorza

Maciej Korolczuk
22 września 2023, godz. 07:00 
Opinie (486)
Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku. Pięć naziemnych przejść i ograniczenie prędkości to pomysł miasta na uspokojenie ruchu na al. Rzeczypospolitej w Gdańsku.

Pięć nowych naziemnych przejść dla pieszych ma się pojawić w najbliższych latach na głównej arterii Przymorza i Zaspy - al. RzeczypospolitejMapka. W pierwszej kolejności powstanie zebra przy ETC. Kolejne przejścia ułatwią życie pieszym i rowerzystom na wysokości ul. Startowej, Żwirki i Wigury oraz po wyburzeniu starej i budowie nowych kładek nad al. Jana Pawła II. Docelowo spadnie też dopuszczalna maksymalna prędkość - z obecnych 70 do 50 km/h.



Czy jesteś za budową przejść i ograniczeniem prędkości na al. Rzeczypospolitej?

Budowa aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczypospolitej to będzie prawdziwa rewolucja na głównej arterii przebiegającej z Wrzeszcza przez Zaspę i Przymorze na Żabiankę. Obecnie kierowcy poruszają się nią z prędkością 70 km/h i między Galerią ZaspaMapka a skrzyżowaniem z ul. KołobrzeskąMapka muszą zatrzymać się tylko na jednych światłach przy ul. Hynka.Mapka

W najbliższych latach może się to jednak znacząco zmienić. Miasto planuje bowiem metamorfozę alei, uspokojenie na niej ruchu i budowę aż pięciu naziemnych przejść dla pieszych.

W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa. W pierwszej kolejności ma powstać naziemne przejście przy Galerii Zaspa.

Na pierwszy ogień - przejście przy Galerii Zaspa



Pierwsze powstanie przy Galerii Zaspa. Miasto szykuje się do jego powstania już od kilku lat. W ubiegłym roku ogłoszono nawet przetarg na jego budowę, ale postępowanie zakończyło się umorzeniem, bo jedyna oferta znacznie przekraczała budżet całej inwestycji.

Władze Gdańska są jednak mocno zdeterminowane, by przejście powstało i poleciło już Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska przygotowanie kolejnego przetargu. Jak usłyszeliśmy w magistracie, jeśli drugi przetarg uda się rozstrzygnąć po myśli urzędników, jest szansa, że przejście powstanie w przyszłym roku.



Później Startowa i Żwirki i Wigury



Drugie w kolejności jest skrzyżowanie z ul. StartowąMapka. Tam również piesi zyskają wygodne i bezpieczne przejście. Projekt jest już gotowy, a środki na jego budowę będą pochodzić częściowo od prywatnego inwestora (w ramach tzw. umowy szesnastkowej).

Na etapie koncepcji jest z kolei budowa przejścia na wysokości wylotu z ul. Żwirki i Wigury.Mapka Obecnie kierowcy wyjeżdżający z osiedla mogą jechać tylko w kierunku Żabianki i - jeśli chcą skręcić w stronę centrum - muszą nawrócić na skrzyżowaniu z Hynka. Po przebudowie skrzyżowania, w ramach którego ma powstać wspomniane przejście, nadkładanie drogi nie będzie konieczne, a skrzyżowanie z Hynka i następne z Kołobrzeską zostaną odciążone.



Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł. Na wyburzenie kładki na Zaspie i budowę nowych kładek w poziomie jezdni potrzeba ok. 35 mln zł.

Potrzeba 35 mln zł na wyburzenie kładki i budowę nowej



Najmniejsze szanse na powstanie - przynajmniej na dziś - mają dwa kolejne przejścia naziemne przy kładce nad al. Jana Pawła II.Mapka Przypomnijmy, że projekt wyburzenia dotychczasowej kładki i budowy kilku lżejszych przejść w poziomie jezdni jest już gotowy, ale kosztorys prac szacowany na ok. 35 mln zł znacznie przekracza możliwości finansowe miasta. Miasto na sfinansowanie prac poszukuje środków zewnętrznych i nie ukrywa, że to melodia przyszłości.

O 20 km/h spadnie maksymalna dopuszczalna prędkość



Poza samymi przejściami, które w naturalny sposób uspokoją ruch na al. Rzeczypospolitej, urzędnicy chcieliby tam też docelowo zmniejszyć maksymalną dopuszczalną prędkość i dostosować ją do obowiązujących warunków jazdy na przedłużeniu alei, a więc ul. Chłopskiej i al. Legionów, gdzie nie łamiąc przepisów, możemy jechać maksymalnie 50 km/h.

Miejsca

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • Głupota!

    To bardzo zły pomysł!
    Nie zgadzam się na żadne ograniczenia prędkości i na kolejne przejścia.
    Samochody zamiast płynnie jechać będą się co chwile zatrzymywać i powodować korki.

    • 0 1

  • Jak zwykle kierowca na kanapie ma lekko i po płaskim a w trudzie i pocie ludzie będą wchodzić na kładki. W japoni kierowcy jadą pod miasto, ułatwia się życie osobom potrzebującym A nie kierowcom którzy i tak się nie męczą a trują ludność powodując choroby i śmierć. Wzrasta liczba kierowców a maleje pieszych, powód to łatwość poruszania się po mieście, a niby miasto jest dla pieszych, za miastem nie ma mawet dróg dla pieszych a w mieście królują auta bo nikt nie chcę być truty idąc pieszo a to ciężka praca. Żadnych klatek, auta likwidować lub pod ziemię. Dostali na wyłączność drogi zamiejskie i jeszcze rozjeżdżają miasto a leczenie skuteczne na nowotwory jest niesponsorowane przez kierowców także omdlenia w gorącu i spalinach powodujące co jakiś czas śmierć osób niezmotoryzowanych nie jest zadośćuczyniana a niezmotoryzowani nie są chronieni przed kierowcami. Brak jest odszkodowań jak w niektórych Państwach Europy za bycie trutym w mieście.

    • 0 1

  • W końcu! (28)

    Super, że powstaną te przejścia. Tunele i kładki są trudną barierą, windy często nie działają i nie mieszą się do nich rowery, a do tego tunele są brudne i niebezpieczne. Najbardziej czekam na to, przy Galerii Zaspa i przy Startowej, żeby w końcu było łatwe dojście do parku.

    • 222 618

    • (9)

      AUTA w Tunele ! Ludzie na ziemie !

      • 29 15

      • Auta na złom!!

        • 0 0

      • (6)

        Wiesz o ile wiecej kosztuje tunel dla pojazdow vs przejscie podziemne?

        • 16 14

        • (2)

          Lewakowi tego nie tłumacz, on nie ogarnia podstaw ekonomii.

          • 9 26

          • Jaką ekonomię masz na mysli?

            Jacka czy Daniela?. Wiem , że " lewaki" mieli ekonomię kapitaluzmu , też.

            • 0 0

          • Jakbyś rozumiał podstawy ekonomii, to byś nie jeździł samochodem :)

            • 12 9

        • Ty Ekonom...

          ...ale to przejścia podziemne już tam są!

          • 1 0

        • A wiesz ile kosztuje (1)

          Utrzymanie naziemnego przejścia dla pieszych a tunelu dla takowych?

          • 14 7

          • To go już nie obchodzi

            bo się rozjeżdża z jego interesem

            • 2 1

      • zarąbiście

        Jak będą tunele będę jeździł

        • 2 1

    • (1)

      Ola, nie rob sobie jaj. Mniej serdecznosci, wiecej myslenia. Ja wiem ze w urzedzie to niemozliwe ale ludzie ktorzy pracuja i maja swoje biznesy musza byc wszedzie na czas

      • 23 10

      • Maly samolocik sprawe zalatwi.

        Wychodzis$ godzinę wcześniej i bec jesteś na czas.
        Też tak miałem, kurczaki innymi słowy drób na giełdzie w Londynie poleciał na łeb i szyję i nie zdążyłem, srtata brutto 6.50 zł.Wyobrazasz sobie.

        • 0 1

    • Tak najlepiej łączyć ruch pieszy z samochodowym napewno nie będzie to generowało wypadków z udziałem pieszych i usprawni ruch samochodów

      • 1 0

    • Nieprawda

      Nie zdarzyło mi się trafić na niedziałającą windę na kładce. Korzystam z nich często także z rowerem, który bez problemu się mieści - wystarczy skręcić kierownicę. A że tunele są brudne - to chyba ktoś powinien za to odpowiadać. Są chyba w tym mieście odpowiednie służby. A co do niebezpieczeństwa to nie słyszałem o jakichś wypadkach w tunelach, mimo że mieszkam tu od 50 lat.

      • 1 0

    • (1)

      Nie zmyślaj, rowery mieszczą się do windy tylko trzeba umieć je postawić w pionie, jak w normalnej windzie w bloku. Tunelem ciezko przejść? Bo kilkanaście schodów do pokonania? Są też normalne przejścia przy Kościuszki i Hynka.

      • 5 7

      • Bo jak rowerzyści chcą skorzystać z skm tunel im nie straszny wniosą rower pod pachą. Do pełni szczęścia brakuje im ścieżki rowerowej na peronie

        • 3 2

    • To zacznij od robienia naziemnych przejść przez tory kolejowe. Tunele pod torami kolejowymi nie różnią się od tych co są pod drogami. Tam też windy się psują

      • 1 1

    • W czym tunele (3)

      Sa niebezpieczne ? Bardziej przejście dla pieszych jest niebezpieczne.

      • 56 43

      • na szcescie twoja głupota nie jest niebezpieczna :) Niebezpieczny jest pirat drogowy z blachosmroda wymuszający pierwszeństwo (1)

        ale teraz zapłaci 1500zł

        • 6 13

        • więcej korków, będziesz więcej wdychał mojego diesla

          • 14 3

      • Po czym poznać kogoś, kto podjeżdża pod same drzwi samochodem, byle nie korzystać z tych "udogodnień".

        • 41 20

    • i co ważne będzie ciszej!

      Samochody jadące wolniej będą generowały zdecydowanie mniej hałasu i przyjemniej się będzie wzdłuż tej ulicy chodziło

      • 5 11

    • Osoby które to popierają (1)

      Powinny się leczyć! Tramwaje będą co chwilę się zatrzymywać!! Dramat k!
      Nie dla przejść!!!

      • 27 17

      • tramwaja wiecej maja awari niz jakdą wiec i tak beda stały :)

        • 5 6

    • ale pieniedzy niemaja pisze wyraznie pieniedzy niema i nie bedzie chyba ze wygra PO :) taki zwyczajny szantaż Powski

      • 5 3

    • Może program na uspokojenie urzędników.

      Więcej przejść= równa się więcej korków, więcej agresji i bardziej niebezpiecznie dla pieszych. Powinni przejścia stawiać na autostradach: na uspokojenie ruchu.

      • 20 9

    • (1)

      Tam powinno być max czyjści a nie proponowane pisiont.

      • 0 8

      • Na 30 wszyscy jadą 70, więc akurat.

        Chociaż ja bym wolał znak 70 i fotoradar co 50m.

        • 10 1

  • powinni ograniczyć do 30 i dać pierwszeństwo rowerom

    • 0 0

  • Nawierzchnia tej drogi błaga w pierwszej kolejności o remont !!!!!

    • 1 0

  • Czarny Dwór

    Dlaczego miasto nic nie robi z ulica czarny dwór tylko wydaje kasę na inne inwestycje, które mogłyby poczekać.
    Ta ulica to jest wstyd należy jak najszybciej zrobić drugi pas od Obroncow do Hallera

    • 1 0

  • Droga

    To najpierw proszę to coś co nazywacie drogą wyremontować Najgorsza ulica w Gdańsku

    • 1 0

  • Skoro będą przejścia, to po co inwestować w tę dziurę w ziemi?

    Ta dziura (kładka i jedyne na trasie dwupoziomowe ale za to w pełni kolizyjne skrzyżowanie) niczego nie zmieni w kwestii płynności i przepustowości. Po co remontować ten relikt PRL-u?

    • 0 0

  • Jedyni w swoim rodzaju

    Czy jesteśmy jedynym krajem na świecie, który likwiduje podziemne, a robi naziemne, żeby ulice się bardziej korkowały? Więcej korków to więcej spalin. Masakra.

    • 1 1

  • Zamiast dwoch pasów w jedna stronę,zrobic po jednym, ograniczenie do 30 km/h,proponuje wiecej przejsc.

    Więcej miejsca będzie dla ścieżek rowerowych, ruch będzie uspokojony a co najważniejsze czyste powietrze.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane