- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (36 opinii)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 3 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 4 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (258 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (739 opinii)
- 6 Napad na bank czy głupi żart? (93 opinie)
Pięć zbędnych elementów na ulicach
Czy ktoś wysyła listy, wkładając je do skrzynek pocztowych, albo przysiada na przysiadakach, które są często w przypadkowych miejscach w Trójmieście? Każdy ma pewnie swoją listę niepotrzebnych elementów w przestrzeni trójmiejskiej. Oto moje subiektywne zestawienie.
Nadawcze skrzynki pocztowe
W czasach internetu i telefonów komórkowych poczta nie ma łatwo. I będzie tylko gorzej. Zresztą zdaniem wielu sama sobie na to zapracowała: podejściem do klienta, jakością usług i czasem, w którym dostarczane są przesyłki. Bywa, że placówki zostają bez listonosza, jak kilkanaście tygodni temu poczta na Dąbrowie.
W krajobrazie Trójmiasta pozostały za to skrzynki nadawcze. Charakterystyczne czerwone metalowe "pudełka" widać nie tylko przy placówkach pocztowych, ale także na ulicach. I, co ciekawe, ich liczba w ostatnim czasie praktycznie się nie zmieniła. W stosunku do ubiegłego roku zmniejszyła się o 5 skrzynek - w Gdyni ubyły 4, a w Gdańsku - 1. Razem w Trójmieście jest 213 skrzynek pocztowych.
Myślę, że spokojnie można by było się w mieście bez nich obejść. Zwłaszcza że placówek pocztowych nie brakuje, a listy albo kartki pocztowe (czy ktoś w ogóle je jeszcze wysyła) nadaje się przy okienku. Tylko że są tanie w utrzymaniu, więc pewnie nie znikną.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania od 70 mkw.
Poidełka na chodnikach
Akurat mamy wysokie temperatury, więc zewsząd słychać nawoływania, żeby się nawadniać. Teoretycznie do tego służą poidełka zamontowane w wielu miejscach w Trójmieście. Tylko czy w czasach, gdy sklepów jest w mieście "jak żabków... o przepraszam, mrówków" rzeczywiście są potrzebne?
Każdy, któremu to potrzebne, nosi ze sobą butelkę wody mineralnej. Pewnie odezwą się przekonujący, że im mniej takich butelek, tym mniej plastiku. I jestem z nimi, ale umówmy się, kto z nas korzystał z poidełka dla ugaszenia pragnienia?
Z opowieści strażników miejskich można się dowiedzieć za to, że często służą jako toaleta dla bezdomnych, więc tym bardziej niewielu korzysta z tej wody.
Pozostając przy urządzeniach wodnych, uważam, że powinno przybywać kurtyn wodnych i w sumie nie wiadomo, dlaczego jeszcze ich nie ma. Choć np. w Gdyni tłumaczą, że ich nie potrzeba, bo blisko jest morze.
Sprawdź Kalendarz imprez dla aktywnych na długi weekend, 8-11 czerwca
Przysiadaki
To świetny element miejskiej architektury. Tyle że właściwie tylko tam, gdzie gromadzą się ludzie w oczekiwaniu na coś, a zatem na przystankach czy peronach kolejowych. Zostały jednak zamontowane w takich miejscach, gdzie pozostają praktycznie niewykorzystane.
Rozumiem chęć stworzenia miejsc, zwłaszcza seniorom, w których będą mogli odpocząć. To też przecież zalecenia zewnętrzne z innych krajów, ale czy nie można jednak stawiać tam ławek?
Imprezy na długi weekend
Wiem, że są droższe, ale większe już nie muszą być. Nawet dwuosobowa ławka z pewnością będzie lepszym rozwiązaniem niż przysiadaki usytuowane w miejscach, gdzie raczej odpoczywać nikt nie chce, zmierzając do docelowego miejsca.
Gdynia inwestuje w przysiadaki
Postoje taksówek w dzielnicach
W większości zamawiamy taksówki przez aplikację, coraz rzadziej przez telefon, rozmawiając z operatorem. O ile postoje w centrach miast, przy budynkach, gdzie przewija się dużo osób, takich jak dworce, lotniska lub po prostu miejscach popularnych turystycznie, mają swoje uzasadnienie, to w dzielnicach już chyba niekoniecznie.
Taksówka na takim postoju to rzadkość, a miejsc do zaparkowania nie brakuje, a do tego są bezpłatne. Tyczy się to tych, którzy rzeczywiście oczekują na takim postoju na zgłoszenie lub klienta, który wsiądzie z "ulicy".
Infrastrukturę z postojów można zagospodarować na miejsca parkingowe dla zwykłych kierowców, gdzie pewnie mógłby zatrzymać się także niejeden taksówkarz.
Skrzynie rowerowe przy SKM Redłowo
Pomysł sprzed ponad 10 lat miał być rewolucyjny i pomóc w tym, by rowery były bezpieczne, a jednocześnie chronione przed złymi warunkami atmosferycznymi. Tyle że jest strasznie niepraktyczny.
Rower można przypiąć, trafiając w małe oczko umocowane za pomocą pręta, trzeba się mocno schylić, zaś same skrzynki szybko stały się śmietnikiem i miejscem, gdzie są załatwiane potrzeby fizjologiczne.
Dużo lepszym wyjściem byłby parking z zadaszeniem znany np. z przystanku przy SKM Wzgórze, który był jednak wykonywany w ramach projektu unijnego. Ale może udałoby się wygospodarować środki przez miasto, bez wsparcia zewnętrznego, na podobny parking, który zastąpiłby mało używane skrzynki.
Opinie (326) ponad 20 zablokowanych
-
2023-06-10 13:11
Opinia wyróżniona
Tablice tzw fundatorów (8)
I tablice zakazu wstępu dla psów bo widzę że matki na placach zabaw siedzą i ze swoimi dziećmi i ze swoimi pieskami razem i nikomu to nie przeszkadza i trudno żądać od matki żeby z każdym z osobna wychodziła na spacer
- 185 50
-
2023-06-11 15:59
(1)
Mało jeszcze przypadków pogryzień przez psy? Plac zabaw jest miejscem dla dzieci, które chcą swobodnie się na nim czuć, a nie dla zwierząt. Są specjalne miejsca dla psów i tam pies też ma prawo czuć się swobodnie. Chciałbyś aby rozbiegane, krzyczące dzieciaki biegały pomiędzy psami?
- 7 8
-
2023-06-12 23:19
Słuchaj, plac zabaw jest miejscem dla wszystkich, więc nie możesz zakazać ludziom chodzić tam z psami. Jak postawisz za swoje pieniądze swój plac zabaw to będziesz wpuszał kogo chcesz. Zakaz wstępu dla psów nie ma podstawy prawnej.
- 1 2
-
2023-06-10 21:12
I oczywiście matki sprzątają po psie...
- 13 6
-
2023-06-10 17:01
Weź jakieś leki.
Wszystko ci przeszkadza ,może czas na wyprowadzkę na wieś ?
- 12 13
-
2023-06-10 16:04
a o hulajnogach i rowerach mevo nie wspomniał (1)
- 46 4
-
2023-06-10 19:05
Od hulajnóg to się odwal
- 5 36
-
2023-06-10 15:49
Zgadzam się co do psów na placach zabaw. Kiedyś to była norma, psie towarzystwo, i dzieci wychowywały się (1)
zdrowiej i z większym zrozumieniem zjawisk w otoczeniu.
- 16 38
-
2023-06-11 16:07
Nigdy to nie była norma. Chyba że u ciebie na wiosce. Psy nigdy nie były wpuszczane na place zabaw i nie dlatego że tabliczka informowala o zakazie, tylko dlatego że takie są zasady i ludzie mieli w sobie wiecej odpowiedzialnosci i przyzwoitości.
- 15 8
-
2023-06-10 13:35
Opinia wyróżniona
Kompletnie nie rozumiem autora. Artykuł bardzo subiektywny. (23)
Kartki pocztowe czasem wysyłam. Jest to dla mnie forma szczególnego uhonorowania osoby dla mnie ważnej. SMSa się skasuje, wiadomość email też. A kartka pozostaje jako pamiątka. Poza tym: czy opcja wysyłania do wielu ma jakiś głębszy sens? Do kolegów z pracy czy dalszej rodziny tak. Ale dla osób szczególnie ważnych lub w szczególnych
Kartki pocztowe czasem wysyłam. Jest to dla mnie forma szczególnego uhonorowania osoby dla mnie ważnej. SMSa się skasuje, wiadomość email też. A kartka pozostaje jako pamiątka. Poza tym: czy opcja wysyłania do wielu ma jakiś głębszy sens? Do kolegów z pracy czy dalszej rodziny tak. Ale dla osób szczególnie ważnych lub w szczególnych oklolicznościach wolę kartkę pocztową. Z przysiadaków korzystam. Szczególnie kiedy idę z plecakiem. Są w takim przypadku lepsze od ławek, chociaż nie od razu się do nich przekonałem. Z poidełek też korzystam, szczególnie kiedy poruszam się rowerem. Bo woda w plastiku raczej nikomu nie służy, a poza tym to kupowanie takiej samej wody w plastikowych butelkach to nie tylko zaśmieecanie środowiska plastikiem ale też spożywanie mikroplastiku z rozkładających się polimerów.
- 415 36
-
2023-06-12 07:31
Dokłądnie, dawno taich głupot nie czytałem.
Autor oderwany od rzeczywistości. Kupować w sklepie wodę w plastikowej butelce bo mu darmowe poidełka przeszkadzają. O innych durnotach z tych wypocin nie wspomnę...
- 2 0
-
2023-06-11 11:14
Ta jasne (1)
Kartki pocztowe idą w smietnik
- 1 4
-
2023-06-11 18:32
Dziadek opowiadał, ze kiedyś wysyłali na święta i z wakacji.
Dziwny zwyczaj
- 0 3
-
2023-06-11 07:21
Hmm... Kartkę też można wyrzucić, a maila zarchiwizowć...
- 2 11
-
2023-06-10 22:59
nie wszyscy maja naście lat i żyją w wirtualnej rzeczywistości
dla mnie 5 zbędnych rzeczy w przestrzeni miejskiej to:
1. hulajnogi
2. ubery, bolty, volty, szamy itp
3. królowie rowerzyści na ścieżkach w parkach, na chodnikach itp
4. cwaniacy za kółkiem na każdej ulicy, obwodnicy i każdy wie gdzie
5. nieuki i trolle na trójmiasto.pl
problem skrzynek pocztowych czy postojów taxi przy tym to pikuś!- 40 5
-
2023-06-10 21:56
czego konkretnie nie rozumiesz ?
- 1 6
-
2023-06-10 19:12
Skrzynki pocztowe (1)
Mam podobne zdanie. Poza tym autor chyba nie ma pojęcia, jak wiele wysyłamy listów / kartek.
- 30 4
-
2023-06-10 19:49
Urząd pocztowy przeciętnie otwarty do 17/18 i to 5 dni w tygodniu. Chcąc wysłać kartkę nie dość że musiał bym się dostosować z czasem, odstać swoje w kolejce to jeszcze iść kilka km do najbliższego oddziału. Super pomysł dla kogoś kto nie wyobraża sobie życia bez smartfona i kuriera.
- 28 3
-
2023-06-10 19:00
Bo autor to zapewne mlody wykształcony na kierunku ktorego nikt nie potrzebuje
A świat to smartfon.
Nie rozumie nawet dlaczego powstają pewne rzeczy w pewnych miejscach bez żadnego sensu.- 36 1
-
2023-06-10 17:40
(6)
A mikroplastik z rur plastikowych z wodą to już może być? Smacznego
- 13 4
-
2023-06-10 19:04
To jeszcze unia nie kazała wymienić ? (5)
- 9 6
-
2023-06-10 21:55
Unia nic nie nakazuje, unia wydaje dyrektywy. (4)
Szkoda, że TVPutin wam za mocno wchodzi na samodzielne myślenie.
- 12 13
-
2023-06-11 08:13
Aha , dyrektywy do których trzeba się dostosować albo codziennie płacić kilka milionów kary (3)
Faktycznie nic nie każą. Szkoda że TVN ci tak mózg zlasował i wydaje ci się że myślisz samodzielnie i niezależnie
- 13 6
-
2023-06-11 08:43
Lepiej żyć jak w Białorusi? (2)
- 4 9
-
2023-06-11 21:24
Unia chce z Polski zrobić drugą Białoruś.
- 2 2
-
2023-06-11 10:45
A czemu jak na/w Białorusi?
Tak wam wmawiają w telewizji? Że jak wyjdziemy z unii to będzie druga Białoruś? Póki co to czekamy ciągle na drugą Wenezuelę i się nie możemy doczekać. Jak unia wprowadzi limity na mięso to zgadnij z jakiego kraju Polacy będą je przemycać
- 7 2
-
2023-06-10 17:04
W Angli na każdym rogu są skrzynki pocztowe
I nikomu to nieprzeszkadza.
- 41 2
-
2023-06-10 16:03
trojmiasto.pl uzywa 1% gdańszczan, czy to znaczy że zbędne? (3)
- 33 6
-
2023-06-10 21:57
(1)
A Ci co piszą durne komentarze 1% mozgu i nie uważają ze zbędne
- 3 10
-
2023-06-11 10:43
Twój jest też durny przecież
- 2 0
-
2023-06-10 21:54
Agorę 0.0001% gdańszczan, do likwidacji.
- 14 5
-
2023-06-10 15:40
Ale mądry jestem
spożywanie mikroplastiku z rozkładających się polimerów. PS.Ja spożywam wodę z butelki plastikowej.Rozkładające się polimery zjadam na deser popijając kawą.
- 11 22
-
2023-06-10 13:45
Jakby artykuł pisał przyjezdny absolwent UG, co dla niego wszystko co nie ma związku z angielskobrzmiacymi nazwami korporacji przeszkadza lub jest przeżytkiem xD. Też mam z tego bekę.
- 83 5
-
2023-06-10 13:10
Opinia wyróżniona
Faktycznie część zbyteczna (7)
Skrzynki pocztowe, schowki na rowery.
Zamienic przysiadki, na ławki. Koszt ten sam a wygodniejsze. Postoje na dzielnicach w dobie telefonów zbyteczne. Pewnie jak budki telefoniczne znikną z krajobrazu.- 50 138
-
2023-06-11 22:00
Jasne
Blablabla...g*wno prawda
- 0 0
-
2023-06-11 11:43
Skrzynki pocztowe wcale nie są takie zbyteczne. Ludzie jeszcze wysyłają np. karty z życzeniami na urodziny czy imieniny lub inne okazje, zwłaszcza do starszych osób, które nie korzystają z internetu. I uwierzcie, że bardzo się z tych kartek cieszą. Poza tym wysyła się też czasem jakieś inne małe przesyłki, dokumenty itp. i właśnie dzięki temu, że
Skrzynki pocztowe wcale nie są takie zbyteczne. Ludzie jeszcze wysyłają np. karty z życzeniami na urodziny czy imieniny lub inne okazje, zwłaszcza do starszych osób, które nie korzystają z internetu. I uwierzcie, że bardzo się z tych kartek cieszą. Poza tym wysyła się też czasem jakieś inne małe przesyłki, dokumenty itp. i właśnie dzięki temu, że można to wrzucić do skrzynki to nie trzeba stać w kolejce na poczcie i tracić czasu chcąc coś wysłać. A gdyby ktoś pytał to znaczek zakupiony jest wcześniej przy okazji załatwiania jakiejś innej sprawy na poczcie...
- 3 1
-
2023-06-10 22:56
Czy postuj jest tylko dla Ciebie ? (1)
Egoistyczne myślenie o sobie, zamawiasz taxi przez tel ? Super, ale ona z pod ziemi się nie wyłania, musi gdzieś parkować zanim zadzwonisz, kierowca też musi gdzieś przystanąć miedzy kursami, wyjść rozprostować kości. Ma jeździć godzine po mieście i szukać wolnego miejsca żeby zaparkować ? ma zastawiać bramy i wjazdy innym? a może ma na trawniku
Egoistyczne myślenie o sobie, zamawiasz taxi przez tel ? Super, ale ona z pod ziemi się nie wyłania, musi gdzieś parkować zanim zadzwonisz, kierowca też musi gdzieś przystanąć miedzy kursami, wyjść rozprostować kości. Ma jeździć godzine po mieście i szukać wolnego miejsca żeby zaparkować ? ma zastawiać bramy i wjazdy innym? a może ma na trawniku zaparkować ? Postoje nie są tylko dla klientów ale przede wszystkim dla taksówkarzy. Może sobie zlikwiduj parkingi i przystanki w promieniu 2km od domu i pracy.
- 17 2
-
2023-06-11 16:10
Ale właśnie złotówy parkująw tych miejscach gdzie wymieniłeś.....bo mu wolno w jego mniemaniu. Na postojach ich prawie nigdy nie ma. Może przy dworcu PKP itp ale na dzielnicach?
- 1 1
-
2023-06-10 18:08
Ciekawe (2)
Ciekawe co zrobisz jak zgubisz ten telefon .
Pewnie nie będziesz wiedział jak wrócić do domu.- 31 12
-
2023-06-10 20:35
Rozumiem że wszędzie chodzisz na piechotę, bo jak Ci się samochód zepsuje to już nie będziesz umiał wrócić do domu?
Czy takie podejście dotyczy tylko rzeczy których nie rozumiesz?
- 5 6
-
2023-06-10 18:40
Jak zgubię telefon to sobie kupię nowy
I dzięki temu że trzymam dane w chmurze będę miał po chwili odtworzony identyczny stan i aplikacje jakie miałem na zgubionym
- 14 29
Wszystkie opinie
-
2023-06-10 13:03
No czasy jak na postoju stało 30 osób za chociażby jedną taksówka, która i tak jechała gdzie chciała a nie klient.... Hehe. To były czasy. Taksówkarz w dwa dni zarabiał tyle co inny w dwa tygodnie. Do dziś mam przed oczami targ węglowy i sznur ludzi wzdłuż krawężnika a mróz był z - 25.
- 50 1
-
2023-06-10 13:03
A może zamiast usuwać pieszym przysiadaki czy poidełka (3)
skupić się na zawalających chodniki pojazdach?
- 106 22
-
2023-06-10 14:17
Hulajnogi i rowerzysci to problem na chodnikach (1)
Szczegolnie w Gdyni, usunalbym rowniez sciezki rowerowe z chodnikow
- 26 5
-
2023-06-10 17:09
powinno się je wyraźnie oddzielać jakimiś progami
plaga rowerów i hulajnóg pędzących po chodnikach często 50 km/h, oczywiście policja tego nie widzi.
- 14 2
-
2023-06-10 16:52
Albo skupic sie wogole na chodnikach
Bo jak nie patrzysz pod nogi to latanie masz zapewnione.
- 5 3
-
2023-06-10 13:03
Korzystam ze skrzynek pocztowych i poidełek (2)
punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
- 131 3
-
2023-06-10 14:23
A ja z modlitewników
Udaję, że jestem przemawiającym partyjniakiem i wygrażam pięścią ludziom po drugiej stronie ulicy xD
- 5 23
-
2023-06-11 11:03
z Poidełek korzystaja tysiace ludzi a ztych modlitewników nie wiedzisałem nigdy ani jednej osoby
- 1 2
-
2023-06-10 13:05
(4)
Zdarzyło mi się użyć prawie każdej z tych rzeczy (tylko nie postój taksi) w przeciągu ostatniego miesiąca . Naprawdę bezużyteczne...
- 68 10
-
2023-06-10 13:54
Jest jedna rzecz z której od dawna nie korzystam.. (2)
..a jest ich więcej niż sklepów biedronki. To takie budynki opływające w złoto, z wielkim krzyżem na dachu i willą właściciela obok.
- 15 20
-
2023-06-10 15:39
(1)
Ty nie korzystasz od dawna, ja natomiast dopiero co zacząłem.
- 9 6
-
2023-06-10 21:56
Twoje prawo, może jeszcze zmądrzejesz..
- 2 4
-
2023-06-10 21:57
O to, to, to ! Z tym się zgadzam. Tylko miejsca zajmują
- 1 3
-
2023-06-10 13:05
(2)
Artykuł kompletnie o niczym. Napisane nie wiadomo po co.
- 146 8
-
2023-06-10 21:58
(1)
Komentarz zupełnie o niczym, nie wiadomo po co dodany
- 2 12
-
2023-06-11 15:07
O bezużytecznym artykule
- 4 0
-
2023-06-10 13:10
Opinia wyróżniona
Faktycznie część zbyteczna (7)
Skrzynki pocztowe, schowki na rowery.
Zamienic przysiadki, na ławki. Koszt ten sam a wygodniejsze. Postoje na dzielnicach w dobie telefonów zbyteczne. Pewnie jak budki telefoniczne znikną z krajobrazu.- 50 138
-
2023-06-10 18:08
Ciekawe (2)
Ciekawe co zrobisz jak zgubisz ten telefon .
Pewnie nie będziesz wiedział jak wrócić do domu.- 31 12
-
2023-06-10 18:40
Jak zgubię telefon to sobie kupię nowy
I dzięki temu że trzymam dane w chmurze będę miał po chwili odtworzony identyczny stan i aplikacje jakie miałem na zgubionym
- 14 29
-
2023-06-10 20:35
Rozumiem że wszędzie chodzisz na piechotę, bo jak Ci się samochód zepsuje to już nie będziesz umiał wrócić do domu?
Czy takie podejście dotyczy tylko rzeczy których nie rozumiesz?
- 5 6
-
2023-06-10 22:56
Czy postuj jest tylko dla Ciebie ? (1)
Egoistyczne myślenie o sobie, zamawiasz taxi przez tel ? Super, ale ona z pod ziemi się nie wyłania, musi gdzieś parkować zanim zadzwonisz, kierowca też musi gdzieś przystanąć miedzy kursami, wyjść rozprostować kości. Ma jeździć godzine po mieście i szukać wolnego miejsca żeby zaparkować ? ma zastawiać bramy i wjazdy innym? a może ma na trawniku zaparkować ? Postoje nie są tylko dla klientów ale przede wszystkim dla taksówkarzy. Może sobie zlikwiduj parkingi i przystanki w promieniu 2km od domu i pracy.
- 17 2
-
2023-06-11 16:10
Ale właśnie złotówy parkująw tych miejscach gdzie wymieniłeś.....bo mu wolno w jego mniemaniu. Na postojach ich prawie nigdy nie ma. Może przy dworcu PKP itp ale na dzielnicach?
- 1 1
-
2023-06-11 11:43
Skrzynki pocztowe wcale nie są takie zbyteczne. Ludzie jeszcze wysyłają np. karty z życzeniami na urodziny czy imieniny lub inne okazje, zwłaszcza do starszych osób, które nie korzystają z internetu. I uwierzcie, że bardzo się z tych kartek cieszą. Poza tym wysyła się też czasem jakieś inne małe przesyłki, dokumenty itp. i właśnie dzięki temu, że można to wrzucić do skrzynki to nie trzeba stać w kolejce na poczcie i tracić czasu chcąc coś wysłać. A gdyby ktoś pytał to znaczek zakupiony jest wcześniej przy okazji załatwiania jakiejś innej sprawy na poczcie...
- 3 1
-
2023-06-11 22:00
Jasne
Blablabla...g*wno prawda
- 0 0
-
2023-06-10 13:10
Hulajnogi (2)
Są wyjątkowo irytujące kiedy ktoś je zostawia na środku chodnika. Jakby specjalnie na złość. To.mnie wyjątkowo denerwuje i zawsze mam ochotę rzucić tą hulajnoga
- 109 6
-
2023-06-11 02:27
One ciężkie są
- 1 0
-
2023-06-11 06:09
A cóż ona winna, że użytkownik bezmózgowiec?!
- 1 0
-
2023-06-10 13:10
Ktoś tu nie myśli o starszych osobach (25)
Osoby po 60tce nie maja aplikacji żeby zamówić taxowke i wyspać paczkę paczkomatem czy przez kuriera . Wiadomo ze świat idzie do przodu ale bez przesady. Niech sobie stoją te skrzynki
- 174 19
-
2023-06-10 13:12
Po 60-tce? (3)
Osoby po 60-tce miały w 2003 roku koło 40-tki. Wtedy Internet był już dosyć powszechny. Moi rodzice mają smartfony, z Internetu korzystają od ponad 20 lat.
Paczkomat to dla nich nie problem.- 35 51
-
2023-06-10 14:24
To twoi rodzice, niektórzy mają problem (2)
- 31 4
-
2023-06-10 14:34
(1)
Niektórzy w ogóle mają problem, niezależnie od wieku :)
- 12 17
-
2023-06-11 08:43
I co ci do tego ?
- 2 2
-
2023-06-10 13:22
jesli jakims cudem nie ogarniaja aplikacji taxi czy kuriera to na pewno
mają telefon żeby zamówić taxi oraz dookoła pełno punktów kurierskich. Co do skrzynek pocztowych to wysyłało się nimi listy a nie paczki.
- 18 11
-
2023-06-10 13:43
(1)
Tu rozumiem, że brak tatuaży, aplikacji Uber w telefonie i spędzania wolnego czasu na d...lnej stoczni to jakaś oznaka bycia gorszym lub niefajnym? Bardziej to wyznacznik klasy i rozumu. Sami sobie dygajcie Duperem.
- 34 5
-
2023-06-10 16:19
Nie zaczynaj zdania od "rozumiem, że" - bo nie rozumiesz.
Nie kreuj się też na "lepszego" tylko dlatego, że na siłę nie lubisz rzeczy, które są absolutnie normalne - tak jak tatuaże, aplikacje w telefonie czy możliwość spędzania wolnego czasu tak, jak się chce i gdzie się chce. Taki jesteś na przekór inny, więc wyjątkowy, prawda?
Niech zgadnę. Na złość innym i żeby udowodnić swoją wyjątkowość przez odmienność od "stada" przechodzisz na czerwonym, nie zapinasz pasów i jeździsz lewą stroną jezdni, co nie?- 1 17
-
2023-06-10 13:45
(4)
ja znam osoby co są po 70 i ogarniają aplikacje w telefonie by skorzystać z paczkomatu, potrafią także zadzwonić po taksówkę,
- 9 19
-
2023-06-10 13:57
(3)
Ja znam więcej takich którzy nie umieją, i co teraz?
- 30 5
-
2023-06-10 14:07
korzystać z telefonu nie umieją?
- 4 24
-
2023-06-10 14:34
Próba dowartościowania się ?
Mam wrażenie, że niejednokrotnie przecenia się skomplikowanie w/w aplikacji z powodu nieznajomości ich prostoty.
- 2 9
-
2023-06-11 11:20
Prawo dzungli
Silniejsi przetrwają
- 0 2
-
2023-06-10 14:05
paczki przecież nie wrzucisz do skrzynki (3)
i tak musisz iść z tym na pocztę, a taxi zamawiasz telefonicznie
- 7 11
-
2023-06-10 14:10
a gdzie maja stac taksowki w czasie postoju / przerwy w pracy? (2)
chyba tez kolejny o tym nie mysli
- 30 2
-
2023-06-10 15:22
Na parkingu. (1)
Jak każdy inny samochód.
- 3 14
-
2023-06-10 15:35
Płatnym? Tak jak inne samochody? A jak parkingu albo miejsca na nim w pobliżu nie ma?
- 12 2
-
2023-06-10 14:09
jak mozna sie wyspac paczkomatem?
- 1 5
-
2023-06-10 14:17
Oj, dziecko, dziecko (1)
Osoby po 60 jako jedne z pierwszych korzystały w Polsce z internetu, telefonów komórkowych itp. cudów, które wydają ci się wynalazkami twojego pokolenia. "Matrix" powstał prawie ćwierć wieku, a Keanu Reeves grający Neo ma prawie 60 lat :D
- 27 2
-
2023-06-10 15:52
Jakiś dzieciak niedowierza.
- 12 0
-
2023-06-10 14:27
Przykład osoby po 60-tce (1)
W weekend jedzie na imprezę na Sopot (taxi), Jadąc do przychodni (taxi) korzysta z przysiadaków, prosi kierowcę taxi ,gdy będzie korzystać z przysiadaków, to czy kierowca wrzuci pocztówkę w listomatu
- 2 6
-
2023-06-10 16:02
Jedzie na imprezę, na dach Sopotu.
- 5 0
-
2023-06-10 14:29
Po 60 nadal się pracuje wiec nie przesadzaj
Po 80 to się zgodzę
- 6 1
-
2023-06-10 14:35
Nawet osoby po 80. nie mają problemu z zamówieniem taksówki.
- 5 6
-
2023-06-10 17:16
Wykluczenie cyfrowe 60-latków to już mit. Dlaczego? Bo czas leci.
Śmiem twierdzić, że to dzisiejsi 60-latkowie doświadczyli największego rozwoju technologii informatycznych. Sam używam komputera od połowy lat 80-tych. Najpierw bawiłem się telnetem, a w latach 90-tych internetem, kiedy stał się ogólnodostępny. Komórki używam od 1996 roku a smartfona od kiedy się pojawił powszechnie (2010). Bankowe konta internetowe? Korzystam od prawie ćwierć wieku (mbank powstał w 2000 roku). Dzisiaj na telefonie mam wszystko to co uznam za potrzebne czy to prywatną czy firmową pocztę online, poprzez praktyczne aplikacje jak skycash a kończąc na podglądzie podwórka przez kamery czy mapie z korkami wyświetlanej bezprzewodowo na ekranie w samochodzie zaraz po jego uruchomieniu.
Myślę, że to pokolenie 60-latków, które doświadczyło nowych technologii będzie z nich korzystać dopóki starczy sprawności umysłu.
A problemy z paczkomatem, zamówieniem taksówki? Możliwe, bo nie każdy garnie się do technologii, niezależnie od wieku.- 11 3
-
2023-06-11 14:25
Bill Gates, lat 67, ogarnia tylko Windows 3.11 - dalej już się pogubił.
- 1 0
-
2023-06-10 13:10
Poidełka należy zlikwidować. (6)
Osobiście widziałem jak bezdomny wykorzystał jedno jak bidet. Narobił w krzakach obok i nie miał papieru...
- 15 42
-
2023-06-10 14:26
(1)
Czyli jednak się przydają. Zostawić.
- 32 0
-
2023-06-10 21:53
Dokladnie
- 7 0
-
2023-06-10 14:57
W sumie spoko zastosowanie.
Ja chętnie korzystam z poidełek ale najczęściej są nieczynne
- 13 1
-
2023-06-11 02:28
Nie likwidowac poidełka
A zainstalować bidety.
Jak widać jest potrzeba.- 6 1
-
2023-06-11 06:10
Czyli bardzo potrzebne!!
- 1 0
-
2023-06-11 12:31
Nie wiedziałeś.
Powtarzasz to, co było napisane w artykule.
- 1 0
-
2023-06-10 13:11
Opinia wyróżniona
Tablice tzw fundatorów (8)
I tablice zakazu wstępu dla psów bo widzę że matki na placach zabaw siedzą i ze swoimi dziećmi i ze swoimi pieskami razem i nikomu to nie przeszkadza i trudno żądać od matki żeby z każdym z osobna wychodziła na spacer
- 185 50
-
2023-06-10 15:49
Zgadzam się co do psów na placach zabaw. Kiedyś to była norma, psie towarzystwo, i dzieci wychowywały się (1)
zdrowiej i z większym zrozumieniem zjawisk w otoczeniu.
- 16 38
-
2023-06-11 16:07
Nigdy to nie była norma. Chyba że u ciebie na wiosce. Psy nigdy nie były wpuszczane na place zabaw i nie dlatego że tabliczka informowala o zakazie, tylko dlatego że takie są zasady i ludzie mieli w sobie wiecej odpowiedzialnosci i przyzwoitości.
- 15 8
-
2023-06-10 16:04
a o hulajnogach i rowerach mevo nie wspomniał (1)
- 46 4
-
2023-06-10 19:05
Od hulajnóg to się odwal
- 5 36
-
2023-06-10 17:01
Weź jakieś leki.
Wszystko ci przeszkadza ,może czas na wyprowadzkę na wieś ?
- 12 13
-
2023-06-10 21:12
I oczywiście matki sprzątają po psie...
- 13 6
-
2023-06-11 15:59
(1)
Mało jeszcze przypadków pogryzień przez psy? Plac zabaw jest miejscem dla dzieci, które chcą swobodnie się na nim czuć, a nie dla zwierząt. Są specjalne miejsca dla psów i tam pies też ma prawo czuć się swobodnie. Chciałbyś aby rozbiegane, krzyczące dzieciaki biegały pomiędzy psami?
- 7 8
-
2023-06-12 23:19
Słuchaj, plac zabaw jest miejscem dla wszystkich, więc nie możesz zakazać ludziom chodzić tam z psami. Jak postawisz za swoje pieniądze swój plac zabaw to będziesz wpuszał kogo chcesz. Zakaz wstępu dla psów nie ma podstawy prawnej.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.