• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięciu chętnych na przebudowę Traktu św. Wojciecha przy Zrembie

Maciej Naskręt
20 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Bliżej końca remontu Traktu św. Wojciecha
Wyznaczony do remontu fragment Traktu św. Wojciecha. Wyznaczony do remontu fragment Traktu św. Wojciecha.

Firma MTM złożyła najkorzystniejszą ofertę na przebudowę Traktu św. Wojciecha. Jeśli urzędnicy wybiorą ich ofertę, droga od Zrembu do wiaduktu Biskupia Górka powstanie do 30 września za kwotę 2,7 mln zł.



Jak oceniasz stan Traktu św. Wojciecha?

Pięć firm jest zainteresowanych poprawą stanu nawierzchni Traktu św. Wojciecha w Gdańsku na odcinku od Zrembu zobacz na mapie Gdańska do wiaduktu Biskupia Górka zobacz na mapie Gdańska. We wtorek w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska otwarte zostały oferty przetargowe dotyczące tej inwestycji.

Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyła firma MTM z Gdyni, która prace na Trakcie św. Wojciecha wyceniła na kwotę 2,708 mln zł. W sumie zostanie wyremontowana jezdnia na odcinku 600 m. DRMG zakłada, że wykonawca upora się z remontem do końca września.

Co zmieni się na tym odcinku? Na istniejącą konstrukcję jezdni zostanie wylana tzw. nakładka bitumiczna wraz z warstwą przeciwspękaniową. Ponadto prowadzone będą inne, standardowe przy tego typu pracach roboty, czyli wymiana krawężników i obrzeży, remont zatok autobusowych, chodników i zjazdów na posesje.

Na remoncie skorzystają nie tylko kierowcy, ale i piesi. Na jedynym przejściu, znajdującym się na tym odcinku, powstanie wysepka, która umożliwi zatrzymanie się przechodniom między jezdniami.

Czytaj też: 11 chętnych do budowy wiaduktu Biskupia Górka

Planowany remont fragmentu Traktu św. Wojciecha. Planowany remont fragmentu Traktu św. Wojciecha.
To będzie koniec prac na Trakcie św. Wojciecha

Jeśli uda się zakończyć te prace w spodziewanym terminie, będzie oznaczało to koniec pięcioletnich prac na jednej z najważniejszych dróg wjazdowych do Gdańska. Od wiosny 2012 r. Trakt przeszedł bowiem pięć poważnych modernizacji, których łączny koszt wyniósł w sumie 17,9 mln zł.

Po Trakcie św. Wojciecha codziennie podróżują mieszkańcy południowych dzielnic, a także Pruszcza Gdańskiego. Po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, Trakt św. Wojciecha przestał być szlakiem tranzytowym do portu w Gdańsku. Tę funkcję pełni teraz Trasa Sucharskiego zobacz na mapie Gdańskaobwodnica południowa zobacz na mapie Gdańska.

Prowadzone przez lata prace na Trakcie św. Wojciecha. Prowadzone przez lata prace na Trakcie św. Wojciecha.


Oferty w przetargu złożyły następujące firmy:
Firma Budowlano-Drogowa MTM SA z Gdyni - 2 708 307,48 zł
WPRD GRAVEL Sp. z o.o. z Gdańska - 2 998 837,80 zł
Eurovia Polska S.A. z Kobierzyc - 3 250 383,44 zł
Konsorcjum firm: Kruszywo Sp. z o.o. i Bituminium Sp. z o.o. z Linii - 2 715 632,77 zł
Strabag Sp. z o.o. z Pruszkowa - 2 866 015,76 zł

Opinie (75) 2 zablokowane

  • remont plissssss (1)

    ul.Starogardzka wjazd do GDAŃSKA jazda jak po kartoflach ,ciemno jak w ....

    • 1 1

    • Niedługo rusza budowa nowego mostu na Starogardzkiej

      • 0 0

  • Tylko do wiaduktu? A na wiadukcie auto podskakuje na boki jak piłka, tak tam "równo"! (1)

    • 1 1

    • W tym roku rusza budowa nowego wiaduktu trollu

      • 0 2

  • Szkoda że buspasa nie próbują wcisnąć. (5)

    Przydałby się. W obecnych czasach mógłby funkcjonować rano w jedna stronę a po południu w drugą.

    • 18 10

    • Buspas powinien zaczynać się już przy Sandomierskiej i dochodzić do wiaduktu na Zaroślaku

      • 1 0

    • Powinni - na pewno więcej osób zrezygnowałoby z samochodu na rzecz autobusu (1)

      Sam się dziwię, że Gdańsk tak chętnie wpuszcza na swoje drogi dziesiątki tysięcy osobówek z GDA, GTC - ale skoro tak wolą mieszkańcy, to co poradzić?

      • 3 1

      • przy tej komunie komunikacyjnej jaka panuje w Gdyńsku bilet miesiączny musiałby być po 10zł

        - niepunktualność (o ile w ogóle przyjedzie)
        - syf
        - smród
        - tłok

        • 2 2

    • Zamiast buspasa będą wysepki, tak jak na Orunii

      • 0 3

    • buspas sobie do łazienki puść

      • 2 7

  • (14)

    Brak ścieżki rowerowej. Do d*py z takim remontem

    • 12 36

    • (8)

      jeśli nie widzisz ścieżki przy trakcie tu kup psa przewodnika i zdejmij rajtuzy, bo soczewki w oczach deformują

      • 21 8

      • (7)

        droga serwisowa która robi za deptak to jednak nie droga rowerowa.

        wyjasnienie dla mniej kumatych: droga rowerowa jak sama nazwa wskazuje jest budowana i przeznaczona pod rowery. chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego to nie droga rowerowa.

        dziekuje

        • 10 10

        • co nie zmienia faktu że dzieki tej drodze (6)

          podróż do Gdańska z Oruni św wojciecha a nawet Pruszcza to czysta przyjemność w przeciwieństwie do obcislych portek które muszą pokazać swoje dwa cienkie koła na asfalcie.

          • 13 2

          • (5)

            chyba dla kogos kto na rowerze nie jezdzi albo wyciaga go raz na rok by 2km sie przejechac.

            pamietaj ze rower służy także do komunikacji nie tylko do wycieczek

            • 3 5

            • rower obecnie służy do manifestowania swojej hipsterskiej niezależności i odrębności od innych klas społecznych (4)

              a przez to służy do emancypowania swojego zapyziałego ego poprzez wywyższanie się w swojej ogromnej paranoi w stosunku do poniżanej grupy tzw. blachosmrodziarzy

              • 6 5

              • czyli jak pojechałem wczoraj do kolegi na piwo rowerem to jestem jakiś hipster? Wolałem jak mnie dziewczyna nazywała alkoholikiem..

                • 1 0

              • To samo można o kierowcach napisac

                • 1 0

              • czego? sam lepiej idz na terapie

                • 2 0

              • Wow 8)

                • 2 0

    • a co masz na wale wzdłuż kanału Raduni ? (3)

      drogę samochodową czy dla rowerów ???

      • 6 8

      • tam jest droga techniczna na którą warunkowo dopuszczony jest ruch pieszych i rowerzystów

        nie jest to idealne rozwiązanie

        • 3 2

      • Formalnie to droga serwisowa

        wymien po czym wnosisz ze jest dla rowerów? co na to wskazuje? To że dopuszcza sie tam ruch rowerowy nie znaczy że jest dla rowerów. Forma i nawierzchnia sugeruje ze to chodnik.

        • 6 4

      • Czytanie że zrozumieniem to magiczna sztuka...

        • 3 2

    • No nie ma. Tak ważna komunikacyjna trasa i zeby nie było drogi rowerowej?

      Takie Uroki zycia w pseudo stolicy rowerowej.

      W sobieszewie zrobią kawałek i będą sie chwalić przez pięć lat ile to oni nie wybudowalu

      • 8 8

  • :) (2)

    Caly rok czytam o remontach gdanski drog, a gdzie nie wjade autem tam dziura i spekania:)

    • 25 24

    • W Gdynii nie byłeś, dziś zgiąłem felgę na jednej z głównych ulic tego zaściankowego pseudo miasta.

      • 2 0

    • Jesteś na koncercie?

      Jedank jesteś matoł.

      • 2 2

  • Hallera niech lepiej wyremontuja...

    Najgorsza ulica.

    • 3 1

  • A do niszczenia całe blachosmrodziarskie trójmiasto! (4)

    • 10 51

    • Ta nienawiść , a może zawiść .,to jakaś twoja obsesja .Jaki temat by nie był poruszony wszędzie piszesz ze nienawidzisz samochodów . To sie leczy

      • 1 0

    • (2)

      chyba rajstopki cię cisną?

      • 21 5

      • Nie, ale lepiej napisz jak te twoje samonośne pończochy. (1)

        W wajchę ci się nie wkręcają?

        • 4 6

        • Ireneusz wajchę przełóż.... w gaciach :-)

          • 4 0

  • Wczesniejsze etapy (12)

    Byly doglebnie robione,kopani niezle rowy,ostatecznie powstawala nowa droga. Pytanie brzmi: dlaczego sa studzienki akurat w sladzie kola lewego/prawego a nie w osi jezdni czytaj miedzy kolami? Pytanie do urzednikow. Jesli powstaje na nowo droga tylko w starym sladzie to na pioruna te studzienki? Ciezko wykonac je jak juz musza byc w sposb nie ingerujacy w ruchu, wiadomo rok dwa i zaczna sie zapadac,czy to trzeba byc orlem bazantem??

    • 43 6

    • Nie zapadają się studzienki, a pokrywy. (3)

      Lepiej orle bażancie odpowiedz na pytanie: dlaczego pokrywy są okrągłe?

      • 6 10

      • Prawdziwy geniusz!

        W końcu nie każdy gimnazjalista wie dlaczego pokrywy są okrągłe. Mama musi być dumna.

        • 0 0

      • Prosze

        Nie wymagaj od niego od niego tak trudnego myślenia.

        • 1 2

      • bo bramki są dwie?

        • 7 1

    • dlatego, że kanalizacja deszczowa (3)

      była dawno zbudowana. A przeniesienie całej kanalizy bardzo zwiększyłoby koszt remontu.

      • 5 4

      • (2)

        Dokładnie, koszt przebudowy sieci kanalizacji deszczowej i sanitarnej na tych odcinkach kilkukrotnie zwiększyłby koszt przebudowy Traktu...

        • 1 2

        • (1)

          I dlatego są niezbędne studzienki co 25 m których i tak Melioracje czy jak oni się tam teraz zwą nie czyszczą ...a swoją drogą to kiedy będzie lepszy czas na przebudowę instalacji pod drogą jak nie podczas przebudowy drogi? Skończą drogę , skończy się gwarancja Wykonawcy i wtedy ruszą z "doraźnymi naprawami" i łata na łacie :)

          • 2 1

          • ale oni nie przerabiają całej drogi, tylko wierzchnią warstwę, bez naruszania podbudowy

            żeby dostać się do kanalizacji musieliby całą podbudowę wymienić i to już nie byłby tani szybki remont, tylko poważna modernizacja.

            • 1 0

    • (2)

      poprzednie etapy jak i ten to tylko wymiana warstwy ścierlanej + nowe chodniki. To nie jest dogłębny remont tylko lifting. W przypadku studzienek (kanalizacji burzowej) problemem są pieniądze - conajmniej zdublowanie kosztów, a jak pod drogą znajduje się coś "grubszego" to koszty przenoszenia zwiększyłyby się do dziesiątek milionów. Ponadto czasochłonność - to nie byłaby robota na 2 wakacyjne miesiące.

      • 4 3

      • A byly doglebne roboty (1)

        Kopary kopaly gleboko,a ic wes sie umyj,widze ze zes urzedas,i swe mondrosci szerzysz dziabongu

        • 2 2

        • "A byly doglebne roboty Kopary kopaly gleboko"

          wiedza specjalistyczna rodem spod monopolowego. Brakuje jeszcze "ja ze Staśkiem to za kratę Specjala i pół litra wyborowej byśmy to machnęli w dwie noce"

          • 1 0

    • studzienki idą tak, jak idzie kanalizacja

      • 1 0

  • Łatwiejszy dojazd autem do centrum?

    Jak rozumiem to będzie udogodnienie dla kierowców udających się do centrum. Już lepiej byłoby wybudować linie tramwajową na Orunię co mogłoby wpłynąć na poprawę transportu miejskiego.

    • 0 2

  • Bez buspasa na tym odcinku

    Inwestycja nie ma sensu

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane